gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:12

Oh dat valt nog wel mee, dat is bijna :)

Nee hoor, ik zelf heb misschien niet overal antwoord op maar geloof niet dat iemand het erg vindt dat er gevraagd wordt. Liever dat dan klakkeloos dieren aanschaffen en later komen vragen. Dat vind ik altijd jammer moet ik zeggen.

Jeetje :( ja dat kan ik me voorstellen! Een vriendin van me had een konijn met een hartprobleem die inderdaad medicijnen kreeg, maar dat hielp helaas ook niet zo lang..

Waar had je dat precies gelezen, dat van de 3 maanden?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:35

Ja, het is niet dat we maanden wachten want dan zal de DA mij niet meer zien ;) .

Vind zo'n forum als dit echt handig! Kan je zelf je vragen stellen en ik vind het ook leuk om andere mensen aan een antwoord te helpen :) .

Ja, daarom was het bij mij dus ook geen optie geweest. Hij vond het altijd verschrikkelijk die medicijnen :(:) . Niet dat hij tegenpriktelde, dat deed hij bijna nooit, geweldig konijn was het en is het nog steeds eigenlijk. Maar natuurlijk zie ik mijn nieuwe lieverdjes ook super graag! <3

Op verschillende sites, zal het even voor je opzoeken.

Edit: Geen idee hoe het komt maar ik kan geen enkele site nog vinden :') . Misschien dat het verouderde sites waren waarbij myx en VHS nog apart waren. Maar dat ligt bij Nobivac misschien anders.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:58

Nobivac is RHD1 en Myxo samen, dan is er nog een andere voor RHD2, maar die is verschillend voor België en Nederland, dus weet niet welke jullie hebben.

Ik heb ook een vraagje trouwens, mijn dierenarts weet geen oplossing buiten de konijnen scheiden, wat ze zelf ook afraad. Mijn ene konijn eet namelijk de snorharen van de andere op.. Of ja, ze trekt ze letterlijk uit. Ze waren eindelijk weer aan het terug groeien, maar elke keer trekt ze ze terug uit. En ander konijn laat het ook gewoon vrij goed toe.. Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:44

Oké bedankt, dat is hier ook zo ;) .

Dat is wel echt een raar probleempje :') . Hoop dat je een oplossing vindt maar ik kan je spijtig genoeg niet helpen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:22

MoppieFilou ik zou ze inderdaad ook alles tegelijk doen kwa inentingen. Ook voor de portemonnee is dat wel fijn :')

Gigi dat is wel heel vreemd, nog nooit eerder gehoord. Weet ook niet zo goed wat je daar aan kan doen.

De flappies hadden de andijvie pot gevonden :+

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:25

Ja dat ook al :') .

Dat zullen ze wel lekker hebben gevonden! :D

Lou eet echt heel veel hooi en lust ook wel een koekje of een stukje groenvoer (dat ben ik rustig aan het opbouwen), en Lilly eet heel veel brokjes af en toe hooi en koekjes gaan er ook wel in, maar groenvoer? Dat is te gezond :') . Ik ga maandag maar eens gewoon biks aanschaffen zodat ze die niet meer kan laten liggen en een beetje minder eten geven zodat ze meer hooi eet ;) . Ben alleen bang dat Lou dan helemaal niks meer over heeft.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:35

Zit er aan te denken een dwerg rex voedster aan te schaffen iemand ervaring met die konijnen? Kwa karakter etc?

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:13

Ik meld me aan!
Ik heb een 1 jarig dwergkonijntje, een voedster genaamd: Elmo!
Het is wel een binnenkonijn, maar wanneer het lekker weer is loopt ze lekker door de hele tuin door te rennen. Ook is ze is heel erg aanhankelijk en totaal niet schuw, vanaf het begin veel zitten aaien, op pakken etc.

Foto's !

Afbeelding

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:26

Ach, wat een leukerd! Wanneer ga ja haar koppelen?

Guus en Nijn vinden elkaar steeds leuker <3 Zo leuk!

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:43

Coconut schreef:
Ach, wat een leukerd! Wanneer ga ja haar koppelen?

Guus en Nijn vinden elkaar steeds leuker <3 Zo leuk!

Ik ga haar deze zomer proberen te koppelen bij een opvang!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:43

Super leuk! :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:12

Ik kom even binnen vallen..

Heeft iemand hier ervaring met de bunny bedding easy van bunny nature?
(https://www.huisdierplein.nl/knaagdier/ ... AhiG8P8HAQ)

Die van mij doen hun behoeftes altijd in de ren en niet in het hok waardoor ik het hok meestal maar 1 keer in de maand verschoon, ze houden het vrij netjes. 1 van de konijnen niest wel erg veel (vooral als ze buiten zit eigenlijk) maar ik verdenk dat ze erg gevoelig is voor stof. Ga volgende week naar de dierenarts en zal het zeker vragen wat hij er van vindt.

