Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:45

Hier poepte Evi als pup ook ongelofelijk veel. De dierenarts vond het normaal, wij niet :+

Eerst naar ander brok gegaan maar uiteindelijk naar kvv, en dat was echt top. Minder poepbeurten, minder poep, betere kwaliteit, stevig en minder geur :+

Nu met vakantie een brok gevoerd met 75% vlees en merkte dat meteen. Meer en zachtere poep, ging prima voor vakantie, maar blij dat ze nu weer kvv eet haha.

Is het geen optie volledig kvv te voeren?

Guiniss heeft sokjes aan <3

dierenfan

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:57

Nee vind ik financieel geen optie maar ook niet qua vriesruimte. Vroeger deed ik barfen maar sinds ik getrouwd ben is dat geen optie meer. Goede kvv is onbetaalbaar qua hoeveelheid die ik dan nodig heb. Voor tijdelijk en weekenden prima maar niet voor altijd. Misschien als het lukt tzt buitenaf te gaan wonen en vriezer erbij kan dat ik terug ga barfen. Gelukkig worden ze op standaard brok ook prima oud maar dat poepen zou minder mogen.
Blij te lezen dat meer mensen ervaren dat hun pup meer dan gemiddeld poepte.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-25 21:30

Tuurlijk poept een pup meer dan de gemiddelde volwassen hond. Ze krijgen vaak ook meer en meer voerbeurten te eten.
Ik kan er een soort van geen “begrip” voor hebben, of vooral het niet snappen dat je pro barf/kvv bent. Maar een brok kiest waarbij het eerste ingredient staat; rijst.
Dat is totaal t tegenovergestelde. En als je hond er zoveel van poept dat je t veel vind, dan is dat dus opvallend veel, wat betekend dat wat je erin stopt er dus vooral weer uit komt.
Plus dat ze verre van transparant zijn wat de ingrediënten precies zijn, leuk kip en vis. Maar wat dan? En de analyse beperkt zich tot, uit mn hoofd, vet,eiwit,as,
Terwijl ze pronken met hun lage fosfor.
En t is leuk dat t zo geweldig was voor de sledehonden die je kende. Maar jouw hond is geen sledehond en imo ook niet vergelijkbaar.
Acana was ik tevreden over voor de overname. Daarna was t hier ook drama.
Vroeger jaren lang wolf of wilderness gevoerd, maar ineens vraten ze t allemaal niet meer. En in mn laatste nest pups waren mensen die t opvallend vonden dat van wolf of wilderness iedere zak t andere kwaliteit leek. Ik heb dus bij mn pups ook getwijfeld wat ik naast kvv ging aanbieden, behalve de afwisseling in brokjes om te “proeven” , maar ben toch weer voor carnilove gegaan. Ook ivm prijs/kwaliteit.

Hier heel tevreden over Carnilove(ook qua prijs/kwaliteit) en farmina, alleen de laatste is duurder. Maar ook brit care grain free beviel en bevalt heel goed. Daar staat een van mijn reuen nog op.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:42

Ik gluur stiekem een beetje mee want ik ben gewoon stik jaloers op jullie leuke pups zeg maar :+

Wat is veel poepen? Dat is zo relatief :Y). Hier hadden we op de puppen Darf 4 tot 6x per dag, nu op volwassen Darf 3x. Wij wilden eigenlijk terug naar KVV want hij inhaleerde de puppenbrok ongeveer als ik het niet weekte, maar ik merk 0 verschil met onze eerdere KVV honden qua vacht, ontlasting en algehele conditie en de volwassen versie eet hij gelukkig heel beschaafd en zonder stikgevaar :').

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 22:27

Wij voeren KVV (Barfmenu of Carnibest) toen de pups jonger waren poepten ze na iedere voerbeurt, nu is de AW bijna 9 maanden en de RR zijn nu bijna 11 maanden en is het twee keer op een dag.
De volwassen honden poepen eenmaal per dag.

