[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:05

O is dat de clue? Te laat ben ik bang. Haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:26

Het is nooit te laat, maar om hier nou voor te gaan scheiden is ook weer zo wat. :+
Maar heb in het verleden ontzettende bonje gehad in een relatie omdat zij vond dat ik bijna alles weg moest doen terwijl zij geen aanpassingen wenste te doen. :x
Het is niet de reden dat we uit elkaar zijn maar zou op den duur wel een breuk veroorzaakt hebben vrees ik. ;)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:28

Tja scheiden is ook zo wat, zeker met kinderen in het spel.

Gelukkig houd ik ook wel van hem. Alleen na mijn paarden hobby had hij niet verwacht dat ik een vissen hobby zou hebben

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:30

Arme vent. :')

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:05

smurfje schreef:
Ik mag echt niet groter, en helaas geen vijver buiten.

Manlief heeft het vooral over de kosten van de Aqua per maand, bummer

Dat is hier ook heel herkenbaar vind manlief hier ook.
Hoewel die de vijver dan wel wil maar dan wil die heel de tuin als vijver met drijvende stapstenen en terras dat vind ik dat weer te.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:59

Hoi

Mag ik hier wat vragen stellen?
Als ik ging Googlen op vijver kwam ik dit topic tegen, maar als ik ergens anders moet zijn geef dat gerust aan!

Wij hebben een huis gekocht en bij dat huis zit een vijver, maar wij hebben geen verstand van vissen en vijvers. Er zit als het goed is geen pomp in en alleen nog maar goudvissen gezien.

Nu willen wij de visjes zo goed mogelijk verzorgen. Dus welk voer is aan te raden en hoe maak je zn vijver schoon? Er zit veel slijk op de bodem.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:15

Afbeelding
Ik heb 13 nieuwe babyvisjes helaas is moeder op een of andere manier achter de termostaat terecht gekomen en is dood.
Dus volopig de laatste babyvisjes.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:18

Lootje1991 schreef:
Hoi

Als ik ging Googlen op vijver kwam ik dit topic tegen, maar als ik ergens anders moet zijn geef dat gerust aan!

Wij hebben een huis gekocht en bij dat huis zit een vijver, maar wij hebben geen verstand van vissen en vijvers. Er zit als het goed is geen pomp in en alleen nog maar goudvissen gezien.

Nu willen wij de visjes zo goed mogelijk verzorgen. Dus welk voer is aan te raden en hoe maak je zn vijver schoon? Er zit veel slijk op de bodem.

Het soort voer weet ik niet maar ik weet wel dat mensen snel teveel voeren daar moet je op letten.
Ik gebruik zelf voer voor mijn vissen dat zelf gemaakt word door onze visboer.
Opletten voor reigers eenmaal geweest is heel je vijver leeg en blijven ze terug komen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:24

Betere/beste voer is dr Bassleer, maar JBL staat ook goed bekend, evt zou je kingyo of hikari kunnen proberen.
Zijn wel wat duurdere merken maar je betaalt in deze ook voor de kwaliteit.
Verder kun je diepvriesvoer, gedroogd voer en levend voer aanbieden maar dat laatste komt van nature ook al voor in de vijver. :)
Als de vijver goed beplant is en een lage bezetting aan vis heeft hoef je in principe enkel 1x per jaar slib te verwijderen vd bodem, verder dagelijks 1-2x wat voeren (wanneer de watertemperatuur boven de 10c is!) en af en toe blad etc van het oppervlak te scheppen.
Zit er veel vis in dan is een vijverfilter en eens in de zoveel tijd wat water verversen geen overbodige luxe.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:44

Lootje1991 schreef:
Hoi

Leuk dat je je komt melden!

Wat Lor al zegt,1x in het jaar een grote schoonmaak is voldoende. Behalve als de goudvissen ineens Koi’s blijken te zijn, dan zou ik zeker een filter aanleggen. Hoe groot is de vijver ongeveer?
We zeggen meestal wel dat verversen 1x in de week geen kwaad kan. Zeker als er geen filter opzit.

Ahh baby’s Wend, leuk! Welk visje is t? Jammer van de moeder..

Hier gister een lading Axolotl eieren uit de bak gehaald. We wilden net de mannen en vrouwen gaan scheiden eind van de week, maar helaas. Te laat :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:42

Een voerfilmpje van mijn grote vriend :D

Geluid aan!!!

