Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 13:41

Esplendido schreef:
We zorgen er echt voor dat er maximaal zeven dagen tussen de wasbeurten zit. We willen voorkomen dat er klitten in zijn vacht komen. Dus hij gaat iedere 5 tot 7 dagen in bad en wordt daarna geborsteld en geföhnd. Nu is het zo’n 2 tot 2,5 uur werk.

We hebben in totaal acht honden, de oudere honden helpen wel mee met opvoeden en die pubers maken elkaar ook lekker moe met buiten spelen. Natuurlijk heb ik momenten waarbij ik denk ‘waar ben ik aan begonnen’ maar eigenlijk gaat het echt prima. Zowel ik, als mij man en jongste dochter zijn fanatiek met de honden dus we zijn ook met drie personen die met ze trainen.

Wow wat een werk die vacht dan! Heerlijk dat jullie dat ze met z'n drieën kunnen doen, dan is 3 pubers ook al makkelijker te handelen inderdaad. Wij hadden er vroeger 7 met 2 pubers en deden het samen. Nu beiden nog 2 honden die elkaar 3x per week zien en beiden een pup/puber dus altijd veel pret tijdens de gezamenlijke wandelingen

Esplendido

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 15:50

Tja, dat vachtonderhoud veel tijd kost weet je als je aan een Afghaanse windhond begint. Maa het is een heerlijk klusje om te doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 18:36

Esplendido schreef:
Tja, dat vachtonderhoud veel tijd kost weet je als je aan een Afghaanse windhond begint. Maa het is een heerlijk klusje om te doen.

Ik ken het ras wel vanuit mijn vroeger werk maar had nooit beseft dat er zoveel vachtverzorging bij komt kijken. Helemaal niet erg als je dat idd leuk vind! Ik vind mijn ruwharige terrier al werk zat :D met 2,5 uur per maand of 2 maanden ofzo vanwege het knipwerk

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 18:58

ik meld me hier ook even. Uit ons nestje van 8 gaan we toch een pup aanhouden.
Eigenlijk was het de bedoeling dat ze allemaal weg zouden gaan, maar blijkbaar is manlief toch een beetje verliefd geworden op Jip. En toen er gisteren dus een koper afhaakte zei hij dat Jip mocht blijven!
De 7 andere puppen hebben allemaal een fijn huisje gevonden. Ze zijn nu 4,5 week oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 19:39

Prachtig pupje Juval! Wat is het voor ras/kruising?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 08:57

dierenfan schreef:

Het is een kruising. De vader is een Toller. En de moeder is een mengelmoes van Friese stabij, Australian Shepherd en Heidewachtel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:13

juval schreef:
dierenfan schreef:

Het is een kruising. De vader is een Toller. En de moeder is een mengelmoes van Friese stabij, Australian Shepherd en Heidewachtel.

Allemaal leuke, gevoelige, sportieve rassen <3 heel veel plezier met hem!

Hier nu flink regen en blij mee dat Gabber dit geweldig vind. Even in de gaten houden dat hij niet doornat regent want meneer gaat er gerust in liggen maar hoef niet bang te zijn dat regen maakt dat hij binnen zijn behoefte wil doen.
Vandaag stappen we terug over op brok. Ik ben benieuwd wat dit met zijn ontlasting gaat doen!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 13:55

Zijn ook wel hele dottige pups. <3

Zo, de eerste 24 uur met mijn Hollandse Peruaan zitten erop. Zij heeft vannacht beter geslapen dan ik. :+
Met Chim gaat het ook goed, ze vindt alleen de puppyren niets. Voor nu vind ik slaapjes ook belangrijker dus dan maar ff lekker op de bank naast me.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:41

Wat een schatjes allemaal! <3

Wel flink werk met die vachten zeg.. maar ze zien er wel prachtig uit!!

Oeps wat betreft het zeewater en de nachtelijke plas in de bench. Wat is het toch heerlijk voor ze om in de zee te zwemmen.

