Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:22

Ik blijf ook duimen draaien

Boris spuugde ook veel , schrokken als de gekte dus voer hem vaker en dan wat minder. En aai hem vaak even onder het eten , eet hij ook rustiger op de 1 of andere manier

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:40

Ik duim ook mee.

Onze kittens zijn al een stuk gegroeid
Toen we ze net hadden :

Afbeelding

en ze zijn nu zo :

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:45

Ik je poezen nog van oude topic esmee! :j
Nu heb je weer zo'n knapperd!

Ik duim ook beloven

Morgen met Mao naar de da verdenk haar van een blaasontsteking. Toen ik tussen de middag thuis kwam lag er klein beetje bloed voor de kattenbak en ze had veel kleine beetjes geplast. Toen ik de bak verschoonde ging ze 3x proberen te plassen.

Nu kijken we tv en gaat ze bij de grote plant steeds in plashouding zitten. Dit deed ze nooit. Net de bak weer verschoond en hele kleine beetjes.

Ze heeft sinds zaterdag een seresto band om. Toch maar even de dierenarts gebeld die zei kijk het nog aan vandaag maar vertrouw het niks morgen maar even een bezoekje brengen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 05:52

Ah is ook zielig inderdaad maar even naar de da gaan.
Vaak als ze blaasgruis hebben doen ze dit ik.

Sterkte.

Gaat idd snel ariannee..

Goed idee. Hij heeft niet meer gespuugd
Ik heb vanochtend 1 zakje in 3 bakjes gedaan want Mink eet ook Maes zijn eten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:58

Duimen draaien voor de zieke katjes. :(:)

Hier wordt over een uurtje een opvangertje gedropt, moest met spoed weg en de opvang zit bomvol dus ze mag hier blijven tot ze een baasje heeft. :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:08

Oh gosh

Mao heeft idd blaasontsteking. Nu een spuit gehad en voor 5 dagen antibiotica. Spul meegekregen voor de kattenbak en gelukkig ging super Mao direct plassen. Helaas zag het er niet fijn uit zat best wat bloed bij. Morgen bellen voor de uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:00

Ah wat lief dat je die wilt opvangen lor!

Pff, hopelijk is het niet ergers dan een simpele blaasontsteking, bloed wordt je ook niet blij van.

Vanochtend voor bloedprikken met Fiddle geweest.. Arme beest. Konden geen ader vinden, en hadden ze eindelijk eentje kwam er amper wat uit.. Moet ze misschien nog terug als het niet genoeg bloed blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:07

Arme Mao :(:) ,hopelijk voelt ze zich snel beter

Ah balen , hopelijk lukt het volgende keer

Boris heeft mij de hele nacht wakker gehouden :') , slikken en mauwen pff

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:20

Hi! Mag ik even komen binnenvallen met een vraag?

Op stal hebben we kittens gekregen. Nu heb ik met mijn vriend overlegd en mijn uitgekozen katje mag in huis komen :) nu is ze al een maand of 5 en is het wel fair om haar nu nog bij haar zusjes weg te halen? Haar 2 broertjes en 1 zusje zijn al verhuisd. Alleen zij en 2 andere zusjes zijn nog over

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:24

Tja wat voor leven krijgt ze bij jou? Als alleen binnenkat zou ik zeggen nee. Ze is nu al 5 maanden gewend om buiten te lopen en te jagen. Als ze bij jou ook buiten mag denk ik dat ze echt nog wel went hoor, alleen misschien veel buiten zijn omdat ze dat gewend is

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:32

xFioon schreef:
Tja wat voor leven krijgt ze bij jou? Als alleen binnenkat zou ik zeggen nee. Ze is nu al 5 maanden gewend om buiten te lopen en te jagen. Als ze bij jou ook buiten mag denk ik dat ze echt nog wel went hoor, alleen misschien veel buiten zijn omdat ze dat gewend is

Ze komt niet los buiten nu. alleen in een ren.
Bij ons zou ze eerst binnenkat worden ja. Tot we waarschijnlijk verhuizen naar een huisje met tuin ( nu alleen balkon )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:36

Mijn boerenkitten was met 8 weken hier , maar die had al drang tot buiten . Na zijn castratie mocht ie eindelijk en die is heel graag buiten , hij moet als ik slapen ga naar binnen en als ik weg ben binnen zijn maar verder houd ik hem niet binnen omdat hij gewoon mij gek maakt met heen en weer bij de deur lopen en mekkeren .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:26

Het ophalen duurde even maar ZINA is er hoor. :)
Mager, groeiachterstand die ze niet meer weggewerkt krijgt, mishandeld, bang voor mijn eigen katten. :(:)
Klein projectje dus, maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt.
Voor nu laat ik haar even met rust, laat haar maar even alle indrukken verwerken die ze tot nu toe heeft gehad.

Afbeelding
Beter foto's volgen nog. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:15

Was even boktmoe, dus tijdje afwezig.

Hoe is het met Zina?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:06

mag ik mij hier ook melden ?

door dat mijn broer uit huis ging nam hij natuurlijk zijn kat mee ik miste hem zo erg dat mijn oom op mijn 18de verjaardag binnen kwam en ei dat ik even moest op staan en hij deed zijn jas open en daar zat mijn kleine grote opdonder in ik moest heel hard huilen der zit heel emotioneel ding aan vast voor mij

maar goed tot nu toe gaat het super alleen word ik afentoe helemaal gek van hem haha hij is zoo ongelofelijk aan het puberen zijn naam is trouwen balou van jungle book hij is nu denk ik zo 10 weken oud en hij woog maar 650 a 700 gram toen die bij ons kwam nu weegt meneer 1,1 kilo en heeft hij gister zijn eerste enting gehad dit mocht niet eerder omdat ie nog zo klein was

Afbeelding

Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:10

Wij hebben een afspraak gemaakt voor Bhodi om haar te laten steriliseren, ze is waarschijnlijk ook zwanger, want ze was ontsnapt toen ze krols was.. :(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:34

Hallo,

Mag ik hier mee komen kletsen? Wij hebben 2 katten van 5 en 4 en dit jaar of volgend jaar krijgen wij een kitten erbij <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:47

Mandyy schreef:
Was even boktmoe, dus tijdje afwezig.

Hoe is het met Zina?

Welkom terug, met jou en je meisjes alles goed?

Zina gaat goed, blijkt een enorm knuffelkontje te zijn die me de halve nacht heeft wakker gehouden. <3
Is nog wel bang van mijn eigen katten, maar das een kwestie van wennen.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:49

xoranlover schreef:
Hallo,

Mag ik hier mee komen kletsen? Wij hebben 2 katten van 5 en 4 en dit jaar of volgend jaar krijgen wij een kitten erbij <3

Tuurlijk, ik ben er ook illegaal net zoals veel anderen, kittens zijn opgegroeid en in mijn geval is het kitten wat ik toen had herplaatst, katje wat in mijn vorige posts staat is ook geen kitten meer al zou je dat niet zeggen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:53

Jaaaa nog 10 minuutjes !! Dan halen we onze poezenmeid Luna op !
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:36

Fotospam!!! Leuk zeg :D!

Hier gaat het met Fiddie gelukkig goed, helaas hadden ze andere katten oogdruppels te pakken en kon ik het flesje niet meer vinden.. Gelukkig kon ik het bij de apotheek (voor mensen) ophalen, grappig!

Sochtends als mijn vriend uit bed is slapen wij altijd samen even verder, zo lief!
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:39

Hier gaat het tot nu toe ook goed. De kleine Luna is al op de bak geweest, gegeten en gedronken en speelt heerlijk ! Chloë blijft op een afstand maar komt wel kijken, oh wat interessant zo kleine hummel maar wat kan ik ermee baasje? Ze toont wel duidelijk interesse maar geeft ook wel haar grens nog aan.

edit: deja vu... chloë 2 jaar geleden en Luna nu met me zoontje.

Afbeelding

Afbeelding

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:18

ik wordt helemaal gek van Pukkie! Hij is nu bijna een jaar oud, al sinds januari geloof ik gecastreerd, en vanmorgen weer in mijn bed geplast!!
Poekie deed een poging het te begraven (Wat ze altijd doet met voer, kots, poep, of het nou van haar is of niet, zelfs bij zijn haarballen doet ze het). Dus ik denk schei eens uit, ga van dat bed af... helemaal nat!!!
dekbed, beddengoed, molton, dekmatras, matrashoes, en zelfs nog het schuim van mn matras :'( Ik ben dus de rest van de dag nog wel bezig met alles wassen en hopen dat het in de droger kan. Maar ik ben er klaar mee dat hij het nu ook thuis doet, normaal alleen bij mn ouders omdat het naar andere katten ruikt. Nu had hij mijn pyjama te pakken, rook zeker naar mij ofzo en dat was dan ook weer in zijn terrotorium?

Op internet vind ik alleen maar dingen zoals; medische oorzaak, meer kattenbakken, ander kattengrit, etc. maar ik weet vrij zeker dat hij het doet om zijn territorium af te bakenen, en daar kan ik niks over vinden om dit te voorkomen...

Iemand nog tips?

Ik las ook over feliway, maar wel prijzig om al die zooi in huis te gaan halen als het niet werkt. Iemand daar ervaring mee?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:58

Feliway helpt vaak wel.

Mijn oude kat deed het ook maar alleen als ik bv heel veel weg was dus aandacht te kort
Ik heb er wel kattenbakken bij gezet en het ging wel over

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:09

Lor, met de meiden gaat het goed! Durven steeds iets meer. Ze kwamen laatst zelf in de kamer toen m'n ouders er waren.
Wat ziet Zina er lief uit.

Oei dat plassen is minder zeg. Lijkt me zo irritant! Heb er geen tips voor ook!