Het is duur voer maar ik ben er echt heel tevreden over. En omdat er bij ons zoveel kilo (7-8 kilo per dag) doorheen gaat kunnen we het gelukkig onder goede voorwaarden kopen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 01:21

Britt wel gehad maar deden ze hier ontzettend veel scheten van laten. Elk merk heeft z'n voor en nadelen. Graanvrij en op erwten of aardappel basis vallen voor mij allemaal af. Nog niet 1x fatsoenlijk voer gehad vanuut die 3 groepen. Altijd of veel poep of veel scheten of veel kotsen of slecht eten.
Verkooppraatjes en greenheart gaat niet echt samen. Ooit al eens reclame van gezien? Ik niet. Ooit al eens contact mee gehad? Ik wel meerdere malen en persoonlijk contact gewoon aan huis ook. Heb alle vertrouwen in hun. Dat een herder nooit een sledehond wordt snap ik ook wel maar werkhonden zijn beiden en honden zijn het ook beiden. Dus hoewel vaag voor sommige mensen voor mij is het prima naast kvv.
Het is al behoorlijk wat jaren geleden dat ik een pup had. Vandaar dat het vele poepen extra op valt waarschijnlijk. Ik ben ook gewend aan 1x met kvv en 2x op brok per dag bij volwassen honden ipv 3x op kvv en 4/5x op brok. Nu gaan er natuurlijk ook nog best wat extra's in aan natuurlijke kauwsnacks en beloningen dus dat zal ook verschil geven.
We gaan het zien tot nu toe groeit hij prima op, mooi in verhoudingen en niet te zot snel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 05:36

kiwiwitje schreef:
Tuurlijk poept een pup meer dan de gemiddelde volwassen hond. Ze krijgen vaak ook meer en meer voerbeurten te eten.
Ik kan er een soort van geen “begrip” voor hebben, of vooral het niet snappen dat je pro barf/kvv bent. Maar een brok kiest waarbij het eerste ingredient staat; rijst.
Dat is totaal t tegenovergestelde. En als je hond er zoveel van poept dat je t veel vind, dan is dat dus opvallend veel, wat betekend dat wat je erin stopt er dus vooral weer uit komt.
Plus dat ze verre van transparant zijn wat de ingrediënten precies zijn, leuk kip en vis. Maar wat dan? En de analyse beperkt zich tot, uit mn hoofd, vet,eiwit,as,
Terwijl ze pronken met hun lage fosfor.
En t is leuk dat t zo geweldig was voor de sledehonden die je kende. Maar jouw hond is geen sledehond en imo ook niet vergelijkbaar.
Acana was ik tevreden over voor de overname. Daarna was t hier ook drama.
Vroeger jaren lang wolf of wilderness gevoerd, maar ineens vraten ze t allemaal niet meer. En in mn laatste nest pups waren mensen die t opvallend vonden dat van wolf of wilderness iedere zak t andere kwaliteit leek. Ik heb dus bij mn pups ook getwijfeld wat ik naast kvv ging aanbieden, behalve de afwisseling in brokjes om te “proeven” , maar ben toch weer voor carnilove gegaan. Ook ivm prijs/kwaliteit.

Hier heel tevreden over Carnilove(ook qua prijs/kwaliteit) en farmina, alleen de laatste is duurder. Maar ook brit care grain free beviel en bevalt heel goed. Daar staat een van mijn reuen nog op.

Farmina is ook heel erg in opkomt in de agilitywereld en ik hoor daar tot nu toe hele positieve geluiden over. Qua kosten vind ik het nog niet eens zo gek, ik heb me laten vertellen dat met kennelkorting een grote zak rond de €55,- zit. Zelf heb ik nog geen ervaring met Farmina overigens.

Platinum vind ik ook fijn voer, zolang al als dat ik het merk ken hebben die ook niks gedaan aan de samenstelling ofzo. De kwaliteit blijft gewoon heel goed.

Qua poepen peopte pups hier ook wel meer maar niet overdreven meer. Normaal poepen ze 1 à 2 keer per dag, behalve Nil, die peopt als hij niet thuis is zo'n 35 keer. Dat is een stresspoeper, al is er niks meer dan gaat hij toch zitten. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 05:47

Overigens was ik zelf erg tevreden over profine maar bij hoop winkels in de omgeving is het uit het assortiment. Weet iemand daar wat meer over? Ik zal farmina en platinum.eens nazoeken vandaag.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 07:54

Ik ben ook heel tevreden over Farmina, mijn go to brok voor mijn actieve hond :j bijvoorbeeld tijdens vakanties (thuis gewoon op KVV). Niet alle lijnen van Farmina vind ik goed trouwens, daar zit wel verschil in.

