[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:58

Jeetje Gloa. Dat wordt een heel gedoe denk ik...
Hoelang denken ze nu bezig te gaan zijn?

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:29

Wat een ellende met je bak zeg.
Hier een dilemma er zitten wormpjes in de bak waarschijnlijk van die opstart wormen.
Maar er zitten ook een soort kikkervisjes in er zijn in de bak albino corydoras eitjes uitgekomen zou dit een plaag zijn of toch babyvisjes (dan heb ij er per ongelijk 2 vermoord heb er nog zoiezo 1 in de bak zien zitten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:34

Pech is denk ik nog te zwak uitgedrukt ;(

Komende zaterdag komen ze de bak uit elkaar snijden. Dan moeten de kapotte stukken tot op de mm worden opgemeten en besteld bij de glashandel. Weer een weekje wachten op levering en dan weer een weekje wachten tot alle kit is uitgehard. Al met al zijn we wel een 2 tot 3 weken verder :(

Net onze vissen bij de winkel gaan halen. Zouden er 3 halen (onze pleco, de mbu en de arowana) en we komen er met 4 thuis :') . Mijn man wilde toch wel graag die beensnoek hebben.

Komende week dan nog onze mbu nr 3 ophalen.

@wend; die wormpjes zijn zelden tot nooit een probleem. Dus zou de gok niet nemen en ze lekker laten zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:36

Heb,je foto of filmpje?
Opstartwormjes had ik ook in een bak.
heb ik als ik ze op de ruit zag gewoon geplet. :+
Filter paar keer goed schoongespoeld en minder gevoerd.
En nu zie ik ze niet meer.

Gloa pff wat een gedoe zo.
Hoop echt dat het straks wel klaar is dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:28

Weer thuis met onze visjes :)

Afbeelding
De pleco U-boot die we al hadden. Sushi vindt het maar niets en heeft zich verstopt.

Afbeelding
MBU nr2

Afbeelding
Zwarte arowana die we blackjack hebben genoemd.

Afbeelding
Florida gar/beensnoek die nu door het leven moet als croco.

Allemaal in hun tijdelijke bakje.
Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:35

Heh wat een ellende zeg.. wel blij dat je ze weer thuis hebt?

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:50

1 filmpje maar tja eigenlijk is het gewoon te klein nog niet echt zichtbaar ofzo.
Baal wel zag dat de corydoras die wormen wel lekker vind dus mits het water goed is maar snel die panda erin doen.
Denkt dat de eitjes ook mislukt zijn.
Ze zijn mooi verkleurd maar de meeste zit nu schimmel.
Fijn dat de vissen terug zijn maar wat zul je blij zijn als het staat en gestart is ik voelde me net zo'n klein kind

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:28

Hi!
Nieuw hier..
is dit ook gewoon een topic voor algemene aquarium dingen.
ik heb sinds kort een bak staan met wat guppen, plate mixjes en neon tetras.
nu was er al eens een gup bevallen en bleven er 3 over die nu aan groot groeien zijn, helemaal leuk.
nu is er vorige week weer een gup bevallen en daar bleven er echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer babies van over. het zijn er zoveel, kan ze niet eens tellen. ik denk een stuk of 30-40..
express de dag van bevalling en daarna een dagje voer overgeslagen in de hoop dat er nog wel wat opgegeten zouden worden, maar er zijn er nog steeds super veel over.
is dit normaal? haha

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:32

Hi

Ja het is een heel algemeen topic.

Als je alleen dat soort visjes hebt, zal er weinig opgegeten worden ben ik bang.

Welkom!

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:51

smurfje schreef:
Hi

Ja het is een heel algemeen topic.

Als je alleen dat soort visjes hebt, zal er weinig opgegeten worden ben ik bang.

