Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:23

Ik ben er niet, maar zij die wel gaan veel plezier :D.

Vandaag weer agility gedaan met Boor, hij deed t uiteindelijk super. Hele mooie lijnen kunnen maken en vooruit sturen ging ook top.

Om de hindernis heen sturen zodat de hond naar je toe springt vinden we nog lastig. Dat hebben we vandaag voor het eerst gedaan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:24

Ik ben er niet op animal event. Ik heb morgen, zaterdag en zondag wedstrijd ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:12

Ik ben er zondag, voor de behendigheidswedstrijd.

De eerste wedstrijd na diagnose spondylose, ben benieuwd! Heb ook voor utrecht ingeschreven. Even kijken hoe die gaan en dan kijk ik verder om in te schrijven. :D

Overigens heeft Bodhi vorig weekend suuuuuper gepresteerd met de canicross en bikejoring!!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:51

@majO: Thanks! :) Fijn dat je training goed ging :) (behendigheid?)
@_San87_: Thanks! Toby is altijd leuk om actiefoto's van te maken :) Altijd enthousiast en dat wapperhaar geeft net dat beetje extra :D
@KarinW86: Thanks! :)

Lijkt mij best leuk om eens op Animal Event rond te kijken enzo, maar wel ver weg. Komend weekend ook al plannen.

@_San87_: Mooi dat het goed ging! Toby en ik zijn nog maar net begonnen dus vooruit sturen is hier nog niet aan de orde. Wel geoefend gisteren met mijn leentunnel, nou die tunnel is niet meer eng :) De katten waren er ook over te spreken :)

@Seni: De spondylose is goed onder de duim zogezegd? Behendigheid kan en mag dus nog wel? En mocht het later minder worden dan is hoopers wellicht ook een mooi alternatief.

Ik ga binnenkort ook beginnen met steppen btw :) De step is er al *\o/* Nog even oppoetsen en remmen afstellen enzo en dan de eerste rondjes alleen rijden om te oefenen. Daarna dan op pad met Toby en de step. :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:55

Ja klopt behendigheid.

Steppen lijkt me dood eng vind fietsen al eng haha laat staan net zkn step. Nou zijn die van ons ook wel heel fanatiek. En er heel goed ib om vanuit volle galop in 1 keer stil te gaan staan omdat ze moet poepen of plassen haha

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:10

Leuk hè behendigheid? :) Nog maar net begonnen, maar ik vind het nu al heel leuk. Toby volgens mij ook wel, hij staat in ieder geval te stuiteren op woensdagavond als ik het autotuigje pak.

Hihi, ik zie wel hoe het gaat haha! Om mijn kleine monstertje ernaast in draf te houden mag en kan ik toch niet zo hard. :P In het bos dan gaat hij gewoon los, dan racet hij altijd al overal heen dus dan kan ik af en toe vast wel even wat meer vaart maken. Langzaam opbouwen, sowieso moet ik zelf nog wat conditie gaan opbouwen, schijnt best zwaar te zijn dat steppen.

Toby is ook wel fanatiek, maar weegt maar 6 kg, dat scheelt :D Langzaamaan goed leren ernaast te lopen enzo en ik doe hem aan de buikgordel die ik ook met hardlopen gebruik. Net even wat fijner en flexibeler dan aan de step vast lijkt mij!

Dit vind ik wel héél gaaf, maar dan heb ik een andere hond nodig haha! ;) Een helmpje is dan misschien ook wel een strak plan.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:17

Veel plezier met steppen! Vanwaar de keus step ipv bijv. fietsen?

Spondylose is in principe onder controle. Afhankelijk van hoe het over een jaar eruit ziet. Het is nog niet 100% zeker dat het wellicht is ontstaan door trauma uit het verleden en het een toevalsbevinding is. Maar in principe mogen we inderdaad alles. Heb wel de keus gemaakt niet meer aan dogfrisbee te doen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:25

Leuk steppen, heb ik klein stukje gedaan met Levi vorig jaar met Doggy Days

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:36

Gisteren best fijn getraind in de stromende regen :'). De piramide weer eens meegepakt (minder stijl gezet), dat deed Boor perfect, rustig eroverheen, alle raakvlakken meegepakt en netjes onderaan gewacht, achterpoten op de piramide, voorpoten op het gras :).

Morgen de eerste jachttraining en 28 mei heb ik me opgegeven voor een keuring _O-.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:50

Hihi zat te lezen dacht piramide wat is dat voor onderdeel? Maar zie dat jullie de schutting zo noemen hihi

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:34

Oh, wist niet dat dat een schutting heet :P. Mijn trainster noemt 'm ook piramide, vandaar :P.

