gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:09

Bedankt :D . Ook een leuke en schattige naam trouwens! :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:54

Waarom officiële namen? :')
Hier hebben ze één naam, goed zat. Echt luisteren doen ze toch niet

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:50

Spency heeft ook op een paar plekken witte schilfers in haar vacht, kan dit mijt zijn?
Afbeelding
Afbeelding
En haar totale vacht
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:26

Eoweyn: Gewoon omdat ik het wel leuk vind :') .

Spookyskippy: Ik zou er toch eens mee naar de DA gaan :\ .

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:32

Daar zijn we maandag nog geweest met haar. Voor oormijt(hadden ze heel licht nog) heeft ze wel wat meegekregen. De DA heeft wel naar een plekje met schilfers gekeken, alleen daar zat een bijtwondje. We moesten het in de gaten houden.
Kan ze wel even bellen :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:42

Oké :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:10

Naam is een naam :')

Schilfers ik zou zeggen kan niet veel kwaad :o ,dier zit prima in zijn vachtje :)

Kwam net thuis en madam en meneer al te schooien voor het hek :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:20

Hier luisteren ze wel echt naar hun naam. :)

Ik ken meerdere fokkers die een officiële naam nemen en een roepnaam. Ikzelf doe het niet.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:08

Zal schelen dat ik geen fokker ben. Vind het overigens ook onzin bij honden hoor, leuk die 10 namen maar je kunt er maar één gebruiken.

Hier luisteren ze ook wel, maar niet zoals een hond oid. Daarbij heb ik zeker 7 konijnen die niet zo blij worden van mensen, dus dan kan ik roepen wat ik wil :P
Denk dat het eerder de klank is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:11

Nynke heet Takkie Nynke :)) ,naar mijn oude voedster <3 ( en bokt username)

En Syb zou Sieppie heten , de kat van Jip&Janneke hij lijkt op Takkie dat is de hond van Jip&Janneke . Maar Sieppie klonk niet dus als import Fries is het Syb geworden :))

Is eng hoe die op elkaar lijken :') , alsof Kerst hem gestuurd heeft van goh beur het vrouwtje maar op <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:54

Weten jullie of ik de konijnen morgen al buiten mag zetten als ze nog niet ingeënt zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:56

Ik ent nooit en zitten altijd buiten

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:08

Oké :) .

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:14

Ik zou echt wel enten, ook binnenkonijnen trouwens. Je kan heel lang geluk hebben, maar als de ziektes in je buurt zijn kan je helaas niets doen als ze niet ingeent zijn. Helaas meegemaakt, ik ben afgelopen zomer 5 konijnen verloren aan het nieuwe rhd2 virus...
De ziektes worden verspreid door muggen en je kan het ook zelf meenemen van buiten. Dus binnen konijnen zijn niet veiliger. En als ze 1 van de ziektes krijgen zijn ze gewoon dood, er valt echt niets aan te doen (buiten myx, waar je kan hopen op een goede uitkomst na een hele lange lijdensweg... )

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:42

Ik ga ze sowieso in laten enten hoor ;) . Heb ooit zelfs een hele muggennet constructie gebouwd toen ik hoorde van het rhd2 virus :') . Tot we hem in konden laten enten. Heb ondertussen een berichtje gestuurd naar de fokster en die zei dat de konijntjes buiten geboren zijn dus dat het geen probleem is om even te wachten met enten :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:50

Ik heb nooit geënt en altijd 'geluk ' gehad denk ik dan :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:53

Ik zou het risico dan weer niet nemen en zo snel mogelijk laten inenten.

Soms heb je geluk, of je verliest gelijk al je konijnen. Dat kan beide. Een ieder moet voor zichzelf bepalen of ie dat risico neemt.
Ik wil dat niet risico nemen en adviseer mensen om dat ook niet te doen.

Vorige zomer ben ik mijn Kruimel verloren aan RHD2. Zij viel net buiten de incubatietijd, 6 dagen na de inenting werd ze ziek en ging ze dood. Maar, zij zat met 7 andere konijnen... Had ik hen niet laten vaccineren waren zij 99,9% ook ziek geworden en dood gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:39

Ik kan prima beslissen, houd al jaren konijnen . Maar ik heb persoonlijk geen zin in discussie over wel of niet , katten ent ik ook niet .

