Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaabje
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 08:20

Gefeliciteerd!

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:26

Ik kom me als hele stille meelezer ook melden hier!
Ik lees al tijden (ook het topic van vorig jaar) mee & nu is het eindelijk zover dat we zelf ook een pup in huis krijgen! <3

Half februari halen we haar op (ik word nu vooral heel ongeduldig), dan zal ik haar wel verder voorstellen.

Ik geniet echt van al jullie verhalen, foto's en ervaringen; super leerzaam om te lezen!
Hoewel we allebei wel ervaring hebben met honden, wordt dit onze eerste echte eigen hond.

We zijn nu langzaamaan het huis puppyproof aan het maken en spullen aan het aanschaffen. :D

@kiwiwitje: gefeliciteerd met de pups <3

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:35

xSannee schreef:
Ik kom me als hele stille meelezer ook melden hier!
Ik lees al tijden (ook het topic van vorig jaar) mee & nu is het eindelijk zover dat we zelf ook een pup in huis krijgen! <3

Half februari halen we haar op (ik word nu vooral heel ongeduldig), dan zal ik haar wel verder voorstellen.

Ik geniet echt van al jullie verhalen, foto's en ervaringen; super leerzaam om te lezen!
Hoewel we allebei wel ervaring hebben met honden, wordt dit onze eerste echte eigen hond.

We zijn nu langzaamaan het huis puppyproof aan het maken en spullen aan het aanschaffen. :D

@kiwiwitje: gefeliciteerd met de pups <3


Leuk, wat voor hond?

Gaabje
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:46

Een kleine update over Nori. Het gaat super goed met hem! De wond is heel mooi dicht nu. We zijn vorige week voor het laatste bij de dierenarts geweest. Het ging ineens heel hard. We moeten nu wel nog aandacht hebben voor de huid rondom de wond, die is nog wat geirriteerd door korstjes. Die verwijderen we langzaamaan om niet te veel aan de wond te trekken. Hij is weer helemaal zichzelf en ook niet meer zo panisch als je in de buurt van zijn staart komt.

De knapperd <3

Afbeelding

Afbeelding

Gaabje
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:47

xSannee schreef:
Ik kom me als hele stille meelezer ook melden hier!
Ik lees al tijden (ook het topic van vorig jaar) mee & nu is het eindelijk zover dat we zelf ook een pup in huis krijgen! <3

Half februari halen we haar op (ik word nu vooral heel ongeduldig), dan zal ik haar wel verder voorstellen.

Ik geniet echt van al jullie verhalen, foto's en ervaringen; super leerzaam om te lezen!
Hoewel we allebei wel ervaring hebben met honden, wordt dit onze eerste echte eigen hond.

We zijn nu langzaamaan het huis puppyproof aan het maken en spullen aan het aanschaffen. :D

@kiwiwitje: gefeliciteerd met de pups <3


Spannend! Ik ben ook benieuwd wat voor pup jullie krijgen :)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 12:39

Leuk een nieuwe pup in t topic!!

Gelukkig is Nori er bijna vanaf!


Thnx! Kan niet wachten tot we eens langs gaan!

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:03

Oh helemaal vergeten erbij te zetten :D
We krijgen een Corgi (Pembroke) teefje!

Mijn vriend is ermee opgegroeid, nog steeds meerdere Corgi's in de familie nu & we passen regelmatig op een Corgidame, en zo dus verliefd geworden op het ras.

@gaabje: prachtige hond zeg! Fijn dat hij goed opknapt!

Shaya_

Berichten: 1291
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:04

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Sanne.

Gelukkig gaat Nori weer beter!

Kiwitje gefeliciteerd met de papa :D

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:22

oh wauw ik dacht even bijlezen oeps... 37 pagina's lol

Hier blijft op en af gaan.
Woody sinds sept/okt op nieuwe brok eet ie goed, is aangekomen (mocht ook) en blijft nu netjes op gewicht.. maar sinds deze brok zachte poep, al 3x volle anaalklieren, toch meer jeuk.. Dus DA adviseerde ook ander voer/vlees.

We gaan toch kijken naar vlees, gezien woody op kip reageert & lijnzaad is er weinig keuze in brok. Nadeel van kvv vind ik alleen dat je bij veel varianten nog moet aanvullen een studie opzich.. en daar heb ik simpelweg de energie niet voor (long-covid en nog wat andere trajecten lopen die onwijs veel energie vergen).

Nou had ik van een vriendin een zak energique gekregen, die had ze gekocht voor haar hond maar die heeft ze nog moeten laten inslapen voor ze eraan kon beginnen.. Woody vind het heerlijk..
Ik vond bij voerwijzer ook dat deze wel compleet is, maar wel zoals anders wisselen en aanvullen met bijv groente kan altijd.

Nu de brokken opmaken (dat is nog 2-3 weken) en al vlees tussendoor geven, geef hem nu 1 dag vlees, 2 dagen brok. Maar voorkeur is er al kan ik je zeggen hahaha..

