Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:32

MyWishMax schreef:
Teef is dan wel weer wat 'heftiger' dan een reu, denk ik Machie? Tessa is er best wel flink van slag van geweest. Maar goed, die is niet in dezelfde conditie als Csiv en heeft toen narcose voor een belgisch trekpaard gehad. :')

Dat denk ik ook wel. Al is onder narcose onder narcose ;)
Maar het herstel kan ook maar zo wat langer duren. Dan nemen we gewoon de tijd. Dan maar geen NK, haar herstel is vele malen belangrijker :)

MyWishMax

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:19

Je merkt het snel genoeg aan haar, denk ik. Gaat alles eruit?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:44

Hier is de baarmoeder wel blijven zitten. Maar mevrouw dacht dat ze na 2 dagen wel weer kon rennen springen en gek doen haha

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:58

MyWishMax schreef:
Je merkt het snel genoeg aan haar, denk ik. Gaat alles eruit?

Geen idee. De baarmoeder blijft vast zitten. Ga ik maandag allemaal vragen.
Ik denk dat Csiv vind dat ze heel snel weer alles mag. Ze is momenteel in topconditie, dat zal het allemaal wel lastiger maken. Tsja, we hebben net 3 maanden vol wedstrijden achter de rug ;)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:35

over steriliseren. Ik heb het laten doen via een kijkoperatie. Vande operatie heeft ze geen last gehad, alleen van de lucht die in haar buik was gespoten. 2 dagen niet gelegen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:20

Ja daarom laat ik de oude manier doen. Csiva is al vrij gevoelig op dr buik.. Dus dan maar de boel even helemaal open ;)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:51

Met gioia castreren werd aangeraden 5 tot 6 weken niet te trainen. Ik ben na 5 weken weer gaan trainen, maar toen had ze wel flink spierpijn erna. Normaal sprong ze vaak medium (ze is eigenlijk net nog small, maar dan hoeven we minder om te bouwen), maar tot nu toe hebben we het nog steeds small gehouden...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:07

Hier zeggen ze dat ze weer aan het werk mag als de hechtingen eruit zijn. 10 dagen rust en dan weer rustig opbouwen. Ik kijk wel naar mn hond was ze wel en niet kan tegne die tijd :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:52

Gewoon kijken idd. Bij gioia is meteen de navelbreuk gemaakt en haar hele baarmoeder is eruit gehaald ivm cystes. Ik weet niet of dat verschil maakt.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:55

Bij Levi wordt ook zijn navelbreuk hersteld gelijk

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:52

6 weken lijkt me wel erg lang? Na 7 dagen zit de huid goed aan elkaar. Na 10 dagen gaan hechtingen eruit. Nog paar dagen extra rust voor zekerheid. Maar dan zou het prima moeten zijn. Ook binnen in 't lijfje.
Maar zoals Marleen zegt; gewoon naar elk individu kijken. :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:59

Het wordt al een hel haar 10 dagen rustig te houden....
We bouwen als de hechtingen eruit zijn rustig op en hopelijk kunnen we eind juni lopen. En anders maar niet!

Gisteren hadden we nog wel een wedstrijdje. 1e op VP, 1e op spel en een disk op de jumping.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:11

Ga hersenwerken als ze zich rustig moet houden. Koppie aan t werk zetten terwijl t lichaam rust.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:49

_San87_ schreef:
Ga hersenwerken als ze zich rustig moet houden. Koppie aan t werk zetten terwijl t lichaam rust.

I know en daar raakt ze wel moe van in d'r kop maar niet voldaan. Ach t is maar even en we redden ons wel.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:36

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:43

@Machie: Dat ziet er goed uit! Leuk!

Afgelopen woensdag een leuke training gehad bij de hondenschool. Leuke parcoursjes gedaan :) Ook héél blij dat Toby's angst voor de herders nu heel wat afgezwakt is. Vorige les eventjes gespeeld met de Mechelaar tijdens het theeleuten en afgelopen les eventjes gespeeld met de witte herder. Ik durfde hem nu ook weer los te laten tijdens de oefeningen, vorige keren vanwege zijn angst niet gedaan.