Wat groeit hij hard Dierenfan! Knappe kop!

En wat een heerlijk pupje Miepmiept!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 08:04

dierenfan schreef:
Britt wel gehad maar deden ze hier ontzettend veel scheten van laten. Elk merk heeft z'n voor en nadelen. Graanvrij en op erwten of aardappel basis vallen voor mij allemaal af. Nog niet 1x fatsoenlijk voer gehad vanuut die 3 groepen. Altijd of veel poep of veel scheten of veel kotsen of slecht eten.
Verkooppraatjes en greenheart gaat niet echt samen. Ooit al eens reclame van gezien? Ik niet. Ooit al eens contact mee gehad? Ik wel meerdere malen en persoonlijk contact gewoon aan huis ook. Heb alle vertrouwen in hun. Dat een herder nooit een sledehond wordt snap ik ook wel maar werkhonden zijn beiden en honden zijn het ook beiden. Dus hoewel vaag voor sommige mensen voor mij is het prima naast kvv.
Het is al behoorlijk wat jaren geleden dat ik een pup had. Vandaar dat het vele poepen extra op valt waarschijnlijk. Ik ben ook gewend aan 1x met kvv en 2x op brok per dag bij volwassen honden ipv 3x op kvv en 4/5x op brok. Nu gaan er natuurlijk ook nog best wat extra's in aan natuurlijke kauwsnacks en beloningen dus dat zal ook verschil geven.
We gaan het zien tot nu toe groeit hij prima op, mooi in verhoudingen en niet te zot snel.

Ik heb nergens wat gezegd over verkooppraatjes en reclame.
Maargoed. Dan blijf t vooral lekker voeren. :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:55

Cody krijgt +- 900 gram kivo of lotgering dagelijks. Afhankelijk wat we hebben. En smorgens de restjes van tafel, afhankelijk dus hoeveel dat is maar hij zal niet snel boven de 1200gram uitkomen. In de winter krijgt hij briantos bij zodat hij op minimaal 1,5 tot 1,7kg zit dagelijks. Nu al 2 jaar stabiel op 70kg en een schoft van 84cm

De chihuahua's krijgen ook vlees maar die 60 gram dagelijks is verwaarloosbaar.

Voor onze pup nu dus opzoek naar een goede brok en dat valt niet mee. Briantos is fijn voor een buitenhond die wat massa mag hebben id winter maar weet niet of die puppy brok goed is.
Wolf at Pipa ook met lange tanden helaas, dat vond ik een heel fijn merk.
Britt vind ik de graanvrij fijn van maar de pup brok wat minder.

En als we dan naar duurdere brokken gaan kijken zie ik door de bomen het bos niet meer :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:49

Hier een meelezer! Wij voerden eerst beide honden volledig KVV, maar zijn ivm vakantie overgestapt naar brok en daarna brok blijven voeren. Ze doen het hier heel goed op Farmina. Moet eerlijk bekennen dat ik absoluut geen verschil merk in hoeveelheid ontlasting. Misschien is het net iets meer, maar zeker niet vaker dan met de KVV. Geen opvallende wijzigingen in ieder geval.

Ik had een zak Dr. Pol brokken gekregen om uit te proberen. Daar lijken ze het ook prima op te doen, maar die meng ik nu nog met Farmina.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:51

Bielsje schreef:
Ik gluur stiekem een beetje mee want ik ben gewoon stik jaloers op jullie leuke pups zeg maar :+

Wat is veel poepen? Dat is zo relatief :Y). Hier hadden we op de puppen Darf 4 tot 6x per dag, nu op volwassen Darf 3x. Wij wilden eigenlijk terug naar KVV want hij inhaleerde de puppenbrok ongeveer als ik het niet weekte, maar ik merk 0 verschil met onze eerdere KVV honden qua vacht, ontlasting en algehele conditie en de volwassen versie eet hij gelukkig heel beschaafd en zonder stikgevaar :').

