Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:03

Wij komen ook wat meebabbelen!

Met mijn JR train ik agility en canicross. Actief pittig manneke is het <3 Heerlijk hondje! Hij maakt ook giga vorderingen.

Heb vandaag deze pagina ineen gestoken als overzicht https://www.facebook.com/HouseOfDeus/ voor wie interesse heeft (er staat nu nog niet veel op natuurlijk, pas vandaag gestart)

Momenteel trainen we niet door blessuur (ik) maar we starten weldra weer *\o/*

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:48

@yentlekyda: Netjes!
@Jessica_1998: Wat balen zeg :( Ik vond het al lastig om hier wat te vinden, te ver, te duur etc. Kijken hoe het verder gaat bij de hondenschool. Behendigheid is wat meer introductie, niet echt wedstrijdgericht. Hoewel ik niet direct wedstrijdambities heb, net begonnen. Maar wil wel graag een beetje fatsoenlijk een parcourtje kunnen doen straks.
@ FjordHorse: O leuk zeg wat je allemaal doet met je jack russel. Dat zijn ook lekker pittige hondjes. Hier in de buurt een aantal die weinig beweging krijgen, zo sneu. Die wel genoeg kunnen bewegen zijn ook écht veel liever en leuker...

Vandaag weer behendigheid gehad. De tunnel ging nu goed *\o/* Nog niet echt van: 'door' en hij loopt er meteen door... maar geen angst meer, snoepjes eruit vissen en uiteindelijk ging hij er zelf even in, even snuffelen. Toen riep ik hem aan de andere kant en ja, de hele tunnel gedaan :P

Wat wel erg minder was, door een voorval met twee herders uit de groep is Toby erg onzeker geworden. Hij stond eerst te springen en druk te doen voor aanvang. Vrolijk rondhuppelen naast mij enzo, totdat hij de witte herder zag :( Staart naar beneden, op de grond liggen, zelfs met de pootjes omhoog. Geen interesse eerst bij de hindernisjes.

Uiteindelijk nog wel een en ander kunnen doen, de kattenloop ging ook heel goed, maar zodra die herders in de buurt waren kon ik niks. Hopelijk krijgt hij wel weer meer vertrouwen terug. Hij was echt niet zoals hij normaal is, vrolijk en stuiter en hier en daar bij nieuwe dingen is hij soms wel onzeker, maar zoals nu...

Thuis ook even geoefend met een geleende kindertunnel. Hij valt erg in de smaak ook bij mijn katten, vooral Famous vindt de tunnel geweldig. Om te kunnen oefenen met Toby moest ik Famous uit de kamer zetten. :P

Afbeelding

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:53

Ja idd, mijn ogen doen ok dikwijls zeer bij het zien van bepaalde actieve hondenrassen zoals een JR en hoe weinig ze mogen doen.. Laatst nog iemand met 4 JR gezien, dus ik begin heel gesprek over sport etc... Kijkt die naar me of ik spreek een andere taal... "nou ze hebben gewoon de tuin, 1x maand wandelen we eens een blokje" ... -O-
Waardoor ze dan ook de naam krijgen van irritante keffers, maar feitelijk kunnen ze evenzeer rustig zijn, als je ze gewoon de kans geeft zich op een goede manier uit te leven!
Mijn JR is echt heel rustig, maar hij doet ook veel.. Ben vorige week geopereerd, heb hem dan wel een week op pension gezet zodat er met hem gewerkt werd. Nu terug thuis krijgt hij even minder beweging maar hij pakt het prima op voorlopig. De schat <3

Wat leuk met die kat! Miss kan je die ook behendigheid trainen <<) := (chapeau overigens voor mensen die wat bij hun kat kunnen trainen, ik kon het niet haha)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:27

Ja, snap het ook niet hoor. Waarom neem je dan een hond? Neem dan een goudvis...

Overigens vind ik dat álle honden gewoon uit moeten, mijn kleine fluffyhondje wordt ook vaak onderschat: ga je met zo'n klein hondje (hij is wat groter dan een laagbenige JR) 10 km wandelen?' Ehm ja? ... Hij heeft energie en conditie zat hoor!

Sommige mensen kunnen beter een knuffelhond aanschaffen ;)

Beterschap! Hopelijk gauw weer bezig met je hondje!

Hihi, wie weet... Hij kan ook al zitten voor een snoepje :P Maar hij is wel erg eigenzinnig hoor haha! Maar aandacht is ook errug leuk. Alle dieren kun je wel wat leren. Ik heb ook een konijn die voor een snoepje op twee pootjes gaat staan. Eigenlijk zou ik als bezigheidstherapie wat meer van dat soort dingen met ze moeten doen...

