Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:37

Oh ja das ook een goeie. En als je t lang genoeg laat pruttelen word t vaak een gelei als t afkoelt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

kiwiwitje schreef:
Ik zou die nog even laten liggen tot de groeipijnen over zijn.
Ja t idee met een premix is dat t volledig voer is. Maar ik ga mee met jouw gedachte. :) lekker afwisselen. Dat doe ik al vanaf dat ze in t nest vast voedsel krijgen. Groente,fruit. Tot kipnuggets en frikandellen, gedroogde snacks, rauwe hele visjes, en ik bestel allemaal proefzakjes brok wat ik strooi. Graanvrij, niet graanvrij. Alles zodat ze makkelijk leren eten.
Hier wissel ik ook regelmatig brok af. Nu staan ze op carnilove. Ze hadden(en deels nog) een ander merk (even geen idee. Zak gekregen), er staat een zak farmina klaar.
Puppy krijgt nu carnilove puppy en farmina puppy(lam) en heb nog een andere zak staan.
Vriezer ligt nu vol met dogmeat en kivo. Als ik weet een beetje ruimte heb komt er nog een lading darf bij. Er ligt ook vlees voor pap’s honden in. En die komt meestal 1 -2 dozen van 18 rollen per keer halen :')

:D :D ja dit klinkt zoals ik ook voer haha. Bedankt voor je tips en uitleg! Ik begrijp ook de kant die betreffende leverancier uit legt qua rust in het lijf krijgen. Dus ach hij gaat nu lekker, ziet er idd prachtig uit qua (vacht) conditie en ontlasting is prima dus nu gewoon alles tijd geven. Hopelijk kan ik nog vele jaren een bende maken van het voeren :D

Leuk idee Leo kan ik idd nog uit voeren. We hebben een Turkse supermarkt die zeer regelmatig kip dingen heeft voor 2,99 de kg zoals vleugels, drumsticks, borrelhapjes enz dus kip staat hier met regelmaat op het menu

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:26

Ik ben wel een beetje jaloers op je turk hahaha. Zover ik weet hier helaas niet in de buurt _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

kiwiwitje schreef:
Ik ben wel een beetje jaloers op je turk hahaha. Zover ik weet hier helaas niet in de buurt _O-

Wij zijn er ook zeer blij mee! Echt bizar hoe goedkoop hun goed vlees en vis aan kunnen bieden. Pangafilet ook 2,99 per kg enz enz en de kipfilet wordt in de pan niet 2x zo klein. Dus nee ik stuur hem niet jou kant op :D ik kan het altijd combineren met bezoek aan vriendin en bos dus helemaal top

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Even kort, als meelezer. Steek altijd wel weer wat op in dit topic! Dank :-)

Maarre, geen panga geven. De manier hoe ze deze vis kweken staat mij enorm tegen. Ik ben geen vegetariër, wel een dierenliefhebber en vind herkomst wel belangrijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

parnassia schreef:
Even kort, als meelezer. Steek altijd wel weer wat op in dit topic! Dank :-)

Maarre, geen panga geven. De manier hoe ze deze vis kweken staat mij enorm tegen. Ik ben geen vegetariër, wel een dierenliefhebber en vind herkomst wel belangrijk.

Nog nooit gegeven puur omdat ik op kibbeling na :D geen vis lust en echt er van over mijn nek ga. Vis brok, kvv vis allemaal prima maar geen stukken vis (voorlopig) hoewel vroeger bij barf haalde ik slachtafval van de visboer dus ik kan het wel als de hond het nodig heeft. Ik voer liever pens :D maar niet van smuldier want dat ruikt niet eens