Wauw wat is Nori knap <3

gefeliciteerd Kiwiwitje!

Spannend Sanne! Die weken gaan heel lang duren maar zodra hij/zij er is vliegt het om! Kan me als de dag van gisteren herinneren dat Woody kwam en hij is alweer 2... xD

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 20:08

Kvv, als je wat afwisselt tussen merken en smaken is t vrij snel wel compleet hoor. Evt aanvullen een x aantal keer per week of maand met een vitamine supplement kan altijd.

Wij voeren van darf bijv de volgende rollen met deze samenstellingen(uit mn hoofd, kan er iets naast zitten)
Kvv: kip,rund,lam,geit
Emi; paard, konijn, lam geit
Phe;pens haring eend
Pzk; pens zalm kalkoen

We vullen aan met zo nu en dan eens alroda geitenpens/lamspens

Maar wisselen ook af met de 5 diersoorten,lam,kalkoen en rund,kip van kivo.

Darf heeft nog veel meer varianten en mixen. Maar in eigenlijk alles waar rund zit, word pens gebruikt. En uit mn hoofd ook alles waar geit/lam in zit ook geitenpens/lamspens.

Als je dus een beetje afwisselt, bijv voer halen/bestellen voor 3 maanden en in die 3 maanden meerdere merken en varianten afwisselt, dan zit je eigenlijk vaak wel goed.
Even goed kijken naar bijv veel kvv met konijn of alleen konijn zit hoog in calcium en kalkoen wil dat ook nog wel eens hebben. Dat kan geen kwaad als je combineert met varianten laag in calcium(bijv ook orgaanvlees of vlees zonder bot)

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:44

Ik zou me er echt in moeten verdiepen en daar heb ik gewoon de energie niet voor op dit moment, de afkortingen die je nu benoemt zeggen me ook niks haha.

Daarom voor nu de keuze om op energique te gaan, en dan wel qua smaken afwisselen. :)
Heb alleen niet zoveel ruimte in de vriezer om idd grote inkopen te doen en merk dat bij bestellen vaak minimaal 20kg bestellen is of maar 2 leverdagen, en deze blonde doos wil nog wel eens té laat zijn xD

Voor nu zal het de puur vitaal zijn met kalkoen en de puur eend. :) Hoop vooral dat hij van zn jeuk en anaalklieren verlost raakt.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 22:04

Zit er geen dierenwinkel in de buurt die kvv verkoopt? Daar kun je vaak gewoon losse rollen halen. Petsplace bijv heeft ook kvv liggen.
De molen heeft t niet geloof ik.

De genoemde afkortingen zijn een paar smaken van Darf.
Mocht je eens wat Darf af willen halen om te proberen stuur maar een PB. :)
Als je dan toch hier bent kun je gelijk inslaan bij de animal center haha die hebben ook kivo en nog veel meer.

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:02

xSannee schreef:
Oh helemaal vergeten erbij te zetten :D
We krijgen een Corgi (Pembroke) teefje!

Mijn vriend is ermee opgegroeid, nog steeds meerdere Corgi's in de familie nu & we passen regelmatig op een Corgidame, en zo dus verliefd geworden op het ras.


Wat leuk :D Nog een Corgi (Pembroke nu dan wel, meeste hier op Bokt hebben volgens mij een Cardi) in het topic!

Nu we het hebben over KVV, BARF, etc. waar halen jullie je producten? Welke webshop?
Ik heb nu de Butternut Box maar kreeg een mail dat de producten + bezorging behoorlijk duurder werd, dus wil dadelijk meer richting KVV en wellicht zelfs BARF

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:08

Drico schreef:
Wat leuk :D Nog een Corgi (Pembroke nu dan wel, meeste hier op Bokt hebben volgens mij een Cardi) in het topic!

Nu we het hebben over KVV, BARF, etc. waar halen jullie je producten? Welke webshop?
Ik heb nu de Butternut Box maar kreeg een mail dat de producten + bezorging behoorlijk duurder werd, dus wil dadelijk meer richting KVV en wellicht zelfs BARF


Hé grappig, ik zie dat ik jou al volg op insta *D prachtig dier <3

Voer is nog wel een zoektocht. Eerste periode pakken we wat de fokker voert, maar daarna nog maar even zoeken. Paardenvoeding weet ik alle ins en outs inmiddels wel van. Maar honden nog niet :+

Dus ik lees graag mee met jullie overdenkingen!

MissYvette4u

Berichten: 2994
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 00:09

Wat groeien ze toch snel <3 Elmo weegt alweer 12kg en is 5,5 maand oud <3


Afbeelding

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 06:59

Wat een knapperd is Elmo! <3

Ik dacht ook dat KVV heel ingewikkeld was maar met een uitleg van Cursebreaker en daarna gewoon proberen vind ik het allemaal meevallen.

