Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 23:04

Ik volg beperkt seminars. Ondertussen weet ik welke trainers wel en niet bij me passen en heb ik goede instructeurs voor mijn wekelijkse lessen.
Ik zoek het wel vaak in de trainers die aansluiten bij m’n reguliere lessen. Dat werkt voor mij het fijnste.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:09

Heerlijk genoten van een dagje wedstrijd in Hoge Hexel.
Niet onze beste dag maar zeker niet negatief.

1e rondje was spel. Zaten een tussen bonus in en een eind bonus. Die hadden we allebei. Mooi raakvlak en insteek palen waar ik heel blij mee ben en dat leverde ons een 2e plaats op.

Toen VP. Ik was elke keer net te laat en op een gegeven gaag het dan ergens mis. Dat was hier ook zo. Opnieuw er bij gepakt en toen liep die super. Helaas wel een DK maar weer mooie raakvlakken en palen.

Daarna JP. Bij verkennen zei ik al dat het niet echt ons rondje was. Is niet erg want was wel een leuk rondje. Ook hier een DK want ik stond verkeerd en daardoor kon ik Jaxx niet snel genoeg terug roepen. Goeie leer voor de volgende maar ook hier weer hele mooi stukken.

Al met al jammer van de DKs maar toch nog een licht puntje.

Dit was onze dag vandaag. Jaxx was echt super braaf. Luisterde heel goed en ik merk dat we gewoon elke wedstrijd weer tegen nieuwe dingen aan loop waar ik in de debutanten niet bij na hoefde te denken. Is niet erg hoor want zo leren we altijd weer wat bij.

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:24

Gefeliciteerd met je 2e plek.. het is sowieso genieten als er mooie stukken inzitten, vind ik altijd

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:32

Gefeliciteerd met je 2e plek. Jammer van de DK's, maar zolang je verder lekker gelopen hebt, is dat het belangrijkste.

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:36

Hier ook een top weekend gehad. Gisteren in balndain een 1e plaats op het vast parcours voor lexa. Vandaag liepen we bij fly on een 3e plak op de jumping :D

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:52

Super!

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:05

Aankomende week ook weer een drukke week voor de hondjes.

Maandag: behendigheid met Jaxx
Dinsdag: behendigheid met Jaxx
Woensdag: hoopers met Jinn en Jaxx
Donderdag: wandelen met vriendin
Vrijdag: rust (of in de ochtend behendigheid maar gok op rust)
Zaterdag: of hoopers of behendigheid
Zondag: bestaat onze hs 15 jaar en hebben we ook wedstrijd

Simba gaat ook mee maar doet niet altijd mee

Voor de rest werk ik gewoon overdag en zijn de honden bij mijn broer. Die laat ze uit maar gaat er niet mee naar het bos of trainen of iets dergelijks dus kunnen ze dan lekker rusten

Natasja22
Berichten: 720
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:11

Gefeliciteerd JJ en Zoe_97 met jullie behaalde prijzen!

Gaat er zaterdag nog iemand naar speed Almere?

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:32

klinkt weer als hele mooie resultaten en rondjes met super mooie momenten!

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:42

Gelukt met inschrijven..
20 Juli Waddinxveen wordt weer onze eerste wedstrijd na een pauze

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 23:08

Sinds enkele dagen hoopers weer opgepakt met Jinn. Dat gaat super goed! Alleen vandaag vond ik het veld net iets te nat en glad dus er voor gekozen niks te doen.
Helaas want ik gunde het Jinn wel op z'n 11e verjaardag vandaag

Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:42

Gefeliciteerd nog voor Jinn

Natasja22
Berichten: 720
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:36

@JJ Nog gefeliciteerd met Jinn

@karin wij zijn er ook bij 20 juli in Waddinxveen

KarinW86

Berichten: 5275
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:27

Leuk!

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:01

Kom even binnenvallen! Aangezien dit een ruim aantal dagen is, is dit misschien een leuke wedstrijd voor alle lopers in het topic die ook flinke afstanden moeten rijden. Zowel nationaal als internationaal mag deelnemen, en zoals het nu uitziet worden ook alle graden (incl 0 dus) aangeboden. *\o/*

De internationale wedstrijden zijn steeds populairder en in trek, wel zo leuk dat eindelijk de Dutch Open een doorstart krijgt nadat COVID de 1e keer roet in het eten gooide.

Dutch Open 2025, 3 t/m 6 juli, de camping gaat een dag eerder open en een dag later dicht.

Natasja22
Berichten: 720
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:23

@KimD voor ons bijna 2 uur rijden dus helaas iets te ver en we hebben helaas al iets dat weekend.
Hopelijk is er genoeg animo om er weer een leuk evenement van te maken!

Natasja22
Berichten: 720
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:40

Mijn ongeleide projectiel gisteren 1e en 2e rondje. Ze heeft in ieder geval grote lol :+
Heeft er nog iemand tips hoe ik haar beter onder controle kan houden, bepaalde oefeningen of bepaalde trainer, zodat we wat beheerstere eerste stukjes hebben van een rondje kunnen lopen. Nu zit ze helemaal vol met adrenaline, opwinding en stress.




beauty1love

Berichten: 560
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:33

KimD schreef:
Kom even binnenvallen! Aangezien dit een ruim aantal dagen is, is dit misschien een leuke wedstrijd voor alle lopers in het topic die ook flinke afstanden moeten rijden. Zowel nationaal als internationaal mag deelnemen, en zoals het nu uitziet worden ook alle graden (incl 0 dus) aangeboden. *\o/*

De internationale wedstrijden zijn steeds populairder en in trek, wel zo leuk dat eindelijk de Dutch Open een doorstart krijgt nadat COVID de 1e keer roet in het eten gooide.

