Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:09

smurffie schreef:
6 (!!!) Keer?? Pfhoe wat veel!
Daar zou ik als ik zou fokken echt niet op zitten te wachten. Foto's sturen wel, maar iedere week vreemde in je huis naast een nest waar je druk mee bent?
Als koper zou t me trouwens bij Abby ook niet gelukt zijn. Ik werk om het weekend en de fokker woont 280km verderop.
Ik ben vorige week met haar langs geweest ( heb familie daar in de buurt) ze was toen 4.5e maand en echt geweldig om te zien hoe ze op de fokker reageerde, 9 weken niet gezien en begroet ze echt zoals ze ons begroet.

Wij wonen in Vaals, naast Aachen en hadden de fokkers in Amsterdam & Rotterdam. Wij reden op dinsdag een rondje NL, eerst naar Amsterdam, dan naar Rotterdam en weer naar huis.

Als je daar als fokker niet op zit te wachten hoeven we geen pup. Daarvoor hangt teveel van de pup af. Gelukkig vonden beide fokkers dat geen enkel probleem.

Sterkte nog, we zien beide fokkers nog regelmatig. Als de fokker van Dana pups verwacht stuurt ze altijd een berichtje "Kom je dikkies knuffelen?!" <3

De fokker van Harvey gaat de aanlegtest met hem doen, dat betekent dat ze er een paar keer mee wilt werken. Geen probleem, ik kom wel een paar keer op en neer om hem te brengen om te trainen!

Esplendido

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:05

Wat een onzin dat een showfokker geen foto’s van de pup wil sturen. Ik kan geen enkele goede reden daarvoor bedenken. Dat ze niet veel op social media plaatst prima, maar de pupkopers horen gewoon foto’s te krijgen, zeker wanneer ze niet vaak mogen komen kijken.

Bij onze laatste pup zijn wij gaan kijken toen ze vijf dagen oud was en vanaf dat ze drie weken waren ben ik elke week geweest.
Als wij een nest hebben liggen zijn de pupkopers vanaf dat de pups drie weken zijn ook iedere week welkom. En voordat de pups geboren zijn wil ik ze ook al een keer op bezoek gehad hebben.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:08

Ik mocht vanaf 2 weken zo vaak komen als ik wilde. Mocht komen helpen met beginnen met de training enzo. Maar toen kwam corona en gooide dat roet in het eten :') ik wilde wel 1x per week gaan ondanks dat het een uur rijden is.

Maarja het begin van de corona maatregelen begonnen precies toen de pups net geboren waren en toen was het heel streng natuurlijk, en wisten we ook nog niet zo goed hoe groot de verspreiding zou zijn. Dus helaas maar 2x geweest. Maar mocht haar altijd bellen, kreeg dus mega veel foto’s en filmpjes en als ze thuis was kon ik haar altijd appen om even te beeldbellen.
De fokker is een vriendin van een vriendin van mij dus dat maakt het ook wel wat makkelijker natuurlijk, we hebben nu ook nog goed contact en we willen binnenkort een keertje afspreken om te gaan wandelen met de vader en moeder, en het zusje van Ot dat bij de fokker gebleven is.
Gisteren belde ze me ook nog om even te vragen hoe het ging en hebben we nog even gekletst.

Zelf zou ik er ook totaal niet op zitten te wachten zoveel mensen over de vloer. Maar mede daarom heb ik ook totaal geen fok ambities :') Even buiten beschouwing gelaten dat er interessantere teefjes zijn om mee te fokken dan Ot (MDR drager en ze heeft een navelbreukje).
Dus nee een nest zal er hier nooit komen, lijkt me echt helemaal niks := haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:49

Hier zijn pup kopers ook werkelijks welkom. Bij Lily was ik dagelijks vanaf het moment van geboorte en heb ook dagen bij het nest geslapen om de fokker wat te helpen. (Zijn erg goede vrienden).
Bij Aelynn ben ik 2 keer op bezoek geweest en 1 keer om op te halen. Die zat dan ook 1500 km verderop. :+
Ik vind het onzin als kopers zeuren dat ze maar 1 of 2 keer gaan kijken “want te ver” en dan moeten ze 1 of 2 uurtjes rijden. Als je dan de tijd er al niet voor over hebt. Hoe ga je dat dan doen als pup bij jou is?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:23

Dat is best een beetje een kortzichtige opmerking hoe ga je dat doen als de pup er is.
Wij hebben onze pup nu 11 weken en er is 1 uur geweest dat ze alleen was omdat we er niet waren en toen was ze bij de 2 honden van mn ouders.
Verder is ze alleen geweest om haar dat te leren, maar niet omdat het moest.
Echter kan ik niet wekelijks een dag kwijt zijn aan heen en weer rijden naar een toekomstige pup.
Ik ben namelijk verpleegkundige met wisseldiensten, daarnaast heb ik mijn ouders met een boerderij waar de paarden aan huis staan.
Ik kan niet zomaar een hele dag weg omdat ik dus nog 2 honden, 3 paarden en totaal 5 katten heb die aandacht willen. Mijn ouders en ik stemmen dagen/weekenden/weken weg dus volledig af.
Echter als ik werk ( om het weekend) kunnen mijn ouders dus niet zomaar weg. Die vrije weekenden kan ik dus niet zomaar allemaal weg.
Mijn werkweekenden heb ik niet genoeg uren in een dag om ook nog 6 uur weg te zijn naar een pup.
Mijn vriend werkt kantooruren, die kan dus alleen in de weekenden weg.

