Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 21:56

Ja ik vond t ook super. Ik ben ook relaxter als zij relaxter is natuurlijk maar haar hele houding was ook echt relaxter. En dat vond ik heerlijk.

Spannend! Nog even afwachten dan!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:33

hobbyboerin schreef:
Ik ben echt super zenuwachtig. Deze week hoor ik welke pup ons toekomstig maatje gaat worden, maar weet niet wanneer ze de puppytest gaan uitvoeren en wanneer ze iedereen zal bellen. :o

Oh spannend. Wel jammer dat je niet weet wanneer je 't te horen krijgt had je misschien minder lang van te voren in spanning gezeten. Heb je een voorkeur voor een pup?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:53

hobbyboerin schreef:
hobbyboerin schreef:
Ik ben echt super zenuwachtig. Deze week hoor ik welke pup ons toekomstig maatje gaat worden, maar weet niet wanneer ze de puppytest gaan uitvoeren en wanneer ze iedereen zal bellen. :o

Oh spannend. Wel jammer dat je niet weet wanneer je 't te horen krijgt had je misschien minder lang van te voren in spanning gezeten. Heb je een voorkeur voor een pup?

Nee niet echt een voorkeur, maar wel een paar waar ik van dacht dat die het nog wel eens konden worden. Ik vond ze allemaal zo geweldig <3

De fokker is afhankelijk van een onafhankelijk persoon die de puppytest uitvoert. Normaliter wordt die met 7 week gedaan, morgen zijn ze 7 week. Ik ga uit van zaterdag of zondag dat we gebeld worden omdat we dan ook direct een afspraak maken voor het ophalen van de pup :j
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 02-07-20 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:54

Fijn dat de training goed ging, kiwiwitje!

Spannend Nayomie!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:41

Kiwitje super dat het goed ging en je er plezier in heb.

Nayomie spannend hopelijk hoor je het snel.

Cursebeaker gefeliciteerd.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:01

Wat leuk Kiwi, super dat jullie er zo’n plezier in hebben!

Superspannend Nayo! Hopelijk horen jullie het snel <3 en dan echt aftellen! Ik vond het toen ik wist welke pup er bij ons kwam wonen zo heel “echt” worden haha.

CB fijn dat het weer wat beter gaat met Arya! Hopelijk valt de loopsheid mee. Zie daar ook echt wel tegenop.

Wij hadden gisteren ledenvergadering met de muziekvereniging en we hadden Otje maar even meegenomen. Ik zit zelf in het bestuur maar m’n vriend niet dus die had wat meer ruimte om even met dr naar buiten te gaan enzo. Maar ze heeft zich echt keurig gedragen. In het begin vond ze het wel een beetje vreemd en heeft ze een klein beetje geblaft (alle aandacht was tenslotte ineens niet voor Otje?? Hallooooo Otje is toch het middelpunt altijd) haha. Maar toen ze door had wat de bedoeling was heeft ze lekker op dr kleedje gelegen, had dr hertenoor en Kong mee en ze heeft zich prima vermaakt en zelfs even geslapen.

Afbeelding

Mijn hulp notuliste :D
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:24

Fijn dat het zo goed ging met Otje tijdens de vergadering. Ik zie (volgens mij) dat je zo'n tekenketting hebt. Ben je daar over te spreken?

Ik heb net weer een rondje gewandeld met Melle. Hij vindt het in het begin nog wat spannend, maar als hij eenmaal de gang heeft loopt hij keurig mee. We hebben het geluk met veel ruimte om het huis waardoor hij tussendoor gewoon lekker de tuin in kan om te spelen en/of te plassen/poepen, maar samen wandelen is uiteindelijk gewoon heel erg leuk. Ik laat hem nu heel braaf max. 10 minuten wandelen en til hem een stukje zodat we net wat verder komen en hij ook wat meer te zien krijgt van de omgeving. Steeds hetzelfde stukje op en neer lijkt me ook saai worden. :')

