Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:34

Wat jaren terug had ik deze voor mijn takkie:
Afbeelding

Die wil ik wel weer, alleen beetje jammer dat het voor zo´n ukkie al 60 euro is :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 17:39

Met dit weer zoals nu niet. Maar als het hier in de ochtend zoals van de week amper 5 graden is, of max 10 maar wel flinke wind en wat regen, want zo was het van de week, dan valt er niet met Chick te lopen. Nu had ik haar zover dat ze naar het gras mee ging, ze heeft alleen maar lopen rennen en vliegen opgevouwen tot een balletje met de staart tussen haar poten en we hebben zo minuten lang gestaan omdat ze dus niet even stil ging staan/zitten om te plassen. vervolgens een hoop getrek en gevlieg(nog steeds als een bolletje) aan de lijn omdat ze terug naar binnen wil.
Tsja, ik krijg haar mee, en ja ik doe ook een jas aan om niet nat te worden en omdat t fris is. En dat terwijl ik ook gewoon kleding aan heb. Maar doe ik dit een paar keer per dag, of een paar dagen achter elkaar zonder jas dan gaat Chick serieus gedragsproblemen laten zien. Puur uit pijn in haar lijf door het verkrampen en het idioot doen terwijl ze bol staat. Dat is op te lossen, door daarnaast dagelijks 20 minuten(1x) of 40 minuten(2x) de massage deken op te doen. Of vaker naar de fysio. Maar doe ik een jas aan is er niks aan de hand. Ja dan kijk ik toch echt naar mijn hond en krijgt ze een jas aan. En win win, want zo'n deken of de fysio kosten meer geld dan een simpel jasje. Nu hadden we de massage deken al. En weten we door eerdere problemen, niet van kou afkomstig, dat dat gedrag komt van pijn in haar lijf. Maar goed. Het is hier nu 11 graden buiten. Met een zonnetje. En het waait amper. Nee dan krijgt ze geen jas aan.
Maar dat is ook de reden dat ik voor de winter een dikker jasje heb gehaald dan die we hadden.

xLaraaj schreef:
INtressant om te zien. Zeker omdat ze ook een aussie gebruiken. Het vb met de whippets zal jij ook merken met chick en boellie zeker?

Ja boellie miept alleen als het vriest en waait en er iets nats uit de lucht komt(hagel, sneeuw, regen) Ligt er sneeuw en sneeuwt het een beetje en ze mogen er in spelen is het ook helemaal leuk. Wel merken we dan alsnog aan chick dat ze liever een jasje heeft. Maar meestal zijn ze dan zo druk dat ze zich wel redelijk warm houden.

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:41

Ik zou met een pup ook even wachten met jasjes, al helemaal een husky. Dexter speelde in januari ook met 5/6/7 weken buiten en die heeft weinig vacht (Kelpie).

Voor honden zonder ondervacht snap ik een jasje absoluut met deze temperatuur. Dat is gewoon koud, ik heb ook een trui aan met dit weer.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:42

Ja maar een hond waar verder niks mis mee is qua gezondheid, dan denk ik toch waarom nu al een jas? Dan moet je inderdaad meerdere jasjes hebben, want die ze nu aan hebben, dat is dan ook waardeloos als het nog kouder gaat worden.

Voor Olly moet ik echt eentje die strak om zijn lijf zit, die idioot blijft toch wel ergens aan haken. Heb niet echt zin om een jas van 80 euro te kopen die binnen een week al verkloot is. Mijn teckel kan wel een duurdere, want die doet niets geks dus die kan nog mee zolang ze leeft eigenlijk als je een goede koopt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 17:47

Chick mankeert niks qua gezondheid. Maar heeft het wel degelijk koud. Kan er niks aan doen dan een jasje aan te doen. Maar zelfs voor een stafford zit zij erg dun in haar vacht. Is een wereld van verschil met Boellie.