Zoals je leest, het is wat kort door de bocht om te stellen dat wanneer je geen 3 uur heen en 3 uur terug naar een pup kunt rijden gedurende 6 weken achter elkaar de hond ook al maar iets tekort gaat komen zodra hij/zij in huis is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 06:41

smurffie schreef:
Dat is best een beetje een kortzichtige opmerking hoe ga je dat doen als de pup er is.
Wij hebben onze pup nu 11 weken en er is 1 uur geweest dat ze alleen was omdat we er niet waren en toen was ze bij de 2 honden van mn ouders.
Verder is ze alleen geweest om haar dat te leren, maar niet omdat het moest.
Echter kan ik niet wekelijks een dag kwijt zijn aan heen en weer rijden naar een toekomstige pup.
Ik ben namelijk verpleegkundige met wisseldiensten, daarnaast heb ik mijn ouders met een boerderij waar de paarden aan huis staan.
Ik kan niet zomaar een hele dag weg omdat ik dus nog 2 honden, 3 paarden en totaal 5 katten heb die aandacht willen. Mijn ouders en ik stemmen dagen/weekenden/weken weg dus volledig af.
Echter als ik werk ( om het weekend) kunnen mijn ouders dus niet zomaar weg. Die vrije weekenden kan ik dus niet zomaar allemaal weg.
Mijn werkweekenden heb ik niet genoeg uren in een dag om ook nog 6 uur weg te zijn naar een pup.
Mijn vriend werkt kantooruren, die kan dus alleen in de weekenden weg.

Zoals je leest, het is wat kort door de bocht om te stellen dat wanneer je geen 3 uur heen en 3 uur terug naar een pup kunt rijden gedurende 6 weken achter elkaar de hond ook al maar iets tekort gaat komen zodra hij/zij in huis is.

Tja ik zou nooit 1 van mijn pups meegeven aan iemand die maar 1 of 2 keer komt kijken (nu met Corona natuurlijk andere maatregelen), dus tenzij ze echt in het ver buitenland wonen en er wel intensief contact is zou die persoon geen pup krijgen. Ik plaats pups op karakter, mensen hun verhalen met hun kunnen stemmen vaak niet overeen met de realiteit. It wil hun interactie met mijn honden en de pups zien en de mensen beter leren kennen voor ik beslis welke pup meegaat.

Bijvoorbeeld in het nest waar Lily uit komt waren er mensen op de lijst al lang, die zijn komen kijken toen de pups 3 weken waren en melden toen in de groep (er was een messenger groep van dat nest) wanneer ze mocht opgehaald worden, want eerder raakte ze er toch niet meer. Mensen woonde op anderhalf uur afstand. Heeft de fokker van Lily ook hun de pup geannuleerd en is de pup gegaan naar iemand die nog verder woonde, maar wel de moeite deed voor regelmatig een bezoek.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:00

Vind ik ook wel kortzichtig ja, maar dan zou ik dus geen pup kopen bij jou ook. Wij zijn bij de pups altijd gaan kijken rond 2,5/3 weken, rond 5/6 weken en bij ophalen rond 8 weken. Bij fokkers in de buurt kun je vaker gaan misschien. Honden komen hier niks te kort. Veel fokkers zitten er ook helemaal niet op te wachten, zo vaak mensen over de vloer. Leuk als het voor beide partijen kan, maar niet nodig. Ieder zijn eigen afweging daarin, gelukkig.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:07

Ik ben ook maar 2 keer geweest bij guapa.
En of ik er nou een minder goed baasje voor ben?
Als een fokker mij zou VERPLICHTEN te komen wekelijks mogen ze hun pup houden.
Zeggen ze je altijd welkom maar voel je niet verplicht vind ik het al zoveel vriendelijker klinken.

Ik ben puur niet vaker geweest omdat het een flink eind rijden was en dat plannen met het hele gezin en de honden alleen thuis zo lang vond ik gewoon niet nodig.
We hadden bijna dagelijks contact(en nog steeds heel veel) dus ik ben blij dat ik wat dat betreft een hele fijne fokker had.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:16

@cinniz precies dat! Zoals Kiwi het aangeeft 'altijd welkom, maar het moet niet', of de fokker waar Otje van Warboel vandaan komt, vind ik heel benaderbaar en fijn klinken. Maar als de fokker gaat eisen dat je elke week komt... Tjah, dan mag je je pup houden inderdaad... Het moet maar net te regelen zijn, zoveel uren op een dag weg zijn. Je zult maar diensten werken, een gezin hebben met schoolgaande kinderen die je niet alleen kunt laten na school en niet kunt meenemen onder schooltijd, afhankelijk zijn van anderen voor je vervoer etc. Zoveel legitieme redenen om niet elke week te kunnen komen. En dat maakt je echt geen slechter hondenbaasje, want als de hond eenmaal dichtbij is (thuis), is dat heel anders dan wanneer de hond op misschien wel 200-400 km afstand is. Laat staan op 1500 km...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:33