Hij heeft vannacht voor een groot deel in zijn eigen mandje geslapen in plaats van naast mijn hoofd op de grond én hij is zelfs een keer uit zichzelf in z'n mandje (in de puppyren) gaan liggen. Er zit dus progressie in. Ik leg hem nu steeds in de puppyren als hij in slaap is gevallen zodat hij gaat leren dat dat zijn rustplekje is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:45

hobbyboerin
Dat wordt dan idd wel even een kluif voor je met die 2 katten. Enige wat je kunt doen is vooral de pup duidelijk maken waar de grenzen liggen. De katten zullen zelf ook grenzen aangeven, maar sommigen halen wel echt heel snel uit al en ook vies en daar moet je dan toch wel mee opletten met zo’n pup. Is altijd even aankijken hoe het echt eraan toe gaat als het zover is, maar ik ben zelf niet zo van; laat ze het zelf maar uitzoeken. Sommige katten zijn idd echt heel vies en dan zul je de pup idd toch ook wat meer moeten begeleiden en in bescherming voor zichzelf moeten nemen. Maar je kent je katten het beste dus zult het tzt op het moment zelf wel beter kunnen inschatten dan ook wat je moet doen :)

IMJ
Hier gaan ze suuuuper goed, maar ook na bijna een jaar samen laat ik ze nog niet alleen en wie weet wel nooit haha. Maar misschien ben ik wel een miep die zich ook weer te snel zorgen maakt, ik weet het niet haha. Denk dat ze elkaar dan ook te weinig rust gaan geven en ik wil niet dat er een situatie zou komen waarin een van de twee elkaar wel in een hoek zou drijven en ze zouden reageren omdat ze het niet prettig vinden. Tot nog toe gaan ze zo goed samen dat ik het dus niet aandurf om het aan te passen haha.

kiwi
Wat top dat de ringtraining zo goed ging!! En buiten les lijkt me idd ook veel prettiger. Gaan wij tzt ook doen aangezien de lessen bij mijn school nu nog maar op 1 plek gegeven worden ipv 2. Maar kan ook niet zeggen dat ik dat erg vind, want zo’n manege bak is gewoon echt kl*te om een uur lang doorheen te banjeren. T is alleen fijn dat je een dak boven je hoofd hebt als het vies weer is, maar ik train liever in de regen dan haha.

Nayomie
Ahh snap ik dat je zenuwachtig bent op de uitslag van die test. Het is ook heel spannend! Maar er komt dus geen bezoek meer nu na die test en voor het ophalen? Dat lijkt me wel moeilijk. Of had je bij geen pup echt een voorkeur, een gevoel van ‘ja daar lijkt een betere klik mee te zijn?’. Ik zou zelf dan ook zeker de pups nog wel een x willen zien ipv dat ze nu zeg ‘pup A is voor jou’. Maar ik vond het ook wel heel fijn om zelf qua gevoel bij de pups te zijn en te kijken of er toen een voorkeur was. Als de fokker had aangegeven dat Arya qua karakter waarschijnlijk niet zou passen hadden we ook verder gekeken of 1 van de andere 2 teefjes dan beter geschikt zouden zijn, maar Arya heeft ons ook echt uitgezocht, ik kan er niks anders van maken haha. Ze was echt meer dan alle andere 5 pups niet meer bij ons drietjes weg te slaan. Ik zou zelf gevoelsmatig dan toch de pups nog eens willen zien om te kijken of Pup A dan ook echt gevoelsmatig klopt voor me. Maar ben benieuwd! Vreselijk als je zo in spanning moet afwachten haha. Ook wel interessant om te zien hoe verschillend fokkers onderling alles aanpakken.

Punjab
Dankjewel!!

Warboel
Ja ik maak me echt over zoveel domme dingen zorgen nu en overdenk echt alles. Wat als ik die eerste echte dag mis en dus niet precies doorheb wanneer ze dekrijp is en dadelijk niet goed genoeg oplet en iets fout gaat? Wat als we een loslopende intacte reu tegenkomen aangezien hier ook in aanlijn gebied veel losloopt en wat als we zo’n reutje niet weg kunnen houden? Zuid Limburg is zo immens populair qua honden dat ik hier nergens goed kan lopen (veel vakantie gangers al) momenteel waar je gewoon niks zou tegenkomen. De kans is er altijd wel. Ik vind dat dus doodeng nu hahaha. Zeker als ik kijk naar onze overburen met hun ridgeack die ze niet onder controle hebben en die gewoon echt vaak los door de wijk rent en Lucien dus heel vaak tegenkomt - want die rent altijd op Arya af… ik kan me daar nu dus echt gek over maken. Weet dat ik dat wat moet loslaten maar pfft. Ben blijjjj als het achter de rug is. En wat heeft Otje dat supergoed gedaan zeg, mee naar die vergadering!! Wat is ze toch leuk <3

BlijNijn
Mooie progressie zit erin hoor en komt allemaal wel! Gaat bij iedereen anders, ook qua ‘snelheid’ maar voor je eigen gevoel wel altijd fijn als je vooruitgang ziet!