Juval wat een schatjes! Ik dacht al meteen een toller te herkennen. Wat fijn dat Jip mag blijven

Wat betreft alleen laten. Wij zijn daar te lang mee aan het rommelen geweest doordat ik zelf kort nadat Millie kwam een burn-out kreeg. Toen we eenmaal met de camera het goed in de gaten zijn gaan houden konden we snel opbouwen. In huis ging het snel heel goed maar echt buitenshuis vond ze niet heel leuk in het begin :')

Mensen die wij erover spreken zeggen we dus ook begin daar optijd mee ookal voelt het soms niet als een training die op dat moment nodig is als het past voor de hond uiteraard haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:46

Gisteren gewandeld en daarna mee op de menwagen geweest. Thuis wat laten knagen en uurtje laten slapen. Toen laten plassen, de pup ren in, knaagwerk erbij en ik richting supermarkt. Mijn man lag op bed (had nachtdienst gehad) dus er was stiekem oppas maar hij heeft hem niet gehoord. Afbeelding

Net heb ik de weides gesleept met behulp van mijn paard. De honden hebben 1,5 uur in de auto gelegen en heb ze niet gehoord. Hij weet gewoon niet beter dan dat alleen zijn normaal is en erbij hoort

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:18

Zo te lezen hoeven we voorlopig nog geen stamboom in te sturen richting de raad van beheer om hem naar NL over te zetten. Nu heb ik de stamboom nog niet binnen ook maar het lijkt mij niet raadzaam de komende weken daar wat mee te doen gezien het (bijna?) Voltallige bestuur daar opgestapt is.
Is het heel belangrijk om dat tzt te doen? Ik heb niet direct fokplannen maar zeg ook nog geen nee.

Vanmorgen de dierenarts bezocht. Idd met 2x enten is hij toch al klaar dus dat is lekker! Verder kerngezond bevonden en al 18,1 kg. Stond er versteld van want dat had ik absoluut niet verwacht met zijn net 16 weken leeftijd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:54

Juval ik snap dat jullie het pupje houden, wat een dotje. <3

Oh super dierenfan, scheelt weer een keer enten!
Snuf was zaterdag 16 weken en al 18,4 kg, die groeit ook zo hard. Gisteren mocht hij weer even zwemmen, en vandaag mocht hij Dobby de huiself spelen. Afbeelding
Kerel vindt alles best :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 18:24

dierenfan schreef:
Zo te lezen hoeven we voorlopig nog geen stamboom in te sturen richting de raad van beheer om hem naar NL over te zetten. Nu heb ik de stamboom nog niet binnen ook maar het lijkt mij niet raadzaam de komende weken daar wat mee te doen gezien het (bijna?) Voltallige bestuur daar opgestapt is.
Is het heel belangrijk om dat tzt te doen? Ik heb niet direct fokplannen maar zeg ook nog geen nee.

Vanmorgen de dierenarts bezocht. Idd met 2x enten is hij toch al klaar dus dat is lekker! Verder kerngezond bevonden en al 18,1 kg. Stond er versteld van want dat had ik absoluut niet verwacht met zijn net 16 weken leeftijd.

Dat gaat gewoon door hoor. Net als t chippen.
Ze komen dan even langs, checken zn chip. Je krijgt een stempel op je stamboom en je kan DNA laten afnemen. Kan maar gebeurd zijn.
Daarnaast moet je een UBN aanvragen en hem via de DA laten registreren. Ik twijfel nu even of de raad dat ook doet. Maar volgens mij moet dat via de DA

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 05:41

kiwiwitje schreef:
dierenfan schreef:

Dat gaat gewoon door hoor. Net als t chippen.
Ze komen dan even langs, checken zn chip. Je krijgt een stempel op je stamboom en je kan DNA laten afnemen. Kan maar gebeurd zijn.
Daarnaast moet je een UBN aanvragen en hem via de DA laten registreren. Ik twijfel nu even of de raad dat ook doet. Maar volgens mij moet dat via de DA

De dierenarts is al gedaan gisteren die registreerd alles inclusief chip via UBN wat we al hadden.
Fijn te lezen dat het door gaat! Ik moet alle papieren nog krijgen. Dat eerst maar afwachten dat zou juli/augustus worden en dat stukje is voor mij het minst belangrijk en maar een bijzaak maar nu hij dat wel heeft wil ik het wel goed doen :D

Denk dat er vanuit de Duitse herder niet direct interesse zal zijn voor deze (nu nog he) absurd relaxte en rustige kerel. Echter voor outcross her en der mogelijk wel en dat vind ik ook prima. Maar voorlopig eerst eens hopelijk gezond en sociaal op en uit groeien!

