Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:42

Castilja schreef:
Ah goed om te lezen! Ik was inderdaad in de veronderstelling dat het vanzelf zou slijten, maar toen ik net naar de nageltjes keek dacht ik wel 'goh dat gaat hard' :') Maar ze hebben genoeg 'reliëf' in de kooi om ze te laten slijten dus dat komt goed. En anders vijl ik ze stiekem als ze bij me zitten }>
Ik knip ze wel, maar catharina's staan erom bekend dat hun nagels vrij snel groeien, dus die slijten niet voldoende af.

Wat cute, horselover22! <3

Spannend, Kimley! Wat een leuk kleurtje die met dat wit!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:06

Wat een leuke foto's Horselover22! <3 Ze zijn zo leuk!

Wat leuk Kimley!
Door de foto lijkt het net alsof het rechtergrasje haar/zijn snavel wijd open heeft :D

Hier dit jaar geen kweekseizoen! Ik sla een jaartje over :j

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:09

Mooie vogels horselover <3 !

Oh Cayenne, geen kleintjes dit jaar :(

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:42

Haha ja dat is haar neusdop! Die is een beetje aparte vorm :')

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:25

ja echt kan ook echt niet meer zonder mijn draakjes
hoop echt nog heeeeeel lang plezier van ze te hebben <3
o ja hier nog een filmpje van Picasso die kiekeboe zegt en dit doet meneer nu elke ochtend als ik de dekken van de kooi haal _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:39

<3 <3 <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:47

Nawhh <3

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:19

Wat leuk Kimley! Hier weinig te melden over de vogels; de 2 bourkes, 2 grasjes en 1 zebravink zitten nog steeds gemoedelijk in de kamervoliere buiten. Hopelijk kunnen we snel aan de tuin beginnen, dan kan de grote volière in elkaar.
Weet jij al of je dit jaar gaat kweken Cayenne?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:37

Dus de grasjes gedragen zich voorbeeldig naar de bourkes en zebravink toe?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:24

Ja gelukkig wel, al sinds November. Maar die combi gaat vaker fout dan goed, dus ik hou ze wel heel goed in de gaten. Er is wel een back-up plan in de vorm van tijdelijk het grasparkieten koppel in een aparte kooi, maar die is een stuk kleiner dan hoe ze nu zitten dus als het niet nodig is laat ik het liever zo.
Moet wel zeggen dat het koppel grasparkieten wat ik heb zitten heel gemoedelijk is. In mijn groep van 12 grasparkieten heb ik ze nooit zien mopperen op anderen, vandaar dat ik het wel aan durfde. Anders had ik ze samen met de rest van de groep laten verhuizen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:26

Nee, ik kweek dit jaar helaas niet!
De volieres hebben allebei onderhoud nodig en we gaan het één en ander in huis doen, dus ik sla dit jaartje over :j
Volgend jaar weer! Ik weet nu al dat ik het ga missen :')

Wat fijn dat het goed gaat! <3 Hou het wel goed in de gaten voor wanneer ze broeds worden! Dan kunnen ze nog best territoriaal worden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:26

De kooi staat. Nu kunnen m'n ouders en ik niet meer terug :+ Mijn hond is even voor de schaal.

Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:47

Één van mijn gouldamadines die ik net nieuw had is opeens dood. Ik snap er niks van en vind het zo erg. Hij maakte zich opeens bol en net vond ik hem dood op de grond. Ik heb hem goed bekeken maar ik zie niks aan hem wat er aan scheelt. Iemand een idee? Ik vind het echt heel erg :(

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:24

Oh wat balen zeg Nienke. Zitten ze binnen of buiten? Tis zo lastig te zeggen met vogels bolzitten is meestal een ik voel me niet lekker teken, kan van alles zijn van wormen tot andere ziekten...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:03

nienke555 schreef:
Één van mijn gouldamadines die ik net nieuw had is opeens dood. Ik snap er niks van en vind het zo erg. Hij maakte zich opeens bol en net vond ik hem dood op de grond. Ik heb hem goed bekeken maar ik zie niks aan hem wat er aan scheelt. Iemand een idee? Ik vind het echt heel erg :(

Oh wat erg ! Begrijp dat he dit erg vindt !
Mss stress can de verhuis ?
Het is soms lastig zeggen waarom. Ik had een paar maanden terug ook een jonge gouldamadine dood. Hij lag op de grond van het binnenhok. Ook helemaal niets aan te zien.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:04

ElinaSK schreef:
Oh wat balen zeg Nienke. Zitten ze binnen of buiten? Tis zo lastig te zeggen met vogels bolzitten is meestal een ik voel me niet lekker teken, kan van alles zijn van wormen tot andere ziekten...

