De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:17

Niks fijner dan na het gras eten zo te gaan liggen nagenieten <3
Afbeelding

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:42

Cute! <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:23

Ahh zo schattig <3

Wij hebben vanavond een mini-fotoshoot gehouden van de nijntjes, ga zo het resultaat bekijken, ben benieuwd :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:30

Show show!!! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:42

Te schattig Spooky <3 .

Foto’s Utopia!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:51

Heeeerlijk zo!

Ben benieuwd naar de foto’s Utopia!!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:10

Ben benieuwd

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:19

Wat een lieve foto spookyskippy! <3

O wat leuk! Ben benieuwd naar de foto's. :D Ik kan als het goed is aankomende week eindelijk een nieuwe camera bestellen <3 Ik ben heel benieuwd en zooo enthousiast haha.

Vanmorgen heb ik ze weer mogen vangen trouwens haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:10

Oohhh dat zou zo fijn zijn, als je weer een camera kan bestellen :):) Welke heb je op 't oog?! :D Foto's maken is zo leuk.. het nabewerken wat minder _O- Gaat altijd zóveel tijd in zitten :') En wat een sukkels dat je ze weer hebt mogen vangen haha..

Heb alleen Choco even gedaan voor nu <3 Kostte al genoeg tijd en morgen weer werken :7

Afbeelding

Afbeelding

En omdat ie zo lief is :+:

Afbeelding

Merken jullie trouwens veranderingen in het konijntje als je hem laat castreren? Choco is nu nog rammetje, omdat ik graag een nestje van 'm wil, maar wil hem daarna castreren zodat ie een vriendinnetje kan uitkiezen om bij te blijven :+: Maar zou het zonde vinden als z'n karakter veranderd...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 00:30

Ah wat lief!! Vind t echt zo’n mooi kleurtje.

Ik had wombat nog maar een paar dagen maar merkte dat hij niet meer sprayde en z’n pies niet meer zo sterk stonk :P
Ik ga voor de Fujifilm XT3, had voorheen de XT1. Ik vind bewerken geweldig, kan daar uren mee bezig zijn :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:32

Wat een leukerd <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 07:51

Wat een lieverd <3 .
Bij Stoffer merkte we dat ie rustiger werd, en dat ie de benen van m’n vriend met rust liet (blijkbaar had ie sexy benen :') ).
En Blik sproeide niet meer. Of ie rustiger werd? Nee, ding stuitert nog steeds alle kanten op..

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:25

Wat een mooierd

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:27

Ah wat een leukie! En wat een leuke foto’s!

Ik heb zelf geen konijn laten castreren, heb Bliksem gecastreerd uit de opvang gehaald. Dus geen idee hahaha

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:30

Chester is niet verandert van karakter. Enkel probeert hij niet meer wekelijks op mijn arm te rijden. :P Hij zit alleen door chronische ziekte dus daarvoor was het niet nodig, maar ik werd gek van zijn hormonen. En hijzelf waarschijnlijk ook.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:52

Dankjulliewel! :D En positieve verhalen over castreren, gelukkig :D Dat sproeien is wel iets wat ik kan missen als kiespijn, wat is dat goor :') Dus goed om te weten :D

Die camera ken ik niet LL, ga ik eens opzoeken :D
Ahaaa, systeemcamera! +:)+ Ziet er gaaf uit! Echt zo'n ouderwetse camera <3 Ben benieuwd wat voor foto's je ermee maakt! :D
Ik vind bewerken een noodzakelijk kwaad, schiet heel graag in RAW, dus dan moet je wel :P Maar ondertussen ben ik er dan ook altijd uuuuren mee bezig, tot frustratie van mijn vriend :') Vind het soms nog wel 's leuk om iets anders uit te proberen, zoals met de foto's van Choco nu.. vind mijn foto's vaak heel 'hard', dus wilde nu iets zachters uitproberen, even op YouTube gekeken en dit geprobeerd haha :P

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:40

Mooie foto's Utopia! Ran sproeide nog wel ondanks hij gecastreerd was, Guus sproeit gelukkig niet. Of ze veranderd zijn qua gedrag na castratie weet ik niet.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:57

Super leuke foto's Utopia! Heb jij voor het bewerken van foto's een soort cursus gevolgd of heb je het op jezelf geleerd? Ik heb pas een gratis programma gedownload om foto's te bewerken om het touw op foto's van mijn paard weg te werken, maar lijkt me heel leuk om ook zo'n mooie foto's van de nijntjes te kunnen maken/bewerken!

Nog een vraagje aan Rebecca trouwens ;) . Morgen worden Lilly's snijtanden ook verwijderd. Is Tarzan nadien meteen beginnen eten of heb je hem in het begin wat moeten helpen? En had hij meteen door hoe hij moest eten zonder snijtanden? :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:03

Haha erg is dat he Utopia, lekker bewerken. Vreselijk vind mn vriend t ook als ik een shootje heb gehad en uren naar mn beeldscherm zit te turen.

