Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eventueel schreef:Het is lang geleden dat ik een pup in huis heb gehad en ik was altijd van de school: hoe je het later wl hebben, moet je het nu doen. Dat vind ik nog steeds als het gaat om tegen je opspringen, bedelen en tafelpoten opeten, maar met één ding ben ik oud (47 immers) en weekhartig geworden: de eerste nachten. Ik zette ze altijd direct in de bench de eerste nacht, even piepen en lekker slapen, ging altijd goed, geen van de honden heeft er blijvend trauma aan overgehouden. Maar nu denk ik er stevig over om de eerste nachten de pup in een grote doos naast ons bed te zetten en haar pas beneden te laten slapen als de ze aan de bench gewend is en het een fijn plekje vindt.
Over het gebruik van de bench twijfel ik niet, die ga ik gebruiken, vind ik ideaal! Maar als ik google zie ik toch verschillende inzichten. De een zegt, gelijk beneden slapen, geen geouweneel. De ander zegt, in een doos naast je bed en na een paar nachten naar beneden kan gewoon.
Zelf beneden naast de bench op de bank gaan slapen doe ik niet. Dan doe ik zelf geen oog dicht en dat vind ik zielig voor mezelf. Is in een doos boven en na een tijdje naar beneden een reeele optie of moeten pup en ik gewoon weer in een keer door de zure appel heen? Want uiteindelijk gaat ze beneden moeten slapen, en verder mag de pup ook niet boven want ik heb nog een kudde katten en die moeten ook een rustig, lees hondloos, plekje hebben.
Sem_ schreef:Ik zag bij onze pup dat er een klein stukje van zijn (melk)hoektand is afgebroken, hij is nu bijna 5 maanden. Hebben jullie dit weleens meegemaakt en is dit iets om mee naar de dierenarts te gaan?
Sem_ schreef:Ik zag bij onze pup dat er een klein stukje van zijn (melk)hoektand is afgebroken, hij is nu bijna 5 maanden. Hebben jullie dit weleens meegemaakt en is dit iets om mee naar de dierenarts te gaan?
eventueel schreef:Tandheelkundige? Voor honden? Ik loop duidelijk achter, maar een tandartsenpraktijk voor honden hebben wij hier op 't durp niet, waar vind ik zulks?