[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:24

Hier de nieuwe bak laten draaien met het water van de andere bak, dus vandaag al de nieuwe aanwinst gehaald. Mag ik jullie voorstellen aan Schwere Gustav?

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:04

Je weet dat water hooguit 5% bacteriën en verder puur afvalstoffen bevat?
Het beste is om een ingedraaid filter erin te hangen of die maand indraaitijd aan te houden. :)
Desalniettemin hoop ik dat je geen nitrietpiek oid krijgt want dat zou zonde zijn van zo'n mooi beestje. :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:16

Wat een leukerd pluttersput!

Wat ga je we bij in doen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:12

Helemaal niks. Hij mag zelf in zijn 80x30x40 bak wonen :j

Lor1.. hmm.. nee.. daar had ik even niet aan gedacht. Flink verversen en goed in de gaten houden dan maar denk ik :j

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:23

Aha! Ik vind ze ook erg leuk! Maar heb wel een bak met vissen :)
Ga niet nog een bak aanschaffen voor alleen een kreeftje haha :')

Hier weer wat garnalen opgehaald..
blue velvet, black sakura en chocolat sakura :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:42

Ik heb mijn fret in de keuken staan. Maar die leeft op geleende tijd, die heeft tumoren in zijn buik. En ik wil wel in de keuken ook wat te kijken hebben. Dus dit leek me een mooie oplossing :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:51

Leuke bakjes en beestjes komen er weer voorbij.

Als je een 2de aquarium start kan je ook wat filtermateriaal uitwisselen met de 1ste bak. Dan heb je geen opstartperiode.

Ons bakje draait lekker en de visjes lijken er erg blij mee :D

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:53

Pluttersput schreef:
Ik heb mijn fret in de keuken staan. Maar die leeft op geleende tijd, die heeft tumoren in zijn buik. En ik wil wel in de keuken ook wat te kijken hebben. Dus dit leek me een mooie oplossing :j

Ja snap ik! Ik heb op het moment een garnalen bak en vissen bak en dat vind ik wel genoeg haha!

Wat een mooie bak Gloa!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:01

Wat een leuk ding plutter, je kan anders ook al wat bacteriën toevoegen aan je filter. Dan houd je de nitrietpiek redelijk laag. Er zijn zat aquariums waar daar niet eens over nagedacht wordt en dat gaat ook goed.

Gloa, wat prachtig!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:20

Ik heb volgens mij nog spul staan van Colombo. Even kijken wat dat precies is, maar dat zou wel een optie kunnen zijn.

Gloa, jouw bak.. wil je eens een foto maken met human for scale? Dar er iemand naast staat? Ik vind het prachtig!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:05

Ah. Ik heb zweefalg. Heel stom!

Het houd maar niet op met de algen in mijn bak.

De nano is perfect maar de grote doet het maar niet.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:58

Ik volg al een tijdje af en toe in stilte omdat ik nog niet zo veel doe met mijn bak maar ik kom nu wat fanatieker volgen als dat mag :o

Op dit moment heb ik 4 sluierstaart vissen in een 56x34 bak, veel te klein maar ik dacht echt dat het kon, super stom. Die gaan van de zomer in de vijver bij familie en dan wil ik er een tropisch aquarium van maken.

Vroeger had ik een 80 x 40 bak met tropische vissen en garnalen. Ik had toen diamant gouramies en daar was ik helemaal verliefd op maar die gaan niet passen in deze kleinere bak ben ik bang.
Ik kom dus lekker meevolgen om inspiratie op te doen voor mijn tropische bak als ik deze ga inrichten van de zomer.

Zo staat mijn bak er nu bij
Afbeelding

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:20

Omg omg we hebben maanvis eitjes!!

2 van de maantjes gedroegen zich al wat curieus de laatste dagen, 1tje hing de hele tijd bij eenzelfde plant tak en de ander was veel agressiever naar de rest dan normaal.

En nu hebben we toch echt eitjes <3 is voor het eerst! Mn baby manen worden volwassen haha <3

De mama (denk ik) is de eitjes de hele tijd in dr mond aan t nemen en terug aan het plaatsen, volgens mij probeert ze ze goed te leggen. Papa bewaakt vooral de omgeving.

Helaas hebben we nog geen kweekbakje dus het zal wel niks worden, maar dat ze zich uberhaupt voortplanten vind ik een goed teken <3

Al lees ik sowieso wel dat het enorm moeilijk is om maanvisjes zelf te kweken

Afbeelding
Volgens mij is dit mama

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:54

Demdeempel.
Wel fijn dat je visjes dan straks,groter gaan wonen!
Heb je al een idee wat je er dan in wil gaan doen, zal alleen wat kleine soort visjes worden denk ik?
Lijkt wat eng dat bakje op een krukje,ben je niet bang dat het om valt?

Renee, wat leuk *\o/*
Sowieso geen kweekbakje doen hoor.
Tenminste ik zie altijd dat het word afgeraden en dat de ouders het vanzelf leren.