Nou. Vanmiddag naar de dierenarts met Donder. En de hele bende natuurlijk, anders stinkt Donder te erg.

Gister de konijnen alleen eten gegeven en niet echt gekeken. Ik vond Donder een beetje raar lopen, maar niet ernstigs.
Vanmorgen dacht ik, ik ga even de konijntjes borstelen. Donder had ik als laatste, maar ik zag gelijk dat er wat was. Ze heeft, denk ik, een abces. Het slaat al naar buiten.. vriendin van me is dierenartsassistente dus die heb ik gelijk gebeld en foto’s gestuurd. Die zei ik denk abces, dus heb gelijk de dierenarts gebeld. Vanmiddag kon ik gelukkig gelijk terecht.
Heb dr nog wel even lekker geborsteld, muts laat ook niks zien qua pijn. Doosje
Toch nog wat foto’s!
Koekie:
Afbeelding
Afbeelding

Bliksem:
Afbeelding
Afbeelding

En Dondertje:
Afbeelding
Haar wilde ik niet pesten met een knuffel.
Wel dr abces nog, even in spoiler:
Spoiler:
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:49

Ohh! Hoe komt dat dan?! En zit ie nou in d'r nekkie? Fijn dat je zo snel terecht kunt!

Ik bewerk in Lightroom MoppieFilou, niet gratis helaas (wel als je een slimme downloader kent := ), maar je kan er zóveel mee.. Normaal fotografeer ik vooral paarden, ook een tijdje in opdracht gedaan, maar geen tijd meer voor. Dus voor nu alleen mijn eigen paarden, mijn trainingspaarden en de rest van de beestenboel haha :D En nu dus voor 't eerst geprobeerd met de konijntjes! Beetje op Pinterest gekeken voor inspiratie qua achtergrond, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit haha. Maar alles dus autodidact en voor de lol/hobby :P

Maar inderdaad jolmer, mijn vriend vindt er ook helemaal niets aan _O-

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:56

Een abces schijnt binnen een dag/paar dagen zomaar op te kunnen komen.
Zit inderdaad in dr nekkie, als ze gewoon normaal zit, zie je t ook niet. Dus vandaar dat k niks gezien heb gisteren.
Eergisteren heb ik dr nog in mn handen gehad, dus beetje vreemd. Vond mezelf echt al een dierenbeul, maar de dierenarts en die vriendin stelde me gerust dat t ineens kon opkomen.

Haha jammer dat je niks meer in opdracht doet Utopia! Heb nog leuke modellen haha. Nee hoor, doe zelf ook inderdaad mn eigen paardjes nog en af en toe eens een shootje maar de tijd die erin gaat zitten..

Lightroom kan je op elke computer laten draaien of niet?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:01

Je hebt wel hele knappe modellen <<) In welke winkel werk je in R'dam? Kom oorspronkelijk uit Spijkenisse, dus heb ook genoeg tijd in R'dam doorgebracht haha. Naar mijn weten kan Lightroom overal op draaien ja... ik heb zelf een Windows-pc, dus daar sowieso op.

Ken dat wel ja.. dat je je dan al helemaal superschuldig gaat zitten voelen... :(:) Hier met 7 paarden, 4 konijnen, 2 katten en een hond superscherp op alle gedragingen, en dan nog heb je soms dat iets niet gelijk opvalt, of dat je het inderdaad gewoon een keer een paar dagen mist... en da's echt vreselijk.. -O- Maar jij was er nog hartstikke snel bij :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:07

Haha wie weet! Keertje na corona meeten met zn allen haha.

Ik werk zelf niet in Rotterdam, maar in Bergambacht!
Wel leuk dat je oorspronkelijk hier uit de buurt komt!

Zo, ook een aardige veestapel zeg.
Ja voel me echt schuldig, als ik gister had gekeken had ik t misschien eerder gezien.

Ik ga eens kijken voor lightroom! Hoor meer mensen erover!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:41

Dat zou sowieso gezellig zijn :D Alle konijnen-gekkies bij elkaar.. Ik stel wel voor om dan af te spreken bij laughterline :D :D

Jaa... precíes die ene dag dat je er net niet veel aandacht aan besteedt hebben ze dan zoiets... -O-

Ik hoor wel dat wegwerken van lijntjes makkelijker gevonden wordt in Photoshop... dus misschien daar ook eens een trial versie van downloaden :D

In m'n lunchpauze snel nog even naar de foto's van Noga gekeken <3 Met d'r mooie overwegend witte vacht, zijn die misschien wel heel licht geworden :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen was ze 't zat _O-

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 14:01

Knap konijn!

En die laatste foto :')