Altijd leuk om te zien hoe zo'n diertjes dan openbloeien .
Hoop van wel, anders heb ik ze voor niets gekocht . Maar 's nachts koelt het meestal wel af, als je het dan in de diepvries laat liggen, gaat dat zo ook niet? Of worden ze vrij snel weer warm als je ze buiten legt?
Hier liggen ze er idd elke nacht in , vaak uurtje of 2 a 3 en dan zijn ze wel weer ontdooit . Hangt van het uur af , in de hevige middagwarmte gaat het veel harder
Dan koop ik er misschien toch best twee. Bedankt voor de tip .
Eoweyn_x
Geplaatst: 28-05-17 19:23
Hier maken ze er wel gebruik van... maar de andere 10 niet. Die liggen er een meter naast. Het koelt de omgeving natuurlijk wel maar of dat dan ook nog werkt Ik heb er 3, 2 in gebruik en eentje leg ik voor de ventilator voor wat koudere lucht. Ze houden het binnen in ieder geval de hele dag uit, leg ze rond 12 uur neer en haal ze rond 9 uur weg. Voor de andere konijnen buiten heb ik er geen, die hebben lakens over de ren en veel schaduw.
MoppieFilou, ben je niet van plan ze kort te houden? Ik merkte zoveel nadelen aan die vacht dat ik ze altijd kort hield.
Binky wil niet eten. Moet ik nu nog de dierenarts bellen? Morgen moet ik de hele dag werken..
Marloez
Geplaatst: 29-05-17 07:06
Heeft Binky inmiddels gegeten? Niet eten is wel een dingetje, ik zou gewoon bellen!
Om 11:00 uur met Floki naar de dierenarts om te laten steriliseren.. Ik hoop dat alles goed gaat, het is zo sneu.
Hebben jullie nog goede tips voor na de operatie? Ik ga kruidenhooi in huis halen en verse peterselie. Verder een kruikje (mocht het nodig zijn want het is aardig warm natuurlijk) en veel zachte handdoeken. Van de dierenarts krijg ik dwangvoeding mee.
Sterkte Marloez, ik had vaak voor de extra een potje olvarit wortel . Maar mijn dieren aten vaak wel een paar uur na de i n greep
Marloez
Geplaatst: 29-05-17 07:19
Okay bedankt voor de tip!
Ze geniet zo van geaaid worden, het is echt een schatje. Het lijkt een beetje alsof ze platgedrukt wordt maar madame gaat er helemaal voor liggen waardoor dat zo lijkt.
Dit is haar tijdelijke onderkomen, klein maar het is even niet anders. Als ze straks weg is wordt het hokje ingericht als herstelroom met handdoeken etc.
Hoe lang duurde het voordat jullie voedsters weer bij de andere konijnen konden?
Hier gaat het heel slecht met Spency. Ze eet al 2 weken niks. Nu kan ze ook niet meer lopen, schud steeds met haat kopje die de scheef houd en heeft nystagmus. Om 8 uur gelijk de DA maar bellen.
Net bij de DA geweest. Even €102 nu hopen dat Spency opknapt. De heeft medicijnen voor EC, voor oormijt en iets dat er voor zorgt dat de darmen weer beter gaan werken.
3 weken vind ik wel heel erg lang. Ikzelf zet ze terug wanneer ze goed opgeknapt zijn,de temperatuur zelf kunnen regelen en als ze goed eten. Dat is tot nu toe altijd na een dag of 2 geweest. Maar omdat Floki zo'n last van haar hormonen heeft zou ik wat langer wachten zodat er geen frustraties komen en de wond de tijd krijgt om netjes te helen.
Dooortje
Geplaatst: 29-05-17 13:03
Binky had vanmorgen weer wat gegeten. Maar niet gekeuteld, mn schoonmoeder houdt het vandaag in de gaten. En anders ga ik vanmiddag gelijk naar de dierenarts.
Spookyskippy sterkte! Hopelijk is ze snel weer de oude
Marloez ik had zelf na 10 dagen ze weer gekoppeld. Had het na 3 dagen toen ook geprobeerd, maar toen vloog Binky Nora gelijk aan. En daar had ik geen zin in met zo'n grote wond. Na 10 dagen was het weer als vanouds