Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:24

Hier wordt er ook weinig gedaan dan dierenarts bezoeken en door gaan met leven.
Paco takelt langzaam af door de kanker maar doet het nog best goed.
Kymo heeft ergens zijn neus in gestoken of is gestoken door iets en zijn neus heeft fikse wond. Beetje brandwond achtig en zie dat maar een te zalven... Zijn tong kan overal bij

Kenzo is helemaal in de lappenmand met ontstoken anaalklieren, oorontsteking en grote wond op een achterpoot door???? In elk geval inmiddels 3 weken bezig en anaalklieren lijken te genezen, het oor ook en de wond is inmiddels kleiner. Nu begonnen aan laatste optie, fikse kuur antibiotica (maand geleden ook al), ontsteking remmer en pijnstilling in combinatie met pro biotica. Als dit niet afdoende helpt dan gaat hij onder narcose en wordt het geheel verwijderd en opgestuurd voor onderzoek omdat er ook een klein vermoeden is dat het mogelijk een lymfoom is.... Verder wil ik niet denken. Hij is nog geen 3 jaar en hoort nog jaren mee te gaan!! Helaas moet ik wel eerlijk toegeven dat hij altijd kern gezond geweest is maar de laatste paar maanden steeds meer gezondheid problemen heeft. Ergens hou ik dus rekening met het feit dat het wel eens inderdaad kanker kan zijn. Gelukkig reageerd de wond wel op alle medicatie in positieve zin maar er is en blijft een vreemde verdikte rand rondom zitten waar de dierenarts twijfels over heeft. Het is verder niet voelbaar verdikt/stijf onderhuids wat ook vreemd is. De wond is ook niet te verklaren hoe hij ontstaan is maar tja mijn honden hebben een druk leven, we hebben een roedel en dagelijks zijn ze op stap en dagelijks lopen ze gerust te struinen door polder, bos, zee of omheinde speel plaatsen en niet altijd zien we alles gebeuren.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 09:26

Jeetje wat een pechvogels zeg! Zit jullie niet mee! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:16

Ik heb zindelijkheidsfrustraties. Na weken ongelukvrij opeens afgelopen weken weer ongelukjes. Vandaag zelfs 2 waarvan 1 waar ik bij zat gewoon. Half uur er voor uitgeweest. Superfrustrerend. Met Nysse was het binnen twee weken gedaan. Ik ben zo moe van het constant in de gaten houden. :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 22:26

Lastig is dat :( misschien door de warmte dat ze meer gedronken heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:35

Ik zal idd eens bijhouden hoe het weer is op de dagen van een ongelukje. Het is telkens einde van de dag begin van de avond. Terwijl we dan juist net buiten zijn geweest...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 22:42

Toen ik bij Djessey de weg kwijt was qua plassen heb ik al haar plasmomenten opgeschreven.
Dat zou je kunnen doen evt met bijv spelen en drinken er bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:48

Goed plan! Ga ik doen. Weer even overzicht krijgen. Ben te makkelijk geworden vrees ik op gegeven moment. Dat er enorm op maar toen de ongelukjes uitbleven toch minder gaan opletten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:54

dierenfan schreef:
Hier wordt er ook weinig gedaan dan dierenarts bezoeken en door gaan met leven.
Paco takelt langzaam af door de kanker maar doet het nog best goed.
Kymo heeft ergens zijn neus in gestoken of is gestoken door iets en zijn neus heeft fikse wond. Beetje brandwond achtig en zie dat maar een te zalven... Zijn tong kan overal bij

Kenzo is helemaal in de lappenmand met ontstoken anaalklieren, oorontsteking en grote wond op een achterpoot door???? In elk geval inmiddels 3 weken bezig en anaalklieren lijken te genezen, het oor ook en de wond is inmiddels kleiner. Nu begonnen aan laatste optie, fikse kuur antibiotica (maand geleden ook al), ontsteking remmer en pijnstilling in combinatie met pro biotica. Als dit niet afdoende helpt dan gaat hij onder narcose en wordt het geheel verwijderd en opgestuurd voor onderzoek omdat er ook een klein vermoeden is dat het mogelijk een lymfoom is.... Verder wil ik niet denken. Hij is nog geen 3 jaar en hoort nog jaren mee te gaan!! Helaas moet ik wel eerlijk toegeven dat hij altijd kern gezond geweest is maar de laatste paar maanden steeds meer gezondheid problemen heeft. Ergens hou ik dus rekening met het feit dat het wel eens inderdaad kanker kan zijn. Gelukkig reageerd de wond wel op alle medicatie in positieve zin maar er is en blijft een vreemde verdikte rand rondom zitten waar de dierenarts twijfels over heeft. Het is verder niet voelbaar verdikt/stijf onderhuids wat ook vreemd is. De wond is ook niet te verklaren hoe hij ontstaan is maar tja mijn honden hebben een druk leven, we hebben een roedel en dagelijks zijn ze op stap en dagelijks lopen ze gerust te struinen door polder, bos, zee of omheinde speel plaatsen en niet altijd zien we alles gebeuren.

