gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:39

Poeh. Lastig. Even een vraagje hoor,wat heb je verder aan de wond moeten doen? Spoelen? Of alleen pijnstilling en dwangvoeren?

Anders zou ik het toch nog een keer proberen en dan blijven spoelen zodat je het ook schoon houdt.
Vetramil heeft fijne spoelvloeistof, vetramil is sowieso goed spul bij abcessen en ontstekingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:46

Idd enorm lastig , als het maar terug blijft komen ..

En ja wat zegt de DA ervan? :)

Ik zit met dit weer met enorm veel eikelbladeren , die waaien ook de ren in . Ze talen er niet naar , volgens google is de tak prima . Maar het blad kan verstoppingen geven , ik kan niet de hele nacht bij de ren zitten en blaadjes eruit plukken . 1 nachtje kan toch geen kwaad?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:26

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Hier eten ze er toch wel graag van...

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:22

Vandaag zijn de borstels binnengekomen en heb al eens geprobeerd ze heel zacht te kammen met de kam. Lilly wordt er niet echt bang van maar springt opzij omdat ze denkt dat er iets vreemds op haar zit dat er niet hoort, een insect bijvoorbeeld. Lou is wel een beetje bang, maar niet lang. Nu was mijn vraag, kan ik ze best uit het hok pakken zodat iemand ze vasthoudt en iemand kamt? Of kan ik ze best in het hok aan de kam laten wennen? Het probleem is dat ik niet alle tijd van de wereld heb want hun vacht moet wel onderhouden worden.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:47

Leuk topic! Ik meld me ook als konijnen eigenaar hihi.

Ik heb op het moment een exram en volgende week gaat hij daten :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:47

Leuk :D . Welkom :) .

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:03

Meet Juul <3

Afbeelding

En zijn aanstaande date Linn

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:39

Wat een schattige nijntjes! <3 En Juul is echt de geknipte naam voor dat konijn!!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:55

MoppieFilou schreef:
Wat een schattige nijntjes! <3 En Juul is echt de geknipte naam voor dat konijn!!

Dankje hihi :)

Ik twijfel nog of de dame Linn blijft heten als het klikt..
Wat vinden jullie?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:34

Linn is wel iets totaal anders dan Juul natuurlijk. Of je vindt de namen leuk samen, of je vindt het niet... :) Dat kunnen wij moeilijk beslissen voor je ;) . Maar persoonlijk vind ik het niet echt samen passen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:08

Ik kijk altijd naar het dier en beslis dan pas de naam :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:00

MoppieFilou schreef:
Vandaag zijn de borstels binnengekomen en heb al eens geprobeerd ze heel zacht te kammen met de kam. Lilly wordt er niet echt bang van maar springt opzij omdat ze denkt dat er iets vreemds op haar zit dat er niet hoort, een insect bijvoorbeeld. Lou is wel een beetje bang, maar niet lang. Nu was mijn vraag, kan ik ze best uit het hok pakken zodat iemand ze vasthoudt en iemand kamt? Of kan ik ze best in het hok aan de kam laten wennen? Het probleem is dat ik niet alle tijd van de wereld heb want hun vacht moet wel onderhouden worden.

Iemand? :o

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:17

Als ze het niet leuk vinden zou ik ze er uit nemen, maar misschien eerst proberen ze gewoon op tafel te zetten en dan te kammen, maar ze wel nog niet vasthouden. Dus dat je ze zelf gewoon wat tegenhoud. En als dat niet lukt, iemand laten vast houden, maar dan is het al snel iets stresserend.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 06:53

Oké,bedankt voor de tip! :)

Edit: Nog even een vraagje ;) . Gisteren zijn ze bij ons de binnenkant van de deuren komen schilderen omdat die vervangen zijn. Toevallig lagen het voer en de koekjes net in een ruimte waar een buitendeur staat, en het stonk daar gisteren verschrikkelijk naar verf. Nu vraag ik me dus af of dat iets uitmaakt of dat ik best ander voer koop. Heb nog wel wat liggen voor vandaag hoor, dat niet dat heeft gelegen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:13

Iemand enig idee of je carprofen ergens krijgt zonder recept (online ofzo?)

M'n carprofen is op en dat is toch wel verdomd handig om in huis te hebben!

Maandag nog was Flip niet lekker en leek wel dood te gaan, carprofen en cisaral gegeven en 'smiddags leefde hij weer! :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:36

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:47

Ja die bedoel ik, dankje! :D

Mijn konijnen worden namelijk altijd ziek in de avond, het weekend of op feestdagen :') Mocht het spoed zijn rijd ik wel naar de DA maar de meeste dingen zijn hier wel mee op te lossen (niet willen eten/pijn hebben)

Ik ga het meteen bestellen :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:06