Binnen! Iets besmettelijks zal het wel niet zijn want andere vogeltje heeft nergens last van gelukkig.

Lukasje schreef:
nienke555 schreef:

Oh wat erg ! Begrijp dat he dit erg vindt !
Mss stress can de verhuis ?
Het is soms lastig zeggen waarom. Ik had een paar maanden terug ook een jonge gouldamadine dood. Hij lag op de grond van het binnenhok. Ook helemaal niets aan te zien.

Achteraf gezien zat hij de eerste dag dat we hem hadden al wat boller dan de andere, zie ik nu op foto’s van een maand terug. Dus misschien is hij nooit goed geweest.

Ik ga nu maar gauw opzoek naar een nieuw vriendje.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:37

Je kan gewoon pech hebben inderdaad. Ze staan toevallig niet in de buurt van de keuken neem ik aan? Van giftige dampen kunnen ze nl ook opeens overlijden. Hopelijk vind je snel een nieuw maatje voor je andere vogel

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:24

Wat rot zeg! Ik zou de ander gewoon goed in de gaten houden en wanneer die ook opeens dood gaat (hoop het niet natuurlijk) even sectie laten plegen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:58

ElinaSK schreef:
Je kan gewoon pech hebben inderdaad. Ze staan toevallig niet in de buurt van de keuken neem ik aan? Van giftige dampen kunnen ze nl ook opeens overlijden. Hopelijk vind je snel een nieuw maatje voor je andere vogel

Nope staan boven, dus dat is het niet.
Cayenne schreef:
Wat rot zeg! Ik zou de ander gewoon goed in de gaten houden en wanneer die ook opeens dood gaat (hoop het niet natuurlijk) even sectie laten plegen.

Moet ik ze daarvoor invriezen? Heb hem nu al begraven.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:24

Wat verdrietig Nienke… ik hoop voor je dat je andere vogel in leven blijft :(
En prachtige kooi Eclair!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:34

nienke555 schreef:

Nee, dat hebben ze zelfs liever niet! Liever in de koelkast als in de vriezer :j
Je kunt dan contact opnemen met een vogelarts en hem/haar opsturen of brengen (brengen hebben ze het allerliefste, want dan zijn ze nog "vers".)
Beetje vreemd verwoord, maar je snapt vast wat ik bedoel!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:42

Castilja schreef:
Wat verdrietig Nienke… ik hoop voor je dat je andere vogel in leven blijft :(
En prachtige kooi Eclair!!

Ja ik hoop het ook :( Vooralsnog lijkt er niks aan de hand te zijn.

Ik ga er 3 nieuwe bij zetten, zodat ze met z’n vieren zijn. Dan is het wat minder erg als ééntje wegvalt.

Cayenne schreef:
nienke555 schreef:

Nee, dat hebben ze zelfs liever niet! Liever in de koelkast als in de vriezer :j
Je kunt dan contact opnemen met een vogelarts en hem/haar opsturen of brengen (brengen hebben ze het allerliefste, want dan zijn ze nog "vers".)
Beetje vreemd verwoord, maar je snapt vast wat ik bedoel!

Oké bedankt! Ja ik snap je hoor :D Als de andere ook overlijdt is dit zeker iets om te overwegen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:03

Hopelijk is het niet nodig en kun je weer lekker van ze genieten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:26

Hoe gaat het met je andere vogel Nienke?

Ik heb even jullie advies nodig. Het gaat heel heel goed met de vogels! Dusdanig goed dat ik er stiekem nog wel 1 bij zou willen. Een van de redenen is dat ik het enorm gezellig vind maar ook om de volgende situatie: ik heb twee zusjes gehaald die niet met en niet zonder elkaar kunnen lijkt het. 1 Is behoorlijk dominant naar de ander en jaloers (als ik even het menselijk gedrag erop kan projecteren; springt bovenop de ander als ik even met haar bezig ben, grijpt haar staart met d'r snavel etc) en ik heb het idee dat een derde vogeltje de hiërarchie misschien wel positief zou kunnen veranderen. Ben er alleen niet helemaal zeker van :') Het zijn 2 kakariki's en dan een valkparkiet erbij, heb wel gelezen dat die combi prima zou moeten gaan. Iemand die daar advies over kan geven?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 03:46

Dat zou ik niet doen. Ik vrees dat de derde het erg zal moeten ontgelden, dat de “dominante “ kakariki hem zal wegjagen, agressief zal najagen. Dat is best sneu voor de nieuwkomer.