Sorry dierenfan dat ik niet op jou had gereageerd. Wat vervelend voor kenzo. Veel beterschap voor hem. Hopelijk geen kanker ;(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 10:11

Niet helemaal dezelfde foto's maar ; 6 maanden Djessey :D <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:40

Van 4 naar 5 is echt een verschil opeens qua uitstraling. Zo van pup naar groot.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 12:48

T gaat echt snel! Ze mag van mij wel ongeveer stoppen met groeien in de hoogte. Nu nog de breedte in _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:02

3 op een rij :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 14:44

<3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 11:56

Niet om de bijthonden/vechthonden etc. Maar dit artikel vond ik toch wel heel boeiend

https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/h ... ALb9bNzIB4

Zeker als je de kruisingen bekijkt waar de honden uit bestaan. Er zijn er een hoop die ik niet aan had zien komen :o
Maar vooral veel reacties zijn bijzonder... Zegt wel wat over de hondenkennis van de gemiddelde persoon. En dus van de namen in de media..

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:23

Kiwitje ben net met Senna terug van de DA. Ze bleef volhouden kruising Strafford. Laat foto van der pap zien en oh toch een bulldog. :roll:

Suze leuke foto's van 3tal. :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:27

Wij zijn gisteren met onze pup naar de dierentuin geweest. Ze deed het heel goed. Ze vond het allemaal erg interessant en heeft heel veel gezien en geleerd.
Morgen gaat een fotografe foto’s van haar maken. Zo’n zin in. Plan was eigenlijk om mijn grote RR ook mee te nemen, maar die is sinds een paar dagen loops en zit daardoor niet zo lekker in haar vel. En ik wil mijn aandacht goed bij de pup kunnen houden in plaats van steeds op te moeten letten of er geen ongevraagd herenbezoek langskomt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 14:41

Dat is ook wel grappig denk ik. Maar zo zie je wel hoe er makkelijk verkeerd beoordeeld word helaas!

Ben benieuwd naar de foto’s van je knappe pup!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:37

kiwiwitje schreef:
Dat is ook wel grappig denk ik. Maar zo zie je wel hoe er makkelijk verkeerd beoordeeld word helaas!

Ben benieuwd naar de foto’s van je knappe pup!

Ja je neem toch aan dat een dierenarts het wel weet, niet dus. Ze zag dan wel weer de Duitse herder erin. :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:49

Ik snap dat wel bij kruisingen kan dat heel moeilijk te zien zijn
Die test uit dat artikel vind ik ook een beetje onzinnig. Je kan alle raseigenschappen zo goed als weg fokken in 2 generaties. Dus een kruising raden waarbij het dominantste ras niet meer dan 25% in de hond zit is zowat onmogelijk.
Roek is 1/4 Malamute, ze heeft 0,0 uiterlijke kenmerken van een mal

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:49

Wij hebben vandaag te horen gekregen welk pupje wij in huis mogen nemen eind september.

Meet Floyd
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 16:02

Van schreef:
Ik snap dat wel bij kruisingen kan dat heel moeilijk te zien zijn
Die test uit dat artikel vind ik ook een beetje onzinnig. Je kan alle raseigenschappen zo goed als weg fokken in 2 generaties. Dus een kruising raden waarbij het dominantste ras niet meer dan 25% in de hond zit is zowat onmogelijk.
Roek is 1/4 Malamute, ze heeft 0,0 uiterlijke kenmerken van een mal

Het doel was dus om aan te tonen dat er veel geen rassenkennis hebben en andere rassen onterecht een stempel krijgen omdat ze dus iets heel anders zien dan er daadwerkelijk in zit.

Maar dat ook dierenartsen er vaak naastzitten is wel aan veel paspoortjes van kruisingen/stamboomloze te zien :')

Ohh floyd is FLUFFY <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:09

Floyd is leuk <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:39

Ik kan niet wachten tot zijn oortjes rechtop gaan staan, of dat de ene nog hangt en de andere staat. Te schattig is dat. <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:40

Hé Floyd, daar heb ik er ook eentje van :)) Wat een schatje is het <3

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:40

Nou wij komen er vandaag achter dat ze dus niet alleen kan blijven en dat ze erg piept en blaft. Heeft iemand tips hoe dit op te lossen?

Voor mijn idee hebben we het goed opgebouwd. Als ik thuis ben ligt ze ook prima de hele ochtend of middag in de bench en is er niks aan de hand. Ook als ik ga wassen ofzo is er niks aan de hand. Ik zit er echt mee met de handen in mijn haar.... hoe moet dit nu?