Hè Peelie wat ontzettend naar! Kan me voorstellen dat je baalt, maar eerst beter worden is belangrijker. Veel beterschap en hopelijk in het nieuwe jaar weer rustig opstarten
Heel veel succes en vooral plezier voor de rest! Geniet ervan met jullie hondjes!
Lisitano
Geplaatst: 06-11-24 12:11
Veel plezier! Ik vier de 1e verjaardag van mijn dochter dus wij zijn er niet bij.
Gaan er hier nog naar de Cairn trail in Castricum?
Milky_Way
Geplaatst: 07-11-24 20:36
Pippa13 schreef:
Iedereen klaar voor de NNT zondag? De weersvoorspellingen zijn goed! Enige dilemma wordt denk ik korte broek of lange broek? Wij hebben er zin in
Klopt het dat jij start in de gele zone? Want ik zag dat Vidar na mij start en heb zo’n vermoeden dat het jouw Vidar is Ik doe met beide honden mee deze keer, tenminste dat is wel het plan al heeft Rohan een beginnende blaasontsteking (zit al aan de medicatie). Als hij zich zondag goed voelt kan hij gewoon mee doen. Hoop van wel want keek er zo naar uit dat hij deze keer mee kan.
Hé wat leuk! Ja dat is mijn Vidar, we starten gele zone om 10:20 Ik vind het wel heel erg spannend. Daarom ook heel blij met de gele zone. Dan kunnen we rustig aan doen en blijft het voor Vidar ook leuk. Hopelijk wel wat warmer weer dan gisteren. Tjonge, het trok helemaal in m'n botten brrr
Milky_Way
Geplaatst: 08-11-24 11:46
Oh Leo dan ben jij al lang onderweg als wij starten.
Ik start om 10:18 dus 2 min voor jou Pippa De gele zone doe ik vooral voor Perla, die heeft dan wat meer rust. Als je mij wilt inhalen dan zorg ik wel dat ik je veel ruimte geef is voor Vidar ook fijn.
Hoop ook dat het niet zo fris is zondagochtend. Stiekem hoop ik ook op een klein zonnetje als we lopen, dan komen de herfstkleuren zo mooi uit.
Wij hebben ontzettend genoten en heerlijk gelopen top organisatie weer!
Was leuk je even te spreken Milky_Way! Geweldige hondjes heb je
Pippa13
Geplaatst: 10-11-24 14:47
Leuk om je even snel bij de start te zien Milky way! Ik vond het enorm spannend om weer te starten. Vidar daarom ook, dus die liep het grootste gedeelte achter mij aan in plaats van voor mij uit. Daarnaast mistten we wat bordjes en hebben we nog een lus gemist. Toen Vidar doorhad dat mijn vriend bij de finish stond, zat de vaart er eindelijk in. Ach het geeft niet. We zijn als twee dappere dodo's er doorheen gehobbeld. Trots dat we het hebben gedaan! Volgende stipje op de horizon is stepjöring!
Fijn dat jullie ook zo genoten hebben Leo! Het blijft een fantastisch evenement en altijd top georganiseerd.
Milky_Way
Geplaatst: 10-11-24 18:50
Echt zo leuk dat ik jullie beide heb gezien
Pippa ik vond dat je er rustig bij stond aan de start en Vidar ook (wat ik er van kon zien). Ik zag jou in het begin ook nog een paar keer achter mij of in de verte lopen en dat vond ik er zeker niet verkeerd uit zien. Ik wilde nog een foto van je maken om naar jou te sturen maar lukte niet (met twee honden moet ik beter opletten).
Ik was bijna te laat bij de start, steeds als ik door de poort wilde stonden er andere honden stil midden op het pad daar kon ik met Perla dan niet langs.
Leo nog ontzettend bedankt voor het helpen op het einde! Vond het super lief dat je even voor ons het soepje ging ophalen, ze vinden die altijd zo lekker dat ik ze dat niet wilde ontnemen. Voor Perla was het emmertje echt vol toen (maar dat zag je ook wel) en Rohan vind alle linten tenten en vlaggetjes wat spannend dus die was er ook klaar mee Ze kunnen nog een voorbeeld nemen aan Fitz, wat zat die braaf erbij op dat veld (hopelijk is die weer beetje schoon). Kreeg van iemand anders nog haar medaille zodat ik niet door de drukte hoefde, echt zo lief. Zij had daarna een nieuwe gehaald.
