Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dagmar80 schreef:Weer aardig wat bij te lezen hier.
Toby en ik hebben inmiddels twee behendigheidslessen gehad. De eerste keer wilde hij écht niet door de slurf, ook al was die korter gemaakt. Dus het er even bij gelaten. De tweede keer met wat geduld en met behulp van leverworst en een leuk hondje aan het einde van de tunnel is het geluktHij ging nadat hij er de eerste keer door geweest was al zelf weer de tunnel in toen hij er weer voor stond
![]()
Ik heb ook nog een kinderspeeltunnel te leen van een medecursiste, dus daar ook nog even mee oefenen. Komende week weer geen les, nu vanwege dodenherdenking.
Speuren lijkt mij inderdaad een goede optie voor je teckel! Leeftijd maakt vast niet uit! Mijn ouders' bearded collie, helemaal geen speurhond van origine, die ging tijdens een les op de hondenclub terwijl ze nooit eerder gespeurd had, heel braaf al aangeven waar het t-shirt onder verstopt zat. Mijn vader was er verbaasd overAlle honden hebben een goede neus! Natuurlijk is het ene ras wat geschikter om te speuren dan het andere, maar veel honden kunnen het leren.
Afgelopen donderdag met mijn kleine stuiterbal een lange boswandeling gemaakt, mijn camera meegenomen. Enkele resultaten:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hindernisjes springen komt wel goed bij de behendigheid