Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ZoZenn schreef:Hier werd er ook pas gekozen na de nesttest, die op 7 weken was. Zig heb ik pas vanaf 2, maar die heb ik qua karakter (en vooral geslacht) gematcht met onze toenmalige beagle.
Vind het altijd zo grappig dat fokkers (ook de goede met de gezondheidstesten e.d.) dan zelf op kleur fokken (zoals blue merle) en jou er dan op afrekenen als je een bepaalde kleur wilt. Beetje double standard much.
Mijn honden zijn puur toevallig 'mijn' kleur. Qua karakter pasten ze gewoon heel erg goed en als dat niet zo was geweest, had ik ze niet gehad. Ging wel opzoek naar de combi natuurlijk en zal dat voor de volgende hond weer doen. Heb ook wel nestjes laten gaan om kleur, maar dan had ik dus ook geen klik met 't karakter, want voor 'the one' ga ik echt wel overstag.
Zig is nog steeds snotterig en verkouden.
KimD schreef:Je zegt het enigszins verkeerd. De meeste fokkers staat het tegen als je zegt dat je een bepaalde kleur wilt, er niet van wilt afwijken, en ook niet wilt wachten.
ZoZenn schreef:KimD schreef:Je zegt het enigszins verkeerd. De meeste fokkers staat het tegen als je zegt dat je een bepaalde kleur wilt, er niet van wilt afwijken, en ook niet wilt wachten.
Oké, hier zou ik nog respect voor hebben. Maar.... Niet als de pups geboren worden, de juiste kleur er niet uitkomt en ik direct moet kiezen. Waar kies ik dan op? Nergens, want voor 6 weken zie je dus niks en dan zou ik de pup afwijzen op kleur. Karakter kan ik immers nog niks van zien.
Van de meeste fokkers, ook de goede testers, moet je toch echt direct kiezen. Daar kan ik sowieso natuurlijk niks mee en al helemaal niet als ik dan niet op kleur kan kiezen.
Ik heb best wel lang gewacht, wilde echt een reutje uit AJ z'n lijn.
KimD schreef:Als jij bij het melden voor de wachtlijst aangeeft dat je perse die kleur wilt en daar niet van wilt afwijken, dan kan de fokker jou gewoon overslaan. Dat is waar de meeste mensen bang voor zijn, dat er dan niks tussen zit.
Zelfde met het reu / teef verhaal.
Kaus schreef:KimD schreef:Als jij bij het melden voor de wachtlijst aangeeft dat je perse die kleur wilt en daar niet van wilt afwijken, dan kan de fokker jou gewoon overslaan. Dat is waar de meeste mensen bang voor zijn, dat er dan niks tussen zit.
Zelfde met het reu / teef verhaal.
Maar is dat dan zo erg? Ik wil dus heel graag of een bi blue of een red merle. Geslacht maakt mij niet uit.
Als er nou een heel nestje black and tan geboren wordt en ik zeg dat ik pas want absoluut niet mijn kleur (sorry dexter), is dat dan erg?
Of is dat niet wat je bedoelt?
Ik zou niet een hond nemen om zijn kleur alleen maar misschien wel een hond laten om zijn kleur.