De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:05

Gisteren hadden we flynn mee naar de dierenarts voor controle.

Nu adviseert mijn dierenarts haar te laten sterilisssren ivm met kanker in haar baarmoeder wat op oudere leeftijd kan komen?

Wat is jullie mening daar in?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:12

Sterkte Utopia :(:)

Hier ook gewoon ‘zieke’ konijnen ingeënt maar nooit problemen gehad met enting, wel zonder enting :=

Panda, Tsja daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb van de 3 dames 1 laten helpen omdat ze echt enorm last van haar hormonen had, sinds Spetter geholpen is zie je dat ze veel rustiger is en ook niet meer zichzelf en de anderen in de weg zit :)
De rest is hier niet geholpen.. (behalve dan de mannen)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:14

Sterkte Utopia :(:)
Wat een schatje Dinek
Oppakken vinden ze hier ook niks. Naar de DA gaan is bij mijn konijnen nooit een probleem geweest, als ze terug zijn even mokken op hun veilige plekje en daarna zijn ze het weer vergeten :)
Charmant jolmer :D
19 mei staat een afspraak om te traanbuizen te spoelen en als het kan om Mila te laten castreren. Merken jullie verschil tussen voor de castratie en erna qua karakter en gedrag?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:29

Bij Majoor heb ik maar 1 kans, ademenhalen, grijpen en hopen dat ik er zonder krassen vanaf kom. Normaal is ze wel boos na bezoekje da, maar trok het bij. Alleen de laatste keer is er zo veel mis gegaan(da heeft buikhuid opengetrokken per ongeluk met klit er uit trekken en is gehecht zonder verdoving ivm overdaad aan adrenaline en stress) sindsdien is ze erg wantrouwig, logisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:32

:(:) sterkte Utopia

Ik ga niet worstelen met 5 kilo Lilo en 4 kilo Tarzan , nagels knippen op de grond met mijn been los achter de flaporen en een been achter de kont en dan poot voor poot nagels knippen _O- . Het is best lenig _O-

Hormoonbom Lilo heb ik laten helpen , tot dusver alle voedsters op de eerste na maar die had baarmoederkanker -O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:34

Dankjulliewel.. :+: Mijn mannetjeskonijn, haar vriendje was haar helemaal aan het zoeken, dus ik dacht: zet het reismandje er nog even bij, kan hij afscheid nemen... gaat ie op haar rijden..... _-:( Klotemannetjes...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:31

Wat akelig, Utopia! Hebben de kleintjes het ook niet overleefd?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:26

Nee, ze had er ook maar 2! De eerste is gewoon natuurlijk eruit gekomen, maar is 's nachts gebeurd en in de ochtend was hij al helemaal koud, ook niet gedronken bij moeder, want buikje was helemaal leeg.. dus ik denk dat ze gewoon niet zo goed begreep wat de bedoeling was :(:) En de tweede lukte dus niet... waarschijnlijk waren ze veel te groot, omdat ze ook maar met z'n 2en waren. Ze waren zo groot als de hand van mijn vriend! :oo Leek me sterk dat het er maar 1 zou zijn, dus naar de DA om te checken, maar die kon het niet echt voelen, dus röntgenfoto, bleek er nog 1 in te zitten.. Moest er toch uit, dus daarom keizersnede.. maar toen had ze al zoveel stress gehad, dat ze die operatie gewoon niet overleefde.. en het kleintje was ook al dood, in haar buik... -O- Echt zo verdomde sneu allemaal.. |(

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:02

Hè wat akelig allemaal zeg ;( Heel veel sterkte gewenst!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:24

Hmm heb ooit ook eens zoiets meegemaakt. Mijn voedster (Flou met haar gekke bui van vanochtend) heeft het gelukkig wel overleefd. Veel sterkte gewenst. Fokken is helaas niet zonder risico.
Was ze ver over tijd dan omdat de baby's al zo groot waren? Ik heb dat ook al eens meegemaakt maar dat was met 1 baby, met 2 baby's heb ik het nog niet eerder gehoord.

Castreren doe ik hier ook. Aangezien ik dus ook fok met mijn meiden, gebeurd dit rond hun 4 jaar. Ze hadden alle 3 al een vergrote baarmoeder bij de castratie, dus wel grote kans op tumors uiteindelijk. Sowieso krijgt ca. 80% het als ze ouder dan 5 jaar zijn. Maar hoor heel geregeld bij dierenartsen en op de kliniek dat ze tegen hun 7 jaar het allemaal wel hebben. Het is dan ook een veel voorkomende doodsoorzaak. En ik denk altijd maar 'wat ik kan voorkomen, doe ik'. Dat is net hetzelfde als inenten.
Qua gedrag merk ik geen verschil. Ze hebben iets minder last van hun hormonen, maar je gaat niet opeens een heel ander konijn hebben hoor. :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:16

Gelukkig dat jouwe het wel heeft overleefd :+: Was vandaag dag 33, dus op zich niet zo ver over tijd.. op het randje. Tot welke leeftijd fok jij met je voedsters? Zij was ook al wel 3 geweest..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:28

xXutopiaXx schreef:
Gelukkig dat jouwe het wel heeft overleefd :+: Was vandaag dag 33, dus op zich niet zo ver over tijd.. op het randje. Tot welke leeftijd fok jij met je voedsters? Zij was ook al wel 3 geweest..