Maargoed, daarnaast vindt ik het er wel leuk uit zien. Vraag me af of het alleen echt geschikt is voor konijnen. Iemand ervaring/mening mbt dit product?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:21

Vraag me alleen of of ze het niet kapot kunnen bijten... := Als je knagers hebt lijkt het mij persoonlijk niet zo'n goed idee.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:56

Oma heeft EC :(

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:04

MoppieFilou schreef:
Vraag me alleen of of ze het niet kapot kunnen bijten... := Als je knagers hebt lijkt het mij persoonlijk niet zo'n goed idee.

Ja dat met name vraag ik me ook af

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:14

Eoweyn: OH nee :( . En ben je er vroeg bij?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:54

Ja, gelukkig wel. De afgelopen 2-3 dagen viel me al op dat haar koppie wat schever stond.. Goed, dat kon ook door de trekkende hechtingen komen.
Maar het werd per dag toch wel steeds ietsje meer en net bij de dierenarts geweest om de hechtingen te verwijderen... Die vond het toch wel erg verstandig om te gaan behandelen.

Baal hier echt van. Dan kan ze voorlopig nog niet naar huis en zit ze nog zeker 2 maanden binnen. Vind ik op zich niet zo'n punt maar het is voor Oma zelf niet prettig.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:37

Gelukkig ben je er snel bij en hopelijk knapt ze snel op! :(:)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:45

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:59

Heeft iemand ervaring met te magere konijnen? Want Lou is niet echt aan de dikke kant... := Ik denk dat Lilly perfect is qua gewicht, je kan haar ribben net voelen en de ruggengraat steekt een heel klein beetje uit maar ze is niet ingevallen ofzo. Bij Lou ligt dat een beetje anders :( . Bij hem voel je zijn schouderbladen en andere beenderen vrij goed zitten, hij is ook een klein beetje ingevallen bij zijn "flanken" (of hoe noem je dat bij een konijn :') ) . En zijn ruggengraat steekt toch wel wat uit. Alleen heb ik geen idee hoe het komt. De keutels die ik in het hok vindt zijn in orde, sommige misschien iets aan de kleine kant, maar dat zijn er maar enkelen. Hij eet heel veel hooi, altijd als ik kom zit hij hooi te eten. Brokjes eet hij eigenlijk (naar mijn weten) bijna niet. Je kan een bakje vol voor zijn neus zetten en dan gaat hij ergens anders hooi knabbelen... := . Zou het door de stress van de verhuizing kunnen komen? We hebben sowieso vrijdagnamiddag een afspraak bij de DA voor een algemene controle. Dus dan kan die het ook zien. Misschien moet ik dan ook maar eens Science Selectieve kopen daar.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:35

Hey hey,

Een jaar geleden heb ik hier voor het laatst een berichtje geplaatst maar lees nog steeds af en toe jullie verhaaltjes mee!
Nu heb ik een vraagje, een vriendin van mij haar konijn is helaas overleden en nu wil ze dus een konijntje erbij halen via marktplaats echter weten wij allebei niet tot op welke hoogte je met het koppelen ze bij elkaar kan laten en wanneer ze echt uit elkaar moeten omdat het vechten wordt.
Een konijn uit een asiel halen gaat helaas niet omdat er nu alleen een koppel zit in het asiel en 3 konijnen ( 2 mannen en 1 vrouw ) hem denk ik niet helemaal gaat worden + de ruimte bij haar is dan denk ik ook te klein, ren + hok)

Heeft iemand echt een goede tip hoe je dit kan zien met het koppelen ?
Hebben allebei al op internet gekeken maar echt goede bruikbare tips kan ik zo goed niet vinden dus misschien kunnen jullie mij dat vertellen hihi
:o

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:38

Esirene schreef:
Ik kom even binnen vallen..

Heeft iemand hier ervaring met de bunny bedding easy van bunny nature?
(https://www.huisdierplein.nl/knaagdier/ ... AhiG8P8HAQ)

Die van mij doen hun behoeftes altijd in de ren en niet in het hok waardoor ik het hok meestal maar 1 keer in de maand verschoon, ze houden het vrij netjes. 1 van de konijnen niest wel erg veel (vooral als ze buiten zit eigenlijk) maar ik verdenk dat ze erg gevoelig is voor stof. Ga volgende week naar de dierenarts en zal het zeker vragen wat hij er van vindt.

Maargoed, daarnaast vindt ik het er wel leuk uit zien. Vraag me af of het alleen echt geschikt is voor konijnen. Iemand ervaring/mening mbt dit product?

Lijkt me fijn. Maar ik zou balen als ze m kapot zouden vreten voor dat geld :=

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:39

Eoweyn_x schreef:
Oma heeft EC :(

Ah nee, sterkte! :(:)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:24

Ik heb gisteren een partner voor mijn ex ram opgehaald in Dronten. Een gecastreerde voedster van plusminus vier.

Meet Linn!

Afbeelding

Afbeelding

En Juul was er al helemaal klaar voor om dr te gaan halen.
Afbeelding

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:26

Moppiefilou hoe zijn haar keuteltjes? Ze kan ook haken op dr kiezen hebben werd mijne mager van