Met dit weer zoals nu niet. Maar als het hier in de ochtend zoals van de week amper 5 graden is, of max 10 maar wel flinke wind en wat regen, want zo was het van de week, dan valt er niet met Chick te lopen. Nu had ik haar zover dat ze naar het gras mee ging, ze heeft alleen maar lopen rennen en vliegen opgevouwen tot een balletje met de staart tussen haar poten en we hebben zo minuten lang gestaan omdat ze dus niet even stil ging staan/zitten om te plassen. vervolgens een hoop getrek en gevlieg(nog steeds als een bolletje) aan de lijn omdat ze terug naar binnen wil.
Tsja, ik krijg haar mee, en ja ik doe ook een jas aan om niet nat te worden en omdat t fris is. En dat terwijl ik ook gewoon kleding aan heb. Maar doe ik dit een paar keer per dag, of een paar dagen achter elkaar zonder jas dan gaat Chick serieus gedragsproblemen laten zien. Puur uit pijn in haar lijf door het verkrampen en het idioot doen terwijl ze bol staat. Dat is op te lossen, door daarnaast dagelijks 20 minuten(1x) of 40 minuten(2x) de massage deken op te doen. Of vaker naar de fysio. Maar doe ik een jas aan is er niks aan de hand. Ja dan kijk ik toch echt naar mijn hond en krijgt ze een jas aan. En win win, want zo'n deken of de fysio kosten meer geld dan een simpel jasje. Nu hadden we de massage deken al. En weten we door eerdere problemen, niet van kou afkomstig, dat dat gedrag komt van pijn in haar lijf. Maar goed. Het is hier nu 11 graden buiten. Met een zonnetje. En het waait amper. Nee dan krijgt ze geen jas aan.
Maar dat is ook de reden dat ik voor de winter een dikker jasje heb gehaald dan die we hadden.
xLaraaj schreef:INtressant om te zien. Zeker omdat ze ook een aussie gebruiken. Het vb met de whippets zal jij ook merken met chick en boellie zeker?
Ja boellie miept alleen als het vriest en waait en er iets nats uit de lucht komt(hagel, sneeuw, regen) Ligt er sneeuw en sneeuwt het een beetje en ze mogen er in spelen is het ook helemaal leuk. Wel merken we dan alsnog aan chick dat ze liever een jasje heeft. Maar meestal zijn ze dan zo druk dat ze zich wel redelijk warm houden.