Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:58

Norwayfjord beterschap zeg das niet fijn!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:27

suze_ schreef:
Zo leuk al die namen!

Wij verlengen juist. Geen idee waarom :+
Nysse spreek je uit als nisse
Ylvi als Ilvie

En we zeggen vaak
nyssepissepoepchinees
Ylvipilvipiepemuis
Snowypowymauwkous

Gaat nergens over :')

Mijn man noemt Nysse meestal tutta omdat t zo'n tutje is en Ylvi draakje. Vergt geen uitleg hè :')

Haha Ik dacht die vertel ik maar niet maar nu kan t wel :')
alikiekie
Poemeloekie
Guapsiepapsie :roll:
Echt erg eigenlijk,arme beesten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:29

Hahaha. Gelukkig zijn we niet de enige dan _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:36

Geweldig al die namen
Moest echt even flink terug lezen nogal druk geweest :D

Onze drie honden heetten
Puma
Wat al snel poemster of pumismoemi werd :=
Assad werd assatepatat, as, aapie
Zuci werd zoekje, zucidepoeki <3

Zuci werd door de fokker dus 8 weken suzi genoemd omdat ze dachten dat je zuci zo uitsprak :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:56

suze_ schreef:
Hahaha. Gelukkig zijn we niet de enige dan _O-

Hier nog een. :o

Senniepenniepen. Met als gevolg dat mijn dochter van net 3 nu ook begin met Senniepen. :+

Beterschap met Mulan. :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:38

Bootje, Bodhibeer, Bobo, Vriendje appelmoes, flappie :')

Mera, Meramer, Merameisje, Truus.

Lupa, Lupsolei, Luupje, Luupluup.

Dat is het hier wel een beetje denk ik :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:54

xDenies schreef:
xDenies schreef:
Iemand die misschien +/- 7kg voer van Wolf of the Wilderness wilt overnemen? :')

Ik heb ook nog een zak lamsoren en lamskophuid. Die mag je er gratis bij als je wilt.

Wat wil je ervoor hebben?

Ik heb er zeker interesse in.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:59

Ooh sorry!! ik heb al een liefhebber, morgen gaat het de post op!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:18

Ah nah Giardia. Wij kwamen er echt moeilijk vanaf, hele huis 2x gestoomdreinigd := .

Nysse spreek ik uit als niesse :').

AJ is Édzjé en Zig is Z - I - G van Segway :').
Soms noem ik AJ édzjul en Dan denken mensen dat hij angel heet :').

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 08:25

ZoZenn schreef:
Ah nah Giardia. Wij kwamen er echt moeilijk vanaf, hele huis 2x gestoomdreinigd := .

Nysse spreek ik uit als niesse :').

AJ is Édzjé en Zig is Z - I - G van Segway :').
Soms noem ik AJ édzjul en Dan denken mensen dat hij angel heet :').

Willem Niessen *\o/*

Sorry.. iets teveel smeris gekeken :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:30

Nies/Niesse/Niesje is mijn bijnaam :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 10:31

Oh daar had ik niet eens aan gedacht hahaha

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:50

Heeft iemand van jullie ervaringen met een anti trek tuig?

Even voordat iedereen roept, gewoon opvoeden :o
Mila is nu 13 maanden
We zitten op cursus, gevorderde gehoorzaamheid, waarbij los volgen een groot onderdeel is. Gaat prachtig, mooie focus op mij, negeert andere honden. Maarrr... volgen is geen wandelen zonder trekken en dat laatste beheersen we niet altijd even goed. De ene dag is de andere niet, maar vooral als er veel hondjes in het zicht zijn is het best irritant en lastig om haar netjes aan de lijn te laten lopen . Ben even benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:55

Ik heb een aantal ervaringen met een anti-trek tuig. Ben er verre weg een voorstander van maar heb bij Bodhi de keus moeten maken omdat ik anders straks geen enkele arm meer kan gebruiken. Links is voor mij niet bruikbaar zonder pijn dus alles komt op rechts aan.