Ik bestel bij Ekowolf (ik haal het daar af, maar laten bezorgen met koeltransport kan ook). Op haar site staat per merk en smaak wat er in zit en ze kan ook goed advies geven. Ik bestel verschillende merken en leg het dan door elkaar in de vriezer zodat ik praktisch elke dag een andere rol merk en/of smaak heb.

Ik vul zelf aan met gekookte groentes en fruit, maar ook daar heb je kant en klare opties voor (rollen groente van Kivo bijvoorbeeld of blikjes van Terra Canis).

Ik reken verder niets uit, alleen de vleesporties weeg ik af.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 08:06

Knappe elmo <3


Floris vlees, ekowolf, darf zelf, kivo bezorgservice

StalMelyn

Berichten: 2075
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:11

Ik woon alleen en heb geen grote vriezer dus zal moeten kijken hoe ik dat ga doen.
Zijn er ook mensen die de hond standaard van eigen eten laten mee-eten? Dan heb ik het uiteraard niet over ovenschotels maar groente en vlees. Ik gaf vaak al groenterestjes dat overbleef aan de hond en verdenk mijn moeder ervan expres meer te koken :')
Of moet het toch speciaal bewerkt zijn of juist echt rauw ipv gebakken.

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:58

Ik kook wel apart, zonder zout. Omdat wij altijd met kruiden, peper en zout koken eet hij niet met ons mee. Daarnaast voer ik graanvrij en beperk ik zetmeel. Dus ik voer niet mee maar kook wel dus dezelfde groente in een apart pannetje, als het veel is vries ik het in dagporties in.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:00

Ik kook ook geregeld voor de honden, vooral groente en kip maar dat doe ik dan onder hun eigen voer, niet als hoofdmaaltijd. Ook pasta & rijst krijgen ze wel geregeld, of van het bord als iets over blijft, vinden ze leuk ook. :+

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 10:08

KimD schreef:
Ik kook ook geregeld voor de honden, vooral groente en kip maar dat doe ik dan onder hun eigen voer, niet als hoofdmaaltijd. Ook pasta & rijst krijgen ze wel geregeld, of van het bord als iets over blijft, vinden ze leuk ook. :+

Dit indd. :)

Pippa13

Berichten: 380
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:14

StalMelyn schreef:
Ik woon alleen en heb geen grote vriezer dus zal moeten kijken hoe ik dat ga doen.
Zijn er ook mensen die de hond standaard van eigen eten laten mee-eten? Dan heb ik het uiteraard niet over ovenschotels maar groente en vlees. Ik gaf vaak al groenterestjes dat overbleef aan de hond en verdenk mijn moeder ervan expres meer te koken :')
Of moet het toch speciaal bewerkt zijn of juist echt rauw ipv gebakken.



Ik realiseer me dat dit een luxe is :+ , maar als we zelf wild slachten dan krijgt Vidar alle restjes die wij zelf niet kunnen eten. Dus alle vliesjes en stukjes vlees die overblijven gaan de gehaktmolen in en mengen we met wat groente en dat vacumeren we in porties en vriezen we in. Van de botten maken we bone broth.
We hebben ook een droogmachine, daar hebben we wel eens vlees voor de hond in gedroogd, maar daar moeten we nog een beetje handig in worden.

Ik kook ook wel eens kip en een eitje (zowel rauw als gekookt) gaat er hier ook wel in. Qua avondeten ben ik redelijk goed in porties maken, dus daar blijft eigenlijk nooit van over. Hooguit eens een beetje kale gekookte rijst wat ik in een kong stop.

StalMelyn

Berichten: 2075
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:33

Er zijn dus wel wat mogelijkheden om te combineren. Alle beetjes helpen. Ik heb maar 1,5 lade vrieskast waarvan de halve lade brood is. Ik weet ook niet of ik het lekker vindt het eten voor de hond bij dat voor mezelf te leggen. Ik weet dat het goed is verpakt maar is even een gevoelsdingetje denk ik.

De combi in de ochtend brok en in de avond vlees heeft dan toch mijn voorkeur. We komen er wel uit maar leuk om al over na te denken.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:35

Hier eten ze deels met de pot mee.
Dagelijks gaat er een portie brokken in welke ik wisselend aanvul met avondeten, wat natvoer, pasta/rijst en/of een ei (rauw of gekookt).
En een enkele keer voer ik iets van smuldier of een rol kvv vd dierenwinkel of welkoop ofzo maar dat bij voorkeur wanneer we bij mijn ouders zijn zodat het over meer honden verdeeld kan worden en er niets weggegooid moet worden omdat 2 ukkies van 7,5kg gewoon te weinig nodig hebben om een bak/rol op tijd op te hebben. :)
Oh ja, heel soms krijgen ze een rauwe kippenvleugel oid maar das meer voor de lekker.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 10:39

Hier krijgen ze ook een combi. Ochtend vlees avond brok.