Benieuwd wat we deze week aan parcoursjes gaan doen :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:46

Fijn dat het weer beter gaat met die angst!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:25

Machie schreef:
Ja daarom laat ik de oude manier doen. Csiva is al vrij gevoelig op dr buik.. Dus dan maar de boel even helemaal open ;)

De oude manier heeft wel als nadeel een groter risico. Is tenslotte een open buik operatie. Daar kunnen honden ook veel last van hebben. Het blijft tenslotte een buikoperatie. Na 2 dagen was de luchtweg en heeft de hond alles weer kunnen doen, hechtingen losten uit zichzelf op

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:42

Het gaat om de steriliteit. Als de materialen voor de laparascopie niet steriel zijn brengt dat net zo goed risico's met zich mee. Ik ben ook meer voor de oude methode. Hechtingen lossen daar ook uit zichzelf op en honden voelen zich de dag erna vaak alweer kip lekker :j .

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:55

Csiva is nog heerlijk rustig. De wond trekt wat, er was vrij weinig huid over om te hechten aangezien ze zo slank is. En het is een jankerd, want bij een beetje pijn wil ze liever niks meer ;)
Maar het gaat wel goed. De wond is heel rustig en zit dicht dus ik smeer nu ook wat honingzalf erop om alles goed soepel te houden.

Qua wond valt het ook heel erg mee vind ik. Het is een cm of 4. Echt maar een klein plekje. En ook gewoon onderhuids gehecht en de hechtingen lossen ook gewoon op.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:06

@Machie: Fijn dat het goed gaat. Ze is in no time weer de oude! Kan je weer lekker actief bezig.

De behendigheidsles vandaag was weer leuk. Er waren redelijk wat afmeldingen, dus een kleinere groep. Er waren ook maar twee kleine honden, dus we waren lekker veel aan de beurt :P Toby was ook lekker vrolijk, weer zoals hij hoort te zijn :) Heel blij dat de onzekerheid weg was. Nu geen voorvallen met de groepsleden graag!

Hij bleef ook goed bij me, op hier en daar even wat afgeleid zijn na. Hamblokjes *\o/*

We hebben ons ook opgegeven om te gaan survivallen in het najaar. Een tocht van 10 km met allerlei opdrachten zoals kanovaren e.d. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:27

Leuk! Hihi Levi vind dat maar niks dat survivallen

Vanavond weer lekker getraind :D ging echt goed

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:03

Donderdag weer lekker lesje gehad. Toontje had er weer ontzettend zin in. Aangezien mijn vriend mee was mooi wat foto's gemaakt.

De schutting
Afbeelding
Hoog
Afbeelding
De tunnel
Afbeelding

Ook onze reu was dit keer mee. Dieks is 11 jaar oud en was echt panisch voor alles wat met behendigheid te maken had. Hij heeft nu zelfs de schutting en de band gedaan.
We zijn laag begonnen.
Afbeelding
Maar ook wat hoger ging super
Afbeelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:46

Ziet er super leuk uit de foto's.

@machie Hoe gaat het met csiva?

@karin fijn dat het goed ging.

Wij hebben ons 2de les bij de andere Hondenschool gehad afgelopen woensdag. Dit keer echt intensieve les. Doordat we bij de andere Hondenschool veel korte stukjes van het parcours hebben geoefend en dan het hele parcours. (Boco leert het parcours) heb ik blijkbaar aangeleerd te weinig te sturen. Nu dus aan de gang met goed meedraaien en op tijd aangeven. Verder moet ik meer vertrouwen in Boco hebben en geven. Kwam erachter dat hij behoorlijk makkelijk verder van mij af kan werken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:27

Met csiv gaat het. Lief dat je het vraagt! Lichamelijk gaat t heel goed maar ze heeft in dr koppie een flinke klap gehad. Ze heeft nu bach bloesems bij en knapt wat op. Ik had verwacht dat ik haar heel erg zou moeten dwingen tot rust maar ze let heel goed op wat ze wel en niet kan. Mijn lieve gevoelige meisje :love: