Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:07

Ik heet geen Kim maar ik ben aan t bekijken om de prinses op de erwt Bandit of Lotgering te gaan voeren :Y) en dan afwisselen met BARF voor het nodige kauwwerk en af en toe gewoon nog een brokkendagje.

Ze eet dr brokken (Edgard & Cooper) wel goed maar ze redt meestal niet de aanbevolen hoeveelheid per dag, we hadden een rol Lotgering van de fokker meegekregen en dat vond ze duidelijk erg lekker. En ik moet zeggen dat ik me opzich altijd wel prettig voel bij vers voeren, altijd maar brokken lijkt me zo saai voor ze :+ ben me nog druk aan het inlezen in ieder geval.

Moet alleen dan even een tafelmodel vriezertje ergens vandaan plukken. M’n vriend is nogal een vreetzak dus er ligt meestal een voorraadje broden in de vriezer en ijsjes O:) dus dan is ‘ie snel vol :+ En groot inkopen is toch wel handig met KVV vind ik!

Ot is soms in de nacht ook misselijk, ze geeft dan niet over (of soms alleen een klein beetje gal) dus denk dat d’r maag gewoon niet vol genoeg is van de brokken ofzo.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:19

kiwiwitje schreef:
Haha sorry nynkster!

Wolf of wilderness the taste of valt inderdaad ook binnen de marges die ze mogen hebben inderdaad. Maar je hebt van wolf ook puppybrok. Die zijn kleiner. Geloof dat t van de week zelfs aangeboden werd in dit topic. 2 zakken van 1 kg.
Als je de mini hebt staan nog kun je die best proberen. In principe kun je alles van wolf gewoon aan alle levensfases geven. Alleen de soft lijn was iets mee. Maar ik durf uit mn hoofd even niet meer te zeggen wat. :') en ze hebben ook nog nieuwe smaken soft. Dus moet daar nog eens naar kijken :')

Water over vlees kan prima. Maar is niet perse nodig. Kvv heeft al veel vocht natuurlijk.

En ik kan t altijd aanraden om ze iets te kauwen te geven. Dat is goed voor de vertering ook.

Jaa klopt die waren van mij! Nog steeds in de aanbieding hoor _O-

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:21

kiwiwitje schreef:
Haha sorry nynkster!

Wolf of wilderness the taste of valt inderdaad ook binnen de marges die ze mogen hebben inderdaad. Maar je hebt van wolf ook puppybrok. Die zijn kleiner. Geloof dat t van de week zelfs aangeboden werd in dit topic. 2 zakken van 1 kg.
Als je de mini hebt staan nog kun je die best proberen. In principe kun je alles van wolf gewoon aan alle levensfases geven. Alleen de soft lijn was iets mee. Maar ik durf uit mn hoofd even niet meer te zeggen wat. :') en ze hebben ook nog nieuwe smaken soft. Dus moet daar nog eens naar kijken :')

Water over vlees kan prima. Maar is niet perse nodig. Kvv heeft al veel vocht natuurlijk.

En ik kan t altijd aanraden om ze iets te kauwen te geven. Dat is goed voor de vertering ook.

Dankje! Ik ga dan de mini brokjes proberen, hopen dat ze die lekker vind. Ze heeft een bullepees in de bench om te kauwen en maakt daar veel gebruik van. In de avond krijgt ze een konijnenoor en binnenkort wil ik ook wat andere kauwsnacks proberen!

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 21:29

Lotgering vind ik persoonlijk de grootste rommel die er is.. die zou ik echt niet voeren..
we hebben t 1x geleverd gekregen en heb alles (5 kratten vol) zo terug op laten halen.

Jaaa jij cupcakes! Sorry ik wist niet meer wie en mobiel zoekt zo rot terug.

Hier werd wolf na 1,5 jr gezeik met brokken zo met smaak gegeten.
Maar pups en kvv willen wel eens moeilijk doen over brok. Djes was ook eigenwijs en in t nest aten ze hier vlees ook beter dan brok.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:25

Hier wordt nu goed gegeten.. maar nog steeds cavom met de rodi worst. Voor nu ben ik vooral blij dat hij eet.
Ik heb erg veel proefzakjes van andere brok aangevraagd maar hij trekt voor alles zijn neus op.. zo idioot. Ik kwam van de week een andere labradoodle eigenaar tegen endie had precies hetzelfde.. uiteindelijk eet deze hond alleen maar voer van de Lidl :D

Nu ben ik zo blij dat hij goed eet en lekker groeit dat ik het voorlopig echt zo laat.

Zo'n worst eet hij in 3 dagen op.
Niet eten is zo naar! Ik kan me je zorg voorstellen hoor!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:47

Haha bedankt voor de bemoedigende woorden :D Soms verlang ik gewoon zo naar dat ze lekker volwassen en braaf is (als het goed is..). Al zal ik dan haar onbezonnen puppy tijd missen!