Alleen wat doet Chick; iets wat veel mensen bij regen of kou ook doen, haar schouders optrekken en zich bol maken met haar hoofd naar beneden. En zo blijft ze gewoon bewegen net zo lang tot ze het warm heeft. Zo rent ze dus ook, zo springt ze, en zo speelt ze zelfs tot ze t warmer krijgt en ontspant. Als ze dat meerdere keren per dag doet tijdens het wandelen is het vragen om spieren die beginnen te vervelen. Vast zitten, spierpijn, verzuren. Noem het hoe je het wil noemen. Na een paar dagen doet haar lijf dan zeer (zoals bij een mens ook te verwachten is, kijk bijv naar mensen met stress en daardoor nek/schouder/rug klachten)vanaf dat moment word ze chagarijnig. Lastig naar de katten en naar Boellie. Lastig naar ons door nerveus en heel druk te doen tot zelfs binnen plassen. Het is een hond die qua gezondheid gewoon niks mankeert. Maar wel duidelijk snel last heeft van kou.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:49

Heel veel hondenrassen zijn echt niet meer gefokt op in de kou buiten kunnen zijn. Zonder ondervacht is het echt koud met dit weer.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:00

Ik vind inderdaad dat het per hond verschilt, voor een husky zou ik er inderdaad niet aan beginnen zoals ik al zei als het kouder wordt dan gaat die vacht echt snel groeien. Hier hadden we tot april sneeuw dit jaar ;) verwacht dat volgend jaar ook wel ! Toekomstige pups van karma die hebben ook kans op hun eerste sneeuw en die zullen met 5 weken ook gewoon naar buiten gaan :j

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:04

Ik vind zelf wel dat als je hond aangeeft het koud te hebben, je gewoon een jasje aan moet doen. Waarom zou je moeilijk doen en het lastig maken voor je dier?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:29

Ik had een mini bull terrier. Dus ook geen ondervacht. Heeft nooit echt tekenen van kou getoont behalve 2-3 dagen. Wou zelf niet naar buiten als het onder de 7 graden was. Maar was zot op sneeuw <3

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:55

Vooral kijken naar wat je hond nodig heeft inderdaad. Per ras zal het ook wel weer verschillend zijn, en de een is de ander niet!
Al moet ik zeggen dat een Duitse Herder in een jasje erg gek zou zijn :+ .

Zondag in het bos was Nova heel braaf, het was niet heel druk dus ik heb de riem los gelaten en gekeken hoe dat ging. Ze bleef zelfs netjes op het pad lopen!

Vandaag is ze een middagje meegeweest naar Amsterdam in de trein. Ging ook heel goed!

Ik ben nu aan het kijken naar wolf of wilderness qua voer, alleen zijn er heel veel soorten. Hebben jullie een tip welke het beste is ? Ik dacht zelf gewoon de junior, maar ze is al 6 maanden dus ik wil daar langzaamaan ook wel vanaf.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:06

Marley heeft een dikke ondervacht dus het jasjes probleem speelt hier dan weer niet :+

Overigens had de fokker gewoon de stamboom namen al klaar en gekoppeld aan de pups ook al waren er nog geen stambomen, vandaar dat ze dus met twee weken ook al die namen hadden. Schijnt overigens dat je die namen ook al vroeg moet doorgeven aan de raad van beheer maar daar weet ik het fijne ook niet van hoor.
En stel dat we alsnog na een tijdje geen goed gevoel zouden hebben gehad bij onze keuze dan was er ook nog wel bespreekbaar geweest om te switchen mits mogelijk natuurlijk. Maar elke week dat ik ben gaan kijken werd mijn gevoel alleen maar bevestigd en ik heb geen moment getwijfeld, ondanks de minieme uiterlijke verschillen die eerste paar weken.

Marley is <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja hoor....
Afbeelding

Wisselen is ook begonnen...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:08

Marley is zo schattig <3 voor het wisselen maakte ik altijd een theedoek nat en dan in de vriezer na een tijdje geven gaf goed verkoeling

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:17

Namen moeten in nederland binnen tien werkdagen worden opgegeven geloof ik. Maar aangezien die naam met een chipnummer gekoppeld word kun je tot de chipper komt nog bepalen welke naam bij welke pup hoor.

