[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:48

Het is zoo gaaf <3 ik duim ook mee dat het nu wel goed gaat!

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:31

Oh eindelijk ! Ik duim ook mee !

Ik had een vraagje. Ik ben een paar weken geleden verhuisd. Garnalen zijn mee verhuisd, maar nu gaan er opeens veel dood. Paar dagen nadat ik ben verhuisd begon het. Nu al een stuk of 4/5.
Iemand enig idee hoe dit kan ?

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:37

Sannert schreef:
Oh eindelijk ! Ik duim ook mee !

Ik had een vraagje. Ik ben een paar weken geleden verhuisd. Garnalen zijn mee verhuisd, maar nu gaan er opeens veel dood. Paar dagen nadat ik ben verhuisd begon het. Nu al een stuk of 4/5.
Iemand enig idee hoe dit kan ?


Stress misschien andere kwaliteit leidingwater.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:48

Wat heb je met je water gedaan? Gewoon bak leeggehaald en opnieuw gevuld?

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:24

Pluttersput schreef:
Wat heb je met je water gedaan? Gewoon bak leeggehaald en opnieuw gevuld?

Gedeeltelijk leeggehaald en zo verhuisd. De helft of 2/3 ongeveer eruit gehaald gok ik. Daarna weer aangevuld met water.

ellepel

Berichten: 47563
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:34

Heb je wat met de bodem gedaan?
Ik heb het eens gehad toen de bodem te los was gekomen met verhuizen van een bak.
Zat waarschijnlijk toch teveel spul in wat het water vervuilde

Ik heb hier juist weer een overschot aan garnalen.
Dat spul fokt maar door,.
ga maar kijken of ik wat bij de aquariumzaak hier verderop kwijt kan en ruilen voor een leuk plantje ofzo

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:03

ellepel schreef:
Heb je wat met de bodem gedaan?
Ik heb het eens gehad toen de bodem te los was gekomen met verhuizen van een bak.
Zat waarschijnlijk toch teveel spul in wat het water vervuilde

Ik heb hier juist weer een overschot aan garnalen.
Dat spul fokt maar door,.
ga maar kijken of ik wat bij de aquariumzaak hier verderop kwijt kan en ruilen voor een leuk plantje ofzo

Alleen plantjes die los waren gekomen terug erin geduwd. Verder niks. Is wel troebel geweest even ja.
En ander voer gekocht wat niet zo in de smaak viel geloof ik. Bleef veel liggen. Dus heb daar een paar keer van gevoerd en nu het oude voer weer gehaald.

julius_juut

Berichten: 3123
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:13

Heb je getest hoe je leidingwater is? Dat zou het probleem al wel kunnen zijn. :)


Hier hetzelfde na verhuizing. Al gingen ze hier niet massaal dood, ze hebben nooit weer een jong op de wereld gezet sinds ik in dit huis woon. Ondertussen dus helaas geen garnaal meer te vinden.

Kimley

Berichten: 9179
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:11

Mag ik me hier ook melden?

Hier 2 bakken, 1 vol met guppen en de ander is aan het opstarten voor garnalen :D

Afbeelding

Guppenbak gaat ooit nog op de schop om hem wat passend te krijgen bij de nieuwe :D

Afbeelding

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:30

Wat fijn gloa. Nu duimen dat het goed gaat.

Garnalen zijn best gevoelige beestjes hoor. Dus die verhuizing is best heftig voor ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:46

Hij staat......hij draait.......hij zit vol met vis *\o/*

Toen ik gisteravond laat thuis kwam snel nog het laatste stukje afgevuld en de techniek aan gezet. Alles doet het zoals het moet en vanmiddag de visjes erin gezet :D

Afbeelding

Afbeelding
Iniminie, mini en gigantica :')

Afbeelding
Sushi met sashimi erachter

Afbeelding
Sake en sashimi

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:02

Hoop ellende en wat extra tijd en stress maar hij staat dan wel! Mooi hoor

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:02

ben blij voor je Gloa, wat een geduld en avontuur met je bak :P

leuk gezelschap zit erin, heel speciaal <3

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:42

Hier alvast de bak voor de kreeft gekocht. Ik wilde er eerst garnalen bij doen, maar ik denk het toch maar niet. Hij gaat er vast niet genoeg eten om de explosie tegen te gaan, en dan zit straks mijn hele bak vol. Dus ik denk er toch een schooltje vissen bij te zetten, alleen even op zoek naar wat erbij kan. Misschien een schooltje man-guppen. Ik weet dat hij ze wellicht op gaat eten, maar het wordt een karige bak, met regelmatig veel schoon water. En guppen zijn (althans, dat is mijn ervaring) sterk. En ook niet heel duur als er eens eentje sneuvelt..

Maar ik ga nog even googlen naar andere goede opties.

Gloa, ik vind jouw bak zo speciaal!!

Edit: guppies zijn dus geen goed idee lees ik al :')

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:27

Gloa, super fijn dat het nu helemaal goed gegaan is :D Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe oud kunnen die kogels worden?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:33

Afbeelding

De bak staat. Nu even in laten draaien. Ik denk dat ik er van mijn andere aquarium water bij ga mikken morgen, dat moet ik toch schoon maken. En dan kan deze bak heel kort in gaan draaien :D

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:21

Plutter, mooie bak hoor. Ik zou ook water van je andere bak gebruiken. Want dan heb je snel je bacteriƫn op pijl. Ben benieuwd welke vis je kiest. Ik heb echt geen idee.

