KimD schreef:Ik ben vooral benieuwd hoe je het hebt opgebouwd en hoelang je pup alleen bleef aangezien je de pup nog niet heel lang hebt.
We hebben nog helemaal niets opgebouwd omdat ze vanaf het begin al problemen had met alleen in een ruimte blijven.
De eerste weken kon je nog niet naar de wc zonder dat ze bij de deur stond te piepen.
Naar boven zonder dat er iemand bij haar beneden was was ook geen optie.
Dus daar hebben we ons eerst op gefocust. Nu kan je rustig naar de wc (mij volgt ze dan wel naar de hal omdat ze bang is dat ik eventueel weg ga) en naar boven. Zelfs voor een paar uur naar boven om te werken is prima.
Ze is vooral erg gefocust op mij, zodra ik ook maar aanstalten maak om te vertrekken (en mijn vriend blijft dan gewoon thuis) zie je al stress.
Ook volgt ze mij veel in huis.
Als mijn vriend zich door het huis beweegt blijft ze gewoon liggen en hij kan ook prima van huis vertrekken (ik ben dan thuis) zonder dat ze stress heeft.
Ik ga natuurlijk wel weg (er moet ook gewoon gewerkt worden) en dan piept ze altijd een paar minuten als ze achter blijft bij mijn vriend.
Door al deze zaken zijn we nog niet eens begonnen met opbouwen omdat dat naar ons idee geen enkele zin heeft (en dat lees ik ook bij de trainers, het is geen kwestie van tijd opbouwen, maar oké zijn met alleen zijn. En dat is iets wat ze dus vanaf het begin al heel moeilijk vindt).
Ze slaapt ‘s nachts gewoon keurig beneden in haar kamerkennel, dat heeft in het begin ook wel lang geduurd voor dat dat zonder piepen ging maar dat hebben we echt rustig opgebouwd.