Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:43

KimD schreef:
mvdende schreef:

Skip heeft één jasje en die is te klein :+ als pup gekocht, nu steekt zn kont eronder uit..

Moet eigenlijk een nieuwe, maar ik vind ze erg duur, €80 voor een jasje.

Ik wil dan ook eigenlijk alléén een jasje van Hurtta, die vind ik mooi en past Skip goed. Heb maat 55cm nodig, die wordt helaas niet zo vaak aangeboden op marktplaats.

Dus voorlopig doet Skip het nog maar even met zn te kleine jasje, zo vaak heeft hij hem toch niet aan, misschien één keer per maand ofzo.

Zn dryupp cape zit ik ook over te twijfelen om aan te schaffen. Met de training gaan ze door met zwemmen tot dat er een dikke laag ijs op het water ligt. Dus wel fijn als Skip uit het water komt om dan iets aan te krijgen tijdens het stil zitten wachten totdat de anderen ook zijn geweest. Eigenlijk moet ik er dan zelfs 2: één voor tijdens de training en één droge om dan in de auto lekker aan te trekken.

Je moet er dan zelfs twee. Een die zijn spieren volledig opwarmen en warm houden en een voor in de auto op te drogen.

Als je niet in de gelegenheid bent deze jassen aan te schaffen zou ik de sport niet beoefenen, dat is niet eerlijk tegenover de hond.

Dat is alsof ik van mijn honden verlang dat ze ongetraind een agility parcours lopen.

Dat schreef ik zelf ook al ;)

Ik vind het ook niet fijn trouwens, dat zwemmen in de winter. Maar onze instructeur zegt dat het echt geen kwaad kan.

Ik kan altijd nog besluiten het waterapport over te slaan als het zover is. Dan doen we die oefening niet mee. Het is gelukkig niet de hele les zwemmen, maar één of 2x, behalve in de zomer met de hitte, dan doen we bijna uitsluitend waterwerken.

Vandaag toevallig ook geen waterwerk gedaan, dus Skip lekker droog gebleven.

Ik hoop rondom black friday en kerst een leuke Dryup cape aanbieding tegen te komen. Dan ga ik er eerst even één aanschaffen, bevalt het, kan ik altijd nog een 2e kopen.

Edit: het "vervelende" van de training die ik doe, is dat we om de beurt werken. Ben je niet aan de beurt, dan sta je stil te wachten. Hond kan zich dus niet warm rennen als ie nat is.

x_Jeanine_x

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:47

Ik wilde eerst ook wachten op BF maar blijf gewoon een natte rat in huis houden....

Net gereageerd op MP op een kentucky jas in Yoshi haar maat, kijken of de prijs bespreekbaar is anders wacht ik daar eventueel BF af of toch tor ze uitgegroeid is...

OTje is niet verwend ofzo :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:54

x_Jeanine_x schreef:
Ik wilde eerst ook wachten op BF maar blijf gewoon een natte rat in huis houden....

Net gereageerd op MP op een kentucky jas in Yoshi haar maat, kijken of de prijs bespreekbaar is anders wacht ik daar eventueel BF af of toch tor ze uitgegroeid is...

OTje is niet verwend ofzo :D

Ik heb een waterblazer thuis, daar zou je ook eens naar kunnen kijken @jeanine

Dat is een soort föhn op steroïden! Blaast het water uit de vacht.

Helemaal 100% droog ben je wel een tijdje mee bezig, maar het gros van het water heb je er dan met een minuut of 10 wel uit.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:58

Waterblazer mag ik indd van iemand op korte termijn paar dagen proberen voordat ik er zelf een aanschaf :D maar toch super bedankt voor de tip!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:59

Warboel schreef:
Mooie foto van Jinn in het herfstbos!

En Yoshi heeft een superleuke jas! <3

Otje heeft best wel veel truitjes en jasjes haha. Vind die van Hurtta en Ruffwear ook altijd wel tof en praktisch maar die past ze gewoon niet.
Ze heeft een goed passende regenjas, een goed passende dikke winterjas, 3 fleece bodies, 2 gebreide truien, een pyjama en dan nog een aantal van die hoodies die wel wat minder passen, maar die ze wel heel lekker vindt voor binnen of als het net te fris is om bloot naar buiten te gaan. Verwend nest _O-

Heeft Otje zn dunne vacht dan? Dat ze zelfs binnen in huis jasjes draagt?

Skip heeft ook geen beste vacht (zeg maar ontzettend slecht! Is Draadhaar, maar zit zeer zeker korthaar in zn genen, hij heeft dus geen van beide, alleen wat "losse" haren, niet echt een goed opgebouwde vacht)

Maar in huis draagt hij nooit een jasje, de verwarming staat hier op 19,5°c.

Buiten met wandelen draagt hij ook nooit een jasje, hij loopt zichzelf wel warm.

Alleen kamperen draagt hij soms een jasje. Als het 's nachts koud is in de tent.

Of bijvoorbeeld na een flinke wandeling, als we op een trein moeten wachten buiten in de kou.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 19:08

Chick draagt binnen ook gerust een jasje van fleece. Die heeft t ook snel koud

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:09

Jeanine, is een waterblazer misschien niks voor jullie? Je hebt er ook die minder geluid maken bv. Als Yoshi idd zolang nat blijft lijkt me dat voor beide partijen idd wat minder handig - al zou je idd ook een 'badjas' aan kunnen doen, maar met zo'n blazer heb je binnen een paar minuten en een droge hond en een schone hond want het vuil wordt ook gelijk eruit geblazen en losse haren enz.

Wij hebben ons tot nu toe met gewone natte wandelingen gelukkig prima met handdoek kunnen redden (even wat afdrogen bij thuiskomst of bij de auto) en dan Arya droogt ook snel weer op van hetgeen wat nog vochtig is - die dubbele vacht helpt dan toch wel echt heel goed dan. Mis de waterblazer in principe nog niet, maar wil 'm wel in de toekomst zeker nog een keer hebben want het is natuurlijk wel veel gemakkelijker als ze daar eenmaal aan gewend is omdat het ook losse haren en vuil wegblaast, dat ik nu dan wel zelf nog eruit moet borstelen na zo'n natte wandeling.

Verder gaat ze nu wel nog gewoon het water in, maar als het echt hartje winter is straks en je rond vriespunt zit, houd ik d'r wel uit het water, vind ik dan echt veel te koud voor de spieren - zeker aangezien ik verder niks heb qua jasjes e.d. om d'r warm te houden dan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:16

cursebreaker schreef:
Jeanine, is een waterblazer misschien niks voor jullie? Je hebt er ook die minder geluid maken bv.

Wij hebben ons tot nu toe met gewone natte wandelingen gelukkig prima met handdoek kunnen redden en Arya droogt ook snel weer op - die dubbele vacht helpt echt heel goed dan. Mis de waterblazer in principe nog niet, maar wil 'm wel in de toekomst zeker nog een keer hebben want het is natuurlijk wel veel gemakkelijker als ze daar eenmaal aan gewend is.

Verder gaat ze nu wel nog gewoon het water in, maar als het echt hartje winter is straks en je rond vriespunt zit, houd ik d'r wel uit het water, vind ik dan echt veel te koud voor de spieren - zeker aangezien ik verder niks heb qua jasjes e.d. om d'r warm te houden dan.

Nou ja, dat dacht ik dus ook.

Dus ik vroeg het aan de instructeur. En die zei dat hij gewoon door ging met zwemmen in de winter, zelfs met een dun laagje ijs. Alleen met een dikkere laag ijs, wordt het gevaarlijk, dus dan zwemt hij niet met de honden. Maar zelfs onder het vriespunt met dun laagje ijs dus wél.

Ik weet niet of ik het daar mee eens ben, vind het nu al wel op het randje van wel/ niet meer zwemmen.

Gaat natuurlijk wel om echte jachttraining.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:24

Denk dat het 't zelfde is met bepaalde instructeurs in het herders wereldje als je bv. bij de herder vereniging gaat trainen; sommige zijn net wat meer 'hardcore' en verwachten meer als een ander en zijn van die 'no nonsene trainers'.

Maar als jij zo'n cursus/training meer gewoon voor je hond en jezelf volgt en ook normaal gesproken in de winter niet echt gaat jagen met je hond, zou ik, zeker als ik er al twijfels bij had, dat in de winter gewoon skippen of anders idd zoals Kim aangaf, zorgen dat je idd alle materiaal mee hebt om warm te kunnen houden, ook erna dan in de auto. Vind dat de instructeur er wel wat makkelijk over denkt. Of wij denken te moeilijk... ik zit niet in het jachtwereldje haha. Maar better safe than sorry denk ik dan als het om het welzijn van je hond gaat :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:28

Otje is een windhond :+ die hebben geen ondervacht en de vacht die ze hebben is heel dun. Vooral op d’r buik, ze heeft het gewoon snel koud.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:30

Van ons mogen ze wel een jaar rond zwemmen, wel alleen maar tijdens het wandelen, in de winter baantjes trekken om af te koelen hoeft dan ook niet. Dan zijn de spieren warm en blijven daarna ook warm. Maar ik zou een deel van onze honden straffen als ze het water niet meer in zouden mogen. We wandelen immers ook in sneeuw en kou. Enige verschil is dat we ze dan bij de auto al even snel droogblazen voordat ze badjas en BOT aandringen omdat we dan zo'n 30 tot 45 minuten rijden.