Elin is deze week lekker mee naar texel en ze vermaakt zich super. Ze doet het ook erg goed in het huisje met vrienden en andere honden. Kleine topper!!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:24

Jaaaa flufpup!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 21:24

Jaaaa flufpup!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:36

Heb je nou het gezicht van Marley geschoren of lijkt dat steeds zo _O-

Elin is bijna geen puppy meer! <3

Voor de mensen met fluffy honden, welke borstels gebruiken jullie? Floyd heeft zo veel wollige ondervacht en ik kan wel blijven borstelen. Bijna alle ondervacht is dood en valt er dus gewoon uit... Hij is nu twee keer naar een trimmer geweest maar volgens mij heeft die er weinig verstand van. Door al zijn klitten en grote vacht kost hem naar de trimmer brengen wel 120€ en het is niet mijn hond... Ik ga hem ook al op de foto laten zetten voor HD of naar de fysio dus moet een keuze maken waar ik mijn geld aan uit ga geven. Ik moet het namelijk zelf betalen -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:38

Wtf 120 euro!
Welk ras was hij?
Ik gebruik een ontwolkam en een gewone borstel bij de borders hier.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:46

Ras. Tja... Hij lijkt het meest op een kruising Bulgaarse herder met Borzoi. Hij komt uit Bulgarije. Hij is 63cm groot.

Ik zie eigenlijk bij alle trimmer extra tarief voor: grote hond, vervilte vacht en dan heb je natuurlijk extra tarief voor wassen, ontwollen en knippen.

Welke ontwolborstel heb je? Ik zal even een foto zoeken van wat ik gebruik.

Edit: oh was niet zo moeilijk te vinden. :Y)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 03-10-18 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:46

Heb het vast gemist maar wie is floyd en van wie is hij of hoelang blijft hij ? :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:49

ik heb ook een ontwolkam voor de mijne

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:50

Floyd is de hond van mijn moeder die twee maanden bij mij blijft. Hij is alleen redelijk 'verwaarloosd ' op gebied van verzorging en conditie dus zit nogal wat werk aan.

Ben ook al bezig met zijn nagels regelmatig vijlen want die zien er zo uit na twee knipbeurten.

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:51

Ik vijl de mijne altijd na knipbeurt ze zijn altijd zo scherp :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:54

Vervilten. Tsja. Dat zal er toch eerst uit moeten ofwel plukje voor plukje. Of een trimmer zal vaak alle dienend eraf.
Wat jij noemt gebruik ik enkel op show om de vacht lekker fluffy en pluizig te maken.
https://goo.gl/images/3u66oh Deze heb ik. Bij mijne staan de tanden wel verder uit elkaar. De hoeveelheid tanden is afhankelijk van het vachttype.

Nagels worden hier nooit gedaan. Die lopen ze wel af

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:02

Ik gelukkig een half jaar geleden enorme stukken vilt eruit geknipt (huid kaal) dus de schade valt nu gelukkig mee. Hoopte het er eigenlijk zelf uit te kunnen scheren. Wil hem binnenkort meenemen naar zo'n hondenwasserette maar ze een blazer hebben. Dat is dus wel een succes?

Die borstel kende ik niet! Ik zal even kijken of die in de winkel te koop is en anders bestel ik m.

Ik hoef hier ook nooit nagels te knippen maar Floyd gaat alleen eens per week naar het strand en dan slijt het niet :=

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:22

Hahaha nee ik scheer Marley zijn gezicht niet dat is van nature zo knap glad :+
Voor hem werd een waterblazer nogal aangeraden (voor de Samojeed in het algemeen trouwens) maar die heb ik nog niet.

Ik heb nu zo'n kam met roterende pennen en een met een dubbele rij tanden, een soort vacht hark dus, en dan nog een zoals jij Kaus, om de ergste rotzooi even snel weg te werken als hij weer eens plakbolletjes, blaadjes of zaadjes heeft verzameld in het bos.

Oh en onze fokker had de namen dus voor het chippen en zo al aan de hondjes gekoppeld, zo heet Marley eigenlijk Mincho wat zoiets als benjamin of de jongste schijnt te betekenen. Hij is als laatste van het nest geboren, vandaar.