Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:45

ik heb van Hooks en hurtta :j dus ken dat merk niet! Maar ik merk dat chansy erg blij is met zijn fleece onderlegde. :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:51

Welke van Rogz heb je trouwens? Mijn budget is ongeveer 70€ per jas maar zie ze van Rogz eigenlijk alleen tot max 40€?

Die merken of Ruffwear of Non Stop zat ik inderdaad aan te denken :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:55

Kaus schreef:
Welke van Rogz heb je trouwens? Mijn budget is ongeveer 70€ per jas maar zie ze van Rogz eigenlijk alleen tot max 40€?

Ohww, ik heb deze:
http://www.harecodierenvriend.nl/produc ... skin-black

In AJ z'n maat was ie 60 euro :j

Die van hurtta vond ik echt 3x niks qua makkelijk aan en uit doen, super irritant tijdens training.

Edit: oja, de nonstop zou ik eerst doen, maar mijn honden hebben soms tuigen om en daar is geen ruimte voor qua vastklikken. De voorkant zinde me ook niet qua handig omdoen.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 02-10-18 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 23:57

Kaus schreef:

Non-Stop is ook heel fijn. Maar als het écht om trainingen gaat zou ik zeker een BOT overwegen. Die zijn er voor gemaakt, wel boven je budget. Of Dexter moet het niet snel koud hebben, dan zou de enkele mesh ook voldoende kunnen zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:06

Deze bedoel je dan denk ik?

https://www.dursydog.nl/product/back-on ... as/244052/

Die valt in de maten die ik nodig heb wel binnen budget dus dat is geen probleem. Ik denk dat Dexter een koukleumpje is, die heeft echt weinig vacht. Dundy zou misschien wel zonder voering kunnen maar wil ze ook niet te kort doen om een paar tientjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:07

Kaus schreef:
Deze bedoel je dan denk ik?

https://www.dursydog.nl/product/back-on ... as/244052/

Die valt in de maten die ik nodig heb wel binnen budget dus dat is geen probleem. Ik denk dat Dexter een koukleumpje is, die heeft echt weinig vacht. Dundy zou misschien wel zonder voering kunnen maar wil ze ook niet te kort doen om een paar tientjes.

Alleen is dat de regenjas, die is prut. Ik ga even voor je zoeken of ik ze online voor je kan vinden. Monumentje!

Edit: Deze https://backontrack.com/nl/multiseason- ... 27390.html, ik zou eens kunnen vragen bij onze vrienden wat deze deken bij hun kost. Misschien scheelt het nog wat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:16

Op zich kan ik wel met die prijs leven. Is goedkoper dan een kapotte hond bij de dierenarts door een spierscheuring.

Maar je benoemt dat dit een jas echt voor de sport zou zijn. Bedoel je dan dat het bijvoorbeeld te warm is om te dragen tijdens het wandelen of...?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:24

Ik zou de BOT niet adviseren voor wandelingen nee. Deze jassen zijn zo samengesteld dat als de hond eenmaal warm is, ook warm blijft. En na de training kun je middels een cooling down de spieren langzaam laten terug koelen.

Met wandelen worden de spieren warm maar kunnen de hitte niet kwijt, dan krijg je oververhitting van de spieren.

Voor een rondje door de regen is de jas verder prima.

Deze jassen mag je ook niet zomaar aan laten, dat moet je opbouwen. Maar dat staat erbij. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 06:25

Ik had een topic gemaakt erover. Uiteindelijk een Kramer jasje geworden. Maar als ze op het natte gras gaan liggen blijft de buik bloot en nat natuurlijk, de borst is wel bedekt bij die van mij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:35

Ik zweer nog altijd bij de hurtta’s. Ik dna niet welk model je hebt als je het zo een gedoe met aandoen vind? Gewoon over het hoofd trekken en 1 gesp vast klikken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:48

Het is sowieso verstandig om iets mee te nemen om op te liggen, zeker buiten. Wij namen altijd yoga matjes mee, heel licht en toch dik genoeg zodat de kou niet optrekt.

En we hebben een bench met kussen in de hal staan. Voor de echt koude trainingen, of we zetten ze terug in de auto. Maar dat is voor Kaus ook geen optie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 09:09

Die jasjes van mij hebben best een breede buikband. En kosten geen drol maar de buik is (natuurlijk) niet helemaal bedekt. Dan had ik er niks aan.

Gisteravond per toeval via fb een volle zus van Boellie tegen gekomen. Zelfde geboortedatum. Behoorlijk jammer dat ze zich alleen niet verdiept hebben in de gezondheid en een reu van een grote broodfokker gebruikt hebben. Uiteraard, voor de kleur(hele nest is blauw drager of blauw, de reu ook)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:10

Pff wat jammer!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:33

Zoe_97 schreef:
Ik zweer nog altijd bij de hurtta’s. Ik dna niet welk model je hebt als je het zo een gedoe met aandoen vind? Gewoon over het hoofd trekken en 1 gesp vast klikken.

Zig haat dingen over zijn hoofd, dus dat is sowieso niks en omdat ik bij trainingen meestal een sliplijntje om heb bij AJ moet ik dan eerst die af doen, jas erover en weer om doen. De Hurtta heeft ook geen opening voor tuig en ik wandel veel met tuig, dus dan gaat die heel erg onhandig zitten. De Rogz klik ik gewoon voor en onder de buik vast en klaar en heeft een ritsje om een tuig-opening te maken :j .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 10:20

Zoe_97 schreef:
Pff wat jammer!