Dat valt inderdaad mee. Apart. Soms kan je gewoon echt dikke pech hebben. Nogmaals sterkte. :(
Hier zijn ze meestal ook rond de 3 jaar. Ik fok maar 1 nestje als ik dan mijn opvolging heb. Maar heb dus soms ook al wel 2x moeten proberen. Bij Flou heb ik wel even getwijfeld of ik het nog een 2de keer ging doen, maar mijn dierenarts bleef maar zeggen dat het pech was en dat het wel vaker gebeurd bij een eerste nest. Uiteindelijk was het 2de nest perfect in orde, dus ben wel blij dat ik het nog aangedurfd heb. Zij heeft trouwens wel geen keizersnede gehad, baby's zijn er uit geraakt met 2 injecties oxytocine. Wel dood ook, maar dat was op die moment niet belangrijk.
Met 4 jaar zou ik het niet meer doen, een eerste nest.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:56

Omdat wij geen gecastreerde ram kunnen vinden zitten we er aan te denken om jong konijn op te halen en dan zelf te laten castreren maar ja dan zit je weer met extra hok in huis ik verwacht dat de cavias deze maand naar de schuur kunnen als de nacht temperatuur hoger is.

Maar flynn huppelt altijd los door huis kan dit invloed hebben op het konijn die dan op dat moment in hok zit?

We twijfelen heel erg wat we gaan doen blijven zoeken tot we de juiste gecastreerde ram vinden of nu jonkie halen en zodra die gecastreerd kan worden laten castreren

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:06

Tja, ik had eerlijk gezegd ook het idee dat deze mensen niet heel konijn-ervaren zijn... -O- Maarja, wat doe je daar nu nog aan... de kleintjes moesten eruit, en zij gaven keizersnede aan, dan ga je er vanuit dat ze verder geen opties hebben, of al hebben besloten dat die niet afdoende zullen werken.. Was inderdaad ook de bedoeling om maar 1 nestje te fokken bij haar.. Nu eens nadenken of ik het überhaupt wel nog een keer zie zitten, en of er leuke NHD voedstertjes in de buurt te vinden zijn <3 Ik krijg ook inderdaad veel 'pech' te horen, maar sinds we zijn verhuisd zijn er op dat gebied alleen maar dingen fout gegaan... mijn minipony heeft haar veulen verworpen, de merrie die het veulen van mijn hengst droeg heeft het verworpen, het andere voedstertje zijn we natuurlijk ook al verloren.. en nu Marsh.. -O- De mannetjes doen het hier allemaal wel goed :') We zijn hierheen verhuisd, zodat we de paarden aan huis konden houden en ik voorzichtig richting mijn droom om Friese paarden te gaan fokken zou kunnen gaan toewerken... maar dat fokken zit me nu ff niet zo lekker hier :=

Ook een lastige keuze Pandameisje.. Ik zou misschien mijn ogen ook open houden voor een jong rammetje, mocht je er een vinden, kun je het dan altijd nog beslissen...

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:02

Wat een narigheid allemaal utopia sterkte :(:)

Hier gaat het goed met het nieuwe vriendje van chanel.
Hij is erg lief voor haar maar komt ook goed voor zich zelf op!

Afbeelding

Afbeelding

Helaas ging het met mijn nijntje niet zo best.
Afgelopen 2 weken geregeld bij de dierenarts gestaan en heel wat geld lichter.
Het kuurtje heeft geholpen en zijn longen zijn weer schoon maar eten wou hij niet ook de hele dag moe en alleen maar liggen.
Boosdoener toch de kiezen dus gelijk laten helpen.
Maar eten behalve paardenbloemblad ging er vrijwel niks in.
Ook dit is weer iets beter eet een klein beetje brokjes en af toe wat hooi.
Heb weer een beetje vertrouwen er in.

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:06

Wat een zorgen toch weer :(:)
Wel mooie konijntjes en fijn dat het goed gaat!

Ik kom weer even mijn nieuwe konijntje spammen <3 <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Zucht, ik ben verliefd jongens ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:08

:(:) vervelend al die zorgen om flappies

<3 zo knap

De goedemorgen van Lilo vandaag

Afbeelding

Altijd die zooi _O- , Tarzan zat lekker in de reismand

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:10

OMG Rebecca wat heb je, varkens of konijnen? _O-

Echt om bij weg te zwijmelen hè dat kleine fransje <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:29

Dat is wel veel pech opeen utopia. Maar ik heb het gevoel dat zo'n dingen altijd samen gebeuren. Het kan een reden hebben, maar het kan evengoed toeval zijn. Ik ben zo bijvoorbeeld al 3 dieren verloren tijdens de examenperiodes. De miskraam was ook tijdens de examens en Chester zijn EC ook. Ik zal dus heel blij zijn als ik eindelijk afgestudeerd ga zijn. Ook al is het wrs toeval.

Goed dat het weer beter gaat met je nijntje!

Schattige foto Tarzan!

Hier waren mijn meiden ook schattig, op elkaar liggen en elkaar wassen. Maar als je dan een foto wil nemen, krijg je dit. :')
Afbeelding

Wat een bende rebecca. :oo

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 15:21

Wat lief Tarzan <3 !

Omg Rebecca! Wat een varkens :') .

Die hoofden Gigi :')

Afbeelding
Dit ligt vast heeeeel comfi :j

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:31

Leuke konijnen komen er weer voorbij!

Evelienn: sterkte met jouw konijn! Hopelijk knapt hij goed op.

Rebecca: maffe Lilo :')

Gigi: hahaha wat een lieve snoetjes!

Tarzan: weer een nieuwe gekocht? Hoe weet je nu zeker dat dit wel gaat klikken? Wat als dit ook geen goede match is met de anderen?

Es_ther: hahaha lekker comfy hoofdsteuntje zo :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:27

En dan loop je tegen konijn aan op marktplaats helemaal verkocht is jonkie van 8 halve week dus we zetten eerst tijdelijk een extra hok in het huis totdat die gecastreerd is. We gaan hem vanavond ophalen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:28

Wat lief. Succes <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 17:29

Leuk! Foto?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:31

Zucht :')
Afbeelding