Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:50

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

No_No

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:39

Hi, ik kom weer even binnenvallen :o

Vandaag hebben we opde hondenschool een sport gedaan wat uit Duitsland komt. Het lijkt op agillitie alleen is het een recht parcours en moeten hond en begeleider samen over de eindstreep.
Ik ben de naam vergeten... Weet iemand hoe dat heet? Het was erg leuk!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:43

breitensport denk ik?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:52

Jaaaaa dat was het! Dank je!
Was de hele avond al aan het zoeken

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:16

Vandaag basis 2 gehaald met Suzy. Augustus inschrijven voor Agility. Vind ze vast heel leuk om te doen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:32

Gefeliciteerd!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:38

Lotus ball gekocht voor Levi.
Hij is goedgekeurd!
Afbeelding

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 15:48

Wauw ik snap niet waarom ik dit topic niet eerder heb gezien!
Zelf heb ik 2 bordercollies, een rustige van 8 en haar hyperactieve dochter van 2.
Ze zijn erg slim, dus we oefenen veel trucjes en commando's.
Lara kan ook goed naastlopen maar met Lizzie (de hond van 2) vind ik dat best wel lastig, tips zijn welkom :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:41

KarinW86 schreef:
Lotus ball gekocht voor Levi.
Hij is goedgekeurd!
[ [url=m/iEOCyQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke zeg. Is die een beetje sloop bestendig?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:59

Weet niet hoe sterk die is.
Maar ze moeten gewoon dat ding met neus en eventueel poot opentrekken en snoepje opeten.
Laat hem er verder niet zelf me spelen.
Wordt echt als beloning op afstand dalijk gebruikt bij mijn agility lessen

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:55

Hallo,
Ik heb een vraagje:
Ik doe met mijn hond agility, nog geen cursus maar ik heb ergens mijn eigen set en probeer daarmee gewoon wat dingen uit! Maar ik vind het heel erg moeilijk om mijn hond enthousiast te krijgen... Ze vind helemaal niks aan speeltjes (ballen, touwen, etc.) en doet het eigenlijk alleen met snoepjes... Als ik haar roep sjokt ze naar de hindernis en springt er vanuit stilstand overheen, wat natuurlijk meestal resulteerd op de balk eraf...
We zijn echte beginners en ik hoef ook geen wedstrijden met haar te lopen ofzo maar ik zou het toch wel leuk vinden als ze wat actiever de hindernissen overgaat! Hoe krijgen jullie je honden zo ver dat ze er in zo'n hoog tempo overheen gaan?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:26

Misschien is een Lotus ball wat voor jou.
Dat is een speeltje waar je snoepjes in kan doen. Moeten ze er dan zelf uithalen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:22

Ergens gaan trainen :)
agility is geen sport om gewoon thuis te trainen zonder ondersteuning. Daarvoor vind ik het een te gevaarlijke sport.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:10

Machie schreef:
agility is geen sport om gewoon thuis te trainen zonder ondersteuning. Daarvoor vind ik het een te gevaarlijke sport.

Oh echt? Vind je het gevaarlijk in de zin van dat de hond blessures kan oplopen als hij niet juist getraind wordt? Of om een andere reden?
Ik ben al heel lang opzoek naar een hondenschool omgeving utrecht die agilitytrainingen geeft maar helaas zijn de meesten echt te ver weg... Maar ik zal nog eens goed kijken of er een hondenschool is die ik haal qua tijd :)

@KarinW86: bedankt voor je tip! Ik ga eens op internet kijken of ik die kan bestellen :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:28

Afbeelding
Zo ziet dat er dan uit

Mijn hond is wel te belonen met speeltje maar geeft het niet terug en met voer moet ik er altijd bij zijn

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:09

AnimalFriend schreef:
Machie schreef:

Oh echt? Vind je het gevaarlijk in de zin van dat de hond blessures kan oplopen als hij niet juist getraind wordt? Of om een andere reden?
Ik ben al heel lang opzoek naar een hondenschool omgeving utrecht die agilitytrainingen geeft maar helaas zijn de meesten echt te ver weg... Maar ik zal nog eens goed kijken of er een hondenschool is die ik haal qua tijd :)

@KarinW86: bedankt voor je tip! Ik ga eens op internet kijken of ik die kan bestellen :)

Rondom utrecht zit best heel veel aan hondenscholen die agility geven dacht ik.

idd, kans op blessures is aanwezig bij verkeerde training en iets juist aanleren is ook niet iets wat je zonder enige kennis makkelijk doet. Vind ik dan.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:26

Welke regio zoek je in Utrecht?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:57

Seni schreef:
Welke regio zoek je in Utrecht?