@Mar_X , oei wat vervelend, hopelijk komt het snel goed!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 09:10

Puppytijd is heeeerlijk. Maar wel gewoon mega intensief. Boellie heeft ook 1,5 jr moeilijk gedaan met eten. Gek werd ik er van.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:11

Ah wat lastig, zulke moeilijke eters. De eerste hond van mijn moeder was er ook zo eentje. Toen overgestapt op Farmfood en probleem was verholpen.

Nou, gisteren waren we even weg. Dat ene moment dat ik het niet verwachtte om gebeld te worden, werd ik gebeld. We weten welke pupje we krijgen (en toevallig stond deze pup op de "die zou ik wel leuk vinden"-lijst. :D Donderdag ochtend halen we haar op <3

Een oudere foto, heb geen nieuwe foto van haar, wel een filmpje. <3
Spoiler:
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:16

Ahhh spannend Nayo! Fijn dat het een pup is die op je lijstje stond!
Superschattige foto <3 vind het altijd zo bizar dat er uit zo’n kleine jellybean een grote volwassen hond gaat groeien haha.
Bedoel, dit:
Afbeelding
Is nu dit:
Afbeelding

Hoe dan. :') _O-

Benieuwd naar meer foto’s donderdag als je haar haalt! Nu aftellen! :):) Heb je alles al in huis?

@Kiwi ja Lotgering troep? Damn _O- nouja dan Bandit maar eens proberen. Dat is wel goed voer toch?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:31

Hahaha, heerlijk! Van zo'n mollig frummeltje naar echt een stoere hond, Dees <3 Ik vind het wel grappig om te lezen en te zien dat jouw hond de enige gevlekte hond uit het hele nest was. :))

Jaa dan wordt het zeker fototijd hoor. :D in principe hebben we alles in huis, we gaan straks nog even op zoek naar een vloerkleed voor in de woonkamer. En we moeten nog even vleesvoer halen voor de pup. Maar daarvoor moeten we eerst even onze vriezer voor leeghalen :')

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:35

Otje is echt <3. Het is dat we al 5 honden hebben... En dat ze niet schapendrijven :7 O:)

Ik lees hier bijna alleen nog mee, van reageren komt het er niet echt van. Maar misschien wel leuk om even te laten zien hoe Elinn gegroeid is. Ze is 8 maanden nu.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:36

Gave beelden zeg HS!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 10:52

fijn dat t een pupje is die je zelf graag wilde nayomie! :D

Ze is flink gegroeid HS!

Afbeelding
Afbeelding

Hier ook zo'n leuke vergelijking Warboel!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:03

@HS schapendrijven doen ze niet nee haha. Achter schapen aan rennen en blaffen omdat het ze niet hard genoeg gaat, zie ik dr eerder doen _O- wat een onwijs gave foto’s zeg! Prachtig <3

@kiwi achgut <3 wat een leuke vergelijking ook. Zo schattig!

Ot is nu voor het eerst mee met de bus, we gaan even naar het filiaal van m’n werk in de stad om m’n Dopper op te halen die daar al een half jaar ligt _O- dus een goede oefening en nu kan het ook wel weer corona maatregelen wise.
Netjes wachten
Afbeelding
Human what disssss :?
Afbeelding
Ze heeft ook al een hele tijd niet meer gespuugd/misselijk geweest in de auto dus durf het wel aan nu in de bus. En ze vindt het prima haha. Lekker op schoot.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:04

Leuk Nayomie! Ook die met t paarse bandje zo te zien?

Die vergelijkingsfotos zijn leuk om te zien!

En Otje in de bus! Fijn dat ze niet meer zo misselijk is tijdens het rijden.

Hier nog ongeduldig wachten tot maandag *\o/*

<3
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:23

Ohh Detroit wat een lekker ding! <3 Nog maar 2 nachtjes slapen dan :):)

Ben met Ot ook even de markt over geweest omdat we toch in de stad waren, soms vond ze het wel spannend. Maar we hadden de tijd dus we hebben alles is even geobserveerd samen. Het was helemaal niet druk gelukkig, het was ook helemaal geen lekker weer natuurlijk. Maar vond ik niet erg, kan Ot er rustig aan wennen. Er waren een paar mensen die vroegen of ze dr mochten aaien en daar deed ze heel vriendelijk tegen en ze was niet bang, dus daar ben ik trots op!
Soms heb ik dr wel een stukje gedragen maar grotendeels heeft ze keurig netjes meegelopen.
We zijn nu net thuis en we zijn er allebei moe van _O-
Natuurlijk netjes 1,5 meter afstand houden :j
Afbeelding

Mevrouwtje sliep in de bus al :z
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:48

Wat lief Detroit! <3 Echt aftellen dus. Geniet ervan!