FjordHorse

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:36

Amaai respect als je wat kan met je kat haha. De onze heb ik ooit willen leren meewandelen aan de lijn (binnenkat) zodat die zo buiten kon... Nou dat was geen succes. Hij ging gewoon ondanks weken trainen altijd op de grond liggen als een vod, kon er bij wijze van spreke zo de vloer mee kuisen hahaha

Idd alle hondjes moeten hun ei kwijt. Heb al dikwijls gezegd dat ik een chi- wil gewoon om te laten zien dat het "honden" kunnen zijn :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:04

Afbeelding

Afbeelding

Jachttraining met Boor :D. Zwemmen vindt ie nog moeilijk, maar de apporten, aflegggen en het vooruit sturen gaan echt super.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:15

Oh weimaraner, prachtig ras! Waar volg je jachttraining?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:28

Zeeuws-Vlaanderen, in natuurgebied de Braakman :).

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:02

Gaaf!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:36

Vandaag weer lekker lesje behendigheid gehad.

Ze wordt echt steeds beter en let echt steeds beter op.
Al blijft het een lekkere eigenwijze stabij haha. Waarom zou ik over de sprong gaan kan er toch ook onder door _O-

Hier onder nog een filmpje van de band. Die vind ze toch zo leuk.

https://www.facebook.com/marjolein.smit ... 159624934/

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:37

Hmmmm ja en toen onweerde het tijdends de les. Ik ha de eerste les met de hond van mijn ouders. 1 rondje gedaan en dat ging goed. Wil ik het rondje nog een keer lopen, krijg ik slecht tot geen contact meer met haar. Even geluisterd en ja hoor er is weer eens onweer. Uiteindelijk na wat aanmoediging van de trainster toch voorzichtig het stuk nog eens gaan lopen en daarna mijn moeder gebeld of ze senna op wilde komen halen. Als ik haar later los had gelaten dan was ze weg gelopen.

Mijn hond is gelukkig niet bang, maar doet vooral wat ze zelf wil :')
Vandaag stond de kattenloop op dus daar was ze veel op te vinden. Al heb ik het idee dat het langzaam beter gaat. Ik negeer haar als ze er op gaat terwijl ik op tijd een ander conamando geef. eens kijken hoe dat gaat werken.
Al mpet ik wel zeggen dat deze les niet echt lekker liep ivm de constante regen
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:08

Aaaah, regen en onweer, altijd zonde ;(. Ook al train je lekker, het is nooit lekker, als je begrijpt wat ik bedoel :').

Boor gaat goed in de trainingen. Vandaag wedstrijd gehoorzaamheid en een keuring :).

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:19

Helaas geen wedstrijd voor ons vandaag. Levi is geblesseerd

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:45

jip echt zonde, maar als de hond echt bang wordt, dan breng ik haar liever naar huis (of laat haar ophalen). Ik heb daar afspraken over gemaakt met mijn ouders, broer en oma voordat ik met de trainingen begon met die hond. In principe komen mijn ouders haar halen bij slecht weer, maar zijn die er niet, dan wonen mijn oma en broer ook in de buurt en kunnen die ook komen. Is er van te voren al onweer dan gaat ze gewoon niet mee. Ik was wel echt heel blij dat ze toch nog luisterde dat ene rondje dat had ik echt niet verwacht.

Het trainen met Gioia was niet zo lekker als normaal nee :+ Mijn spijkerbroek was zeikenat en dat rent niet echt lekker haha. en toen kreeg ze het ook nog koud en was aan het zeueren om onder dde paraplu te mogen :P (wat ze natuurlijk mocht)
gisteravond ben ik nog even 1,5 uur bezig geweest met madam te wassen en te drogen haha. beter meteen goed doen XD

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:13

Zooo, keurige gehoorzaamheid gelopen. Het werd 'm niet makkelijk gemaakt, hij moest na een loopse teef _O-. Het wandelen ging daardoor nogal de mist in, overal lekkere geurtjes :P. Hond komt naar baas kon ook beter, hij kwam keurig bij me en besloot daarna meteen door te rennen naar een hond die aan de andere kant van t hek zat :'). De houdingen gingen perfect, lenigheid en wachten ook. Eigenlijk gewoon echt goed.

Anywhoo, 88 punten van de 105. Supertevreden met m'n vent.

Keuring ging ook lekker, hij liet zich goed zien en beoordelen, 4x U en de rest zeer goed :).

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:38

@_San87_: O handig (!) Maar mooi dat je toch nog aardig wat punten hebt gehaald. En die keuring helemaal netjes met 4 u'tjes!

