Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:Hier wordt er ook weinig gedaan dan dierenarts bezoeken en door gaan met leven.
Paco takelt langzaam af door de kanker maar doet het nog best goed.
Kymo heeft ergens zijn neus in gestoken of is gestoken door iets en zijn neus heeft fikse wond. Beetje brandwond achtig en zie dat maar een te zalven... Zijn tong kan overal bij
Kenzo is helemaal in de lappenmand met ontstoken anaalklieren, oorontsteking en grote wond op een achterpoot door???? In elk geval inmiddels 3 weken bezig en anaalklieren lijken te genezen, het oor ook en de wond is inmiddels kleiner. Nu begonnen aan laatste optie, fikse kuur antibiotica (maand geleden ook al), ontsteking remmer en pijnstilling in combinatie met pro biotica. Als dit niet afdoende helpt dan gaat hij onder narcose en wordt het geheel verwijderd en opgestuurd voor onderzoek omdat er ook een klein vermoeden is dat het mogelijk een lymfoom is.... Verder wil ik niet denken. Hij is nog geen 3 jaar en hoort nog jaren mee te gaan!! Helaas moet ik wel eerlijk toegeven dat hij altijd kern gezond geweest is maar de laatste paar maanden steeds meer gezondheid problemen heeft. Ergens hou ik dus rekening met het feit dat het wel eens inderdaad kanker kan zijn. Gelukkig reageerd de wond wel op alle medicatie in positieve zin maar er is en blijft een vreemde verdikte rand rondom zitten waar de dierenarts twijfels over heeft. Het is verder niet voelbaar verdikt/stijf onderhuids wat ook vreemd is. De wond is ook niet te verklaren hoe hij ontstaan is maar tja mijn honden hebben een druk leven, we hebben een roedel en dagelijks zijn ze op stap en dagelijks lopen ze gerust te struinen door polder, bos, zee of omheinde speel plaatsen en niet altijd zien we alles gebeuren.
Van schreef:Ik snap dat wel bij kruisingen kan dat heel moeilijk te zien zijn
Die test uit dat artikel vind ik ook een beetje onzinnig. Je kan alle raseigenschappen zo goed als weg fokken in 2 generaties. Dus een kruising raden waarbij het dominantste ras niet meer dan 25% in de hond zit is zowat onmogelijk.
Roek is 1/4 Malamute, ze heeft 0,0 uiterlijke kenmerken van een mal