En wat fijn dat het zo goed gaat met Otje. Een heerlijk ongecompliceerd, vrolijk dametje of niet?

Wij hebben vandaag weer lekker gefietst. Het miezerde de hele tijd maar daar hadden we geen last van. We vinden dat eerder fijn want dan is het bos lekker leeg. :=
Het ging wederom echt super goed. Ik moet een keer een tracker aanzetten voor de afstand want ik heb echt geen idee hoe ver we gefietst hebben. We maken het niet al te gek om niet over Popo's grenzen te gaan (hij doet dit natuurlijk niet iedere dag) maar ik denk dat we zo'n 8 km hebben afgelegd. Het lijkt me wel heel leuk om het te gaan opbouwen met hem! En misschien ook wat vaker met hem naar mijn werk te gaan fietsen. Het enige nadeel is dan dat we er erg lang over doen op zijn tempo.

Net weer een lading ingeslagen bij BarkKing, dat wordt weer knaagplezier! Allemaal nieuwe dingen, een hoop vis ook, ben heel benieuwd wat hij ervan vindt. En zijn all time favoriete snack, de lamsvleesplaten :+ Chique hond natuurlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 22:16

Ik zag hem! Wij moeten t momenteel doen met een lading boeren protesten alles vol tractoren en Politie.. dus we zitten hier nog wel even vrees ik

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:47

Wat een leuke foto's weer!
Ik ben benieuwd nayomie!

Wat weegt Otje nu ongeveer en waar moet ze naar toe uiteindelijk?

Wij hebben ook farmfood geprobeerd.. schaap is sowieso afgekeurd. Ik heb nu nog 2 smaken liggen. Ga ik ergens deze week ook proberen.
Nu vraag ik me alleen af of farmfood zoveel beter is dan Cavom.. het is al veel duurder! Nu vind ik dat niet zo erg maar dan moet het wel wat toevoegen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 00:45

Hier liet zelfs chick Farmfood staan. Moet ze echt niet. Maar geen van allen eigenlijk willen farmfood :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 07:53

Hier wel 3kwart jaar farmfood gegeven. En toen at hij het niet meer. Zag er wel altijd goed uit vond ik. Daarna WOW gegeven maar kreeg hij enorm jeuk van en hele vacht werd dof. En nu krijgt hij profine en is z’n vacht ook weer mooi geworden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:18

Farmfood is überhaupt waardeloos voer. Wij hebben een hondje op vakantie gehad die dat kreeg te eten, die hond scheet grotere hopen dan onze vijf honden bij elkaar...

Alles wat er aan de achterkant uitkomt is aan de voorkant overbodig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:51

Iedere hond reageert anders op voer. Maakt het niet per direct goed of slecht.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:04

Ow jongens, jullie gaan weer hard!
Leuke foto's van de pups in vergelijking met hoe groot ze zijn geworden!
Van Toobs heb ik die niet ;)

Kom niet verder dan puber foto's:
Afbeelding

Zijn neus was toen nog tegen het zwart aan, die kleurt altijd donkerder in de zomer, en in Portugal was natuurlijk véél zon :')

En dan nu:
Afbeelding

Toch net even anders dan echt puppy foto's tegenover volwassen foto's hè ;)

@nayomie Fijn dat het hondje dat toegewezen is ook een hondje is dat jullie al leuk vonden! Je moeder ook blij met de keuze?

@detroit aftellen! Leuk!

@imj zolang hij eet, mooi even zo houden, toch? Dan maar even 'suboptimaal'. Doodles staan bekend als moeilijke eters, en hebben ook regelmatig wat last van maagzuur en gal spuwen als ze niet eten of niet regelmatig genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:19

Nayomie schreef:
Iedere hond reageert anders op voer. Maakt het niet per direct goed of slecht.

Laat ik het dan anders stellen, de ingrediënten zijn ronduit prut. Zo'n 80% wat erin zit heeft de hond niet nodig.

Het is zo ongeveer het eerste dat je geleerd krijgt over voer als je de boeken open doet. Wat er achter teveel uitkomt is aan de voorkant niet nodig.

Een hond gebruikt uit voer wat hij nodig heeft, alles wat het lichaam niet nodig heeft komt er aan de achterkant weer uit vallen. Bij Farmfood is dat dus een grote hoeveelheid.

Je kunt wel degelijk stellen wat goed en slecht voer is, hoofdzakelijk aan ingrediënten maar ook bijvoorbeeld door het openen van de zak. Plakt er vanalles aan de binnenkant zou ik de zak vooral niet voeren.