Geweldige foto Kaitlyn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 09:45

Top :D dan is dat allemaal al goed gegaan. Ik had de export papieren al binnen toen de pup aankwam in NL. De ene kennelclub is sneller dan de andere. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 18:57

Via de virtuele kynologische markt kon je een verrassing doos met 6 knuffel speeltjes bestellen voor 25 euro. Ik zeg dat de actie wat mij betreft mega geslaagd is. Gevraagd wat steviger speelgoed ivm pup wat ritseld en eventueel piept.

Afbeelding

3de jaar op rij dat ik zo'n doos bestel en het meeste leeft nog van de eerdere jaren!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 19:37

Kaitlyn schreef:
Juval ik snap dat jullie het pupje houden, wat een dotje. <3

Oh super dierenfan, scheelt weer een keer enten!
Snuf was zaterdag 16 weken en al 18,4 kg, die groeit ook zo hard. Gisteren mocht hij weer even zwemmen, en vandaag mocht hij Dobby de huiself spelen. [ Afbeelding ]
Kerel vindt alles best :')

Omg dit is toch te cute! Die van mij zou mijn gezicht er af bijten als ik dat had gedaan toen hij pup was }> Wat een brave dodo is Snuf! Hopelijk skipt hij de puber fase en blijft hij zo lekker makkelijk. Is zijn naam gebaseerd op de boeken/films? Ik vond de films vroeger geweldig!

En dierenfan, nooooit genoeg speeltjes voor de hond toch? Beter verwend dan verwaarloosd zeggen wij altijd :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 23:52

Ik heb hem omgekocht met paardenvlees (geen grap dit hahaha). :')
Haha ja daar is zijn naam op gebaseerd! :D
We hadden nog geen idee voor een naam, en mijn vriend snuffelde een keer in mijn nek. Dus ik zei; hé snuffelaar! En dat woord kende hij niet (is Duits) dus ik uitgelegd wat dat betekent. En toen begon ik; als kind heb ik het boek Snuf de herder in oorlogstijd echt meermaals verslonden. En toen zei mijn vriend; wat een geweldige naam, zullen we hem zo noemen? En zo hadden we een naam. _O- Op de papieren heet hij anders (C nest), maar voor ons is het gewoon Snuf. Is echt prachtig, want die Duitsers weten allemaal niet waar het vandaan komt. :))
We willen de film binnenkort met Snuf gaan kijken. Dalmatiërs heeft hij al redelijk meegekeken toen hij 10 weken was.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:42

Haha geweldige foto!
En super leuke doos heb je ontvangen, kan ik misschien ook wel eens doen.

Met Ica gaat het echt supergoed. Een heerlijk hondje en grappig dat ze in vergelijking met Chim eigenlijk al veel zelfstandiger is op bepaalde punten dus ik denk dat het alleen zijn in de toekomst geen probleem gaat zijn. We moeten alleen wat tegenwind gaan lopen dat de oortjes wat gaan staan. :+

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:14

dierenfan schreef:
Via de virtuele kynologische markt kon je een verrassing doos met 6 knuffel speeltjes bestellen voor 25 euro. Ik zeg dat de actie wat mij betreft mega geslaagd is. Gevraagd wat steviger speelgoed ivm pup wat ritseld en eventueel piept.

[ Afbeelding ]

3de jaar op rij dat ik zo'n doos bestel en het meeste leeft nog van de eerdere jaren!

wat leuk zo'n doos!! Kan iedereen die bestellen of moet je daarvoor ergens lid van zijn? Ik zoek nog iets leuks om aan de puppies mee te geven als ze naar hun nieuwe baasjes gaan. Het aftellen is begonnen, nog ongeveer 3 weken.