De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:50

Hier zijn ze niks verandert qua karakter na castratie. Alleen minder snel schijnzwanger.

Ooh babieeees!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:23

Hier geen ervaring met castratie bij voedsters.

Zo cute die baby's met strikjes <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:25

Die baby’s zijn zo cute <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:22

oh zo cute!! <3
Hier verkopen ze iets (natuurlijks) wat je op de meubels kunt spuiten zodat de konijnen er af blijven, vinden ze niet lekker ofzo. Misschien zo iets proberen?

Elke ochtend als ik Ziggy en Wombat kom eten geven, doen ze even een binky voor me! Zo leuk! <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:08

Zo leuk die binky's <3 . Hier zie ik ze dat niet zo vaak doen eigenlijk. Hoop dat als ze hun nieuwe langere ren hebben ze wat meer plek hebben om hun benen eens te strekken :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:20

Hier is de eerste een nest aan het maken *\o/*

Vanmorgen nog last van een ontsnapper uit een ren. De vader van de hopelijk aanstaande baby’s. Hij dacht er het zijne van
Afbeelding

Snel de hond naar binnen voordat het hapje konijn was en toen kon ik hem makkelijk pakken

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:11

We hebben baby’s *\o/* nog geen nest check gedaan want moeders zat nogal te hijgen maar zag er sws 3. Vorige nesten waren er 5 per keer. Zag 2 donkere/zwarte huidjes en een bonte. Die laatste zaten er de vorige keer niet bij. Morgen even goed kijken

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:15

Oeh, spannend! We krijgen foto’s zodra het lukt, toch ?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:15

Jazeker.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:45

caro29 schreef:
We hebben baby’s *\o/* nog geen nest check gedaan want moeders zat nogal te hijgen maar zag er sws 3. Vorige nesten waren er 5 per keer. Zag 2 donkere/zwarte huidjes en een bonte. Die laatste zaten er de vorige keer niet bij. Morgen even goed kijken

Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:48

caro29 schreef:

Super leuk!! *\o/* Ben heel benieuwd naar de foto's! :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:44

Oh spannenddd!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:39

Hier net een nestcontrole gedaan. Moeders graaft ze altijd diep in. Telde 6 koppies en alles bewoog. Verbaast mij iedere keer weer hoeveel haar zij van zichzelf trekt. Hopelijk zit er een bonte bij

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:51

oooh nog meer baby's! Wat leuk weer om ze te zien. Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeien.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:43

Ja, opnieuw ukjes volgen. Leuk *\o/* !

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:36

Oh leuk! Welke kleur hebben de ouders?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:57

Ahh wat een leukies <3

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:22

Gigixponys schreef:
Oh leuk! Welke kleur hebben de ouders?

Moeder is konijngrijs (wild kleur) en vader is Otterzwart die komt uit Vienna bont blauwe moeder en otterzwarte vader. Ik hoop dus 2 bonte.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:24

Ik kom zo opeens even binnenvallen, maar jullie kunnen mij vast helpen. Hebben jonge konijntjes de eerste paar weken altijd/vaak blauwe oogjes die later weer verkleuren? Mijn aanstaande konijntjes lijken nu met een week of 5 blauwe oogjes te hebben. Ben benieuwd of dat blijft of niet. Afbeelding De twee konijntjes in de hoek komen hier wonen. <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:43

Nathalie: Bij honden weet ik dat ze met blauwe oogjes geboren worden wat dan later kan verkleuren, maar bij konijnen geen idee eigenlijk.

Lilly en Lou zijn eindelijk naar de trimmer geweest vandaag. Denk dat ze dolblij zijn dat die dikke vacht incl. klitten er van af zijn. Wel zag de trimster nadat ze Lilly's buik kort had geknipt dat ze daar een gezwel heeft (eerder rond de geslachtsorganen dan echt buik eigenlijk) -O- . Ze had het zelf nog nooit gezien. En ik was net maandag nog met haar naar de dierenarts geweest voor nog eens een antibioticakuur voor haar snot, typisch weer :+ . Ik bel sowieso de dierenarts uiteraard, maar ik vroeg me af of iemand weet wat dit zou kunnen zijn? Het is niet zo duidelijk op de foto's maar het is echt een bult.