Ik zeg nergens elke week verplicht. Maar maar 1/2 keer gaan is het ander uiterste. Mijn puppy’s zijn mijn baby’s en die gaan echt niet zomaar mee met iemand die ik 1 keer gezien heb. Ik wil dat mijn pups naar betrokken baasjes gaan die ik eerst leer kennen. Maar zo ieder zijn ding. Ik heb mensen die al anderhalf jaar wachten op een pup van mij, dus lig echt niet wakker van mensen die niet op bezoek willen komen en dan zeggen “dan verlies je mij als koper” tja voor jou 10 anderen die wel met mijn denkwijze overeenstemmen :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:40

Je merkt als fokker vanzelf ook wel of mensen er wel echt moeite voor willen doen om op bezoek te komen en dat het toch niet iedere week lukt of dat ze zelf twee keer wel echt voldoende vinden en geen moeite doen om vaker te komen.
Wij hebben een druk gezin, een eigen bedrijf, paarden aan huis en meerdere honden en toch lukte het mij om vanaf dat dit was toegestaan iedere week te gaan kijken en de fokker woonde op vijf kwartier rijden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:45

*kruipt onder meelees steen uit*

Moet zeggen dat ik het ook wel wat kort door de bocht vind, maar je hebt het recht natuurlijk helemaal om je eigen regels hierin te maken en te volgen en verwachtingen te stellen naar pupkopers. Als fokker zijnde denk ik dat je sowieso vaak gewoon heel anders er tegenaan kijkt als andersom.

Voor ons was het idd ook niet haalbaar om na dat eerste bezoek met 5 weken oud elke week te gaan, dus wij zijn idd ook 'maar' 2x geweest (2,5u rijden) en normaliter zou ik het er zeker voor over hebben gehad (als de mogelijkheid er voor ons was geweest) om elk weekend dat aantal uren op en neer te rijden, want de afstand vond ik idd hierin ook niet belangrijk, maar in die periode was het voor ons jammer genoeg gewoon niet mogelijk ivm andere afspraken en omdat Arya zo plots op ons pad kwam toen en dat allemaal dus wat sneller is verlopen dan verwacht. Ik was denk ik wel afgeknapt als de fokker ons dan om die reden had afgewezen, omdat we niet vaker hadden kunnen komen. Maar nu is het bij ons sowieso anders gelopen omdat de pups al 5 weken oud waren toen wij bij de fokker terecht kwamen en we in eerste instantie contact hadden om op de wachtlijst voor een toekomstig nestje te komen te staan tot er toevallig een annulering kwam.

Maar de fokster had een goed gevoel bij ons en vice versa ook, we hebben meermaals telefonisch contact gehad nog en contact via whatsapp en delen van foto's en filmpjes werd ook gedaan. Ervanuitgaand ook dat de fokker een goed idee had van de karakters van de pups, hebben wij alles in goed vertrouwen gedaan met maar 2x daar te zijn geweest en wij hadden ons echt geen betere hond kunnen wensen; Arya heeft ons misschien nog wel meer uitgezocht als wij haar :j <3. Mochten we ooit nog voor een andere ODH erbij gaan, staat zij ook gelijk weer bovenaan ons lijstje als fokker zijnde en weet ik ook dat wij voorrang zouden krijgen, ondanks dat haar wachtlijst nu ook al een tijdje vol staat.

Ik voel me er in ieder geval niet minder zeker over qua keus van de pup, omdat we d'r minder vaak gezien ehbben en heb er ook niet minder vertrouwen door naar de fokker toe. Ik vind kiwi's inzicht daarin dan ook veel fijner; het mag, maar moet niet. Je hoeft elkaar echt geen miniaal 6x te zien om elkaar te leren kennen en ook de pups te leren kennen als er vertrouwen is tussen beide partijen, maar dat ben ik :) Als je dat wel graag wilt en je de mogelijkheid hebt om bv. wekelijks te gaan is dat natuurlijk ook helemaal super. Maar als je dat niet hebt/kunt is het echt geen kwade zaak vind ik. Misschien als je ook echt specifieke eigenschappen zoekt in een pup qua toekomst plannen in de show, sport, etc. dat je er ook weer anders tegenaan kijkt. Wij hadden op zich met onze bezoekjes en de kennis van de fokker over de pups en ontwikkelende karakters genoeg. Als het mogelijk was geweest om vaker te gaan, hadden we dat ook gedaan maar dat is anders gelopen, maar voel me daar niet minder prettig bij.

Wij hebben ook nog heel goed contact met de fokster. Bellen regelmatig en hebben via whatsapp sowieso een paar x per week wel contact; delen van foto's/filmpjes en verhalen enz. Binnenkort gaan we nog een bezoekje plannen om op bezoek te gaan.

---

Dat van vrijwel geen foto's en filmpjes sturen Omdat het showfokkers zijn vind ik ook wel een vreemde reden moet ik zeggen. Wat maakt het in godsnaam uit als je pupkopers foto's stuurt ( sowieso zie ik het probleem ook niet als zij deze eventueel online zetten maar misschien denk ik te makkelijk haha) Als het niet herkenbaar mag zijn, hoeven ze toch maar de kennel naam gewoon niet te plaatsen. En als je het niet online wilt hebben, kun je toch gewoon wel foto's prive uitwisselen. Tegenwoordig zijn foto's en filmpjes toch echt zo gemaakt met de telefoon. @Gitta Ik zou dat ook echt heel jammer vinden inderdaad, dus snap goed dat jij en je vriend daar wel van baalt! Maar goed, ik ben geen fokker dus kan me er sowieso niks bij voorstellen. Maar nog even aftellen nu en dan kan de uk mee naar jullie forever home!

