gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:58

Rebecca schreef:
Ice pod doen ze niks mee :n

Moet je mijn kat lenen? , paar keer muis in de ren en elke keer jaagde kat er net zolang op dat hij hem had :o . Ruimt de muis op aka met huid en haar opeten

Graag :D . Binnen een weekje denk ik mogen ze weer naar buiten, verstuur je kat dan maar zodat ze dan aankomt :D . PS: Zolang ze mijn konijnen niet opeet natuurlijk :') .

Edit: Eigenlijk vind ik muizen nog geen ramp als de konijnenvolledig ingeent zijn, maar dat is het probleem, ze zijn pas over een dikke week echt beschermd :( .

Shivatjuh01 schreef:
Hier heb ik de koelplaten van ferplast. Zijn stenen, die leg ik in de koelkast en blijven best lang koud.

[ Afbeelding ]

Een goeie tip! :j Die zal ik eens aanschaffen en als ze dan binnenkort weer naar buiten mogen leg ik e in het hok als het te warm wordt.

Edit: Ik denk dat ik ze voorlopig maar even een mooie ren en hok binnen geef zodat ik eerst buiten alles deftig in orde kan brengen.

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:06

Zou me niet al te druk maken om die muizen hoor :) komt echt wel goed. Bij mij zie ik ook weleens muizen, ratten zijn erger!

Ik wil die platen ook!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:39

Oké :) . Dan ben ik toch al wat geruster. Maar vind het vooral vervelend dat ze nog niet beschermd zijn tegen myx en RHD. En de beestjes zaten te hijgen van de hitte terwijl ik al al het mogelijke had gedaan om ze koel te houden, dus binnenkort gaan sowieso de haartjes een stuk korter :(:) :D .

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:18

Ik zou me eerder druk maken om muggen die de ziekte via bloed overbrengen dan om muizen. Hier in het schuurtje zit al een jaar een tuinhuismuis, er lopen veel katten en heb niet het idee dat het er meer worden. In elk geval niet zo veel dat ik er last van heb, ik vind het stiekem wel gezellig. :x

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:41

Ik vind eigenlijk dat er nog maar weinig muggen zijn, vorig jaar werd ik + konijnen rond deze tijd lek gestoken. Nu heb ik nog geen een mug gezien. :P

Zie af en toe ook wel eens een muis, vind het erger dat ze de voerzakken kapot bijten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:54

Heb ook een muggennet om de kooi hangen ;) .

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:35

Pffft nu het ligt nu niet meer aan Floki. Sproet jaagt achter haar aan en gaat dan vechten. Floki vecht dan wel terug maar wil hem liever ontwijken en probeert zelfs lief te doen. Super irritant! Eerst was het echt een sullige ram, wat is hij verandert!

Ze liggen steeds uitgeput languit geteld na een vecht scene maar zodra Floki weer lief kennis probeert te maken gaat Sproet toch weer jagen en vechten.

Wat moet ik nou doen? Als ik ze apart zet zullen ze nooit vriendjes worden dus dat heb ik nog niet gedaan.. Het lijkt wel alsof Sproet denkt dat Floki nu een mannetje is. Ik wil ook niet dat Floki gewond raakt.. De ram Sproet heeft wel hele lichte wondjes aan zijn oren en een bebloed nageltje. Als Floki dat had gehad zou ik ze wel apart zetten maar bij hem vind ik het nu niet zo erg. :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:55

Ik zou echt kijken of er een opvang is die wil helpen.. Kun je ze tot die tijd niet even beide buiten houden? Zolang het droog is de kooi in de ren bijv?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:03

Nou het zou kunnen maar het ligt nu blijkbaar niet aan Floki's hormonen dus ik weet niet of het zin heeft om het een paar weken uit te stellen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:08

Een andere omgeving kan soms veel doen :) en je hoeft natuurlijk geen weken te wachten, stel dat je de opvang contacteert, het verhaal uitlegt, dat ze misschien al willen koppelen als het wat afgekoeld is?

Als ze daar dan een week of misschien 2 mogen blijven mits het daar dus wel lukt, weet ik wel zeker dat je een stabiel koppel terug krijgt.

Het gedrag van Sproet valt wel te begrijpen namelijk. Hij herinnert zich de "oude" Floki misschien wel en wil haar nu duidelijk maken dat hij de baas is en geen zin heeft in dat gedrag.
Ik geloof namelijk niet dat ze elkaar echt haten.

Maar ik begrijp dat het een lastige situatie is zo...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:19

Ja ik hoop dat de opvang zoiets wel kan doen. Ze zitten daar momenteel ook aardig overvol geloof ik. Als het morgen nog niet verbeterd is dan ga ik ze bellen hier over.

Maar ik heb het idee dat het best oké gaat! Want als ze echt zouden willen vechten dan was er nu wel nonstop een haarbal door het hok gevlogen denk ik. Ze rusten heel veel en af en toe snuffelen ze.. dan doet Sproet toch een beetje gemeen en dan huppelt Floki heel snel weg. Ze maakte er net zelfs een spelletje van! Ze weet hem goed te ontwijken en heeft meer conditie dan hem.