Afbeelding

De band in de ren moet leeg , ze doen hun best :')

Afbeelding
Afbeelding

Syb is de hoofddader, die is gek op graven

Afbeelding

Mevrouw gaat graag zijn gaten in

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:51

Ik geef alleen mijn mening aan, meer niet ;) zeg nergens dat iemand niet kan beslissen, iedereen moet voor zichzelf beslissen wat ie doet. Er wordt nu eenmaal iets gevraagd waar ik toevallig ervaring mee heb.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:31

Van mij uit is het ook totaal niet slecht bedoeld of om een discussie uit te lokken ofzo hoor.. :) Puur eigen ervaring, en wat ik daaruit en daarna geleerd heb.

Ik vind het inenten van honden/katten/paarden persoonlijk nog anders omdat het bij konijnen over heel dodelijke ziektes gaat, waar je niets aan kan doen als ze het krijgen. En omdat er wel veel wilde konijnen zijn en de ziektes overgedragen worden door oa muggen. Naar mijn mening wat anders dan een griepvaccin of iets in die aard...

Maar nogmaals, dit is gewoon mijn mening, waarom ik dit wel doe en het ook aanraad. Maar uiteraard is het eigen keuze, en maakt het je niet beter of slechter ofzo :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:41

Hier een extra patient in huis. Bejaard konijn Oma gisteren aangetroffen met een vieze prutwang en kin, waarschijnlijk een oud litteken op/boven haar ooglid wat is gaan ontsteken en geklapt is. Arm dier had een scheur van 2cm... :(

Natuurlijk direct naar de dierenarts gegaan die het schoongemaakt en gehecht heeft. Een klein deel is opengelaten ivm de ontsteking en dat is maar goed ook want er er zit inderdaad nog troep in... Ik zalf 6 x daags met cavasan, spoel 3 x daags en het bovenste deel van de wond zalf ik met vetramil. Ze krijgt pijnstiller.

Ik hoop zo dat het goedkomt. Ze komt uit erbarmelijke omstandigheden en ondanks een leeftijd van al 7-8 jaar hoop ik dat ze toch nog even mag blijven :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:42

Wat sneu -O- , en wat een rotplek

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 23:06

Och, arm ding :(:)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:10

Eoweyn: Arm ding idd :(:) . Hopelijk knapt ze snel op! Maar met jouw goede zorgen is die kans heel groot! Geef haar maar een dikke knuffel van mij :(:) .

De konijntjes zijn hier ondertussen geïnstalleerd :) . Lou (de havanna) begon al "goed" door van het trapje af te vallen omdat hij niet gezien had dat er een gat was... :(:) :( . Ik denk niet dat hem iets mankeert, hij heeft erna gedronken, gegeten, rondgehuppeld, Lilly en zichzelf gewassen... En ondertussen is hij nog eens op het trapje geweest en er terug af zonder er af te vallen. Denken jullie dat er iets mis kan zijn dat ik niet zie? Je kan ook niks vreemds aan hem zien qua gedrag ofzo.
Oké, nu even de positieve dingen :j . De autorit is super verlopen! Ondanks dat het meer dan een uur rijden was hebben ze zich super gedragen! :) Lilly (de witte) is echt heel relax en heeft de hele tijd liggen slapen :') . Nu is ze heel de tijd naar boven en naar beneden aan het lopen, heen en weer aan het rennen en over Lou aan het springen :D . Ik denk dat ze "een beetje" ADHD heeft :') . Maar ze heeft ook weeral een tijdje geslapen in haar superschattige houding en haar oogjes helemaal dicht <3 . Lou vond het wat spannend in de auto en is wat rustiger en terughoudender maar heeft heel het hok ook al verkend. Ze zijn echt nog schattiger dan ik verwachtte en ik ben er heel blij mee! :j Hopelijk mogen ze bij mij nog vele jaartjes genieten van een geweldig leven! :)

Edit: Foto's volgen nog ;) .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:02

Ja het is echt sneu :( ze eet wel goed en doet alles eigenlijk wel prima maar pff ik kan het niet aanzien... Wat een ellende om je dier zo te zien en dan nog zo'n stom oud litteken ook...
Hoop zo dat ze het redt :(
Vandaag leek het iets minder dik, wel nog steeds troep eruit.
Dankjewel allemaal voor jullie beterschapswensen! Dan moet het wel goedkomen toch?

Leuk dat ze er zijn MoppieFilou! Ik denk niet dat hij zich bezeerd heeft hoor. ze kunnen soms heel lomp doen :P