Nayomie
Ohhhh nog maar 2 weekjes!! Wat een heerlijk vooruitzicht zeg! En natuurlijk foto's plaatsen als je meer weet he, ik ben vreselijk nieuwsgierig haha.

---

Leuk begin van de ochtend hier; Arya had flinke diarree en de hele bench onder gepoept germ (ook met poepen buiten nog diarree). We hebben haar dus niet gehoord vannacht, want de camera is schijnbaar stuk. Wat een vreselijk toeval. Zooo sneu, ze heeft dus ik weet niet hoelang in die poep lucht moeten liggen. Het memory foam matras is nu dus wel naar de haaien jammer genoeg, en de hele bench konden we van binnen en buiten poetsen, de vloer, de muur en deur aan een kant waar de bench tegenaan staat. Arya uitgebreid in bad gedaan en goed kunnen inzepen, terwijl manlief en ik kokhalzend met alles bezig waren. Erna alles goed gedweild nog. Ik zit nu even aan een welverdiende koffie. Dus vandaag maar wat vaker naar buiten gaan met d'r en even kijken of het aanhoudt. Het kan stom toeval zijn of ook niet want de kat had gister ook diarree... Ik blijf hopen dat het stom toeval is ivm dat Arya sowieso wat van slag is de laatste weken omdat ik denk dat de loopsheid nu echt eraan komt. Ik hoop echt dat dit geen giardia is. De kat heeft nog niet gepoept vandaag dus even afwachten hoe het daar straks is ook. Kan ik deze dag skippen?

Zondag een groepswandeling gedaan op een losloopplek zo'n 40-45min van hier waar we achteraf nog terrasje hebben gedaan en overall heeft ze het goed gedaan. Waren natuurlijk heel veel prikkels voor d'r en dan reageert ze daar soms wel op, maar met even aanlijnen/rust tussendoor was ze weer snel bijgetrokken en reageerde ze super. Op het terras deed ze het ook goed, met veel kleine rondrennende kindjes, veel honden overal om d'r heen. Ze heeft niet constant rustig gelegen maar bleef grotendeels van de tijd wel rustig zitten en rondkijken.

Gisteren een rondje heide gedaan en wat was het heerlijk rustig haha. Zo fijn dat we de mogelijkheid hebben om buiten het weekend om te kunnen gaan. Misschien dat ze de diarree wel heeft van daar, want ze is het water in geweest en hapt in het water. Misschien dat ze daar wel ziek van is geworden. Ze heeft gisteren wel nog gewoon normaal gegeten enz. Heb d;r een kuipje E&C vlees gegeven, wat ze al een tijdje niet meer had gehad; krijgt ze wel eens als snackje tussendoor, dus misschien dat ze daar wel op gereageerd heeft. Ik weet het niet... Maar hopen dat het weer bijtrekt en niet blijft aanhouden in ieder geval. Zo erg als dit nu, dat ze de hele bench heeft ondergepoept, heeft ze nog niet eerder gehad. Germ.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-06-20 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 08:50

ach beterschap met Arya.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:50

Het werkt wederzijds hè, je komt niet alleen om een pup te leren kennen maar ook de fokkers / kopers. Ik zou er als fokker geen goed gevoel bij hebben om een pup mee te geven aan iemand die maar een keer komt. Dan kan ik ze net zo goed op de hoek van de straat aan iemand meegeven.

Wij PERSOONLIJK gingen wekelijks omdat er een toekomst gepland is met de pup, die moet dan wel ook passen. Met maar één keer kun je daar niks over zeggen. Wij hebben daar dus wekelijks een dag verlof voor opgenomen, anders was het voor ons ook onmogelijk.

Je hoeft van mij als koper niet wekelijks te komen maar toch minimaal een keer of vier. Op 8 weken tijd moet dat geen probleem zijn lijkt me.

Vanuit het buitenland is het een ander verhaal maar vaak gaat dat via via of heb je die al eens ontmoet op bijvoorbeeld een internationale wedstrijd of iets dergelijks.

Ik ga binnenkort met een vriendin zelfs naar Hongarije op en neer om een potentiële dekreu te bekijken en de eigenaren te ontmoeten. Vind ik ook vrij normaal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:52

cursebreaker schreef:
*kruipt onder meelees steen uit*

Moet zeggen dat ik het ook wel wat kort door de bocht vind, maar je hebt het recht natuurlijk helemaal om je eigen regels hierin te maken en te volgen en verwachtingen te stellen naar pupkopers. Als fokker zijnde denk ik dat je sowieso vaak gewoon heel anders er tegenaan kijkt als andersom.

Voor ons was het idd ook niet haalbaar om na dat eerste bezoek met 5 weken oud elke week te gaan, dus wij zijn idd ook 'maar' 2x geweest (2,5u rijden) en normaliter zou ik het er zeker voor over hebben gehad (als de mogelijkheid er voor ons was geweest) om elk weekend dat aantal uren op en neer te rijden, want de afstand vond ik idd hierin ook niet belangrijk, maar in die periode was het voor ons jammer genoeg gewoon niet mogelijk ivm andere afspraken en omdat Arya zo plots op ons pad kwam toen en dat allemaal dus wat sneller is verlopen dan verwacht. Ik was denk ik wel afgeknapt als de fokker ons dan om die reden had afgewezen, omdat we niet vaker hadden kunnen komen. Maar nu is het bij ons sowieso anders gelopen omdat de pups al 5 weken oud waren toen wij bij de fokker terecht kwamen en we in eerste instantie contact hadden om op de wachtlijst voor een toekomstig nestje te komen te staan tot er toevallig een annulering kwam.