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-19 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:56

Super cool! <3 Voer je hem ook weleens levend voedsel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:00

Nee nooit. Levend voer geeft meer risico op infecties en parasieten. Daarnaast worden ze veel feller van levend voer. Het zijn slimme dieren en ze leren dat wat jij aanbied voer is en de bakgenoten niet.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:01

Dat hoofd als je het voer voor het glas houdt haha. Super leuk!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:20

Gaaf diertje! Heb er 1 in een tuincentrum zien zitten, was zo verliefd! Maar goed, wij hebben alleen een gezelschapsbakje, dus dat wordt hem niet, maar vind ze wel heel erg gaaf!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:26

Gloa,

Dat is zo koel om te zien. Bij de rifwachter was er 1 te koop. Mocht 295 euro kosten. Gelukkig past dat niet in mijn aquarium, gelukkig

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:41

Dat gaat met grof geweld joh, leuk om te zien. En inderdaad, dat koppie als je het voer laat zien, net een blije pup!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:46

Bak nummer 8 is een feit

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:53

Naast de tv *\o/*

Haha dat zou ik niet willen.
Zou me veel teveel afleiden van de tv :o

Gloa gaaf filmpje!!! :D

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:19

jolmer20 schreef:
Lootje1991 schreef:
Hoi

Leuk dat je je komt melden!

Wat Lor al zegt,1x in het jaar een grote schoonmaak is voldoende. Behalve als de goudvissen ineens Koi’s blijken te zijn, dan zou ik zeker een filter aanleggen. Hoe groot is de vijver ongeveer?
We zeggen meestal wel dat verversen 1x in de week geen kwaad kan. Zeker als er geen filter opzit.

Ahh baby’s Wend, leuk! Welk visje is t? Jammer van de moeder..

Hier gister een lading Axolotl eieren uit de bak gehaald. We wilden net de mannen en vrouwen gaan scheiden eind van de week, maar helaas. Te laat :')
[ [url=m/pqBT3r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom helaas is toch leuk een keer jonkies?

Corydoras albino ik heb nu 1 baby visje dat in de grote bak is uitgekomen van 2 weken oud deze leeft ook nog.
Hierna hadden ze door dat moeder legde en moest ik snel zijn met eruit halen van.
Een heb ik er van anderhalve week oud.
En had 13 visjes van nu een halve week oud helaas is er eentje overleden.
Hier ook al een hoop garnalen gezien die zwanger zijn en een hoop vervelling.
Mijn slak etende slakken hebben ook intussen eitjes gelegd.

De goudvissen mogen morgen avond naar mijn vaste visman voor nu in een bak van 240l maar dat is al beter als 60l nu hopen dat er iemand komt die ze gedeeltelijk in de vijver willen doen of in een gigantisch aquarium.

Morgen avond wat drijfplantjes halen en nog een plantje met heel fijn bladerig blad voor de garnalen.

De bak staat nu sinds december alles begint mooi te groeien maar ben zelf nog niet tevreden dus voorlopig zal ik nog wel wat aan rommelen in de bak.

Als uiteindelijk de garnalen goed kweken en zichtbaar met genoeg zijn gaat er waarschijnlijk een koppel krabjes in.
Verstop plekjes genoeg voor zowel de garnalen als de vissen en dat zal nog meer worden voor die tijd.

Nu de termostaat maar weer anders gehangen baal echt dat moeders er vast heeft gezeten maar de schade is beperkt ben nu een algenetertje verloren en een albino corydoras (De baby niet meegerekend).

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:20

ellepel schreef:
Naast de tv *\o/*

Haha dat zou ik niet willen.
Zou me veel teveel afleiden van de tv :o

Gloa gaaf filmpje!!! :D

Ik kijk meer naar het aquarium als naar de tv.

Vriendje van mijn dochter komt hier speciaal aquarium kijken word hij rustig van

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:50

Goudvissen heb ik geen verstand van, alleen dat ze vaak te klein worden gehouden helaas..

Krabben zijn leuk! Hier komt er tzt een aquarium bij met een blauwe kreeft. Kunnen daar meteen het overschot vuurgarnalen van mijn moeder in, en als het er echt teveel worden gaan ze in de grote bak. Denk dat de maanvissen dat wel leuk vinden :)

Die zijn al goed gegroeid vind ik zelf, ze zijn zo mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:05

Ik ben bang dat een van mn maantjes aan t dood gaan is |( altijd al het kleintje gebleven van de groep, maar deed het de laatste tijd juist zo goed. Maar nu kan ie niet goed meer zwemmen (alleen maar op zn kop/achteruit) en ligt veel op de bodem. Ben zo bang dat een van de algeneters er aan gaat zitten ofzo, vind dit echt enorm sneu |(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:06

Mijn binnenvijver is lek. -O-
Gelukkig geen heel erg lek maar te laag om de vissen erin te houden.
Kon dus dinsdagavond laat de binnenvijver leegpompen en intussen de vissen en slakken uitvangen.
Maar vanmorgen arriveerde de nieuwe binnenvijver, straks ff ruimte maken ervoor en dan kan die opgezet worden en gevuld. *\o/*
Dit keer een intex van 220x150x60cm, 1700l inhoud en dus 144l per vis. :wow:

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:08

Wauw die vissen kunnen rondjes sprinten! Superleuk, dat vraagt wel om fotos!

Renee, sneu van je maan.. ik denk dat de algeneters er pas echt aan gaan als ze vrijwel helemaal dood zijn.. en anders misschien een handje helpen als je zeker weet dat hij geen kans meer maakt?