Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:07

Ja hoor, kan prima. Sommige gevoelige honden doen het beter op maaltijd A brokken, maaltijd B vlees.
Voor pups is het zelfs heel goed om een deel rauw vlees te eten, voor optimaal ontwikkelen van hun darmen en immuunsysteem.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:20

Nu heb je wel een klein blijvende pup maar lotgering is beetje de supermarkt brok qua vlees zeg maar. Ik zou dus zeker wel vlees voeren maar wel andere kwaliteit. Zelf voer ik een puppy variant aan kvv het gehele weekend wat ik meestal op vrijdag middag begin en maandag ochtend de laatste vlees maaltijd weer geef. Dan is het voor de puppy maag fijner omschakelen is mijn idee. Mijn volwassen honden gaf ik gerust kvv en brok in 1 maaltijd. Nog nooit problemen mee gehad in zo'n 15 jaar tijd. Kijk gewoon hoe de pup het er op doet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 22:20

Pinacolada schreef:
Wij hebben sinds 4 weken een kruising Jack Russel pup, heerlijk zo’n klein vrolijk ding.

Onze andere honden krijgen ‘s morgens Darf brokken en ‘s middags lotgering. Puppy krijgt puppybrokken maar wil enorm graag vlees.

Nu weet ik dat de meningen verdeeld zijn over zowel brok als vlees voeren, maar weet iemand van jullie hoe dat met een puppy zit?

Hier krijgen mijn pups vanaf 4 weken al kvv en vanaf een week of 5-6 krijgen ze daarnaast brokjes. Kan prima. Ik zou persoonlijk wel een puppy kvv voeren. Ben sowieso niet zo’n fan van lotgering. Ik voer kivo puppy. Maar dogmeat heeft ook puppymix

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:34

Ik had het er laatst met iemand over en die steeg bijna op over ph waardes etc.. maar met de volwassen honden nooit problemen gehad.

Eerst andere merken vlees geprobeerd bij de oudste, die doet het echt het beste op lotgering en de tweede ook goed, dus dat houden we.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 53 min geleden

Let vooral goed op de calcium : fosfor verhouding. Geeft het merk dat niet op dan niet voeren.
Vermijd ook de calciumrijke diersoorten voor pups, zoals konijn. Voerwijzer is een fijne website om kvv merken te vergelijken en daar geven ze ook aan of het geschikt is voor pups.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 50 min geleden

Wat een schatje de BC en een mooie foto, veel geluk!
En wat een heerlijke foto Dierenfan! <3

Vanuit de fokker kreeg Ica ook de combi vlees (Carnibest/Energique) en brok (Farmina) en ik hou dat voorlopig ook aan. Niets mis met de combinatie en ik vind het gemakkelijk omdat je met brok sneller even handje extra kan geven indien nodig, want wat groeit ze hard!

Ica heeft haar eerste lesje van de puppygym gehad. Haar juf had nog nooit zo'n stabiel pupje gezien. Al snel moesten er uitdagendere dingen uit de stelling genomen worden omdat ze zo relaxed en gecontroleerd alles deed en tussendoor deed ze gewoon klein tukje bovenop de balanskussens om ook weer direct klaar te staan als er 'gewerkt' moest worden. Ook alvast even op de lege onderwaterloopband mogen klauteren en het geluid mogen horen. (Daar gingen haar oren wel even van rechtop :+ ) Nog twee lesjes, nog een keer parcoursje en een keer echt op de onderwaterloopband. Over een jaar of vier loopt er vast een familielid bij de gymjuf. :D (Nu heeft ze Mechelaar)