Maar de fokster had een goed gevoel bij ons en vice versa ook, we hebben meermaals telefonisch contact gehad nog en contact via whatsapp en delen van foto's en filmpjes werd ook gedaan. Ervanuitgaand ook dat de fokker een goed idee had van de karakters van de pups, hebben wij alles in goed vertrouwen gedaan met maar 2x daar te zijn geweest en wij hadden ons echt geen betere hond kunnen wensen; Arya heeft ons misschien nog wel meer uitgezocht als wij haar :j <3. Mochten we ooit nog voor een andere ODH erbij gaan, staat zij ook gelijk weer bovenaan ons lijstje als fokker zijnde en weet ik ook dat wij voorrang zouden krijgen, ondanks dat haar wachtlijst nu ook al een tijdje vol staat.

Ik voel me er in ieder geval niet minder zeker over qua keus van de pup, omdat we d'r minder vaak gezien ehbben en heb er ook niet minder vertrouwen door naar de fokker toe. Ik vind kiwi's inzicht daarin dan ook veel fijner; het mag, maar moet niet. Je hoeft elkaar echt geen miniaal 6x te zien om elkaar te leren kennen en ook de pups te leren kennen als er vertrouwen is tussen beide partijen, maar dat ben ik :) Als je dat wel graag wilt en je de mogelijkheid hebt om bv. wekelijks te gaan is dat natuurlijk ook helemaal super. Maar als je dat niet hebt/kunt is het echt geen kwade zaak vind ik. Misschien als je ook echt specifieke eigenschappen zoekt in een pup qua toekomst plannen in de show, sport, etc. dat je er ook weer anders tegenaan kijkt. Wij hadden op zich met onze bezoekjes en de kennis van de fokker over de pups en ontwikkelende karakters genoeg. Als het mogelijk was geweest om vaker te gaan, hadden we dat ook gedaan maar dat is anders gelopen, maar voel me daar niet minder prettig bij.

Wij hebben ook nog heel goed contact met de fokster. Bellen regelmatig en hebben via whatsapp sowieso een paar x per week wel contact; delen van foto's/filmpjes en verhalen enz. Binnenkort gaan we nog een bezoekje plannen om op bezoek te gaan.

---

Dat van vrijwel geen foto's en filmpjes sturen Omdat het showfokkers zijn vind ik ook wel een vreemde reden moet ik zeggen. Wat maakt het in godsnaam uit als je pupkopers foto's stuurt ( sowieso zie ik het probleem ook niet als zij deze eventueel online zetten maar misschien denk ik te makkelijk haha) Als het niet herkenbaar mag zijn, hoeven ze toch maar de kennel naam gewoon niet te plaatsen. En als je het niet online wilt hebben, kun je toch gewoon wel foto's prive uitwisselen. Tegenwoordig zijn foto's en filmpjes toch echt zo gemaakt met de telefoon. @Gitta Ik zou dat ook echt heel jammer vinden inderdaad, dus snap goed dat jij en je vriend daar wel van baalt! Maar goed, ik ben geen fokker dus kan me er sowieso niks bij voorstellen. Maar nog even aftellen nu en dan kan de uk mee naar jullie forever home!

Nayomie
Ohhhh nog maar 2 weekjes!! Wat een heerlijk vooruitzicht zeg! En natuurlijk foto's plaatsen als je meer weet he, ik ben vreselijk nieuwsgierig haha.

---

Leuk begin van de ochtend hier; Arya had flinke diarree en de hele bench onder gepoept germ (ook met poepen buiten nog diarree). We hebben haar dus niet gehoord vannacht, want de camera is schijnbaar stuk. Wat een vreselijk toeval. Zooo sneu, ze heeft dus ik weet niet hoelang in die poep lucht moeten liggen. Het memory foam matras is nu dus wel naar de haaien jammer genoeg, en de hele bench konden we van binnen en buiten poetsen, de vloer, de muur en deur aan een kant waar de bench tegenaan staat. Arya uitgebreid in bad gedaan en goed kunnen inzepen, terwijl manlief en ik kokhalzend met alles bezig waren. Erna alles goed gedweild nog. Ik zit nu even aan een welverdiende koffie. Dus vandaag maar wat vaker naar buiten gaan met d'r en even kijken of het aanhoudt. Het kan stom toeval zijn of ook niet want de kat had gister ook diarree... Ik blijf hopen dat het stom toeval is ivm dat Arya sowieso wat van slag is de laatste weken omdat ik denk dat de loopsheid nu echt eraan komt. Ik hoop echt dat dit geen giardia is. De kat heeft nog niet gepoept vandaag dus even afwachten hoe het daar straks is ook. Kan ik deze dag skippen?