Ik kan niet geloven dat we vandaag al d’r eerste verjaardag vieren. Wat is dat snel voorbij gegaan, die eerste 8 maanden. Ik heb het gevoel alsof we momenteel in niemandsland zitten en we nog een lange weg te gaan hebben, aangezien ze dagen heeft dat ze echt 10 bananen in d’r oren heeft. Maar als ik kijk naar wat ze wel al kan en doet en hoe ze in wezen is qua karakter, prijs ik me echt gelukkig met ons meisje. Ze is een mooi voorbeeld van hoe geweldig een herder kan zijn als gezinshond en ook hoe lief, sociaal en conflict vermijdend ze is met andere honden buiten ben ik ook heel blij mee. Gaat laaaaang niet allemaal perfect hoor, en soms is ze nog een beetje onzeker (trekt wel snel bij) en raakt ze nog eens overprikkeld en moet ik haar even uit de situatie halen, maar er is dus ook meer als genoeg positiefs waar we trots op mogen zijn en dat is waar we zeker op een dag als vandaag bij stil staan.

Kan me ook gewoon echt niet meer voorstellen dat ze zo klein was 8 maanden geleden. Wat groeien ze toch snel pfft.

Afbeelding

En net terug van een wandeling op een nieuw plekje waar het lekker rustig was. We kwamen nog een 12 weken oude golden retriever pup tegen en daar werd ik wel hebberig van, want wat een schatje was dat. Zo te zien eentje uit werklijn, gezien z’n bouw en mooie donkerdere kleur; ik was echt helemaal verliefd haha! Arya was onwijs lief voor de pup, waar ik wel benieuwd naar was. Zo jong komen we ze niet snel tegen en meestal wordt ze juist aangemoedigd door zo’n druk jonkie en gaat ze dan ook wel eens druk doen. Maar waren nu ook aan de lijn en dan snapt ze ook wel dat ze niet achterlijk kan gaan rennen haha. Ik blijf de laatste weken wel de een na de andere teek weghalen (de plekken waar we lopen helpen natuurlijk niet mee, want we zijn dagelijks in natuur gebied te vinden), dus de kralen tekenband hangt er meer voor de mooi aan haha. Heb bij kiwi STOP! Producten gekocht, dus daar ben ik een paar dagen terug mee gestart; ook op natuurlijke basis. Het is wel erg prijzig dus ik probeer alleen even wat ik nu heb en anders over op een advantix pipetje zodat ik in ieder geval geen vast bandje om hoef te doen ivm de kat ook. Ben benieuwd. Als Milan straks thuis komt van het spelen bij een vriendje, krijgt Arya d’r verjaardagstaartje. Nu ligt ze voor pampus.

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:04

Gefeliciteerd met Arya! Ik kan me voorstellen dat de tijd voorbij vliegt. Wat een prachtige foto's heb je van haar!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:11

Gefeliciteerd cursebreaker! *\o/* Mooi overzicht ook. Wat is ze hard gegroeid zeg! Weet nog wel dat je foto's stuurde, toen was het echt nog een broekie <3

Ik had graag nog heen gewild hoor, maar met de fokker afgesproken dat we het zo laten. Ik bescherm mezelf ook een beetje met favorieten. Op die manier kan ik nooit teleurgesteld worden. Ik wil me niet vast te veel hechten een bepaalde puppy's om vervolgens een andere pup te mogen omarmen. Of dat juist die pup die ik zo leuk vond, naar mijn moeder gaat. Die neemt uit hetzelfde nest een pup. :)) En ik vertrouw op de kennis en ervaring van de fokker dat ze iedereen goed matcht. Heb goede ervaringen met haar.

BlijNijn, fijn zo'n positief bericht! :D

Warboel, wat fijn dat het gewoon goed liep! Weer een goede ervaring erbij. :j
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 02-07-20 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:29

Gefeliciteerd CB! *\o/*

@nayomie omarmen hoop ik, niet ontarmen :') _O- wat leuk dat je moeder uit hetzelfde nest een pup krijgt! Extra speciaal! :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:30

Skippy01 schreef:
Gefeliciteerd CB! *\o/*

@nayomie omarmen hoop ik, niet ontarmen :') _O- wat leuk dat je moeder uit hetzelfde nest een pup krijgt! Extra speciaal! :j

Whahaha omarmen ja, jeetje het is een lange dag geweest vandaag :')
Jaa, vind het wel leuk. Hebben we zusjes. Vindt mijn moeder ook leuk. :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:40

BlijNijn schreef:
Fijn dat het zo goed ging met Otje tijdens de vergadering. Ik zie (volgens mij) dat je zo'n tekenketting hebt. Ben je daar over te spreken?