De trail ging verder wel goed, en heb op mijn zere knie na echt heerlijk gelopen met de hondjes. Ze hadden er ook veel plezier in. Maar met twee op zo’n evenement is wel echt een stuk pittiger. Wilde het graag proberen maar denk dat ik bij een evenement beter met 1 hond kan gaan. In de lessen gaat met twee honden prima maar die lessen zijn toch rustiger en met honden die ze ook kennen.
kanjerroos
Geplaatst: 10-11-24 18:59
Wat een toffe foto’s en leuke verhalen! Ziet eruit als een geslaagde dag en klinkt als veel overwonnen door jullie en de honden, ik ben trots op jullie!
@pippa, kijk uit met steppen hoor, als je er eenmaal mee begint kom je er niet meer af, zo leuk!
Wij deden vorige week mee aan een wedstrijd van canicross Nederland, de eerste keer met de step en erna nog de korte cross lopend. We komen uiteraard niet in de buurt van de snelle greysters maar ik ben zo trots op de kleine border collie! Hij geniet ervan en loopt echt super fanatiek zijn rondje! Met 13 minuten over 5 km waren we veel sneller binnen dan we hadden gedacht.
Goed gedaan Milky Way! kan me voorstellen dat het met 2 honden lastig coördineren is soms. En no worries, ik heb genoeg foto's! En als het goed is was er ook een fotograaf, dus ben benieuwd naar die foto's. Vidar was wel relaxed bij de start, maar dat kwam ook omdat mijn vriend mee was. Die is de rust zelve. Heel fijn! Ik vond het bij de finish ook lastig om rustig mijn weg te vinden tussen alle honden. Vidar heeft z'n bouillon opgedronken en toen zijn we naar huis gegaan. Inderdaad ook emmertje vol.
Wat knap kanjerroos, 2x starten in verschillende disciplines! En ik vind dat je toch een hele mooie tijd hebt neergezet, zeker tussen die grote snelle honden. Mijn vriend is al begonnen met steppen. Dat heeft hij vroeger op wedstrijd niveau gedaan. En nu met Vidar omdat hij hardlopen niet leuk vind. Vidar vind het nog wat spannender. Maar kan hier meer snelheid maken dan met hardlopen en dat vind hij geweldig. Dus ben bang dat ik ook verknocht ga raken haha.
@horsii, de laatste loodjes dus! spannend hoor! en wat ontzettend leuk dat je tegelijkertijd zwanger bent met je zus. Lekker rustig aan doen, die honden passen zich wel aan.
Jahoor die vinden wandelen ook heerlijk. En af en toe met de baas mee met de mountainbike. Tot 24 weken zelf nog hardgelopen.
Leuk Vidar ook voor de step.
Lisitano
Geplaatst: 13-11-24 05:56
Succes met de laatste weken, Horsii!
Kanjerroos, wat een prachtige foto Jammer van alle grote snelle hounds soms hè? Die haal je niet zomaar in Al heeft de broer van mijn hond ook wel eerste plaatsen gehaald, ook een veedrijver Maar wat een tijd joh! Hoe ging je korte cross?
Pippa, wat fijn dat het zo goed ging met starten!
Milkyway, irritant is dat hè? Dat vind ik vaak bij evenementen met honden, afstand houden is dan zo lastig. Staan mensen totaal niet op te letten en heeft hun hond vrij spel. Gelukkig heb je je start gered, al vindt Dorothea het nooit erg als je wat later of eerder bent hoor. Fijn dat je zo lekker gelopen hebt! Wat vond je zo pittig aan twee honden?
Leo ook lekker gelopen en genoten! Wat een blije hond.
Wij gaan de 24e in Castricum lopen. Zin in! Trainen gaat heel goed, Meeko is zo fit en sterk. Echt een heerlijke hond, blij ei en zoveel lol in het hardlopen Hij neemt het soms wel heel serieus Ik moet eraan denken soms ook zonder hem te lopen, anders kom ik straks niet meer vooruit zonder hem. We hebben laatst een prachtige route van 16 km door Lage Vuursche gelopen:
Maar meestal lopen we gewoon thuis in de duinen. Zo lekker!