Zondag een groepswandeling gedaan op een losloopplek zo'n 40-45min van hier waar we achteraf nog terrasje hebben gedaan en overall heeft ze het goed gedaan. Waren natuurlijk heel veel prikkels voor d'r en dan reageert ze daar soms wel op, maar met even aanlijnen/rust tussendoor was ze weer snel bijgetrokken en reageerde ze super. Op het terras deed ze het ook goed, met veel kleine rondrennende kindjes, veel honden overal om d'r heen. Ze heeft niet constant rustig gelegen maar bleef grotendeels van de tijd wel rustig zitten en rondkijken.

Gisteren een rondje heide gedaan en wat was het heerlijk rustig haha. Zo fijn dat we de mogelijkheid hebben om buiten het weekend om te kunnen gaan. Misschien dat ze de diarree wel heeft van daar, want ze is het water in geweest en hapt in het water. Misschien dat ze daar wel ziek van is geworden. Ze heeft gisteren wel nog gewoon normaal gegeten enz. Heb d;r een kuipje E&C vlees gegeven, wat ze al een tijdje niet meer had gehad; krijgt ze wel eens als snackje tussendoor, dus misschien dat ze daar wel op gereageerd heeft. Ik weet het niet... Maar hopen dat het weer bijtrekt en niet blijft aanhouden in ieder geval. Zo erg als dit nu, dat ze de hele bench heeft ondergepoept, heeft ze nog niet eerder gehad. Germ.

[ [url=m/mrJu57.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beterschap! Dat is nooit leuk! :(

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:54

@zoe daarom zeg ik ook 'ieder zijn afweging daarin'.
Jij wil geen koper die maar 2 keer komt voor de ophaaldatum. Sommige kopers kunnen niet vaker komen. Dan heb je een impasse. En dat mag. Dan 'matchen' die koper en die verkoper niet. Zo simpel is het in essentie.

Je zoekt als fokker kopers die passen bij jouw visie en als koper een fokker die past bij jouw ideeën. Niks mis mee! En zowel voor de (goede) fokker als de koper zijn honden je 'kindjes', daar wordt alles voor gedaan. Maar alle ouders gaan ook op hun eigen manier met hun mensenkinderen om - en dan rolt een andere ouder ook wel een met z'n ogen ;)

Ik zou vanaf 5 weken elke week gaan dan weer logischer vinden ook dan vanaf 2 weken elke week gaan. Met 2 of 3 weken, en dan met 5-6-7-8 indien mogelijk vind ik dus reëler. Die eerste weken is er als koper nog veel minder te zien van karakter. Vanaf 5 weken veel meer al. Er zijn dus ook fokkers die vanaf dat moment pas uberhaupt mensen laten komen, omdat eerder 'zinloos' is voor zover het over selectie van pups gaat. Ieder zo zijn werkwijze.

@CB he jeetje, beterschap!
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 30-06-20 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:56

Dankje kiwi en skippy! Hoop dat het allemaal mee gaat vallen :(

---

Wij hebben genoeg mogelijkheden gehad om de fokker te leren kennen ook al hebben we haar niet wekelijks face to face gezien. We hebben haar een paar x gezien, de pups waren ook al 5 weken oud toen we in contact kwamen. We waren dan ook in de veronderstelling dus voor een volgend nest pas in aanmerking te komen maar dat liep dus gewoon anders per toeval, en de rest hebben we telefonisch gedaan met videobellen en veel appen ook - wat we tot de dag van vandaag ook nog doen. Als wij de mogelijkheid hadden gehad toen hadden we het ook gedaan, maar was er gewoonweg niet want het was geen kwestie van even verlof opnemen voor ons in die periode, dus dan houdt het toch op als er dingen zijn waar je niet onderuit kwam omdat die al gepland stonden voor we wisten dat Rex zou overlijden en we op zoek zouden gaan naar een pup die ons veel sneller dan verwacht op het pad kwam. Voor iedereen is de situatie anders.

Mochten we in de toekomst een pup erbij krijgen en ook een ODH en dan van deze fokker, waar we er van voorafgaand aan de dekking al bij 'betrokken' zijn, dan gaan wij ook zeker weten zodra het kan wekelijks er naar toe. En voor ons is het dan ook 2,5u enkel en dat hebben we er graag voor over. Maar ik vind wel dat iedereen er ook vrij in moet zijn om dat aan te pakken zoals ze willen en kunnen doen. Bij ons is het niet gelopen zoals we het vooraf hadden verwacht; wachtlijst, kennismaken met fokkers voorafgaand aan een dekking en dan alles volgen vanaf dan omdat het allemaal plotseling en onverwachts is gegaan. Maar in de situatie zoals hij voor ons toen was, hebben wij alles eraan gedaan om gevoelsmatig maar ook met verstand alels goed te doen zoals wij dachten dat het goed was en de fokker andersom ook.

Maar ik vind niet zo dat als iemand er anders over denkt en naar handelt, dat het dan meteen ook maar niet goed is allemaal als anderen hun pups en fokkers op een andere manier zien/leren kennen. Iedereen handelt naar eigen inzicht en gevoel zoals ze het het beste achten in hun situatie, zowel pup koper als fokker. Maar iedereen is natuurlijk helemaal vrij erin om het te doen zoals ze willen en als een visie niet matcht tussen fokker/koper dan kun je ook gewoon weer verder zoeken naar iemand die wel bij je past.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:02

KimD schreef:
Het werkt wederzijds hè, je komt niet alleen om een pup te leren kennen maar ook de fokkers / kopers. Ik zou er als fokker geen goed gevoel bij hebben om een pup mee te geven aan iemand die maar een keer komt. Dan kan ik ze net zo goed op de hoek van de straat aan iemand meegeven.