Welkom!

thnx!
ik heb een aantal jaar geleden ook een aquarium gehad. en toen aten ze wel 99% op.
maar het is dus normaal dat er nu veel niet opgegeten zijn?

nog een vraagje over de guppen. ik heb nu 3 mannen en 3 vrouwen, ik begreep al dat dat niet ideaal was omdat de vrouwtjes het dan erg druk krijgen door de mannen.
is het slimmer om nu al een paar vrouwtjes erbij te doen, of kan ik ook wachten tot die 3 eerste baby gupjes groot zijn geworden en hopelijk dan vrouwtjes zijn?
duurt wel een paar maanden begreep ik

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:34

Ik weet niet hoe groot de 3 oudste jonkies zijn maar je kunt het in principe al vrij vroeg zien. :)
Vrouwtjes hebben een ronde vin onder de buik en mannetjes een rechte/dunnere:
Afbeelding
Dat zou vanaf een week of 3 zichtbaar moeten zijn.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:43

Als je maar uitkijkt voor inteelt en doorfok. Op ten duur je mannen ruilen met andere guppy eigenaren voor vers bloed

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:26

lor1_1984 schreef:
Ik weet niet hoe groot de 3 oudste jonkies zijn maar je kunt het in principe al vrij vroeg zien. :)
Vrouwtjes hebben een ronde vin onder de buik en mannetjes een rechte/dunnere:
[ [url=m/iVcXai.png]Afbeelding[/url] ]
Dat zou vanaf een week of 3 zichtbaar moeten zijn.

ja dat ken ik idd. de "oudere" 3 baby guppen zijn nu ongeveer 1,5 cm groot en zien er alle 3 precies hetzelfde uit. ze zijn denk ik een week of 2 oud.

smurfje schreef:
Als je maar uitkijkt voor inteelt en doorfok. Op ten duur je mannen ruilen met andere guppy eigenaren voor vers bloed

dat is wel een slim idee thnx!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:34

Ik deed mijn mannen 's zomers naar buiten in een speciekuip met aquariumpomp/filter erop.
Hadden de vrouwen even een poosje rust ook.
Mannen guppen raak je ook vrij makkelijk kwijt als je ze aanbiedt trouwens. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:10

Ik heb sinds woensdag 7 vissen erbij trouwens. :+
Voor mezelf had ik een tricolor oranda en een rode butterfly moor besteld en toen kwam ik een oproep tegen van iemand uit de buurt dat die met redelijke spoed een plekje zocht voor haar 5 sluierstaarten.
2 daarvan blijven hier wonen, de ene omdat ik er gelijk voor viel en de andere omdat die dusdanig salto's maakt(e) dat ik hem niet uit handen ga geven, al zou hij evt nog verbeteren.

Anyway, dit zijn de eerste 2:
Afbeelding

De andere moet ik nog fatsoenlijke foto's van maken maar die zijn wat groter (5-6cm tot bijna 25cm :wow:)

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:10

lor1_1984 schreef:
Voor mezelf had ik een tricolor oranda en een rode butterfly moor besteld en toen kwam ik een oproep tegen van iemand uit de buurt dat die met redelijke spoed een plekje zocht voor haar 5 sluierstaarten.
2 daarvan blijven hier wonen, de ene omdat ik er gelijk voor viel en de andere omdat die dusdanig salto's maakt(e) dat ik hem niet uit handen ga geven, al zou hij evt nog verbeteren.
[ [url=m/sHwLsa.jpg]Afbeelding[/url] ]

De andere moet ik nog fatsoenlijke foto's van maken maar die zijn wat groter (5-6cm tot bijna 25cm :wow:)

Ik heb er ook een paar de buren wilde ze niet meenemen anders werden ze weggegooid.
Ze zitten in een te kleine bak en zijn hier nog harder gaan groeien.
Ik zit zo op stabiele temperaturen te wachten en ze de vijver in te kunnen doen.

Die wormpjes in de bak zijn opstart wormen.
Heb vandaag 10 corydoras panda opgehaald kunnen ze lekker eten.
Schijnbaar heeft het baby visje het overleefd in de bak die is flink gegroeid.
1 eitje is uitgekomen van de 2de leg daar staat nu voer voor te kweken.
En vandaag weer 8 blaadjes vol eieren eruit kunnen halen ik ben benieuwd (de rest heb ik laten op eten).
Mijn man word gek van mijn geduurd voor het aquarium.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:12

wend2009 schreef:
lor1_1984 schreef:

Ik heb er ook een paar de buren wilde ze niet meenemen anders werden ze weggegooid.
Ik zit zo op stabiele temperaturen te wachten en ze de vijver in te kunnen doen.