Evi poepte op een gegeven moment gewoon elk moment buiten. En dat is met een pup vaak :+
Met het brok erna was het al beter & eenmaal op kvv was het helemaal snel over haha
Zelfs m'n schoonouders zeggen na een dag oppassen oid: "als we ooit weer een hond nemen, voeren we die ook kvv want dit is echt chill met opruimen" _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 09:55

Briantos vergelijk ik dan weer met jumbo en lidl brok haha. Zou dan eerder kijken naar eukanuba. Zoveel merken zoveel meningen en ervaringen. Daarom voer ik nooit 1 merk oid maar wissel af. Opgroeien is hier kvv wat barf ook wel en dus greenheart summerstyle maar verder eten ze gerust elke maand wat anders. Ik heb ook gerust 2 of zelfs 3 soorten brok open staan. Overigens langhoudbaar en blikvlees van betere merken voer ik ook. Als we op vakantie zijn is het eigenlijk altijd farmfood zalm en zo heb ik wel meer rare afwijkingen haha. Wat het ene merk tekort komt lost het andere wel weer op is mijn mening. Gelukkig ook nog nooit een hond gehad die makkelijk aan de diaree staat oid want ook menseneten krijgen ze gerust.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:00

Wij voeren wolf of wilderness, daar doet hij het goed op. Mooie ontlasting, poept gemiddeld 3x per dag. Krijgt af en toe vers vlees (paard is favoriet) erbij, maar wij hebben helaas geen ruimte om volledig vers te voeren. Hij is overigens dol op gekookte eieren en ijsklontjes.
Snuf heeft zijn puppy speel cursus gisteren heel goed afgerond. Vanaf volgende week begint het “echte” werk en wordt er niet meer gespeeld tijdens de cursus. Trainster was elke week verbaasd over hoe goed hij het doet. Ze konden nog niet naar “hier” luisteren op deze leeftijd als ze zo druk aan het spelen zijn, maar hij kwam elke keer keurig naar ons toe gerend als we hem roepen. Gisteren deed hij ook zijn best, maar renden er 2 met hem mee die hem opzij drukten en hij gaf echt alles om in een rechte lijn naar ons toe te komen. :')
Hij is echt veruit de grootste van de groep inmiddels, zat ergens in het midden toen we begonnen. Heeft echt een prachtig wissel gebitje nu. := Hij had nog geen speelgoed gesloopt (oké 1 oor van een hondje af getrokken), maar nu gaan ze er 1 voor 1 aan. Zijn ze ook voor, liever dat dan de meubels. :D

Afbeelding
Afbeelding

Morgen gaan we 1 nachtje naar de camping. Hebben een reis bench gekocht en opgezet om te wennen, maar hij ging meteen uit zichzelf erin liggen slapen. Eind augustus mag hij 5 nachten mee weg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:09

Haha Snuf gaat precies gelijk op met Gabber die heeft ook zo'n leuk gebit. Alleen blijft speelgoed op 1 oor na nog wel heel. Hier liggen diverse botten en natuurlijk gedroogde oren, bullepezen enz overal en nergens en daar knaagt hij best wat op inmiddels. Luisteren tijdens spel lukt dan nog niet. Luisteren als hij er meerwaarde van in ziet lukt wel haha. Gelukkig is mijn terrier giga gehoorzaam dus daar gaat Gabber op mee. We oefenen vooral niet jagen achter katten enz en dat gaat prima! Eigenlijk doe ik te weinig qua gehoorzaamheid maar dat doe ik al 3 honden voor hem ook en uiteindelijk komt het allemaal goed. Hij heeft best weinig uitdaging nodig om tevreden te zijn en dan blijkt ons leven al druk zat te zijn om hem moe te krijgen zonder ook nog extra trainen erbij. Natuurlijk train je stiekem de hele dag en de halve wandeling sowieso wel. Ik loopt met zakje beloning in mijn hand ipv de telefoon zoals de gemiddelde honden eigenaar hier in omgeving.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:15

Stiekeme meelezer: wij voeren YDOLO puppy brokken aan de pup. Dat is 75% vlees/vis. Hun volwassen brok is nog hoger geloof ik.
Ik vind het prijzig, maar hij eet nog niet zoveel en hij vindt het wel lekker. Ontlasting is netjes, 3 keer per dag en meestal mooi stevig, tenzij hij iets te veel andere snacks gehad heeft. De brokken zelf stinken wel behoorlijk, vind ik :') Maar de ontlasting valt me mee.