Ja en wat blijkt, ik heb blijkbaar met hun al eerder contact gehad. Denk dat het een stel is en ik dus met de andere helft contact gehad heb. Toen nog vertelde ze al dat ze wilde fokken en heb ik nog wat uitleg gegeven en waar op te letten. nooit meer iets gehoord. Tot ik gisteren een berichtje kreeg omdat ze in mijn fb groep straks het nest willen zetten. Blijkbaar was het al te ingewikkeld om het vastgezette bericht te lezen.. Want daar staan de ''eisen'' in. Maar toen ik vertelde dat bijv Patella Luxatie momenteel behoorlijk aanwezig is in het ras wisten ze niet eens wat het was. Bedoel dan heb je je niet verdiept. En ondanks dat de rasvereniging dit niet verplicht stelt is er genoeg te vinden over PL en kun je er nu zelfs deels de onderzoekskosten terug krijgen van ze.
En toen ik hoorde van de reu -O- Zo jammer weer..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:07

kiwiwitje schreef:
Zoe_97 schreef:
Pff wat jammer!

Ja en wat blijkt, ik heb blijkbaar met hun al eerder contact gehad. Denk dat het een stel is en ik dus met de andere helft contact gehad heb. Toen nog vertelde ze al dat ze wilde fokken en heb ik nog wat uitleg gegeven en waar op te letten. nooit meer iets gehoord. Tot ik gisteren een berichtje kreeg omdat ze in mijn fb groep straks het nest willen zetten. Blijkbaar was het al te ingewikkeld om het vastgezette bericht te lezen.. Want daar staan de ''eisen'' in. Maar toen ik vertelde dat bijv Patella Luxatie momenteel behoorlijk aanwezig is in het ras wisten ze niet eens wat het was. Bedoel dan heb je je niet verdiept. En ondanks dat de rasvereniging dit niet verplicht stelt is er genoeg te vinden over PL en kun je er nu zelfs deels de onderzoekskosten terug krijgen van ze.
En toen ik hoorde van de reu -O- Zo jammer weer..

Inderdaad erg jammer, dat zorgt alleen maar voor meer hindernissen binnen het ras. :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 11:09

Ja, maarja, teef is drachtig. Niks meer aan te doen... Maar stiekem baal ik er wel een beetje van. En tuurlijk met fokken gebeurd dit meer dan genoeg. Maar bij deze is het gewoon net even extra jammer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:12

kiwiwitje schreef:
Ja, maarja, teef is drachtig. Niks meer aan te doen... Maar stiekem baal ik er wel een beetje van. En tuurlijk met fokken gebeurd dit meer dan genoeg. Maar bij deze is het gewoon net even extra jammer.

Er is nog wel wat aan te doe natuurlijk. Maar daar gaan de eigenaren vast niet voor. Ik zou in ieder geval geen podium bieden aan deze mensen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 11:14

Nee en ik kan maar beter niet teveel over die fokker zeggen.. Die eigenaar van de reu heeft via via interesse getoond in dekkingen met Boellie. En hoe leuk ik een hele lading Boellie pups zou vinden.. Niet daar en niet alleen om zn kleur(blauwdragend). (vooruit, om een deel van zn bloedlijn)
De vader van Boellie is namelijk van diezelfde fokker.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:19

kiwiwitje schreef:
Nee en ik kan maar beter niet teveel over die fokker zeggen.. Die eigenaar van de reu heeft via via interesse getoond in dekkingen met Boellie. En hoe leuk ik een hele lading Boellie pups zou vinden.. Niet daar en niet alleen om zn kleur(blauwdragend). (vooruit, om een deel van zn bloedlijn)
De vader van Boellie is namelijk van diezelfde fokker.

-O- -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 11:24

We gaan zondag naar een stafford show vanuit de rasvereniging met een fokker en dan kijken naar eventuele matches voor Chick. Verder kijken dan Boellie kan nooit kwaad.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:09

Even een vraag aan de mensen met meer honden: hoe corrigeren jullie oudere honden de pups?

Hier in huis is Zig de koning, AJ laat zich alles afpakken. Botjes, speeltjes e.d. Nu heb ik een oppaspup en Zig heeft hem geaccepteerd, maar hij mag van AJ dus niks en als hij een botje pakt, wordt dat direct ruw afgepakt. Is dat normaal of moet ik dat corrigeren?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:30

Ik laat ze lekker hun gang gaan zolang ze elkaar niet vermoorden;) Nieuwe honden hier krijgen best aardig op hun flikker in het begin van de andere, maar komt vanzelf goed. Ik ben niet zo moeilijk daarmee;p

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:31

Zou trouwens als die een botje wil, ze allemaal iets geven of alles weghalen. En als de ene het opheeft en van de ander wil afpakken, dan wel corrigeren en ander naar plaats sturen. Als ik een nieuwe pup heb, laat ik geen kluifjes slingeren in ieder geval.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:31

Lilith jat Spip haar eten uit haar bak, ben er niet blij mee maar die ouwe heeft een soft spot voor die frummel :')