Kreeg net een foto binnen, lekkere langpootmug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Een Teckel die vrijwillig nat wordt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
kiwiwitje schreef:Mar_X Is er een swab genomen van de afscheiding? en op kweek gezet?
Dat vers vlees hiervan oorzaak is vind ik heel bijzonder. Overigens zou ik ook niet ''zomaar'' vaccineren maar titeren.![]()
Is het niet gewoon juveniele vaginitis? Dat vind ik veel logischer. Ook dan zou ik eerst titeren ipv gelijk enten.. Want dat is gewoon een weerstandsdingetje. En zomaar vaccineren is natuurlijk alleen maar meer ''heftig'' voor t lijfje.
T is al zoveel. Je hebt haar krap een week in huis. Dus dan is een tik in de weerstand helemaal niet raar.Ik had er overigens ook niet voor gekozen om zo snel dan al te vaccineren. Verhuizen doet al veel met een pup. Dan is enten zo snel wel pittig.
Djessey plaste als pup van die leeftijd ook echt niet veel. Dat komt voornamelijk gewoon door t voeren van vers vlees.
ik zou de brokken even achterwege laten en gewoon een paar keer per dag vlees aanbieden. T is allemaal wel heel veel qua veranderingen.. over een paar weken kun je verder kijken qua voer. Voer je wel dezelfde kvv als de fokker?
punjab schreef:Haha dat kopje van Otje ook.
Leuke foto's van de jarige job Arya. Haha de poes doet ook echt of die nooit wat krijg.
Mar_X schreef:Dankjewel voor de uitleg over het titeren kiwiwitje en KimD. Dan denk ik dat ik haar na de antibiotica kuur laat titeren, mocht ik haar wel enten dan zal dat zeker pas gebeuren na de antibiotica kuur en niet tijdens. Maar ik denk dat ik naar aanleiding van jullie uitleg ga titeren.
Wat ik vergeten was om er bij te zetten was dat ze ook ontstekingscellen in haar urine had, ik had wat meegenomen om te laten controleren ivm het weinige plassen. Dit in combinatie met de hoeveelheid pus die eruit kwam hebben ze besloten om toch antibiotica te geven.
Ze krijgt vlees van Energique, dit eet ze redelijk maar wel hele kleine beetjes en ze komt lang niet aan wat ze zou mogen op een dag. De brokjes zijn van Renske, ze eet er af en toe een paar op maar met lange tanden. Beloningsbrokjes gebruik ik verschillende soorten brokjes voor maar wil ze ook bijna niet.
kiwiwitje schreef:Mar_X schreef:Dankjewel voor de uitleg over het titeren kiwiwitje en KimD. Dan denk ik dat ik haar na de antibiotica kuur laat titeren, mocht ik haar wel enten dan zal dat zeker pas gebeuren na de antibiotica kuur en niet tijdens. Maar ik denk dat ik naar aanleiding van jullie uitleg ga titeren.
Wat ik vergeten was om er bij te zetten was dat ze ook ontstekingscellen in haar urine had, ik had wat meegenomen om te laten controleren ivm het weinige plassen. Dit in combinatie met de hoeveelheid pus die eruit kwam hebben ze besloten om toch antibiotica te geven.
Ze krijgt vlees van Energique, dit eet ze redelijk maar wel hele kleine beetjes en ze komt lang niet aan wat ze zou mogen op een dag. De brokjes zijn van Renske, ze eet er af en toe een paar op maar met lange tanden. Beloningsbrokjes gebruik ik verschillende soorten brokjes voor maar wil ze ook bijna niet.
Ook na de antibiotica kuur heeft ze even nodig om te herstellen. De antibiotica trekt de weerstand verder naar beneden en verpest de darmflora. Vandaar dat ik ook 2 weken noemde omdat ik er vanuit ga dat je voor een week ongeveer gehad hebt aan medicatie.
Ik zou mij geen zorgen maken om weinig plassen. Op kvv plassen ze gewoon echt veel minder dan op brok. Maar bijv een blaasontsteking zie je vaker bij pups. Wat makkelijk kan als ze slecht eet/drinkt want dan word er ook minder gespoeld en een slechte weerstand door alle veranderingen.
Wij voeren kivo kvv. Betaalbaar en goede kwaliteit. Daarnaast wolf of wilderness brok. Vrij hoge acceptatie en wij zijn er super tevreden over. Tussen kvv merken kun je over t algemeen makkelijker wisselen dan tussen brok. Dus kvv kun je zo een andere van halen. Kreeg ze bij de fokker ook energique?
Ik zou even met de groene os contact opnemen over all septicum. Ik ben daar super tevreden over en hier gebruik ik t in en uitwendig. Ook een (lichte) ontsteking kunnen ze zelf makkelijk aan meestal. Maar ondersteuning van all septicum gebruik ik graag. Ik geef t hier als ik ze niet helemaal fit vind. Zou t gerust bij een pup durven gebruiken maar ik zou hun even om advies vragen ook omdat je waarschijnlijk nog moet enten. En je dan toch haar weerstand wil helpen.