Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:58

Ben net blij dat de klok binnenkort weer een uurtje achteruit gaat! Mijn wekker gaat elke ochtend om 5:20 dus dan is dat wel even fijn :+
Wat een dropje Diandra, kan me voorstellen dat je dan de uren af zit te tellen!

Heerst er trouwens een virusje of zo? Bij ons in de honden loop groep ook al zieken gemeld!
Hopelijk knapt Chick snel op!

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 22:02

Bedoelde het ook niet negatief hoor Diandra. :D

Ik heb geen idee Billy. Hoop wel dat we gewoon kunnen slapen :o

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:04

kiwiwitje schreef:
Bedoelde het ook niet negatief hoor Diandra. :D

Weet ik.. :(:)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:05

leuke grijns :D

Bijna tijd voor pup halen is super!

Goed dat chick opknapt! Hier heerst er ook een virus tussen de honden, de mijne en die van mijn vrienden gelukkig geen last van. Vandaag de hele dag in de bossen gelopen :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 22:54

Als ze hier elkaar dan maar niet aansteken. Chick is gelukkig gewoon blij enzo. Overdag is er tot nu toe ook nog niks aan de hand geweest. Dus ik hooooop deze nacht ook niet. Heb haar net nog uitgelaten. Hoe graag ik ook een drolletje wilde zien(alles wat eruit is komt vannacht niet :+ ) alleen een plasje..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:06

mmm kun je niet gewoon anti diaree spul halen bij de apotheek? Ik betaal 17 euro voor een spuit voor anti diaree en helpt vaak snel

edit : dit hebben wij
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:10

Oeh spannend Diandra :D

Diarree is bij een volwassen hond geen drama toch? (Wel in combi met de andere dingen die je eerst noemde hoor, maar even los daar van). Zolang het geen dagen aanhoudt en het er niet spontaan uitspuit :=

Wij hadden vandaag even drama met Lizzy _-:( Zij kan echt zo als een idioot zonder reden in paniek raken en domme dingen doen. Nu was ze dus in paniek geraakt omdat zij achter het hekje moest en Floyd iets kreeg voor het hekje. Dus zij ramt door het hekje heen in paniek (why...?), raakt nog meer in paniek omdat vriend te dichtbij is (hij stond daar al die tijd al) en springt bovenop Floyd die rustig ligt. Raakt ze daar weer zo van in paniek dat ze ALLES onder poept. Het zat op de muren, vloer, vloerkleed, hele woonkamer _-:( _-:( _-:( _-:( Maar echt dat je denkt... Dit was niet nodig. Niks gaf hier aanleiding toe. Maar gelukkig hebben we de stoomreiniger en is alles weer schoon *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 05:05

Lekker kaus _O- t zat echt mee zo te horen.

Zover ik weet hebben we zoiets hier niet Karma. Al hoor ik wel vaak dat mensen gewoon norit geven. Het is gelukkig ook niet echt diaree maar gewoon niet zo vast en stevig als normaal. Maarrrr
Tot nu toe lijkt ze schoon!

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:09

Finidiar is daarvoor wel te koop volgens mij en kan ook weinig kwaad. Bindt de ontlasting wat meer waardoor de boel sneller tot rust komt. Bij Dexter heb ik dat afgelopen jaar een keer gebruikt en dat werkte prima! Wel via de dierenarts toen maar op zich is het een vrij verkrijgbaar middel zover ik weet.
Marley heeft goed geslapen gisteravond trouwens :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:31

Ja hoor finidiar is vrij verkrijgbaar. Is te krijgen in tabletten of pasta (lijkt op een ontwormingskuur voor paarden). Hoe is de nacht gegaan?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 08:39

Oh weer wat geleerd! Eigenlijk ook nooit nodig gehad dus dat scheelt. Moet je dat spul bij de DA halen of kun je t bijv ook bij een kruidvat oid kopen?

De nacht is heel goed gegaan. Nouja, voor chick. Die heeft geslapen en geen “ongelukjes” gehad. Ik werd uiteraard van ieder geluidje wakker :')
Ik ga ze over een kwartiertje ongeveer uitlaten. (Moet mn bed nog uit rollen...)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:58

kiwiwitje schreef:
Oh weer wat geleerd! Eigenlijk ook nooit nodig gehad dus dat scheelt. Moet je dat spul bij de DA halen of kun je t bijv ook bij een kruidvat oid kopen?

De nacht is heel goed gegaan. Nouja, voor chick. Die heeft geslapen en geen “ongelukjes” gehad. Ik werd uiteraard van ieder geluidje wakker :')
Ik ga ze over een kwartiertje ongeveer uitlaten. (Moet mn bed nog uit rollen...)