Wij PERSOONLIJK gingen wekelijks omdat er een toekomst gepland is met de pup, die moet dan wel ook passen. Met maar één keer kun je daar niks over zeggen. Wij hebben daar dus wekelijks een dag verlof voor opgenomen, anders was het voor ons ook onmogelijk.

Je hoeft van mij als koper niet wekelijks te komen maar toch minimaal een keer of vier. Op 8 weken tijd moet dat geen probleem zijn lijkt me.

Vanuit het buitenland is het een ander verhaal maar vaak gaat dat via via of heb je die al eens ontmoet op bijvoorbeeld een internationale wedstrijd of iets dergelijks.

Ik ga binnenkort met een vriendin zelfs naar Hongarije op en neer om een potentiële dekreu te bekijken en de eigenaren te ontmoeten. Vind ik ook vrij normaal.

Dit dus.
Ik ben ook al naar Engeland geweest om een dekreu die ik over een jaar of 3 wil gebruiken in real life te gaan bekijken. En ga binnenkort ook in Hongarije nog een reu bezoeken.

Ik ga echt niet van de Amerikaanse meid om mijn lijst verwachten dat die 4 keer usa- België op en neer vliegt. Maar zelfs die komt als het weer mag met Corona op voorhand kennismaken met mij en mijn honden. Dus ik zie echt niet in waarom iemand op een uurtje afstand niet die moeite zou willen/kunnen nemen. Dan past het hier gewoon echt niet. Ik moet ook echt niet het hele gezin telkens in zijn geheel te zien als dat niet lukt. Zeker welkom dat nu mevrouw en volgende keer meneer langs komt etc. Dan zie je dat de mensen tenminste echt proberen en moeite doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 09:05

Ik heb liever van sommige mensen dat ze maar 2x komen maar bijvoorbeeld via whatsapp, bellen, messenger etc intensief contact hebben ook al voor de dracht etc. Dan mensen die iedere week komen maar waar ik verder alles qua gesprek uit moet trekken. Niet dat dat voor mij een eis is. Maar ik ben ook niet zo'n mensenmens, en ik vind die bezoekjes al bleh genoeg. Ze kosten voor mij gewoon heel veel energie. t kontact is heel intensief. En dan is t echt een paar uur veel kletsen veel praten en nog tijd voor de puppies.
Dus t is heel pittig. Ik vind t ook echt t minst leuke van de puppytijd :P Maarja t hoort er bij en ik wil dat ze allemaal welkom zijn.
Maar vind contact buiten t nest om voor de pups er zijn gewoon t meest prettig. Ik heb met een paar mensen vrij intensief contact. En dat vind ik wel heel fijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:09

@Kiwi ik begrijp je helemaal. Haha, ook niet echt een mensenmens hier!

KimD

Skippy01 schreef:
@zoe daarom zeg ik ook 'ieder zijn afweging daarin'.
Jij wil geen koper die maar 2 keer komt voor de ophaaldatum. Sommige kopers kunnen niet vaker komen. Dan heb je een impasse. En dat mag. Dan 'matchen' die koper en die verkoper niet. Zo simpel is het in essentie.

Je zoekt als fokker kopers die passen bij jouw visie en als koper een fokker die past bij jouw ideeën. Niks mis mee! En zowel voor de (goede) fokker als de koper zijn honden je 'kindjes', daar wordt alles voor gedaan. Maar alle ouders gaan ook op hun eigen manier met hun mensenkinderen om - en dan rolt een andere ouder ook wel een met z'n ogen ;)

Ik zou vanaf 5 weken elke week gaan dan weer logischer vinden ook dan vanaf 2 weken elke week gaan. Met 2 of 3 weken, en dan met 5-6-7-8 indien mogelijk vind ik dus reëler. Die eerste weken is er als koper nog veel minder te zien van karakter. Vanaf 5 weken veel meer al. Er zijn dus ook fokkers die vanaf dat moment pas uberhaupt mensen laten komen, omdat eerder 'zinloos' is voor zover het over selectie van pups gaat. Ieder zo zijn werkwijze.

@CB he jeetje, beterschap!

Ik geloof ook dat niemand benoemd wanneer je moet komen, áls je maar komt. Al kom je twee keer in één week, dat maakt mij niks uit, als je dus maar komt. Zoals ik al zei, een keer of vier moet prima haalbaar zijn lijkt me.

Maar één keer, dat vind ik in geen enkel opzicht goed te praten. Ik zou dan inderdaad hetzelfde denken als Zoë, als je al geen tijd kunt vrijmaken of plannen voor een paar keer te komen, hoe moet dat dan als je een pup daadwerkelijk hebt?

Moet die dan ook 'tussendoor'?

Lijkt me ook, als fokker zijnde, geen gekke gedachtegang.
Laatst bijgewerkt door KimD op 30-06-20 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Nee dat snap ik dat je dat als fokker zijnde idd vreemd vind, als iemand die bv. op een uurtje afstand woont niet vaker als 1x langs zou willen komen en geen moeite wilt doen.

