Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:23

Sproeien om territorium af te bakenen is iets anders dan de boel onder plassen, dit klinkt echt heel medisch of psychisch dus ik zou ermee naar de dierenarts gaan. Sproeien zijn kleine beetjes sterk ruikende urine, geen enorme plassen waar alles nat van is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:41

Buiten de bak plassen kan een gedragsprobleem zijn, ik heb een kat die dat deed uit frustratie, die piste op mijn bed.
Hem heb ik uiteindelijk herplaatst naar een boerderij omdat hij me ook aanvloog en zodra ik hem naar buiten liet bij de buren de boel op stelten zette.
Maar heb hem eerst voor urine-onderzoek en een check-up bij de dierenarts gebracht om uit te sluiten dat het een medische oorzaak had.
Hij is dan ook met gezondheidsverklaring vertrokken.

Mandy: Wat fijn zeg! *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:53

Hallo.... zegt Maes.
Afbeelding

Het verschil tussen 11.5 jaar en 11,5 week
_O-

Afbeelding

Maes denkt het zijne ervan tijdens de wasbeurt van Mads

Afbeelding

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:00

Ja ik moet morgen ochtend plas zien op te vangen... Op de bank etc is het echt sproeien, in mijn bed zie ik nooit wat hij doet, want dat heb ik altijd pas later door, maar dat zijn altijd grote ronde plekken en zeiknat

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:05

Wat een ontzettend leuke katten mando.

Wat vervelend xFioon. Hopelijk kan het opgelost worden

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:33

3 dagen Amsterdam en je kitten is een heuse terrorkat geworden :') overal op jagen, zich een paar uur lang verstoppen in de tv kast waarvan we al 5 jaar niet wisten dat er wat van achterin kom etc

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:18

Hier rustig ochtendje :) Luna vermaakt zich heerlijk met de krabpaal en de speeltjes, chloe kijkt nog op afstand... hoop dat het beter word.
Bedoel kom op... t kopje is toch geweldig schattig.
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:29

Tonic plast/sproeit ook de laatste tijd. Ik heb hem nog niet betrapt dus ik weet het niet of het teretoriaal is of iets anders, maar ik kijk het even aan anders gaan de balletjes er helaas af :(
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 07-07-16 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:30

Wat een knapperd is luna!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:31

Wij hadden ook een kater die continu op bed plaste, was toen 4 maanden, eigk nog wat vroeg voor ballies eraf.. Maar omdat die zo plaste heeft de DA het toch gedaan, week later was het volledig over.. Maar als de ballies er al af zijn is het denk ik toch vaak iets medisch, of de kattenbak die te vies is of iets.

Wij hadden/hebben nog wel is een ongelukje, maar dat ken net zo goed van een van de poezen zijn.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:48

Ik heb vandaag te horen gekregen dat Zina wsl al een nieuw baasje heeft.
Maar voorlopig blijft ze nog even hier, even aankomen, opknappen, opvoeding wat bijschaven, dan naar de dierenarts voor sterilisatie en chip en als ze daarvan hersteld is mag ze vertrekken.
Gaat nog een maand of 3-4 duren gok ik.
En ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze tzt vertrekt, tis een ontzettend lief katje wat knettergek op me is en erg aan me hangt. <3
Kleine troost is dat ik weet dat het baasje in spé nu al smoorverliefd op Zina is en haar een gouden mandje gaat geven. :)
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:59

Oei wat lastig lijkt me dat Lor. :(:) Je hecht je toch aan een beestje.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:21

Pukkie is idd al meer dan 3 maanden geleden geholpen, bij sommigen katten gaat het daarna niet meer weg als ze al hebben gesproeid. Bij m'n ouders doet hij het echt bewust over de mandjes en stoelen waar hun katten altijd liggen. Maar dus zowel daar als hier ook in mijn bed, en dat zijn van die vieze drijfnatte plekken :( morgen uitslag van de urine, en anders is het iets met stress, angst of territorium en moest ik naar de gedragstherapeut

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:32

Hier ook een kitten die de laatste tijd naast de kattenbak plast zoals net ook weer. Hij springt in de kattenbak springt eruit en gaat op een tas zitten plassen, dit is al de zoveelste keer worden er nu wel moe van..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:44

Ariannee schreef:
Hier ook een kitten die de laatste tijd naast de kattenbak plast zoals net ook weer. Hij springt in de kattenbak springt eruit en gaat op een tas zitten plassen, dit is al de zoveelste keer worden er nu wel moe van..

Heb je al eens fijner kattengrint geprobeerd? Klinkt als dat het pijn doet aan de pootjes... ik zelf heb de fijnste maat van crystal tigero geloof ik is het, mooi roze of blauw is niet lelijk :P en ze kunnen super erin graven

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:45

Mandyy schreef:
Oei wat lastig lijkt me dat Lor. :(:) Je hecht je toch aan een beestje.

Ja enerzijds wel ja maar gelukkig weet ik dat ze goed terecht komt en heb ik het baasje in spé ook op mijn fb dus ik kan haar wsl blijven volgen. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:47

Ja dat scheelt wel en je weet nu ook dat het tijdelijk is!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:50

Mioux schreef:
Ariannee schreef:

Heb je al eens fijner kattengrint geprobeerd? Klinkt als dat het pijn doet aan de pootjes... ik zelf heb de fijnste maat van crystal tigero geloof ik is het, mooi roze of blauw is niet lelijk :P en ze kunnen super erin graven

Zoiets hadden wij hiervoor ook, maar die deed juist pijn aan de pootjes en die vonden te totaal niet fijn. Het was deze :
Afbeelding

en nu hebben we fijne kattensteentjes en daar doen ze het al een hele tijd goed op dus lijkt me sterk :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:30

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:35

Dat is ongeveer het zelfde maar dan een andere merk :)
We gaan er sowieso beter op letten en misschien ligt het wel aan kattengrind dus gaan wel voor de zekerheid even andere proberen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:43

Kijk voor de gein eens op zooplus, weet niet of je daar al eens besteld hebt maar is vaak verschillende stuk goedkoper als menig winkel :P EN bezorgd! haha

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:46

Hier korrels van de plaatselijke tuincentrum. 62 liter voor 13 euro, ik klaag niet :D
En de katten ook niet trouwens, maken er dankbaar gebruik van als ze moeten. Al doen ze het nu liever buiten, de vrije natuur heeft toch de grootste voorkeur.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:53

Nee nog nooit besteld die we nu hebben is eigenmerk van de jumbo en hierna hebben we 4 zakken liggen en dat is een andere merk dus die probeer ik binnenkort even :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:36

Das zeker niet duur! Wij hebben hier bij de Ranzijn ook zakken van 32 liter voor 6 euro, of de ultra 15 liter voor 6 euro.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:14

Hier geloof voor 3 x 5 liter 9 euro geen idee exact, maar vind niet erg als duurder is of niet :P