Uiteraard krijgen ze in de auto wel hun badjas en BOT aan en bij thuiskomt staat de waterblazer al klaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 20:13

<3 vanavond alweer 2 weken oud!
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:18

<3 <3 wel saai hoor allemaal dezelfde kleurtjes! :P (grapje natuurlijk, ze zijn zooo cute)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:38

Ohh, ze worden groooot! :oo

Zucht, vuurwerk is hier al de hele avond bezig. Met veel pijn en moeite Toby zover gekregen om zijn behoefte te doen, maar pffff, t arme beestje is al twee uur aan het bibberen inmiddels Y;(
Ik hoop zo dat karma z'n werk doet hè -:(-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 20:38

Warboel schreef:
<3 <3 wel saai hoor allemaal dezelfde kleurtjes! :P (grapje natuurlijk, ze zijn zooo cute)

De vorige waren inderdaad meer kleurrijk door witte pootjes, witte nekvlek, kleine stipjes op de kopjes :P deze hebben amper wit.

Maar, gezien de stamboom van papa had ik dit niet verwacht. En vind ik ze nog veel wit hebben :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:39

Aaahhh wat worden ze al groot Kiwi <3

Skippy dat is super rot!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:44

x_Jeanine_x schreef:
Aaahhh wat worden ze al groot Kiwi <3

Skippy dat is super rot!!

Misschien overheen gelezen, maar dit schreef ik eerder nog - dacht dat dat misschien wel interessant was voor jullie :j

Jeanine, is een waterblazer misschien niks voor jullie? Je hebt er ook die minder geluid maken bv. Als Yoshi idd zolang nat blijft lijkt me dat voor beide partijen idd wat minder handig - al zou je idd ook een 'badjas' aan kunnen doen, maar met zo'n blazer heb je binnen een paar minuten en een droge hond en een schone hond want het vuil wordt ook gelijk eruit geblazen en losse haren enz.

skippy
Wat ontzettend poedersuiker gewoon weer. Schijt vuurwerk en schijt mensen die t afsteken, bah -O-

kiwi
knappe pupsels <3 <3 <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:56

@cursebreaker: :D hihi ik had al snel gereageerd :D
x_Jeanine_x schreef:
Waterblazer mag ik indd van iemand op korte termijn paar dagen proberen voordat ik er zelf een aanschaf :D maar toch super bedankt voor de tip!

Alleen er zijn zoveel waterblazers en als ik er 1 zou willen aanschaffen is de Max stiekem wel 100 euro :o

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:59

Waterblazer lijkt mij ook handig. Die zet ik op t kooplijstje voor volgend salaris. Eerst maar dierenartskosten afwachten. _O-

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:00

kiwiwitje schreef:
<3 vanavond alweer 2 weken oud!
[ [url=m/ZWinDT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo schattig <3 <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:01

Detroit schreef:
Waterblazer lijkt mij ook handig. Die zet ik op t kooplijstje voor volgend salaris. Eerst maar dierenartskosten afwachten. _O-

Zo'n probleem heb ik ook.... Eerst maar de kerstkadootjes... En zorgen dat ik iets meer werk dan 16 uur per week.... Ellende

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:02

x_Jeanine_x schreef:
@cursebreaker: :D hihi ik had al snel gereageerd :D
x_Jeanine_x schreef:

Alleen er zijn zoveel waterblazers en als ik er 1 zou willen aanschaffen is de Max stiekem wel 100 euro :o

Ik snap er niks van, maar dat bericht van jou heb ik niet gezien tot jij het nu quote?! :? Hopelijk dat dit niet vaker gebeurd want heb het idee dat ik wel vaker wat mis van je nu je die quote ook deelt. Ik zie dat bericht gewoon niet, snap er niks van.

Heel fijn dat je eentje kunt testen. Ik heb zelf deze op de wishlist die nog mooi onder de €100 blijft -ze zijn idd aardig aan de prijs.

https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... r-1306100/

Edit:
Die hele stille kost op die site €115 maar denk zelf dat die van 80 ook prima is- had hier in de herder groepen veel positieve dingen over gehoord.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:04

Waterblazer lijkt mij ook zo handig! Zeker met Jaxx er straks bij.. ik heb er alleen 0,0 verstand van..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:07

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:12

JesdaJinn schreef:
Waterblazer lijkt mij ook zo handig! Zeker met Jaxx er straks bij.. ik heb er alleen 0,0 verstand van..

Tis niet echt lastig hoor.

Ik heb er één van €80, is instelbaar kwa kracht en heeft 2 verwarming standen.

Die goedkopere zijn denk prima voor honden die niet een heel moeilijke vacht hebben. Skip heeft maar een dunne vacht, deze is ruim voldoende.

Ook gebruik ik hem niet super veel, zo af en toe als hij echt zeiknat is, al beland hij dan toch vaak onder de douche en daarna droogblazen.

Als je in huis een vieze hond gaat uitblazen, dan moet je wel rekening houden met dat de modder overal heen vliegt. Daarom doe ik Skip dan liever even "afspuiten" zodat ik een schone hond kan uitblazen.

Voor verharen schijnt een waterblazer ook erg fijn te zijn. Alleen bij Skip werkt het dus niet. (Door zijn rare half Draadhaar half korthaar vacht dus)