gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:51

10 weken vind ik wel vroeg ja, soms zijn rammen dan al wel vruchtbaar, vandaar dat ik aangeef dat wanneer je hormonaal gedrag merkt, scheiden verstandig is.
4 maanden zou ik weer te lang vinden ivm vruchtbaarheid van Lilly.

Sommige dierenartsen houden inderdaad 8 weken aan na castratie maar veel dierenartsen geven ook gewoon de 2 weken aan. Opvangen koppelen ook na 2 weken :)

Haha, het zijn teddy's, dat minder pluizige heb je alleen als je ze kortwiekt :P

2 weken na de castratie van Lou kunnen we weer samen inderdaad. :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:15

Oké :) , dan houdt ik 12 weken aan. Dan ben ik tenminste zeker.

Ik denk dat ik ze na twee-drie weken toch weer koppel want anders zitten ze wel erg lang apart.

Ja, idd :') Ik denk dat ze het ras niet kende :D .

Ik ben daarjuist de schrik van mijn leven tegengekomen in het hok van de nijntjes 8)7 . Een MUIS _-:( . Ik had nog wel een hele anti muizen en vliegende insecten constructie gemaakt en toch eat dat stom beest IN het hok... -:(- Natuurlijk meteen konijntjes eruit, muis weggejaagd en heel het hok met water en een beetje zeep uitgekuist en meteen nieuw hooi erin. Nu hoop ik heel hard dat de muis niet besmet was :( . Het is wel niet bekend in deze streek dat er myx of VHS 1/2 zit en de muis zag er volkomen gezond uit en zit hier al even in buurt. Ik denk dus niet dat het een probleem vormt maar ik zit hier toch maar met een klein hartje... We zijn meteen een (diervriendelijke, ondanks dat dat beest in het hok van MIJN konijnen zat kan ik het niet over mijn hart krijgen ze te doden) muizenval gaan halen en dan zetten we ze een hele afstand van hier weer uit.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Konijn was er slechter aan toe dan gedacht, arm zielig hoopje was het!

Arme dier was 3 jaar oud, waarschijnlijk nooit uit z'n hok geweest en zag er vreselijk triest uit.

Daarnaast heeft hij:
- een vitamine gebrek (waarschijnlijk nooit hooi gehad aangezien ik alles mee heb gekregen en hier geen hooi bij zat)
- ontstoken ogen
- geïrriteerde oren (veel oorsmeer)
- te lange nagels
- hij is nat geweest achter en heeft dit niet zelf weer schoon gemaakt
- z'n weerstand was duidelijk heel laag, z'n vacht was heel 'rommelig' en nee dit kwam niet door de rui.

En noem maar op ... zucht, mensen denk eens na voor je een dier aanschaft! ;(

Konijn gaat nu eerst lekker aansterken en dan gaan z'n balletjes eraf en op naar een mooie toekomst <3

Alle lof voor de opvang dat ze hem wilde opvangen :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:41

Wat een zielig beestje :(:) . Nu is hij in ieder geval in goede handen en zal hij binnenkort niet weten in wat voor droomwereld hij terechtkomt :D .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:14

We hadden hem in het ren gezet op het gras en hij snapte er echt niks van, haha, hij gaat een leuke toekomst tegemoet :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:38

Dat een konijn niet begrijpt wat gras is... Dan moeten de baasjes wel echt slecht voor hem gezorgd hebben! Al is het wel grappig :D .

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:08

Hey ik ben er weer, ik maak me een beetje zorgen om max. Max heeft al de hele dag niks gegeten en wilt ook niks. Heb biks, hooi en wortel al geprobeerd. Hij is sloom terwijl hij normaal heel erg druk is en warm is het hier ook niet. Hij heeft wel wat gedronken. Choppie is overleden aan een prop in z'n maag waardoor hij niet meer at en maak me nu best wel zorgen daarom.. iemand een idee wat het kan zijn? :(

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:48

Och jeetje Tarzan, kun je echt niet bij dat mensen zo voor hun dieren zorgen.. gelukkig heb jij hem opgevangen en gaat hij een mooie toekomst tegemoet!

