*kruipt onder meelees steen uit*
Moet zeggen dat ik het ook wel wat kort door de bocht vind, maar je hebt het recht natuurlijk helemaal om je eigen regels hierin te maken en te volgen en verwachtingen te stellen naar pupkopers. Als fokker zijnde denk ik dat je sowieso vaak gewoon heel anders er tegenaan kijkt als andersom.
Voor ons was het idd ook niet haalbaar om na dat eerste bezoek met 5 weken oud elke week te gaan, dus wij zijn idd ook 'maar' 2x geweest (2,5u rijden) en normaliter zou ik het er zeker voor over hebben gehad (als de mogelijkheid er voor ons was geweest) om elk weekend dat aantal uren op en neer te rijden, want de afstand vond ik idd hierin ook niet belangrijk, maar in die periode was het voor ons jammer genoeg gewoon niet mogelijk ivm andere afspraken en omdat Arya zo plots op ons pad kwam toen en dat allemaal dus wat sneller is verlopen dan verwacht. Ik was denk ik wel afgeknapt als de fokker ons dan om die reden had afgewezen, omdat we niet vaker hadden kunnen komen. Maar nu is het bij ons sowieso anders gelopen omdat de pups al 5 weken oud waren toen wij bij de fokker terecht kwamen en we in eerste instantie contact hadden om op de wachtlijst voor een toekomstig nestje te komen te staan tot er toevallig een annulering kwam.
Maar de fokster had een goed gevoel bij ons en vice versa ook, we hebben meermaals telefonisch contact gehad nog en contact via whatsapp en delen van foto's en filmpjes werd ook gedaan. Ervanuitgaand ook dat de fokker een goed idee had van de karakters van de pups, hebben wij alles in goed vertrouwen gedaan met maar 2x daar te zijn geweest en wij hadden ons echt geen betere hond kunnen wensen; Arya heeft ons misschien nog wel meer uitgezocht als wij haar

. Mochten we ooit nog voor een andere ODH erbij gaan, staat zij ook gelijk weer bovenaan ons lijstje als fokker zijnde en weet ik ook dat wij voorrang zouden krijgen, ondanks dat haar wachtlijst nu ook al een tijdje vol staat.
Ik voel me er in ieder geval niet minder zeker over qua keus van de pup, omdat we d'r minder vaak gezien ehbben en heb er ook niet minder vertrouwen door naar de fokker toe. Ik vind kiwi's inzicht daarin dan ook veel fijner; het mag, maar moet niet. Je hoeft elkaar echt geen miniaal 6x te zien om elkaar te leren kennen en ook de pups te leren kennen als er vertrouwen is tussen beide partijen, maar dat ben ik

Als je dat wel graag wilt en je de mogelijkheid hebt om bv. wekelijks te gaan is dat natuurlijk ook helemaal super. Maar als je dat niet hebt/kunt is het echt geen kwade zaak vind ik. Misschien als je ook echt specifieke eigenschappen zoekt in een pup qua toekomst plannen in de show, sport, etc. dat je er ook weer anders tegenaan kijkt. Wij hadden op zich met onze bezoekjes en de kennis van de fokker over de pups en ontwikkelende karakters genoeg. Als het mogelijk was geweest om vaker te gaan, hadden we dat ook gedaan maar dat is anders gelopen, maar voel me daar niet minder prettig bij.
Wij hebben ook nog heel goed contact met de fokster. Bellen regelmatig en hebben via whatsapp sowieso een paar x per week wel contact; delen van foto's/filmpjes en verhalen enz. Binnenkort gaan we nog een bezoekje plannen om op bezoek te gaan.
---
Dat van vrijwel geen foto's en filmpjes sturen Omdat het showfokkers zijn vind ik ook wel een vreemde reden moet ik zeggen. Wat maakt het in godsnaam uit als je pupkopers foto's stuurt ( sowieso zie ik het probleem ook niet als zij deze eventueel online zetten maar misschien denk ik te makkelijk haha) Als het niet herkenbaar mag zijn, hoeven ze toch maar de kennel naam gewoon niet te plaatsen. En als je het niet online wilt hebben, kun je toch gewoon wel foto's prive uitwisselen. Tegenwoordig zijn foto's en filmpjes toch echt zo gemaakt met de telefoon.
@Gitta Ik zou dat ook echt heel jammer vinden inderdaad, dus snap goed dat jij en je vriend daar wel van baalt! Maar goed, ik ben geen fokker dus kan me er sowieso niks bij voorstellen. Maar nog even aftellen nu en dan kan de uk mee naar jullie forever home!
NayomieOhhhh nog maar 2 weekjes!! Wat een heerlijk vooruitzicht zeg! En natuurlijk foto's plaatsen als je meer weet he, ik ben vreselijk nieuwsgierig haha.
---
Leuk begin van de ochtend hier; Arya had flinke diarree en de hele bench onder gepoept germ (ook met poepen buiten nog diarree). We hebben haar dus niet gehoord vannacht, want de camera is schijnbaar stuk. Wat een vreselijk toeval. Zooo sneu, ze heeft dus ik weet niet hoelang in die poep lucht moeten liggen. Het memory foam matras is nu dus wel naar de haaien jammer genoeg, en de hele bench konden we van binnen en buiten poetsen, de vloer, de muur en deur aan een kant waar de bench tegenaan staat. Arya uitgebreid in bad gedaan en goed kunnen inzepen, terwijl manlief en ik kokhalzend met alles bezig waren. Erna alles goed gedweild nog. Ik zit nu even aan een welverdiende koffie. Dus vandaag maar wat vaker naar buiten gaan met d'r en even kijken of het aanhoudt. Het kan stom toeval zijn of ook niet want de kat had gister ook diarree... Ik blijf hopen dat het stom toeval is ivm dat Arya sowieso wat van slag is de laatste weken omdat ik denk dat de loopsheid nu echt eraan komt. Ik hoop echt dat dit geen giardia is. De kat heeft nog niet gepoept vandaag dus even afwachten hoe het daar straks is ook. Kan ik deze dag skippen?
Zondag een groepswandeling gedaan op een losloopplek zo'n 40-45min van hier waar we achteraf nog terrasje hebben gedaan en overall heeft ze het goed gedaan. Waren natuurlijk heel veel prikkels voor d'r en dan reageert ze daar soms wel op, maar met even aanlijnen/rust tussendoor was ze weer snel bijgetrokken en reageerde ze super. Op het terras deed ze het ook goed, met veel kleine rondrennende kindjes, veel honden overal om d'r heen. Ze heeft niet constant rustig gelegen maar bleef grotendeels van de tijd wel rustig zitten en rondkijken.
Gisteren een rondje heide gedaan en wat was het heerlijk rustig haha. Zo fijn dat we de mogelijkheid hebben om buiten het weekend om te kunnen gaan. Misschien dat ze de diarree wel heeft van daar, want ze is het water in geweest en hapt in het water. Misschien dat ze daar wel ziek van is geworden. Ze heeft gisteren wel nog gewoon normaal gegeten enz. Heb d;r een kuipje E&C vlees gegeven, wat ze al een tijdje niet meer had gehad; krijgt ze wel eens als snackje tussendoor, dus misschien dat ze daar wel op gereageerd heeft. Ik weet het niet... Maar hopen dat het weer bijtrekt en niet blijft aanhouden in ieder geval. Zo erg als dit nu, dat ze de hele bench heeft ondergepoept, heeft ze nog niet eerder gehad. Germ.
[ [url=m/mrJu57.jpg]Afbeelding[/url] ]