Meeko vindt het dan heerlijk afkoelen in het zand
Milky_Way
Geplaatst: 13-11-24 19:55
Leuk dat jullie met steppen zijn begonnen Kanjerroos en Pippa (tenminste jou vriend is al begonnen lees ik en jij volgt binnenkort ook ). Heb daar ook eens aan gedacht maar twijfel omdat het jachtinstinct zo hoog is ben ik bang dat we opeens de bosjes in vliegen, al lopend is dat net wat beter te regelen dan op een step denk ik.
Horsii wat geweldig leuk dat jij en je zus tegelijk zwanger zijn! En veel succes met de laatste loodjes.
Listiano ook jij bent lekker bezig zo te zien! Mooie foto’s met die herfstkleuren en blije hond En om je vraag even te beantwoorden wat ik pittig vind met twee honden is niet zozeer het lopen zelf want dat doen ze heel netjes samen. Soms schiet er een even de bosjes in omdat hun jachtneusje dan even meer aandacht vraagt maar dat is niet zo erg (tenminste vind ik niet erg). Het is meer het managen van twee honden als ze tegelijk in hun angs/onzekerheid schieten. Dat was afgelopen zondag dus bij de finish, Perla vind vreemde honden erg lastig en Rohan schrikt snel van de linten en vlaggen die er waren. Dan wilt de ene naar links weg vluchten en de andere staat strak de andere kant op. Er gebeurd dan zoveel tegelijk op zo’n evenement dat ik echt een extra handje miste en dat vond ik wel pittig. Gelukkig kreeg ik wat hulp van Leo bij het halen van het soepje
Nee. Ik heb wel altijd wat basis ehbo spullen mee. En Vidar kent wel de muilkorf. Zelfs met hiken/hardlopen in de bergen van Noorwegen hebben we geen evacuatie kit mee. Wel een wat uitgebreidere ehbo kit, maar die past in de rugzak.
@Nala, ben wel benieuwd waarvoor je hem zou willen gebruiken. Bij alle cani evenementen in binnen en buitenland zijn altijd verzorgingsposten en er zijn altijd kundige mensen die kunnen helpen als er iets misgaat.
Dit zou meer zijn voor onze lange wandelingen in de eiffel/oostenrijk. Ik vroeg het niet in dit topic vanwege het thema canicross/trail maar gewoon omdat jullie allemaal ook honden hebben
Leo
Geplaatst: 27-11-24 11:01
Graag gedaan nog Milky_Way! Vond het een grappig toeval
Wij gaan ook meelopen met de kerst trail. Onder jullie nog mensen die daar ook heen gaan?
@Nala geen ervaring mee en denk ook niet dat ik zoiets zou kopen. Ook met zo'n sling zou ik niet veilig van een berg komen bij nood, met mijn hond van bijna 30 kg. Ik zou toch opteren voor hulpdiensten als hij niet op eigen kracht omlaag zou komen. Wij zijn in de bergen altijd met z'n tweeën sowieso, tevens met oog op veiligheid. In NL hike ik vaak alleen maar bij echte nood zou ik hulpdiensten bellen en niet zelf gaan slepen.
Ik heb uiteraard wel altijd een ehbo kitje op zak.
cursebreaker
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-24 11:04
Je hebt met pech natuurlijk niet overal bereik. Ik wandelde vaak in de grens regio’s waar bereikt vaak slecht was en ik uren niemand tegen kwam. Ik heb daardoor dus wel gekeken naar zo’n draag ding want ik krijg m’n hond van 37 kg anders sowieso niet verplaatst en met zo’n ding kun je in nood wel nog Iets omdat het gewicht beter te verdelen is. In een berg in Zwitserland e.d. zou ik dat miss ook niet snel doen afhankelijk van waar je loopt, maar ik denk dat met honden die je niet zo kunt dragen, dit wel degelijk een hulpmiddel is wat in nood inzetbaar is- als je niemand zou kunnen bereiken. Ik loop vaak alleen dus heb ook niemand die kan helpen en zou m’n hond ook niet achter willen laten om hulp te zoeken.
Ik heb de link even niet bij de hand maar ik had een ander merk op de lijst staan om te kopen maar het is er nooit van gekomen te kopen. Hoop het ook nooit nodig te hebben natuurlijk maar ik zie wel degelijk de voordelen ervan in voor onze specifieke situaties met hoe en waar wij wandelden en ook vaak alleen etc.