Die wormpjes in de bak zijn opstart wormen.
Heb vandaag 10 corydoras panda opgehaald kunnen ze lekker eten.
Schijnbaar heeft het baby visje het overleefd in de bak die is flink gegroeid.
1 eitje is uitgekomen van de 2de leg daar staat nu voer voor te kweken.
En vandaag weer 8 blaadjes vol eieren eruit kunnen halen ik ben benieuwd (de rest heb ik laten op eten).
Mijn man word gek van mijn getuur voor het aquarium.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:39

Hier is het aquarium een tweede televisie. Voer er in en met de kinderen op schoot vissen kijken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:59

Ik zit idd ook geregeld op de poef naast de binnenvijver te kijken. :)

Dit zijn mijn andere blijvers trouwens:
Afbeelding
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 00:01

wend2009 schreef:
lor1_1984 schreef:

Dat duurt nog wel 2 maanden schat ik.
Maar beter tijdelijk in een te kleine bak dan weggegooid idd. :)

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:35

lor1_1984 schreef:
2 daarvan blijven hier wonen, de ene omdat ik er gelijk voor viel en de andere omdat die

Dat duurt nog wel 2 maanden schat ik.
Maar beter tijdelijk in een te kleine bak dan weggegooid idd. :)[/quote]

Maar het is zo sneu de grootste heeft allenmaal stoot plekjes ik hoop dat ze het zo lang redden.
Die grote is zo'n beetje verdubbeld sinds augustus.
Vandaag ons baby visje voor het eerst levend voer gegeven ziet er maar schattig uit.
Gisteren was echt alles in paniek door die 10 pandas dus ben blij dat ik ze in de avond pas gekocht heb want daarna is de lamp uit gegaan en werd het rustig.

Hebben jullie nog ideeën om in de bak te doen qua midden boven visjes de vloer zit vol.

Sorry trouwens voor de fouten ik zit altijd op mijn telefoon en ben nog niet geheel wegwijs hier op het forum.
Afbeelding

Als je recht tussen de bladeren kijkt zit daar het wonderlijke baby visje wit

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:41

lor1_1984 schreef:
Ik zit idd ook geregeld op de poef naast de binnenvijver te kijken. :)

Dit zijn mijn andere blijvers trouwens:
[ [url=m/RMUcNx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T9G8WF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding
Dit zijn ze die echte goudvissen moeten de vijver in en die anderen eigenlijk in een grote bak

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:59

Tip:
Haal de bodembedekking en decoratie eruit, vervang dat evt voor een dun laagje filterzand.
Zo hebben ze extra zwemruimte.
De wondjes kunnen komen door paargedrag, maar ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur te steken.
Bij een Intratuin en vergelijkbare winkels heb je overigens filterbakken van 150l voor om en nabij de €50,-, voor ong dezelfde prijs kun je ook een IBC tank kopen, maar dan wel ff navragen waarvoor die gebruikt is geweest.
Een IBC tank heeft ong 800-1000l inhoud.
Voor nu zou ik elke dag of om de dag minimaal 75% water wisselen en intussen kijken voor een grotere bak of de boel ter herplaatsing aanbieden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:14

Een IBC is groot hoor. Zijn maar weinig die zoiets het huis in krijgen :=

Ik heb zelf een palletbox. Poten eraf gezaagd en hij paste zelfs in ons oude kleine arbeidershuisje door de gang en de deuren.

Vandaag komen ze terug voor de bakreparatie.....ben heel benieuwd......

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:45

Das waar, had ik ff niet bij stilgestaan. :o
Maar idd, zoiets zou ook kunnen.
Framezwembadje kan ook, kost ook niet zoveel en je hebt aardig wat ruimte dan. :)
De kleinste maat is officieel wel wat te klein (120x120x30cm/400l) maar al een enorme verbetering tov het huidige aquarium.