KimD schreef:mvdende schreef:
Skip heeft één jasje en die is te kleinals pup gekocht, nu steekt zn kont eronder uit..
Moet eigenlijk een nieuwe, maar ik vind ze erg duur, €80 voor een jasje.
Ik wil dan ook eigenlijk alléén een jasje van Hurtta, die vind ik mooi en past Skip goed. Heb maat 55cm nodig, die wordt helaas niet zo vaak aangeboden op marktplaats.
Dus voorlopig doet Skip het nog maar even met zn te kleine jasje, zo vaak heeft hij hem toch niet aan, misschien één keer per maand ofzo.
Zn dryupp cape zit ik ook over te twijfelen om aan te schaffen. Met de training gaan ze door met zwemmen tot dat er een dikke laag ijs op het water ligt. Dus wel fijn als Skip uit het water komt om dan iets aan te krijgen tijdens het stil zitten wachten totdat de anderen ook zijn geweest. Eigenlijk moet ik er dan zelfs 2: één voor tijdens de training en één droge om dan in de auto lekker aan te trekken.
Je moet er dan zelfs twee. Een die zijn spieren volledig opwarmen en warm houden en een voor in de auto op te drogen.
Als je niet in de gelegenheid bent deze jassen aan te schaffen zou ik de sport niet beoefenen, dat is niet eerlijk tegenover de hond.
Dat is alsof ik van mijn honden verlang dat ze ongetraind een agility parcours lopen.
Dat schreef ik zelf ook al

Ik vind het ook niet fijn trouwens, dat zwemmen in de winter. Maar onze instructeur zegt dat het echt geen kwaad kan.
Ik kan altijd nog besluiten het waterapport over te slaan als het zover is. Dan doen we die oefening niet mee. Het is gelukkig niet de hele les zwemmen, maar één of 2x, behalve in de zomer met de hitte, dan doen we bijna uitsluitend waterwerken.
Vandaag toevallig ook geen waterwerk gedaan, dus Skip lekker droog gebleven.
Ik hoop rondom black friday en kerst een leuke Dryup cape aanbieding tegen te komen. Dan ga ik er eerst even één aanschaffen, bevalt het, kan ik altijd nog een 2e kopen.
Edit: het "vervelende" van de training die ik doe, is dat we om de beurt werken. Ben je niet aan de beurt, dan sta je stil te wachten. Hond kan zich dus niet warm rennen als ie nat is.