De wip en het vooruit sturen gingen ook erg fijn :9. Boor was minder blij met de regen, kletsnat was ie :').

Maar die keuring dus... Even goed inlezen, want ik heb nog nooit een show gelopen en Boor ook niet :D.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:19

@Seni: Steppen lijkt mij fijner met een kleine hond. Met de fiets ga je makkelijker te snel en je zit hoger boven je hond. Met een step sta ik er zo naast als het moet. Bovendien hou ik niet zo erg van fietsen :P Het is weer eens wat anders! Het schijnt ook nog eens beter te zijn voor je conditie. :) Wel zwaar in het begin zeggen ze... Ik moet het nog ondervinden. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de remmen bij te stellen. Als hij startklaar is dan gaan we beginnen met oefenen *\o/*

De piramide/schutting heb ik nog niet gehad. Gaat die dan lager/minder steil voor kleine honden?

Vanavond weer les! *\o/* We gaan in het bos of in ieder geval niet op het veld trainen deze keer. Niet de standaard onderdelen oefenen dus vandaag. Ik ben benieuwd!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:03

Guer vanmiddag weer heerlijke les gehad. Hebben vandaag voor het eerst parcours gedaan. Alleeb omdat Toobtje nogal snel afgeleid is hebben we hem in 3 etappes gedaan maar ging vrij goed.
Daarna nog even de paaltjes geoefend ook daar begint ze nu al beetje te slalomen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:19

Weer een diploma erbij voor Boris. Hoopers gevorderden.
Dit is Boris zijn allerlaatste diploma. Vanaf morgen gaat hij met pensioen.

Geen trainingen meer. Alleen nog genieten van de lange wandelingen door de mooie natuur.Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:49

Leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:55

Vandaag Boris zijn eerste jachttraining en wat deed m'n ventje het super goed :+:!

Heel veel schoonheidsfoutjes, maar hij deed in niks onder voor de andere honden die al ruim een maand bezig zijn.

Zwemmen vindt ie nog wel lastig :@.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:55

HorseTopShop schreef:
Weer een diploma erbij voor Boris. Hoopers gevorderden.
Dit is Boris zijn allerlaatste diploma. Vanaf morgen gaat hij met pensioen.

Geen trainingen meer. Alleen nog genieten van de lange wandelingen door de mooie natuur.[ [url=m/x57WQf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd *\o/*!

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:18

wohoeeee afgelopen zondag bij animal event 2utjes gehaald!! :D en gepromoveerd naar de b1!!! zo trots op djara. :D helaas geen filmpje van de jumping. wel van het vast parcour :D
1x 1ste en 1x 2e. :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:45

Mooi gelopen yentlekyda!!

Wij liepen afgelopen weekend ons 2e P'tje, nog eentje en we moeten naar de C :=

Ons 2e P'tje op de jumping. Het was enorm warm maar de mini liep fijn. Iets trager maar nog op 5.02 m/s :+

https://www.youtube.com/watch?v=vUUI6ro9mhI

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:40

Wat ontzettend leuk om jullie rondjes te zien.
Yentle wat een leuke hond heb jij zeg!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:42

Gefeliciteerd Yentlekyda

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:50

Machie schreef:
Mooi gelopen yentlekyda!!

Wij liepen afgelopen weekend ons 2e P'tje, nog eentje en we moeten naar de C :=

Ons 2e P'tje op de jumping. Het was enorm warm maar de mini liep fijn. Iets trager maar nog op 5.02 m/s :+

https://www.youtube.com/watch?v=vUUI6ro9mhI

dankjewel :D

jij hebt ook toppie gelopen!!
het was idd echt super warm.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:50

maj0 schreef:
Wat ontzettend leuk om jullie rondjes te zien.
Yentle wat een leuke hond heb jij zeg!!

hihi dankjewel!! :D

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:51

[quote="KarinW86"]Gefeliciteerd Yentlekyda[/quote
dankjewellll!!! :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:09

Iedereen is lekker bezig hier :)!

Ik dacht eindelijk een training gevonden te hebben die opzich redelijk in de buurt was, blijkt het dat ze gaan stoppen met alle andere dingen dan gehoorzaamheid :(
Zit steeds meer te denken on terug te gaan naar m'n oude club, maar dat word dan een aardig duur grapje en redelijk lang reizen.. Alleen hier is alles ver weg/te duur/niet bereikbaar met fiets of ov.. Wil gewoon weer gaan trainen