Ik ben nu een cake aan het bakken om de tijd te doden terwijl ik op ze let. :+ Ik denk dat ik ze misschien zelfs wel samen ga laten voor de nacht.. Ergens is het wel goed dat Sproet van zich af bijt aangezien Floki nu haar hormonen niet de vrije loop durft te laten gaan.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:57

Afbeelding
*\o/*

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:39

Goed dat ze weer zo gezellig bij elkaar liggen! *\o/*

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:57

Super!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:07

Ja ik ben zo blij hier mee! :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:55

He konijnenkenners!

Ons konijn is helaas onlangs overleden :( dit was een ex-ram. Dus onze voedster zat daarna alleen, dus wij naar het asiel en hebben we een leuke ex-ram vandaan van 1 jaar.
Echt een super leuk en actief ding!

Sinds zondag begonnen met koppelen in een ren op neutraal terrein.
Ram (Flappie) was echt super nieuwsgierig, maar de voedster (Bloem) moest er niks van hebben, ze rende weg, stampte en sprong best hoog, en Flappie vond dat alleen maar interessant dus die ging Bloem achterna.

Nu hebben we ze elke dag effe bij elkaar in de ren, en je merkt wel dat Bloem nu ook actiever word (zij is 4 en was nooit echt super actief) en ook nieuwsgierig is naar hem. Maar zodra hij in de buurt komt of beweegt als ze aan hem snuft dan rent ze weg en stampt soms.

Verder voelt Flappie helemaal op zijn gemak, hij wast zich, ligt languit en was Bloem haar oren en rug soms. Bloem laat dit dan toe. Ook hebben we Bloem zichzelf zien wassen!

Maar nu, mijn vraag; we wilden ze eigenlijk dit weekend samen in het hok doen. Bloem woont hier al in. Wat zijn jullie tips hiervoor om dit goed te laten verlopen en verwachten jullie dat dit weekend al kan???

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:11

Allereerst, welkom :) . Ik zou nog even wachten totdat Bloem het helemaal oké vindt, want het hok is eigenlijk haar territorium en dan gaat ze alleen nog maar vervelender worden verwacht ik. Ik zou dus wachten tot ze goede vriendjes zijn. :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:24

Hoe gaat het met Oma eoweyn?
Fijn Marloez! Gaat het vandaag ook weer zo goed?
Spency heeft veel last van de warmte, vanochtend maar naar binnen gehaald. Die tegels zien er goed uit, iemand al uitgeprobeerd?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:40

Oma gaat goed gelukkig! Medicatie lijkt aan te slaan en gelukkig eet en drinkt ze goed. Het binnen zitten lijkt haar ook weing stress te geven, ook fijn :D

Spency blijft kwakkelen lijkt het wel :(

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:56

Fijn!

Ja, arm dier. Ze staat nog wat wankel op de achterpoten. Ze heeft al tijden last van niezen/snotneus. Medicijnen slaan steeds niet aan. Dierenartsen weten het ook niet. Ik zie echt op tegen de zomervakantie. :( bang dat ze het niet gaat halen...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:11

Goed dat Oma weer beter is! :D

Arme Spency... :(:) Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak! Ik zou hem toch binnen houden de komende dagen, de warmte is echt vreselijk voor konijnen... :(:) De mijne hadden het ondanks de natgesproeide lichte doek over hun hok en de vochtige koude handdoek in hun verblijf nog steeds verschrikkelijk warm.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:48

Fijn dat het weer goed gaat met Oma! Hopen dat Spency er ook bovenop komt.

De konijntjes hier zijn weer behoorlijk klef als vanouds dus dat gaat super.

De warmte gaat wel oké, Floki ligt gewoon te chillen en Sproet ligt een beetje als een neergestort vliegtuig.. Maar de ademhaling van beide konijnen ziet er aardig rustig uit dus ik maak me geen zorgen. Ze beschikken over het koelste plekje in de tuin en de nat gesproeide lakens doen ook hun werk. :) Ze liggen wel ongeveer de hele middag maar dat doen ze eigenlijk altijd wel. Ze krijgen 's morgens hun eten dus daarna is het uitbuiken!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:13

We zijn er nog lang niet, zeker 2 maanden behandelen :o Maar ben inderdaad blij met deze vooruitgang.

Fijn dat het weer goed gaat!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:44

Aaaah super fijn Marloez!

Het ziet er naar uit dat we ze van het weekend samen kunnen zetten, ze wassen elkaar en ze stampt niet meer. Ook merken we aan Bloem dat ze al een stuk levendiger is geworden.
Dus we willen zaterdag het hok goed reinigen.
Zijn hiervoor tips? Waarmee? En waar moeten we op letten? En het hout, maak je dit ook schoon?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:34

Je zou het met een ecologisch schoonmaakmiddel kunnen schoonmaken -ook het hout- en dan goed laten drogen. Zo doe ik dat hier altijd met de dierenhokken. Groene zeep zou ook kunnen.

Met het koppelen had ik het hok alleen verschoont en niet geschrobt, dat is uiteindelijk goed gegaan. Maar het lijkt me wel verstandiger om te doen!