Maar er is wel een middenweg hier vind ik met wat er verwacht wordt van minimaal 5x komen bij wijze van spreken en 'ik wil niet vaker als 1x komen en niet langer als 1uur rijden', want het gros zegt hier ook niet dat ze die afstand niet willen afleggen meermaals en geen moeite willen doen. Maar wat skippy zegt; een compromis sluiten is echt geen ramp als de situatie er gewoon naar is dat je niet elke week kunt gaan om wat voor reden dan ook en dat betekent imo niet dat als je een compromis moet maken omdat je geen 6x kunt komen, dat je straks ook geen tijd hebt voor je pup en die niet voorop zou stellen. En dat betekent niet dat je als pupkoper zijnde dan geen goede match zou zijn met pup of fokker en andersom ook niet dat het van een fokker uit raar is als ze een pup koper iets minder zien als wat jij bv. graag zou willen zien.

Ik had contact gehad met een fokker die mij adviseerde om een fokker te zoeken in limburg, korterbij omdat ze de afstand tussen ons en haar te ver vond (lees: nog geen 1,5u). Daar ben ik dan als pup koper gigantisch op afgeknapt bv.

Wij hebben Arya idd geen 4,5,6x kunnen zien maar hebben gewoon goed contact gekregen met de fokker, het gevoel was aan beide kanten goed en we hadden vertrouwen in elkaar en werden op andere manieren op de hoogte gehouden als elkaar vaker face to face gezien te hebben en dat is helemaal goedgekomen. Mijn hondje komt niks tekort. We hebben meermaals per week nog contact met elkaar dus tja... Iedereen denkt er nu eenmaal het zijne van en dat is ook prima, en bij ons is dat idd ook anders gelopen als dat wij voor ogen hadden vooraf, maar doet niks af aan de fokker of ons vind ik maar dat is mijn mening.

Ik zou ook heel graag het hele proces van voor de dekking al willen volgen als pup koper zijnde, en mocht dat in de toekomst zo gaan dan zullen wij ook wekelijks op bezoek gaan vanaf wanneer dat kan. Maar ik heb er wel begrip voor als er mensen zijn die geen 5x kunnen gaan.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-06-20 09:15, in het totaal 3 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 09:13

Skippy01 schreef:
@Kiwi ik begrijp je helemaal. Haha, ook niet echt een mensenmens hier!

Ja ik heb dus echt weinig met mensen :') Ik heb een aantal ''contacten'' vanuit t topic bijv of via messenger. En dat vind ik echt super leuk. Maar als dat soort dingen dan uit lopen op; oh zullen we eens afspreken dan denk ik altijd; moetdat.. :') tuurlijk t is dan wel echt gezellig, maar t is voor mij wel een dingetje :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:15

cursebreaker schreef:
Nee dat snap ik dat je dat als fokker zijnde idd vreemd vind, als iemand die bv. op een uurtje afstand woont niet vaker als 1x langs zou willen komen.

Maar er is wel een middenweg hier vind ik met wat er verwacht wordt en 'ik wil niet vaker als 1x komen en niet langer als 1uur rijden', want het gros zegt hier ook niet dat ze die afstand niet willen afleggen meermaals en geen moeite willen doen. Maar wat skippy zegt; een compromis sluiten is echt geen ramp als de situatie er gewoon naar is dat dat nodig is. En dat betekent niet dat je als pupkoper zijnde dan geen goede match zou zijn met pup of fokker en andersom ook niet dat het van een fokker uit raar is als ze een pup koper iets minder zien als wat jij bv. graag zou willen zien.

Ik had contact gehad met een fokker die mij adviseerde om een fokker te zoeken in limburg, korterbij omdat ze de afstand tussen ons en haar te ver vond (lees: nog geen 1,5u). Daar ben ik dan als pup koper gigantisch op afgeknapt bv.

Maar dat weet je dus niet als iemand maar één keer komt. Dat hebben we al eens besproken.

Per mail, app, FB etc kun je alles geweldig laten klinken maar real-life prik je makkelijk daar doorheen. Dat kun je niet met maar één keer langskomen. In jullie situatie was het overigens nog anders, de pups waren immers al vijf weken oud.

Hoe ver weg iemand woont maakt me ook niet uit aangezien er ook aanvragen uit het buitenland zijn. :+ Die komen ook geen zes keer, wel twee keer en plannen een hotel. Daarbij is het zoals ik al benoemde via via en daar komen alleen maar positieve geluiden vandaan. Dus dat is prima.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:16

Maar ik zeg toch ook niet dat het over maar 1 keer komen gaat?
Er zit nog wel een middenweg tussen 1x komen en minimaal 5x komen bv. en wat je dan buiten het face to face afspreken nog doet. Want ja, met telefoon/videobellen enz kun je elkaar zeker nog wel beter leren kennen. Je kunt dan ook oneerlijk zijn idd, maar dat kan face to face net zo goed. Zoveel mensen kunnen mooi weer spelen zonder dat je dat perfect aan iemand af kunt lezen. Dat zul je ook met 6 bezoekjes dan niet eruit halen bij iemand. Bij Veel wel, dat klopt, maar ook niet iedereen. Niks is feilloos hierin. Het is niet zo dat als je niet minimaal 5x komt, dat je geen keus kunt maken als beide partijen zijnde.

En ik heb ook al aangegeven; voor mij maakt afstand idd ook niks uit en heb ik er ook voor over om dan wekelijks te rijden. Maar ik snap het wel als iemand dat niet 5 weken achter elkaar kan doen ivm wat dan ook; werk of weet ik wat.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-06-20 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt