Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:46

@ Cursebreaker Oog was helaas al te ver heen voor zachte heelmeesters. :P
Gelukkig zit er geen beschadiging op maar we gaan wel weer lekker 4x daags druppelen. Is hij vast heel blij mee hahaha.

Wij kregen Popo ook in de winter (januari) en toen hij een week of 10-12 was ging het flink sneeuwen maar hij mocht daar echt wel even in spelen. Maar er zijn dan dus inderdaad mensen die je aanspreken omdat ze denken dat een pup na 2 minuten onderkoeld raakt. :')

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:02

@ Cursebreaker: Over warme dagen en een pup die veel naar buiten moet om te plassen: Ze kunnen best wat hebben hoor, zo lang je ze niet te lang laat lopen. Heb je niet toevallig een Bolderkar, of een grote krat op de fiets?

Ik kreeg Marley vorig jaar op 28 juli op de eerste dag van mijn vakantie van 3 weken en het was toen ook behoorlijk warm. Heb gauw een tweedehands fietskar gekocht zodat ik wel een beetje op pad kon met hem zonder dat ie te ver moest lopen.

En afgelopen weken, wilde ik hem toch ook wel een keer tussendoor kunnen laten plassen dus werd meneer gewoon even met de poten in het ultra goedkope hondenzwembadje van de action gezet, zodat hij met natte poten in elk geval het stukje straat naar de berm kon overbruggen. Heeft prima gewerkt, hoewel meneer zelf het maar niks vond, dat water :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:04

Allebei mn chinezen zijn van sept dus die hebben ook sneeuw gehad toen ze nog heel klein waren en ze gingen gewoon mee naar buiten alleen niet te lang natuurlijk.
Mn teef is de eerste 2 jaar ook gewoon mee naar stal geweest en die ging gewoon in het stro op de deken van mn pony liggen slapen.
Maar ze hadden wel altijd jasjes aan anders was t wel echt te koud.
Nu zijn ze inmiddels wel van suiker als t maar een beetje regent willen ze niet meer mee :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 23:09

Olly kreeg ik in november 2017 en het sneeuwde die winter enorm. Nou die hond heeft heel wat lol gehad in de tuin haha. Die was echt lang alleen buiten aan het spelen. Als die het koud heeft, komt die vanzelf wel binnen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:22

Sneeuw slecht voor pups? Aelynn komt uit Hongarije en is midden in de winter geboren. Op 7 weken speelde ze al heerlijk buiten in de sneeuw met de broertjes en zusjes tuurlijk geen uren. Maar even lekker spelen er in kan echt geen kwaad.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:37

Sneeuw is in ieder geval minder belastend dan zand. Een uurtje in het zand lopen doet meer 'schade' dan sneeuw.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:47

KimD schreef:
Sneeuw is in ieder geval minder belastend dan zand. Een uurtje in het zand lopen doet meer 'schade' dan sneeuw.

sneeuw in pluizig haar wil wel gaan plakken natuurlijk, maar niet in vijf minuten, en het geeft inderdaad geen slijtage/open kussentjes zoals warm zand wel kan doen... En de meeste honden vinden sneeuw héérlijk! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 08:21

Boellie vind sneeuw geweldig! Maar geboren in maart en nog geen sneeuw gezien tot ie bijna een jaar was natuurlijk. Chick komt uit april en voordat ze een jaar was nog nooit sneeuw gezien en toen kwam ze bij ons.
Ze vind sneeuw maar koud.. en nat... :P Maar sneeuwballen vangen vind ze net als boellie t einde.
Ben benieuwd hoe Djes t straks gaat vinden. Maar hoe gaaf ik sneeuw ook vind.. ik kijk er nog niet naar uit naar die kou _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:22

Ik hoop ook echt dat we goed sneeuw gaan krijgen dit jaar zodat Arya lekker kan spelen erin <3

T-minus 3 nachtjes slapen *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 08:28

aftellennnnnnn

hier nog 4 nachtjes slapen :+ Ben nu al stik nerveus _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:30

Goed, dat ligt dus niet aan mij; die zenuwen hahahah!
Die zijn hier ook volop aanwezig momenteel, yikes :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:42

Aaah zo leuk, jaloers op jullie. Ik moet nog 6 week wachten. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 08:46

Haha hier niet voor de pup hoor. Maar t word voor mij de eerste keer dat ik zelf show.

Bij Boellie had ik geen zenuwen, de dag dat we gingen kijken was de dag dat ik hem ophaalde. Chick vond ik wel spannend maar toen was ze ook nog eens geen pup meer. En daarna werd ik pas stik nerveus toen ze bijna moest bevallen. Ik was ergens zo bang voor alles wat fout kon gaan. Maar vanaf de bevalling was ik zo relaxt. Daarna vond ik het wel weer heel spannend dat Djessey zou blijven :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:49

Ik wil geen sneeuw, dan lijkt mn hond zo vies :')

Bibi bereid zich alvast voor op de volgende speurcursus. Beginners succesvol afgerond, eind september gaan we verder met gevorderd :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 08:54

Haha dat heb je leuk gedaan!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:03

kiwiwitje schreef:
Haha dat heb je leuk gedaan!

Als ze maar iets ‘geks’ mag doen voor een snoepje is het al gauw leuk wat Bibi betreft :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:03

Hihi ja ik vind het wel spannend allemaal. Ondanks dat ik 12,5 jaar een hond heb gehad, is dit alles nu gewoon compleet nieuw voor me omdat ik nooit een pup heb gehad. En ook nog nooit een kitten/kat en dan dadelijk met 2 zit :')

Kan me voorstellen dat je het spannend vind, die show @kiwiwitje!!

@Liesje,
wat leuk zeg!!
Ik hoop na puppy en gehoorzaamheid ook wel verder te gaan met iets, maar Wat is nog even afwachten. Wil natuurlijk kijken waar Arya's interesses dalijk liggen en dan eens wat uitproberen. Speuren is iets waar ik ook zeker wel voor opensta, lijkt me erg leuk om te doen samen met m'n hond. Agility daarentegen lijkt me ook leuk, dus ik ga tegen die tijd gewoon eens proberen wat ons beiden goed gaat liggen. Duurt nog wel even in ieder geval haha.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:11

Gaaf dat speuren Liesje!

Hier een kleine dikzak op de bank die het wel gezellig vind dat niks doen :P

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:13

Heerlijk als ze gewoon ook lekker kunnen luieren, toch? Zeker als je het gewoon echt nodig hebt dan. Hoe gaat het met jou nu?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:13

Haha precies iets spannends op TV :P

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:21

Dag twee was het ergst werd mij verteld. Zo voelt het ook vandaag haha. Dus echt rustig aan doen.
Skye en ik hebben een Gilmore Girls marathon, het was een spannend stukje hahahahaha.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:24

@cursebreaker Agility lijkt mij ook heel leuk. Bibi is nu met gehoorzaamheid vervolg I best fanatiek als er een loopplankje wordt neergezet, dus ik denk dat ze dat ook erg leuk zal vinden om te doen. Voor nu kan ze haar geestelijke ei echt goed kwijt in het speuren en is dat ook niet zo belastend. We zijn wel een uur of anderhalf uur onderweg maar zijn kleine stukjes spoor volgen, tijd zitten, etc. Bij elkaar lopen we nog geen 2km :') Als ze straks oud genoeg is gaan we denk ik ook wel iets van agility doen. De hondenschool biedt ook een cursus sport & spel, daarin wordt kennis gemaakt met verschillende dingen en ik denk dat ik die ga doen om te kijken wat ze leuk vindt. Maar pas met 1,5 jaar ofzo. We merkten vanaf het begin dat Bibi graag speurt, ik wil daar ook graag mee verder. Het is écht samenwerken met je hond, en dat is superleuk. Ik kan er onwijs van genieten als we samen de spoorloper hebben gevonden en ze dan euforisch naar mij toe komt zo van knap hè mam?! We hebben hem gevonden!! :') Ze is dan echt oprecht trots dat het weer is gelukt :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:32

Wat een leuke collage Liesje! Speuren lijkt mij ook erg leuk om te doen.

Heerlijk Kim vicious! Sterkte vandaag, maar dat komt vast goed met zulk leuk gezelschap.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:36

Speuren is idd een mooie manier om ze lekker actief te houden zonder dat ze lichamelijk zwaar belast worden idd. Zeker als ze dan nog jonger zijn wel een leuke optie. Ik wil tzt ook gewoon even uitvogelen wat Arya gewoon leuk zou vinden om te doen en kijken we dan waar we ons voor gaan inschrijven. Dat speuren klinkt idd geweldig om samen te doen ja!

En hoe het zit met agility en de leeftijden waar de meesten normaal beginnen en hoe intens het allemaal is, durf ik niet veel over te zeggen want ik heb er geen ervaring mee. Daar zou ik zelf met mijn herder pup ook zeker tot minimaal 1,5jaar mee willen wachten > al zijn er volgens mij best wat kleinere oefeningen wat je al eerder een beetje kunt oefenen met ze :) Gewoon voor de leuk > tunnels en plankjes gewoon lopend doen bv. slalommen enz. Als ik zie hoe goed je moet opbouwen met alleen al wandelen het eerste jaar, denk ik dat speuren bij ons straks misschien ook beter aansluit om mee te beginnen - Als Arya dat leuk vind - ipv agility ivm de lichamelijke belasting van de heupen dan vooral.

Maar goed, we moeten eerst de puppy cursus overleven, lol. En dan de gehoorzaamheid cursussen die ik vooral voor mezelf er achteraan wil doen. Pas daarna ga ik eens rondsnuffelen en kijken wat we willen gaan doen qua speuren of agility ofzo.

Zag laatst iets wat ook wel grappig uit zag: Suppen.
Dat je op zo'n paddle board zit met je hond en lekker over het water gaat ermee.
Wil ik misschien in de toekomst wel eens een workshop van doen.

@Kimvicious
ahh oliebol zeg :( Hoop voor je dat het herstel zsm achter de rug gaat zijn. Beterschap
Gilmore Girls is wel een leuke afleiding <3

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:49

Ahh wat een leuke foto's van Bibi en Skye <3
Popo kan ook zo vreselijk lui zijn binnen, heerlijk vind ik dat eerlijk gezegd hahaha.

En sterkte Kim, hoop dat je je snel wat beter voelt, maar gelukkig heb je leuk gezelschap.

@ Cursebreaker volgens mij wachten de meeste hondenscholen met de echte agility tot je hond is uitgegroeid (dus bij de meeste ongeveer 1,5 jaar), maar je kan vaak wel eerder starten met de basisprincipes aanleren natuurlijk, op laag tempo en nog niet de hoogte in, dat is niet belastend. Wij deden op gehoorzaamheid ook af en toe een tunneltje of een hindernisje net boven de grond, om een paaltje heen leren lopen, etc.