Noa gelijk de dierenarts bellen, dit is niet goed! Binky heeft hetzelfde gehad en daar bleken de darmpjes van stil te liggen. Als een konijn niet eet en sloom is dan zal ik de dierenarts gelijk bellen

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:48

Kan eigenlijk vanalles zijn. Verstopping in de darmen, maag... of één of andere ziekte waardoor hij zich niet lekker voelt. Ik zou in ieder geval vandaag nog de DA bellen want als hij niet eet komen zijn darmen stil te liggen en die zijn moeilijk weer op gang te krijgen. Succes!

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:04

Dankjewel voor jullie reacties, ik weet dat de darmen dan stil zouden gaan liggen want dat is de doodsoorzaak van choppie geweest (die dus te laat bij de dierenarts gekomen was, prop in z'n darm ofzo had hij). Ik had Max even op het gras gezet om te kijken hoe dat ging, eigenlijk lijkt hij zich weer prima te voelen. Hij eet weer en rent weer vrolijk rond, ik weet niet wat het was.. ik hoorde wel net van m'n zusje dat ze hem gister veel gevoerd had waardoor hij misschien vanochtend heen honger had :? Was ik trouwens niet zo blij mee, dat voeren, heb ik m'n moeder en m'n zusje nu ook uit gelegd :') ik houd het in ieder geval in de gaten en als hij wéér niet eet de komende dagen dan ga ik naar de DA. Daisy had 2 Jaar geleden ook zo'n ochtend en daar heeft ze eigenlijk nooit meer last van gehad.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:20

Kan wel zijn dat hij gewoon even buikpijn had en dat het nu over is. Als hij gewoon weer eet en drinkt alsof er niks aan de hand was hoef je je geen zorgen te maken denk ik ;) . Goed dat hij zich weer beter voelt!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:37

Arm konijn, Tarzan... Toch maar goed dat jij bestaat! :D

Tja... Konijnen zijn meesters in verbergen en jouw konijn laat zien dat er iets mis is. Gezonde konijnen hebben altijd honger.
Ik had al bij de dierenarts gezeten, morgen kan al te laat zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:54

Haha dankje! :D

Ik kan zo'n advertenties gewoon echt niet aanzien! Grlukkig had de opvang plek anders had ik er een konijn bij :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:56

:D

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:45

Bah het terug koppelen na 3 weken na de operatie van mijn voedster gaat super slecht. Steeds vechten.. het is zo lastig dat die hormonen nog een tijdje door haar lijf heen gieren. Ik zit nu in mijn laatste maand van mijn zwangerschap en ben het gesjouw met dat beest echt helemaal zat.. Drie weken lang (eigenlijk 5 weken als ik de twee weken voor de operatie nog meetel) stond ze id weg in de gang in een kleine kooi dus ik moest haar heel vaak verschonen en afleiding geven, dat kan ik niet nog eens een paar weken doen dat breekt me op en is niet te doen hoogzwanger of met een pasgeboren baby. En dat met die hitte! Ook voor de voedster is het heel frustrerend ook al hield ze zich over het algemeen aardig kalm door alle lekkernijen en aandacht. Waarom zijn konijnen soms toch zo moeilijk, pfff. :P Ik zit er aan te denken om een tijdelijke oppas voor haar te zoeken.. Ik hoop dat het lukt.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:43

Heb je wel weer gekoppeld op neutraal terrein? En is het echt vechten of achter elkaar aan jagen? Of misschien dat een opvang je kan helpen met koppelen? Heeft bij mij ook wel een paar dagen geduurd na de sterilisatie van mijn voedster voordat ze weer normaal tegen elkaar deden. Ik snap dat het frustrerend is nu je op het eind van je zwangerschap zit :(:)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:57

Ja neutraal terrein en met lekker eten. In vlagen gaat het goed maar ik zie dat mijn voedster nog last van haar hormonen heeft en daardoor onnodig opdringerig doet. Mijn ram pikt dat niet en wordt dan heel erg boos (hij is veranderd eerst liet hij nogal over zich heen lopen). Hij jaagt dan achter haar aan en dat loopt uit op vechten.

Ik heb nu de bovenkant van de tralie kooi in de ren van de ram gezet met de voedster er in en nu liggen ze wel naast elkaar. (met tralies er tussen). Ik denk dat ik ze zo de hele dag laat staan en dan aan het einde vd dag weer ga proberen. Uiteraard heeft de voedster genoeg hooi en water daar. Ze is gewend om in dat kleine oppervlakte te zitten na al die weken.. en nu heeft ze de hele tijd afleiding dus ze ziet er niet gefrustreerd uit gelukkig.

Ik vind het eng als ze gaan vechten want dan ben ik bang dat de buikwond van de voedster weer opengaat.

Ja mijn vriend is er al helemaal niet blij mee en die vind dat ik ze moet weg doen. Dat maakt me alleen maar van streek want ik ben zeker niet het type die een huisdier als een wegwerpartikel ziet. Dus als het te veel moeite gaat kosten met koppelen dan ga ik toch maar een tijdelijke oppas zoeken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:15

Heb je die druppels nog?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:33

Ja alleen werkten die niet meer op een gegeven moment (nog voor de operatie). Ik kan ze voor de zekerheid wel geven, bedankt voor de tip, had er zelf niet aan gedacht!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:17

Was het eerste waar ik aan dacht :') maar jeetje wat balen zeg. Begrijp Sproet ook wel dat ie er klaar mee is.
Had hier hetzelfde afgelopen weekend. Naal is weer Hormonaal en dan is ze echt strontvervelend. Witte Vriend heeft veel geduld maar nu liet hij haar alle hoeken van de kamer zien :P

Maar ze vechten het niet even uit denk ik? Tenminste, hormoongestuurd gedrag dat blijft gaan.

Toch best wel sneu. Ik hoop dat je een oppas kunt vinden, of desnoods een koppelvakantie bij een opvang? Geeft jullie ook rust.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:29

Ohja de opvang kan ik ook nog bellen! Daar komt deze kleine donder namelijk ook vandaan. :D Ze hebben daar volgens mij vakantie oppas dus misschien kan ik zoiets doen.

Ja hormonale voedsters zijn echt super irritant, ik begrijp ook heel goed dat Sproet boos wordt. Misschien moet ik het wat langer aanzien, ze stopten wel toen ik ik "EUHJ!" riep. :+ Maar dan gaat het daarna weer verder en het ziet er niet zachtzinnig uit. Ik ben vooral bang voor haar buikwond.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:34

Vervelend Marloez, mss is de opvang toch wel handig voor een tijdje.

Heb hier de nijnen binnen gezet. Het was echt niet te doen buiten. Voorlopig hebben we geen diepvries dus ice pod is meteen weer warm. Ook een natte handdoek gelegd maar die vonden ze maar niks. En WEER een verdomde -:(- muis!! -:(- in het hok ondanks mijn nog verbeterde constructie. Voorlopig is het echt even beter binnen tot ik tijd heb om alles in orde te brengen buiten en de muizen uit te roeien. Ondanks dat het natuurlijk niet de beste situatie is om ze met dit weer naar binnen te halen. Maar binnen is het ook vrij warm en ze gaan pas weer naar buiten wanneer de temperatuur gelijk is aan die van binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:39

Ice pod doen ze niks mee :n

Moet je mijn kat lenen? , paar keer muis in de ren en elke keer jaagde kat er net zolang op dat hij hem had :o . Ruimt de muis op aka met huid en haar opeten

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:45

Hier ging het koppelen van een nieuw stel gelukkig heel goed. Na drie nachten nog apart, met tralies ertussen geslapen hebben, wonen ze sinds zaterdag officieel helemaal samen. En het is zo leuk om te zien!
Hoewel mijn ram er nog wel eens op wil duiken is de voedster hem meestal te snel af waardoor hij wat dom zit te kijken :')

Hoop voor je dat je ze weer gekoppeld krijgt Marloez, maar dit klinkt in ieder geval al veel belovend voor nu.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:47

Hier heb ik de koelplaten van ferplast. Zijn stenen, die leg ik in de koelkast en blijven best lang koud.

Afbeelding