Klopt ja :j ik ben er tevreden over, nog geen teken gehad op Ot maar we zijn -volgens mij- ook nog niet in gebieden geweest waar er heel erg veel zitten. Ik controleer haar wel dagelijks maar nog niks tegengekomen.
KimD hier uit het topic maakt ze trouwens! :)

Daar heeft Otje er ook een van;
Afbeelding

De eigenaresse van Ot dr vader gebruikt ook zo’n bandje en hij had laatst wel een teek nadat ze in een erg tekenrijk gebied geweest waren, maar verder is zij ook erg tevreden.

@CB ja kan ik me voorstellen die zorgen! Pfff maak me er ook nu al druk om hoor. Lekker ook zo’n ongecontroleerd projectiel in de straat -O- Gefeliciteerd met Arya ook trouwens! Y)(^) als ik je berichten hier in het topic lees kan je echt trots op haar én op jezelf zijn hoor, ze klinkt echt fantastisch! Het is toch juist supergoed dat jij als baasje het aanvoelt als ze overprikkeld is en haar uit de situatie haalt. Ze wordt vanzelf stabieler wat dat betreft! 1 is ook gewoon nog heel jong. Echt superschattige foto’s van een kleine Arya, die oren <3
Wat super dat ze lief was tegen de pup! Hoe vond ze dr verjaardagstaartje? :D

@Nayo: wat onwijs leuk dat je moeder ook een pup krijgt uit hetzelfde nest! Extra speciaal idd. Mijn moeder wilde eerst misschien ook wel een zusje van Ot, maar nu ze ziet hoeveel werk we eraan hebben is ze toch blij dat ze het niet gedaan heeft haha. We hebben ook nooit honden gehad en ze is er niet zo handig mee := ooit misschien een leuk tweedehandsje voor dr haha.

Begrijp wat je bedoelt met het loslaten van je favorieten. Ik had dat met Ot ook. Wilde zooo graag een gevlekt teefje dus toen er ondanks de enorm kleine kans een gevlekt teefje uitkwam... was ik zooo bang dat het niet zou matchen. Maar gelukkig hadden we een mega klik en is ze naar ons gekomen <3 maar probeerde het ook los te laten omdat ik bang was als het niet zou klikken, ik nooit echt 100% blij zou zijn met een ander pupje. Maar gelukkig is dat helemaal niet van toepassing geweest.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:25

Nog gefeliciteerd met Arya! *\o/*

En leuk dat je weer kan trainen kiwi!

Hier zijn de katten juist te zachtaardig. Af en toe staat hij zowat met z'n neus door ze heen en denk ik echt, geef hem nou gewoon een keer een mep dan ben je er vanaf :')
We moeten hier dus nog wel echt grenzen aangeven anders loopt hij de hele dag achter de katten aan. Niet druk of gemeen maar als een soort irritante schaduw. Geen idee ook wat hij nou eigenlijk van ze wil, hij volgens mij ook niet hahaha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 07:50

Gefeliciteerd Simone!

Hier zijn de katten over t algemeen vriendelijk en makkelijk. Maar 1 is vooral heel makkelijk in de pootjes gebruiken als t hem niet zint. Hij laat eerst alles tig keer toe en als ze dan ineens elkaar passeren zo'n 10 min later kan ie ze ineens aanvliegen. Maar dat heeft ie ook bij de andere katten. Dat is alleen wel een van de redenen waarom ik de honden opsluit als we er niet bij zijn. Zelfs Boellie. Omdat ik die rooie niet vertrouw.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:02

Gefeliciteerd met je verjaardag Simone! **\O/** Y)(^)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:18

@Warboel, wat fijn dat Otje zo braaf was. Altijd leuk als je een gok neemt om ze mee te nemen en ze zich dan netjes gedragen :D

@cursebreaker, ooh wat een prachtig dier! Gave foto's heb je ook :)) Zit ze nu midden in een puber fase?