Ik vind jullie jonge herdertjes zo knap allemaal <3
En Guinness met z'n sokjes :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:22

dierenfan schreef:
Haha Snuf gaat precies gelijk op met Gabber die heeft ook zo'n leuk gebit. Alleen blijft speelgoed op 1 oor na nog wel heel. Hier liggen diverse botten en natuurlijk gedroogde oren, bullepezen enz overal en nergens en daar knaagt hij best wat op inmiddels. Luisteren tijdens spel lukt dan nog niet. Luisteren als hij er meerwaarde van in ziet lukt wel haha. Gelukkig is mijn terrier giga gehoorzaam dus daar gaat Gabber op mee. We oefenen vooral niet jagen achter katten enz en dat gaat prima! Eigenlijk doe ik te weinig qua gehoorzaamheid maar dat doe ik al 3 honden voor hem ook en uiteindelijk komt het allemaal goed. Hij heeft best weinig uitdaging nodig om tevreden te zijn en dan blijkt ons leven al druk zat te zijn om hem moe te krijgen zonder ook nog extra trainen erbij. Natuurlijk train je stiekem de hele dag en de halve wandeling sowieso wel. Ik loopt met zakje beloning in mijn hand ipv de telefoon zoals de gemiddelde honden eigenaar hier in omgeving.

Wij hebben ook altijd beloningen mee met wandelen. Ik erger me alleen mateloos aan mensen die hun hond continue naar Snuf toe laten rennen aan de lijn “oh hij is zo schattig, ze kunnen wel spelen toch?” Nou nee, ik wil dit niet aan de lijn. En dan zijn ze geërgerd als ik hun hond blokkeer.
Afgelopen zaterdag mocht hij vroeg even mee naar de markt, dan is er nog niet zoveel te doen. Kwam 1 oude mevrouw naar ons toe of ze hem misschien mocht aaien, haar hond was 2 weken geleden overleden en ze mistte het zo. Ja natuurlijk mevrouw. Huilen joh toen ze hem aaide, ik deed bijna met haar mee en dacht “neem alle tijd die je nodig hebt”. Hij kreeg enorm veel bekijks, maar het valt wel op dat vooral de oudere generatie enorm van hem gecharmeerd is. We horen ook veel “je ziet ze zo weinig tegenwoordig.” Terwijl er echt genoeg herders rondlopen, maar je ziet inderdaad vooral veel andere honden, ik kom zelden een herder tegen als we ergens zijn.
Hier ligt ook van alles rond om op te kauwen, oa lamsvel, runderkophuid, konijnenoren, runderlongen. Die lamsvellen vindt hij fantastisch, maar het ruikt ook meteen naar schapenstal in huis als hij daarop kauwt. :')
Heb wortel geprobeerd, maar dat vindt hij niks aan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:32

Afgelopen zondag in Renesse om kibbeling geweest en daar waren ontzettend veel Duitse mensen die kwamen kroelen en aaien. Ook wel een paar Nederlanders. Hier in de buurt hooguit 5 mensen gehad in de afgelopen weken die hem aandacht wilden geven. Men is bang voor herders. Ik spreek bewust af met een aantal mensen voor samen wandelen want hier houdt gelukkig vrijwel iedereen hun hond bij.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:32

Dat gebitje van Snuf, briljant :)) hij is echt leuk!

Ydolo puppybrok vind ik inderdaad een mooie, en de Farmina puppy. Als wij er een pup bij nemen in de toekomst ga ik een combi KVV en ofwel Ydolo ofwel Farmina of die in afwisseling. Al is hoe de pup het er op doet natuurlijk leidend. Een combi, omdat ik afwisseling belangrijk vind en ook dat ik niet 100% afhankelijk wil zijn van kvv of vers, bijvoorbeeld voor vakanties.

Fitz is goed opgegroeid op Carnilove puppy large in combinatie met KVV.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:36

Wij hebben op vakantie ook Ydolo gevoerd :J Ging prima, maar toch meer & vaker ontlasting. Prima voor vakantie, maar thuis vind ik KVV prima.
Oh en ongeveer alle groentes en fruit vind ze heerlijk, dus dat krijgt ze regelmatig erbij, beetje wat we hebben de week/dag.