Dutch Open 2025, 3 t/m 6 juli, de camping gaat een dag eerder open en een dag later dicht.


Wij zijn er zeker bij :D fantastische locatie.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:07

Kim, lijkt me een mooi evenement maar ik moet helaas gewoon werken en de vrije dagen zijn niet ongelimiteerd.. :')

natasja, ik denk dat dat ook te maken heeft met kilometers maken en ervaring op doen. Ik zou lekker vaak op vreemde terreinen gaan oefenen.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:19

beauty1love schreef:
KimD schreef:
Kom even binnenvallen! Aangezien dit een ruim aantal dagen is, is dit misschien een leuke wedstrijd voor alle lopers in het topic die ook flinke afstanden moeten rijden. Zowel nationaal als internationaal mag deelnemen, en zoals het nu uitziet worden ook alle graden (incl 0 dus) aangeboden. *\o/*

De internationale wedstrijden zijn steeds populairder en in trek, wel zo leuk dat eindelijk de Dutch Open een doorstart krijgt nadat COVID de 1e keer roet in het eten gooide.

Dutch Open 2025, 3 t/m 6 juli, de camping gaat een dag eerder open en een dag later dicht.


Wij zijn er zeker bij :D fantastische locatie.


Jou had ik sowieso wel verwacht ja! _O- Ga je ook naar het WK?


Natasja22 schreef:
@KimD voor ons bijna 2 uur rijden dus helaas iets te ver en we hebben helaas al iets dat weekend.
Hopelijk is er genoeg animo om er weer een leuk evenement van te maken!


De verwachting is dat de wedstrijd vrij snel vol zal zijn. Net zoals wij wedstrijden inschrijven in het buitenland, dit jaar Denemarken, volgend jaar bijvoorbeeld Finland, Luxemburg & Duitsland, komen zij ook naar NL voor zulke wedstrijden.

Buiten grote namen aan keurmeesters is het ook gewoon hartstikke gezellig!

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:20

KimD schreef:
Kom even binnenvallen! Aangezien dit een ruim aantal dagen is, is dit misschien een leuke wedstrijd voor alle lopers in het topic die ook flinke afstanden moeten rijden. Zowel nationaal als internationaal mag deelnemen, en zoals het nu uitziet worden ook alle graden (incl 0 dus) aangeboden. *\o/*

De internationale wedstrijden zijn steeds populairder en in trek, wel zo leuk dat eindelijk de Dutch Open een doorstart krijgt nadat COVID de 1e keer roet in het eten gooide.

Dutch Open 2025, 3 t/m 6 juli, de camping gaat een dag eerder open en een dag later dicht.

Ik weet mijn agenda nog niet voor volgend jaar, maar ik zet hem op mijn verlanglijstje. Wanneer gaat hij open? En kunnen we straks gewoon via de raad inschrijven?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:33

fannetje schreef:
KimD schreef:
Kom even binnenvallen! Aangezien dit een ruim aantal dagen is, is dit misschien een leuke wedstrijd voor alle lopers in het topic die ook flinke afstanden moeten rijden. Zowel nationaal als internationaal mag deelnemen, en zoals het nu uitziet worden ook alle graden (incl 0 dus) aangeboden. *\o/*

De internationale wedstrijden zijn steeds populairder en in trek, wel zo leuk dat eindelijk de Dutch Open een doorstart krijgt nadat COVID de 1e keer roet in het eten gooide.

Dutch Open 2025, 3 t/m 6 juli, de camping gaat een dag eerder open en een dag later dicht.

Ik weet mijn agenda nog niet voor volgend jaar, maar ik zet hem op mijn verlanglijstje. Wanneer gaat hij open? En kunnen we straks gewoon via de raad inschrijven?


Alle informatie volgt nog, als die bekend is meld ik me wel weer. :j Maar waarschijnlijk is het niet te missen.

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:47

Ik denk dat ik een poging ga doen me met Kaestra en Blekz in te schrijven tzt :)
Afhankelijk hoe en wat precies ook nog wel met mn leen border collie'tje :)

beauty1love

Berichten: 560
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 22:15

KimD schreef:
Jou had ik sowieso wel verwacht ja! _O- Ga je ook naar het WK?


Waarschijnlijk niet. We hebben een huis gekocht, en zolang we nog geen eigen camper hebben worden dat soort tripjes voorlopig even wat lastiger :+

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 14:41

Maandag waren Jinn en Jaxx naar de fysio geweest en doe dan ff enkele dagen rustig aan. Daarom mocht Simba dinsdag mee naar behendigheid.
Hij was zo braaf en volgens mij vindt ie het super leuk.



Heb alleen dit gedaan. Hij vindt het moeilijk om te snappen dat ie op links of rechts moet. Begin van de les alleen sprong - tunnel - sprong en dan belonen. Dat ging zo goed en toen dit gedaan. Pakte hij super op. Doe ook vaak maar 1 of 2 'iets' want zijn concentratie is stuk anders fan bijvoorbeeld Jaxx