Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurfje schreef:Hi
Ja het is een heel algemeen topic.
Als je alleen dat soort visjes hebt, zal er weinig opgegeten worden ben ik bang.
Welkom!
lor1_1984 schreef:Ik weet niet hoe groot de 3 oudste jonkies zijn maar je kunt het in principe al vrij vroeg zien.
Vrouwtjes hebben een ronde vin onder de buik en mannetjes een rechte/dunnere:
[ [url=m/iVcXai.png]Afbeelding[/url] ]
Dat zou vanaf een week of 3 zichtbaar moeten zijn.
smurfje schreef:Als je maar uitkijkt voor inteelt en doorfok. Op ten duur je mannen ruilen met andere guppy eigenaren voor vers bloed
lor1_1984 schreef:Ik heb sinds woensdag 7 vissen erbij trouwens.![]()
Voor mezelf had ik een tricolor oranda en een rode butterfly moor besteld en toen kwam ik een oproep tegen van iemand uit de buurt dat die met redelijke spoed een plekje zocht voor haar 5 sluierstaarten.
2 daarvan blijven hier wonen, de ene omdat ik er gelijk voor viel en de andere omdat die dusdanig salto's maakt(e) dat ik hem niet uit handen ga geven, al zou hij evt nog verbeteren.
Anyway, dit zijn de eerste 2:
[ [url=m/sHwLsa.jpg]Afbeelding[/url] ]
De andere moet ik nog fatsoenlijke foto's van maken maar die zijn wat groter (5-6cm tot bijna 25cm)
wend2009 schreef:lor1_1984 schreef:Ik heb sinds woensdag 7 vissen erbij trouwens.![]()
Voor mezelf had ik een tricolor oranda en een rode butterfly moor besteld en toen kwam ik een oproep tegen van iemand uit de buurt dat die met redelijke spoed een plekje zocht voor haar 5 sluierstaarten.
2 daarvan blijven hier wonen, de ene omdat ik er gelijk voor viel en de andere omdat die dusdanig salto's maakt(e) dat ik hem niet uit handen ga geven, al zou hij evt nog verbeteren.
De andere moet ik nog fatsoenlijke foto's van maken maar die zijn wat groter (5-6cm tot bijna 25cm)
Ik heb er ook een paar de buren wilde ze niet meenemen anders werden ze weggegooid.
Ze zitten in een te kleine bak en zijn hier nog harder gaan groeien.
Ik zit zo op stabiele temperaturen te wachten en ze de vijver in te kunnen doen.
Die wormpjes in de bak zijn opstart wormen.
Heb vandaag 10 corydoras panda opgehaald kunnen ze lekker eten.
Schijnbaar heeft het baby visje het overleefd in de bak die is flink gegroeid.
1 eitje is uitgekomen van de 2de leg daar staat nu voer voor te kweken.
En vandaag weer 8 blaadjes vol eieren eruit kunnen halen ik ben benieuwd (de rest heb ik laten op eten).
Mijn man word gek van mijn getuur voor het aquarium.
wend2009 schreef:lor1_1984 schreef:Ik heb sinds woensdag 7 vissen erbij trouwens.![]()
Ik heb er ook een paar de buren wilde ze niet meenemen anders werden ze weggegooid.
Ze zitten in een te kleine bak en zijn hier nog harder gaan groeien.
Ik zit zo op stabiele temperaturen te wachten en ze de vijver in te kunnen doen.
lor1_1984 schreef:Ik heb sinds woensdag 7 vissen erbij trouwens.![]()
2 daarvan blijven hier wonen, de ene omdat ik er gelijk voor viel en de andere omdat die