@Nayomie, slimme aanpak! Lijkt me moeilijk te verwerken als je met één een klik lijkt te hebben en die het niet wordt dan. Wel spannend zo wachten wie je nieuwe vriendje gaat worden..

@Simoonzel, gefeliciteerd met je verjaardag!

Wij zijn hier met onze pup (5 maanden) een militair trainingsschema voor 'hier' begonnen. Ik heb hiervoor een collie gehad, die verloor mij nooit uit het oog. Hier zit helaas labrador in en Charlie denkt gewoon 'doeeeeiii' als ik haar loslaat. Was even schrikken, maar we gaan nu de cue opnieuw aanleren (kom i.p.v. hier), omdat 'hier' nu een soort van al verpest is. Ben benieuwd, ik vind het erg spannend, want het is zo belangrijk dat ze komt als ik wil.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:20

@simoonzel gefeliciteerd!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:43

Simoonzel gefeliciteerd Y)(^)

Oei Charlie op leger training. Maar snap je frustratie.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:15

Oef Sky, lastig dat Charlie de benen neemt als je ‘m los laat!
Ik ben ook heel blij dat Ot mega erg op mij gefocust is met “hier”, alleen soms als ze aan het spelen is niet zo maar dan is ze ook afgeleid.

Er is net een vriendin langsgeweest om foto’s te maken van Ot en mij in het park, was superleuk! Klein voorproefje:
:+:
Afbeelding
Afbeelding

Helemaal color coordinated :#

En een kussie (telefoon foto) :*
Afbeelding

Ze heeft zich echt keurig gedragen, ging netjes zitten of af als ik het vroeg. Zo trots op dr! <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:22

@sky ow maar met een mix labrador x BC gaat dat nog wel goedkomen, dat 'kom' trainen! Ben ik van overtuigd! Puberen is gewoon even ellende, dan krijgen ze spontaan bananen in hun oren.
Dat geval van mij kan überhaupt niet los. Is nu 4 jaar en hij WIL echt wel luisteren, maar ja: vogels, vogels, konijnen, eekhoorns en meer vogels... Dat instinct zit bij een podengo(mix) gewoon echt te diep. Jammer maar helaas.
Maar bij jouw hond, van niet-primaire rassen: komt goed! Even doorzetten :)) }>

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:50

Simoonzel gefeliciteerd!!

Leuke foto's van Otje!

Jullie mogen raden wat Yoshi d'r nieuwe hobby is :+ en wat ze gedaan heeft

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:00

Een Teckel die vrijwillig nat wordt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:02

Sky schreef:
@Warboel, wat fijn dat Otje zo braaf was. Altijd leuk als je een gok neemt om ze mee te nemen en ze zich dan netjes gedragen :D

@cursebreaker, ooh wat een prachtig dier! Gave foto's heb je ook :)) Zit ze nu midden in een puber fase?

@Nayomie, slimme aanpak! Lijkt me moeilijk te verwerken als je met één een klik lijkt te hebben en die het niet wordt dan. Wel spannend zo wachten wie je nieuwe vriendje gaat worden..

@Simoonzel, gefeliciteerd met je verjaardag!

Wij zijn hier met onze pup (5 maanden) een militair trainingsschema voor 'hier' begonnen. Ik heb hiervoor een collie gehad, die verloor mij nooit uit het oog. Hier zit helaas labrador in en Charlie denkt gewoon 'doeeeeiii' als ik haar loslaat. Was even schrikken, maar we gaan nu de cue opnieuw aanleren (kom i.p.v. hier), omdat 'hier' nu een soort van al verpest is. Ben benieuwd, ik vind het erg spannend, want het is zo belangrijk dat ze komt als ik wil.

Tuig en 15 meter touw erachter. Zodra jij het commando gaat inzetten daar op gaan staan en wachten tot ze komt, zorgen dat als ze recalled het een feestje is, echt lekker meenemen zoals kleine stukjes kaas oid. Zeker niet andersom! Een goede recall cursus is ook aan te raden, daar krijg je zeer praktische handvaten als je het zelf niet onder controle krijgt. Want daar krijg je alleen maar gerommel mee.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:45

KimD schreef:
Een Teckel die vrijwillig nat wordt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. _O-

Mijn ouders hebben inmiddels hun vierde teckel en alle vier waren/zijn ze gek op zwemmen. Mijn twee teckels waren/zijn juist helemaal niet van het nat worden.

Heerlijke foto’s van die kleine waterrat!