Hij gaf aan dat dat bij trekt en als ik een blauwe lamp had dat de blauwe kleur dan beter uitkomt. Dat ze bij hem allemaal wel blauw waren.
Moet toegeven dat ze aardig bijgetrokken zijn inderdaad. Zitten nog wel wat zwart/witte tussen, maar dat vind ik niet erg, ze zijn erg mooi en goed scherp getekend.
Ik heb 2 bakken en dat vind ik genoeg. Al zijn er genoeg garnalen soorten die ik graag zou willen, zoals de Dennerli bv
Eowyn_95
Geplaatst: 01-10-24 09:22
Vorig weekend is helaas mijn betta overleden na 2 hele weken bij mij te hebben gewoond... (bak was daarvoor 2 weken ingedraaid, geen nitriet of nitraat in de waterwaardes te vinden). Nu zit ik er aan te denken om garnalen in de bak te doen (en rasboras) om iets meer leven te hebben, de betta was nooit heel erg actief helaas. Nu vind ik blue jelly garnaaltjes heel erg leuk, ik heb ze op marktplaats gezien voor 1 euro per stuk, en best dichtbij. In de speciaalzaak een dorp verderop zijn garnalen toch snel 3, 4 euro (en geen blue jelly). Alleen ik ben bang dat er ziektes bij kunnen zitten. Kan ik dan het beste de garnalen een week eerder in de bak doen dan de rasboras, of toch maar van de speciaalzaak halen? Hoe doen jullie dat met dieren van Marktplaats?
Ik heb ze bijna altijd van MP gehaald. Degene die ik van de speciaalzaak heb gehaald deden het niet zo best helaas. Ik zoek wel altijd wat op kraanwater kan. (Ik snap niet zo goed hoe dat nou werkt op osmose met al die toevoegingen en verhoudingen)
Ik laat de garnalen ook rustig versturen als de temperaturen niet te laag of te hoog buiten zijn. Is eigenlijk altijd goed gegaan.
Ik verkoop zelf garnalen via marktplaats en tot nu toe is het altijd goed gegaan.
Ik zou dan juist eerst met vissen beginnen en die een maand erin laten zitten en daarna pas garnalen toevoegen.
Eowyn_95
Geplaatst: 01-10-24 12:13
Thanks! Dan durf ik Marktplaats al iets meer haha
@fjordjes, wat is de reden van eerst visjes? Zodat de bak nog wat langer in is gedraaid? Ik hoopte eigen zsm garnalen want dan kunnen ze zich tegoed doen aan de draadalg
fjordjes
Geplaatst: 01-10-24 12:29
Eowyn idd om die reden. Maar kan je vast vertellen dat garnalen geen draadalg eten
Check even of je overal stroming hebt, dit was bij mij het probleem
Eowyn_95
Geplaatst: 01-10-24 13:16
fjordjes schreef:
Eowyn idd om die reden. Maar kan je vast vertellen dat garnalen geen draadalg eten
Check even of je overal stroming hebt, dit was bij mij het probleem
Ohh kak, ik dacht dat gelezen te hebben, maar helaas dan Stroming lijkt het probleem niet. Heb de belichtingstijd ook al verkort naar 6 uur. Nou ja t zijn veelvoorkomende opstartproblemen, komt vast goed (uiteindelijk). Ik neem iig je advies in acht, thanks!
Vrouwtjes zijn groter, hebben een rondere buik en vaak (niet altijd) een eivlek. Je kan het ook zien aan de voelsprieten, die van een mannetje zijn veel langer.
Silly1972
Geplaatst: 04-10-24 16:44
fjordjes schreef:
Rechts is een vrouw, links is wat moeilijk te zien maar lijkt idd ook een vrouw