Je kan het bij de dierenarts halen maar vaak ook wel in de dierenwinkel of online. De kruidvat zal het dan denk ik juist weer niet hebben.

Kijk wel goed naar gewichten. De gewone finidiar is 2x daags 1 tablet per 10kg hond. De finidiar forte is 2x daags 1 tablet voor 25kg hond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 09:24

Ja had het net op medpets gevonden. Ik wist niet dat het een specifiek voor dieren middel was. Ik dacht net zo iets als Norrit :P

Maar, een nacht zonder ongelukjes dus ik denk dat we het wel weer gehad hebben. :D

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:54

Hier de jongste ook al 2 dagen niet lekker, diarree en fultloos.
Gelukkig finidiar in huis en die vanaf gister ochtend gegeven en ze is weer opgeknapt.
Zorg altijd dat ik het in huis heb mocht het nodig zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 10:57

Futloos was ze gelukkig niet en echt diaree was het ook niet. Maar dan zal er wel iets in de lucht hangen :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 16:46

*doet een dansje* Vanmiddag weer een normale drol. Dus dat geeft hoop! :D

Donderdag hebben we met de hondjes weer een Check Up bij de Fysio. Chick o.a. ivm het deurtje een tijdje geleden en Boellie dus o.a. ivm de actieve zomer. En natuurlijk omdat de loopband eraan komt. Wil zeker weten dat ze geen last hebben van hun lijfje en straks lekker aan de slag kunnen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:52

Mijn aapie <3 <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 17:53

Wat een mooie kop zo! :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:59

Ik vind ook wel dat die echt een mooie kop heeft. Zie in zijn ras vaak reuen met een teefjes kop, hij is wel echt een reu. Wat groffere snuit ook. En dan met zijn grote ogen, altijd klaar voor een nieuw avontuur :+ :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 18:13

Ja die ogen springen er echt uit!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:16

Ik geniet echt van de fotos van jullie beesten!

Afgelopen zondag mn partner en ik kennis gaan maken met de eigenaren (en honden) van mn favoriete kennel. Het voelt voor mij altijd een beetje als een sollicitatiegesprek of je in aanmerking. komt voor een pup. Was een hele fijne middg en we hebben er twee uur gezeten. Heerlijke honden, fijne mensen echt goed gevoel en kreeg gelijk allerlei fotos doorgeappt na afloop. Als er een zwart bruine reu tussen zit is die gereserveerd voor ons. Kan echt niet wachten. Moederhond is 22 oktober uitgerekend, maar wordt wss een groot nest met 9 pups, dus wellicht iets eerder.

Ik denk er elke dag aan. Hihih.
Moeten nog wel een hondproof omheining in de tuin zetten en ons kantoor eindelijk realiseren boven (dat we meer vanuit huis kunnen werken).

Als alles meezit krijgen we rond kerst de kleine in huis.

Even een vraag voor de mensen die graag de auto in gaan met hun hond.. Welke bankbeschermer gebruiken jullie? Mijn ervaring is dat ze heel gauw opstropen en dan zit de hond alsnog op de stof. Jullie goede tips?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 18:18

Spannend Royce! Ja ik geloof wel dat het een beetje als een sollicitatie over komt. Ik vond het ook niks.

De honden zitten alleen in een kennel in de auto. Dus geen bankbeschermers. :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:25

kiwiwitje schreef:
Spannend Royce! Ja ik geloof wel dat het een beetje als een sollicitatie over komt. Ik vond het ook niks.

De honden zitten alleen in een kennel in de auto. Dus geen bankbeschermers. :)

Oja das ook een optie. We zijn van plan er een grotere auto bij te kopen op termijn maar voor nu hebben we mijn seat. En das helaas geen station.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:30

ik heb ook als tussenoplossing de berscherming van zooplus gekocht :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:32

Ik heb nog nooit zo´n sollicitatie gesprek gehad bij een fokker haha. Bij 1 rashond kende ik de fokker al een paar jaar en de andere 2 geimporteerd, fokker dus niet gezien van tevoren. Alleen maar via fb gesproken eigenlijk. :+ Bij eentje fokker sowieso nooit gezien en andere pas toen ze de hond meenam naar de World Dog Show waar ik hem kon ophalen. Bij de volgende ken ik de fokker ook al..

Ik heb gewoon dekbed achterin liggen, maar ja, mijn hele auto is toch een hondenauto en bekleding is al onder de vlekken :')