Smurfje. Alg is stom he.
Ik heb ook wat alg in mijn nieuwe bak, had nog alg exit staan dus dat heb ik er maar in gedaan.
Weet zo niet welke welke soort.maar zag wat bolletjs op bladeren zitten

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:33

@ellepel, het krukje is gemaakt van een stalen onsterstel van een ouderwetse barkruk en een dikke houten plank. Juist gekozen omdat ik zeker wilde weten dat hij het gewicht aankon, bij een kastje ben ik daar altijd een beetje bang voor en deze kruk kan makkelijk 100 kilo aan dus moet goedkomen :D

Ik heb altijd al een blauwe Kreeft gewild maar daar is deze bak te klein voor denk ik. Dus dan misschien een rode Kreeft, die hele kleintjes.
En daarnaast wat kleine visjes, bijlzalmpjes bovenin bijvoorbeeld en roodkopzalmpjes of tetras, even kijken wat kan met deze liters. En daarnaast een ancistrus oid, ik ben groot fan van algeneters. Kuhlis vind ik ook echt geweldig maar denk dat ook daarvoor de bak te klein is. Dus moet echt even goed uitzoeken wat wel en niet past en daarop selecteren :o

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:23

Pangio kuhli's kunnen daar heel mooi in hoor! Die worden niet bijster groot en zijn wel vaak druk bezig, maar maken geen kilometers. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:43

Ik zou er geen kuhliis in doen.
ik heb ze ook,dan in 80 cm.
Ze zijn zeker 10 centimeter lang en leven graag in een groepje...merk wel dat ze soms druk kunnen doen
Zou echt kijken voor kleine visjes.
dwerg corydoras bijvoorbeeld op de bodem...en verder rasbora soorten :j
Ik heb 3 bakken van 60 cm staan en merk dat de kleinere soorten net kan in een redelijk schooltje.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:06

Renee baby's leuk! Gewoon afwachten wat er gebeurd.

Demdeempel, leuk onderstel hoor. Origineel ook.

Ik heb vandaag een bezoekje aan de rifwachter gedaan en nu hebben we weer helder water.

50 % water wissel en nieuwe plantjes. Spul erin om de zweefalg in te kapselen, en filterwatten in het voor filter. Bam kraak helder water.Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:11

Wauw, indrukwekkend!

Jeej, babymaantjes! Ben benieuwd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:29

Ik hoop dat jouw eitjes er morgen nog zijn. Ik heb nu 3 x eitjes gehad en elke keer worden ze toch ineens opgegeten helaas. Leuk hoor. Ook mooi om te zien hoe terretoriaal ze dan worden he

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:20

Eitjes opeten schijnt heel normaal te zijn. Uit eindelijk komt het na een paar keer leggen gewoon goed en krijgen de ouders het door hoe ze er mee om moeten gaan

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:17

Leuk eitjes
Hier leven op 2 na alle jonkies nog en zien er beter uit dan de vorige ronde.
Blijven jullie mee duimen.
Ik ben nu langzaam de waterstand omhoog aan het doen.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:23

Renee_S schreef:
Omg omg we hebben maanvis eitjes!!

2 van de maantjes gedroegen zich al wat curieus de laatste dagen, 1tje hing de hele tijd bij eenzelfde plant tak en de ander was veel agressiever naar de rest dan normaal.

En nu hebben we toch echt eitjes <3 is voor het eerst! Mn baby manen worden volwassen haha <3

De mama (denk ik) is de eitjes de hele tijd in dr mond aan t nemen en terug aan het plaatsen, volgens mij probeert ze ze goed te leggen. Papa bewaakt vooral de omgeving.

Helaas hebben we nog geen kweekbakje dus het zal wel niks worden, maar dat ze zich uberhaupt voortplanten vind ik een goed teken <3

Al lees ik sowieso wel dat het enorm moeilijk is om maanvisjes zelf te kweken

[ [url=m/ohUMdF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgens mij is dit mama

Echt zo leuk hè, hier hebben ze woensdag ook hun 1e nestje gelegd, ze zijn zelf ook nog vrij klein dus stond er even van te kijken.
Ze zaten toevallig net apart omdat ze de rest aan het terroriseren waren en hierdoor werden de eitjes niet opgegeten door andere vissen. Wel zijn de meeste eitjes doodgegaan, maar er hangen nu zo'n 15 jonge in het nest. Ik ben benieuwd of ze het overleven.

Verder stond ik gisteren raar te kijken dat ik allemaal jonge visjes in mijn cichliden aquarium zag.
Blijkbaar hebben mijn Green Terrors een nestje gehad, maar het mannetje is net 10cm en het vrouwtje net 8cm dus had niet verwacht dat ze zelf al jongen konden krijgen...

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:51

In het grote aquarium zijn de maantjes nu ook aan het leggen, maar heeft weinig nut... Het vrouwtje legt de eieren op het blad waar na het mannetje ze gelijk op eet :') :') :')

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:23

Ach germ, arm vrouwtje :+

Die van ons doen het tot nu toe voorbeeldig! En dat voor een eerste nestje. Begint al wat beweging in sommige eitjes te komen <3

Ennasil, een van ons is inderdaad ook nog best klein! De andere hadden we al langer. Hopen dan dat er een paar overlevers tussen zitten!