Ik moest gehoorzaamheidsexamen doen samen met een loopse teef... Nou, dat werd dus niks... Ik kwam 4 punten tekort en zonder loopse teef hadden we het op onze slofjes gehaald...

Maar nu toch lekker in de behendigheid begonnen, dan maar geen papiertje :P

Ik heb gisteren het eerste rondje met de step gereden met Toby. Gewoon een kleine oefenronde direct na een tweede oefenronde steppen zonder Toby. Hij vond het erg leuk. Moet nog wel een en ander leren. Links en rechts... en niet doen alsof hij een husky is of een andere grote (slede)hond. :P

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:34

Niks tegen teven, maar als ze loops zijn laat ze dan lekker thuis ;(.

En steppen _O_.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:15

_San87_ schreef:

Waarom?
Een reu moet maar leren werken met loopse teven in de omgeving. Bij agility zijn loopse teven gewoon altijd en overal toegestaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 19:29

Machie schreef:
_San87_ schreef:

Waarom?
Een reu moet maar leren werken met loopse teven in de omgeving. Bij agility zijn loopse teven gewoon altijd en overal toegestaan.

Bij ons op de club laten de mensen loopse teven normaliter thuis en op de jachttraining is een loopse teef pertinent niet welkom. Waarom risico's nemen? Honden heb je nooit 100% onder controle.

Niet alleen risico, trouwens, maar ook mogelijke frustratie. Bij zo'n wedstrijd als gisteren is het niet zo'n punt, dan loop je om de beurt. Maar als je traint of tegelijkertijd moet lopen wordt het je wel extra lastig gemaakt als er naast je reu een teef loops zit te zijn en zich ook zo gedraagt door uit te gaan dagen.

Lekker werken, met een gepikeerde hond naast je. Ja, idealiter moet je reu gewoon leren werken met loopse teven in de buurt, maar we leven niet in een ideale wereld.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:48

Maar is het dan niet veel fijner als je weet dat je hond luistert ondanks die loopse teef?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:53

Mijn hond luistert ook wel, dat heeft hij gisteren bewezen. Maar ik merk ook aan hem dat hij er wel heel erg graag naartoe wil en andersom de teef naar hem (en zo ook alle andere reuen die dag (ook de gecastreerde)). Zoals ik zei, waarom zou je risico's nemen?

Ik snap niet waarom er zo'n punt wordt gemaakt van wat ik zei. Voor zover ik weet is het heel normaal dat je met een loopse teef niet naar losloopgebieden gaat, niet naar trainingen en volgens mij mag je met een loopse teef ook niet naar shows. Dat het blijkbaar normaal is met loopse teven wel naar de agility te komen is nieuw voor mij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:04

maj0 schreef:
Maar is het dan niet veel fijner als je weet dat je hond luistert ondanks die loopse teef?

En wat ga je doen als je hond niet luistert... Dan heb je de poppen mooi aan het dansen, als je pech hebt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:23

Lees trouwens dat loopse teven op agility wedstrijden van bijv. Cynophilia en FHN niet zijn toegestaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:04

_San87_ schreef:
maj0 schreef:

En wat ga je doen als je hond niet luistert... Dan heb je de poppen mooi aan het dansen, als je pech hebt.

Het zal vast verschillen per sport, ik kan me voorstellen dat als je iets doet waarbij de honden los lopen en best ver van de geleiders af mogen/moeten een loopse teef er tussen niet handig is
Bij ons traint iedereen gewoon door met een loopse teef want op wedstrijd/examen kun je er ook zomaar 1 tegen komen en je kan dus ook aan de andere kant staan, dat je een examen of wedstrijd gepland hebt staan en je teef loops word

Als je een reu hebt die er niet aan gewoon is ga je dan gewoon nat als er 1 op examen loopt
Dan kun je dat maar beter gewoon getraind hebben.
Hier gaat madame straks ook gewoon mee als ze loops is,

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:22

_San87_ schreef:
Lees trouwens dat loopse teven op agility wedstrijden van bijv. Cynophilia en FHN niet zijn toegestaan.

Dan lees je verkeerd. Bij de RvB al jaren toegestaan en bij de FHN sinds dit jaar. Ik loop overal met m'n loopse teef. Mijn teef werkt en loopt nooit naar andere reuen. Ik heb zelf een volle reu in huis en dat is prima te sturen. Waarom zou ik iets niet mogen omdat de reu van een ander er last van heeft? Kijk, een losloop gebied ga ik niet in maar meer pas ik me niks aan. Daarbij gebeurt er niks want ik bescherm m'n hond wel mocht er een ongehoorzame reu op d'r af komen.