Kaitlyn hij is erg knap hoor <3 <3
dat andere mensen honden maar laten rennen en snuffelen zal je nog meer tegenkomen, misschien stopt het als hij te intimiderend wordt _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:38

Mij werd verteld dat voer afwisselen in het eerste jaar kon leiden tot allergie, hoe staan jullie daarin?

Groente en fruit krijgt hij ook wel eens, overschot of snijresten (het stuk komkommer wat te klein wordt voor de mandoline bijvoorbeeld).
Vooral worteltjes vindt hij mega lekker.

Hier wordt het qua mensen die op straat willen kroelen al wat minder nu hij wat gegroeid is (15 weken inmiddels). De eerste weken was het om gek van te worden, je kwam nergens.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:42

dierenfan schreef:
Afgelopen zondag in Renesse om kibbeling geweest en daar waren ontzettend veel Duitse mensen die kwamen kroelen en aaien. Ook wel een paar Nederlanders. Hier in de buurt hooguit 5 mensen gehad in de afgelopen weken die hem aandacht wilden geven. Men is bang voor herders. Ik spreek bewust af met een aantal mensen voor samen wandelen want hier houdt gelukkig vrijwel iedereen hun hond bij.

Ook als ze nog zo “klein” zijn? Hier vinden ze hem vooral nog op een soort teddybeer lijken doordat hij zo fluffy is. Ze komen gewoon de weg oversteken om met ons te praten en hem te aaien. := Snuf vindt het fantastisch, die is zelfs teleurgesteld als een voorbijganger hem helemaal negeert.

Ja dat gebitje, net bugs bunny. Onderin heeft hij 2 dubbele tanden, maar volgens de dierenarts lost zich dit meestal vanzelf op. Als dat niet zo is dan moeten we komen om de puppy tanden eruit te laten halen.

Afbeelding

Hij begint ook zijn puppy fluf langzaam te verliezen en krijgt krulletjes op zijn rug.

Afbeelding

xSannee schreef:
Wij hebben op vakantie ook Ydolo gevoerd :J Ging prima, maar toch meer & vaker ontlasting. Prima voor vakantie, maar thuis vind ik KVV prima.
Oh en ongeveer alle groentes en fruit vind ze heerlijk, dus dat krijgt ze regelmatig erbij, beetje wat we hebben de week/dag.

Kaitlyn hij is erg knap hoor <3 <3
dat andere mensen honden maar laten rennen en snuffelen zal je nog meer tegenkomen, misschien stopt het als hij te intimiderend wordt _O-

Haha ja dat zou stiekem wel fijn zijn. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:48

Konstantine schreef:
Mij werd verteld dat voer afwisselen in het eerste jaar kon leiden tot allergie, hoe staan jullie daarin?

Ik zeg onzin :D want dan had ik heel veel honden met voedingsallergie moeten hebben en ((afkloppen)) nog nooit 1 gehad gelukkig. Gabber eet af en toe ook fokker brok en bij zijn fokker at hij Josera, kvv en barf. Als kvv voer ik sowieso meerdere merken en hier haal ik regelmatig kippenpoten, drumsticks enz en dan dus overwegend greenheart brok en heb wat proefzakjes brok en jumbo zachte brokken als beloning materiaal naast natuurlijk gedroogd spul. Ik wissel dus zeker heel veel af.

Ik ben eerder geneigd dat je door eenzijdig voeren een hond krijgt met gevoelige darmen/spijsvertering.
Gabber is hier nog helemaal niet aan de diaree geweest dus prima zo.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:09

Hier ook ydolo brok en in het weekend vlees. Bonne poept 3x per dag en nette stevige drollen.

We gaan wel kijken of er in de garage een vriezer bij kan om meer vlees te kunnen voeren. Lara krijgt al 1 voerbeurt per dag vlees en dan willen we verhogen naar 2 voerbeurten. Dan kan Bonne natuurlijk wel meedoen met meer vlees. Brok houden we er sowieso bij omdat de honden op zoveel plekken kunnen zijn op een dag bij ons. Of gewoon thuis, of op de zaak, of een keer bij (schoon)ouders. Dan is vlees meezeulen niet te doen (en vooral het feit dat het vergeten wordt mee te nemen). Nu staat er overal brok dus als ze ergens zijn kunnen ze eten.

Konstantine: de eend stinkt echt veel minder dan de vis. Dus dan raad ik de eend aan om te voeren. De vis is wel heftig ja haha