Ik ben daar weer met mijn vragen :P . Gisteren merkte ik op Lou's neusje een raar uitsteekseltje. Eerst dacht ik dat het haar (een vlekje) was maar vandaag kwam ik op het idee dat het ook wel eens een teek kon zijn :( . Natuurlijk meteen opgezocht en ik was 99% zeker. Naar de DA gebeld wat we er mee moesten en die zei wacht nog een dag of twee af, als het groeit weten we zeker dat het een teek is en bel je me maar terug. Maar zoals jullie wrs wel kunnen raden was mijn eerste reactie: "Eruit met dat beest!! _-:( ". En omdat ze nog te jong zijn voor inenten was ik al helemaal bang voor ziektes. Dus, iemand opgebeld die hier ervaring mee heeft en die ging vanavond langskomen om hem eruit te halen. Ik was weer even bij de konijntjes en toen ik er weer naar keek was ik echt bijna zeker dat het een teek was. Wel nog helemaal niet groot ofzo, een klein zwart, mooi afgerond bolletje. Tien minuten later kijk ik weer, en is dat ding er toch niet af zeker?! Meteen het hok uitgekuist zodat de teek zeker geen leuk plekje ging zoeken bij Lilly. Nu hoop ik echt dat het teekje eraf is gevallen en niet dat Lou het er op één of andere manier af heeft gekregen (wat ik niet verwacht omdat het er al ff zit en je het er echt niet zo makkelijk afkrijgt) zodat de pootjes en de kop er niet meer inzitten. Nu ga ik ze natuurlijk heel goed in de gaten houden en vanaf dat we iets abnormaals zien bellen we de DA! Nu zie je dus enkel een donkerroze, klein puntje, voor degenen met ervaring in tekenbeten. Dat is dat, maar nu zag ik bij Lilly ook al een plekje net op het puntje van haar oor! Even erover gewreven en wrs ook een teek :( . Deze is in ieder geval NOG kleiner, en bovendien zit het echt op een moeilijk plekje. Daar komt nog eens bij dat Lilly een mevrouwtje met karakter is! :D Nu zit ik mijn hoofd te breken: toch eruit halen of zoals de DA in eerste instantie zei, lekker laten zitten? Nu kan ik het sowieso niet zelf, dus als het er één is, en jullie raden mij aan om het eruit te halen bellen we morgen die persoon nog eens op. Sorry voor het lange verhaal, dat was niet de bedoeling :o . Alvast bedankt voor het advies geven aan een ongerust konijnenbaasje... :\

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:53

Als het alleen niet lukt zou ik wachten tot morgen :)

Maar, te jong om te vaccineren? Hoe oud zijn ze dan?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:58

Ze zijn nu net acht weken. DA zegt om nog twee weken te wachten :\ . Zou ze ook liever zo snel mogelijk vaccineren hoor. Bij Lilly twijfel ik of het wel een teek is. Als ik kijk naar foto's van een week geleden zat het er ook al en nu is er niks aan veranderd...

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:12

Voor de RHD2 dan? Dacht dat die pas met 10 weken mocht?

De nobivac hebben ze bij mij al met 6 weken gehad.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:38

Beiden mogen geloof ik vanaf 6-7 weken al

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:37

Dan moet ik misschien toch nog eens informeren. Want heb op internet gelezen dat gewone konijnen voor myx of VHS, ik weet niet meer welke juist, vanaf vier weken ingeënt mogen worden maar bij dwergkonijntjes is dat pas bij drie maanden. Vandaar misschien. En om drie keer te gaan voor drie verschillende entingen is ook een beetje stom.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:47

Gelukkig zijn dwergkonijnen ook maar gewoon konijnen :P

Maakt echt weinig uit. Een konijn is een konijn. Al snap ik wel dat je even wil wachten met inenten zo net na het verhuizen enzo. Maar het hoeft geen weken te wachten :)

Vind het overigens wel echt top dat je je zo goed ingelezen hebt en durft te vragen. Zouden meer mensen moeten doen :)

De inentingen mogen overigens samen gegeven worden. De Nobivac voor Myxomatose en RHD1 en de ander (zijn er verschillende geloof ik) is voor RHD2.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:57

Haha, klein foutje :D . Omdat ik nu examens heb hebben we blijkbaar niet volgende week maar de week daarna maandag een afspraak ;) .

Bedankt :D . Ik denk soms, zouden ze dat niet vervelend vinden al die vragen ;) . Maar wil echt het beste voor mijn beesten. Mijn vorige konijn ademde wat zwaarder, ik kon die nacht niet slapen en heb om 12 u naar de DA gebeld :') . Hup, konijn in de auto en naar de DA die op een kwartier rijden zit. Uiteindelijk had hij een hartprobleem maar de foto die daarvoor nodig was, was hem te veel ;( . Uiteindelijk valt er bij een hartprobleem niet veel te doen behalve dan allerlei medicatie waarvan hij langer zou levrn. Maar achteraf gezien zou ik hem dat echt niet willen aan doen, beest heeft al zoveel medicatie gezien in zijn leven en uiteindelijk zou hij er ook niet aan genezen zijn. Ik was er kapot van maar nu heeft mijn schatje geen last meer van zijn vervelende kwaaltjes :(:) . Heb een paar jaar geleden overigens een boek van Bernice Muntz gekocht, die ken ik al helemaal van buiten :') .

Ja, weet dat het nobivac is, maar als de ene helft vanaf één maand en de andere pas vanaf drie maand gegeven mag worden is dat niet zo handig :') .

Bedankt voor je reactie trouwens ;) .