Afbeelding
Afbeelding

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:29

Ah ik heb de afgelopen 2 maanden aan berichten gemist :(
Maar super leuk met de babies *\o/* Ik kan niet wachten om ze groot te zien worden. Ik hou zo erg van baby konijntjes <3 De laatste keer dat wij een nestje hadden was zo lang geleden!

Maar...
Ik heb jullie hulp nodig met mijn nieuwe konijnen paradijs!
We waren al een tijdje van plan om te beginnen met het verbouwen van onze konijnen gebied naar een echte konijnen paradijs! Dus als jullie al leuke ideeën hebben, gooi het naar me. Ik heb veel inspiratie nodig! :D
Wat mijn idee een beetje is;
We willen het verdeeld hebben in het 'hok' gedeelte (Waar het voer altijd staat en hun WC's) en een ren waar ze zelf 24/7 heen kunnen gaan. We hebben 1 albino konijn dus we moeten ervoor zorgen dat het altijd 'overdekt' is. Een grote ren waar meerdere speeltjes zijn. En ook een stuk met gras <3 Ik heb grote ideeën whahaha.
Dus als jullie al een mooie konijnenparadijs hebben, stuur foto's! Ik ben heel benieuwd :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:39

Ik heb nog geen paradijs maar zie wel veel leuks op Pinterest

Voor degene die het baby spul wilt volgen oa met video’s little_rabbits_nl op insta

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:38

immanuela29 schreef:
Ah ik heb de afgelopen 2 maanden aan berichten gemist :(
Maar super leuk met de babies *\o/* Ik kan niet wachten om ze groot te zien worden. Ik hou zo erg van baby konijntjes <3 De laatste keer dat wij een nestje hadden was zo lang geleden!

Maar...
Ik heb jullie hulp nodig met mijn nieuwe konijnen paradijs!
We waren al een tijdje van plan om te beginnen met het verbouwen van onze konijnen gebied naar een echte konijnen paradijs! Dus als jullie al leuke ideeën hebben, gooi het naar me. Ik heb veel inspiratie nodig! :D
Wat mijn idee een beetje is;
We willen het verdeeld hebben in het 'hok' gedeelte (Waar het voer altijd staat en hun WC's) en een ren waar ze zelf 24/7 heen kunnen gaan. We hebben 1 albino konijn dus we moeten ervoor zorgen dat het altijd 'overdekt' is. Een grote ren waar meerdere speeltjes zijn. En ook een stuk met gras <3 Ik heb grote ideeën whahaha.
Dus als jullie al een mooie konijnenparadijs hebben, stuur foto's! Ik ben heel benieuwd :D

Ik ben ook bezig aan een nieuwe ren dus ik kan ook wel leuke ideetjes gebruiken! :D

En nog even wat leuke foto's van de nijnen met hun nieuwe coupe 8-) . Meteen ook gebruik van gemaakt om weer eens grote kuis te doen, inclusief een nieuwe kartonnen doos haha. Zo leuk om te zien hoe ze dan nieuwsgierig alles gaan onderzoeken <3

Lilly met haar ogen dicht aan het genieten van haar avondmaal:

Afbeelding

En Lou een grondig wasjes aan het doen:

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:42

Nu we over komijnenrennen hebben. Ik heb nu gaaspanelen staan van 60cm hoog. Maarja dat is natuurlijk wachten tot er 1 er overheen komt. Zoek dus iets rond een meter hoog en liefst zwart gaas. Maar de meeste dingen hebben een maaswijdte van 5cm en ik heb dwergjes van 1.3 kg... dus vermoed dat die er zo doorheen gaan. Iemand suggesties van welke panelen wel werken en niet bizar duur zijn...

[
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:59

@caro: denk wel dat die 2 vienna zijn hoor! Zeker als het in de lijn zit. Vienna verstopt zich graag om dan weer vol tot uiting te komen bij de baby's.
Ik heb nu een japanner met wit teentje en een blauwe met wit mondje. Zou echt grappig zijn als ik daar een wit blauwoog uit zou fokken. Maar is technisch mogelijk.

@nathalie: die gaan blauwe ogen houden, komt door het vienna gen (zorgt voor het wit).
Die blauwe is cute. <3

@moppie: die zullen wel blij zijn met dat haar weg nu. Zou niet weten wat de bult is.