Gloa, super fijn dat je bak eindelijk dicht is. Maar vooral dat je hebt gevonden waardoor die lekte. Dat lost toch beter op

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:25

Gaaf gloa!
Ik heb het leidingwater niet getest nee. Verhuizing was zo halsoverkop dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik dacht aangezien er nog water in zat dat het geen probleem zou zijn.
Ik ga het laten testen!

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:47

Smurfje, ik moet eerlijk zeggen nu ik de bak zo heb ingericht denk ik dat ik er toch geen vissen bij zet. Ik hoop dat het beest flink gaat rond wandelen en doen, dan is het ook geweldig om naar te kijken.
Ook omdat het contrast met de tropische bak zo groot is, vind ik het wel wat hebben om hem gewoon kaal met alleen kreeft te laten, en de visbak met vis :j

Sannert, misschien is het ook wel een combinatie van alles. Grote waterwissel, verhuizing etc. Sneu iig wel :(:)

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:54

Sannert schreef:
Gaaf gloa!
Ik heb het leidingwater niet getest nee. Verhuizing was zo halsoverkop dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik dacht aangezien er nog water in zat dat het geen probleem zou zijn.
Ik ga het laten testen!


Kan het ook zijn dat je middeltjes in huis aan het sprayen bent geweest? Glassex ofzo ik noem maar wat. Dat kan in het water terecht komen en daar gaan ze dood aan.
Misschien even wat catappa bladeren toevoegen. Goed voor de waterkwaliteit en de garnalen doen het er heel goed op. Sinds ik dat doe weinig sterfte en enorme kweek. Het verlaagd ook de PH misschien dat dat er wat mee te maken heeft?

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 00:02

Ik heb vandaag mijn Juwel Vision 180 opgezet. Een beetje geprobeerd te scapen
Afbeelding
Kan niet wachten totdat ie helder wordt!

Ik ben van plan hier citroentetra's, pangio kuhlii, Boliviaanse Ram en wat Helena slakken erin te doen om de bodem luchtig te houden.
Misschien nog een aantal cory's.
Heb iig een zand bodem gebruikt voor de pangio en evt. Cory

Ernaast staat nog een 60ltr bakje met garnalen, Rasbora galaxy's en ook wat Helena.
Ik gebruik nu voor de garnalen Shrimp Forever Fly, daardoor gaat de kweek nog beter zijn feromoontjes.
Foto van t 60ltr bakkie.

Afbeelding

Ik ben ook lekker aan het hobbyen dus

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:01

nate schreef:
Sannert schreef:
Gaaf gloa!
Ik heb het leidingwater niet getest nee. Verhuizing was zo halsoverkop dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik dacht aangezien er nog water in zat dat het geen probleem zou zijn.
Ik ga het laten testen!


Kan het ook zijn dat je middeltjes in huis aan het sprayen bent geweest? Glassex ofzo ik noem maar wat. Dat kan in het water terecht komen en daar gaan ze dood aan.
Misschien even wat catappa bladeren toevoegen. Goed voor de waterkwaliteit en de garnalen doen het er heel goed op. Sinds ik dat doe weinig sterfte en enorme kweek. Het verlaagd ook de PH misschien dat dat er wat mee te maken heeft?


Ik heb nergens mee gesprayd. :)
De bladeren ga ik op zoeken !
Al een aantal dagen geen doden meer gelukkig dus hopelijk blijft nu alles leven. Heb nog een paar zwangeren en baby's er bij zitten dus ik hoop dat alles nu goed is. :)

Kimley

Berichten: 9179
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:58

Wat een mooi aquarium nate!

Hier gister ook de nieuwe bewoners opgehaald <3
Ik wil er nog wat meer in, Maar deze moeten eerst maar even settelen :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:00

nate schreef:
Ik heb vandaag mijn Juwel Vision 180 opgezet. Een beetje geprobeerd te scapen
[ [url=m/bh4Xrm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kan niet wachten totdat ie helder wordt!

Ik ben van plan hier citroentetra's, pangio kuhlii, Boliviaanse Ram en wat Helena slakken erin te doen om de bodem luchtig te houden.
Misschien nog een aantal cory's.
Heb iig een zand bodem gebruikt voor de pangio en evt. Cory

Ernaast staat nog een 60ltr bakje met garnalen, Rasbora galaxy's en ook wat Helena.
Ik gebruik nu voor de garnalen Shrimp Forever Fly, daardoor gaat de kweek nog beter zijn feromoontjes.
Foto van t 60ltr bakkie.

[ [url=m/JBhtsk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook lekker aan het hobbyen dus


De bodem hou je luchtig door torenslakjes en helena's, pangio's en cory's halen alleen de bovenkant een beetje om. En het is nu het 'paarseizoen' niet van garnalen, komt van het voorjaar/zomer wel weer. Spaart je geld ;)

Je 60cm bakje ziet er erg goed uit! Mooi groen <3 Ik ben benieuwd naar de andere als die opgeklaard is.

nate

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Oldeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:33

Daarom neem ik de helena's ook, dat van de cory's en pangio wist ik.

Vanmorgen al wat minder wazig.

Afbeelding
Alleen net nog een aanpassing gedaan en gewoeld met zand. Uiteraard weer wat rustiger.

Dat spul was meer om het eens te proberen. Maar het werk echt vd garnaaltjes, veel zwangere dames en een ontploffing aan baby garnaaltjes.
Hoeft maar 1 drupje per week in, is niet zomaar op