Ik woon zelf helemaal in het centrum. Dus ik zoek iets op een afstand van ongeveer half uur - een uur!
Maar moet je hond nog aan bepaalde voorwaardes voldoen voor een goede agility-hond? :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:03

Ligt helemaal aan wat je wil.
Een echt goede agility hond heeft lef, is gehoorzaam, is razend snel en behendig. Is zelfstandig, heeft een korte draaicirkel enz enz.
Maar een leuke agilityhond, dat kan zo vreselijk veel zijn :)
Het belangrijkste is dat je hond geschikt is om te sporten (dus niet te dik, geen lichamelijke problemen) en qua bouw ook geschikt.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:48

Machie schreef:
Ligt helemaal aan wat je wil.
Een echt goede agility hond heeft lef, is gehoorzaam, is razend snel en behendig. Is zelfstandig, heeft een korte draaicirkel enz enz.
Maar een leuke agilityhond, dat kan zo vreselijk veel zijn :)
Het belangrijkste is dat je hond geschikt is om te sporten (dus niet te dik, geen lichamelijke problemen) en qua bouw ook geschikt.

Ik heb een grote hond met lange poten en is niet te dik. Ook kan ze verschrikkelijk hard maar helaas niet op conmando :P . Ze is wel best lui en vind de helft van de dingen die je vraagt "onnodig" volgens haar.... :') En ze is dus helemaal niet gevoelig voor ballen enzo... Maar ik ga eens kijken of ik een cursus kan doen, daaruit blijkt dan wel of ze het leuk vindt en geschikt is :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:08

Er zijn genoeg hondjes die je moet leren de een bal leuk is hoor , bij de jongste hier is momenteel meer geïnteresseerd in het touwtje dat aan de bal vast zit dan het balletje zelf :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:14

Precies, hier moest ik alle drie de herders leren dat een bal leuk was. De oudste wil hem maar af en toe, die 2 jongste zijn nu echt balgek, maar dat duurde bijna een jaar. :+

EDIT: Daar kunnen ze je op cursus ook mee helpen, of een andere beloning vinden die de hond geweldig vindt.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:42

Mijn hondje is ook niet erg gevoelig voor ballen en ander hondenspeelgoed, wél voor lekkere snoepjes! :+ (leverworst en hamblokjes *\o/* ) Een goede motivatie voor hem om een en ander te doen, hihi. Verder vindt hij behendigheid ook echt leuk, vooral de kattenloop, daar gaat hij het liefst al zelf even over als we alleen nog bezig zijn met het parcours verkennen :P

Bepaalde toestellen moest hij echt even leren, de tunnels waren eng, de kattenloop was eerst ook wat eng, nu met de wipwap die we pasgeleden gedaan hebben was hij weer helemaal niet bang. Als je alles rustig aanleert worden ze ook zekerder.

Qua voorwaardes, heel veel honden kun je het goed aanleren. Bij mij op cursus van alles wat (teckel, sheltie, jack russel, Hollandse herder etc. ). Ook mijn kleine haarbal doet het prima, maar hij is dan ook niet alleen een schoothondje ;) Hij is heel snel en wendbaar en heeft veel energie. Enig enthousiasme is wel gewenst bij agility.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:49

Hier 1 die ontzettend snel en wentbaar is maar behendigheid niet leuk vind. Een ander die als ze zin heeft heel snel en wentbaar is die vind het geweldig. Maar dies vaker meer van ach we doen het op mijn tempp haha