Zelf geen voorstander van bij jonge honden, maar goed wat moet dat moet. Het is overigens geen oplossing, het is een trainingsmiddel. Wat jij ervaart ervaar ik nu ook met Mera en hoe verleidelijk een anti-trektuig dan ook klinkt ik zelf zou er niet aan beginnen in dit geval. Nu is Mera nog maar 7mnd maar dit is heel erg op de wereld .. die kijkt ook naar vogels en helikopters in de lucht terwijl de andere daar nooit voor omhoog hebben gekeken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 14:04

De meest anti trektuigen trekken de hond scheef of ''snijden''.

Ik zou er ''gewoon'' nog meer op trainen. Zorgen dat je altijd lekkers oid bij heeft om de focus eraf te halen. Koppel er een commando aan en doorzetten.
Niet de makkelijkste manier maar vaak wel de beste.

Bij Denies kan ik t beter begrijpen. Die zit lichamelijk in de knoei. Dus dan kan je de ''klappen'' niet opvangen.
zij ''moet'' nog steeds net zo veel trainen als ieder ander. Maar die heeft een soort noodrem nodig omdat haar lijf dat nu niet kan.

Tenminste, zo zie ik het. So.. correct me if i'm wrong :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:12

kiwiwitje schreef:
De meest anti trektuigen trekken de hond scheef of ''snijden''.

Ik zou er ''gewoon'' nog meer op trainen. Zorgen dat je altijd lekkers oid bij heeft om de focus eraf te halen. Koppel er een commando aan en doorzetten.
Niet de makkelijkste manier maar vaak wel de beste.

Eens, ze zijn vaak pijnlijk en zeer slecht voor de belasting van het lichaam, veel honden maken al snel een verkeerde associatie. Daarnaast kun je het vergelijken met alles wat mensen op en aan een paard hangen, het is symptoombestrijding, geen oplossing.

Het enige fijne tuig wat als hulpmiddel kan dienen is een D-ring tuig van Ruffwear of van DC. Door de D-ring aan de voorkant remt de hond zichzelf, daardoor kun je ontspannen aan de riem lopen trainen.

Het uiterste hulpmiddel waar ik zelf achtersta is een halti, wel op de juiste manier gebruikt. Echter bij zo'n jonge hond is dat nog niet aan te raden, ze leren er niks van.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:17

Ja klopt. Mijn rechterarm is gewoon overbelast aan het raken omdat ik niet kan afwisselen(niet alleen door de honden hoor :) ). Ik loop ook al bewust niet meer met twee honden tegelijk omdat mijn linkerarm niet te vertrouwen is. Het ene moment kan ik kracht vast houden en het andere moment is dat allemaal weg en ben ik bang dat ik een hond(of iets anders) loslaat. Is hier in een woonwijk niet handig.

Ik heb deze overigens, ik ben er niet happig op maar ben heel blij dat ik de keus voor mezelf heb durven maken. Het is bij ons alleen nodig het moment dat we de deur uit gaan. Dan istie lekker enthousiast (ook als ik 20x naar buiten ga haha) en het blokkeert hem iets in z'n vrolijke sprongen. Daarna loopt hij lekker naast me op mijn tempo, ik heb een vrij hoog wandeltempo dus het kan ook een drafje zijn. Sinds ik met het tuig loop hebben we wel heel veel vooruitgang in rust gemaakt dus het heeft ook, in ons geval, wat positiefs gebracht. Maar de reden waarom .. tsja..

https://www.wesdijk.nl/dieren/hondentui ... leur-zwart

Mera heeft gewoon een halsbandje en ik loop ook met een korte looplijn (1m) vind ik lang zat. Zo ben je er vlot bij en vind ik makkelijker met trainen. Hand snoepjes mee, speeltje mee, en maar door en door en door. Vermoeiend soms, frustrerend wellicht ook, maarja .. dat zijn pups en jonge honden :P Voor je het weet valt het kwartje! *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:32

Anna Senna heeft nu het DC tuig. Klik aan de voorkant en het is zo een stuk fijner lopen met Senna.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:33

Ik zou zelf inderdaad ook eerder voor een halti gaan dan zo'n tuig. En goed op zoek gaan naar de oorzaak.

Dexter heeft er ook wel een handje van om te trekken als hij aan de riem loopt. Dan kun je gaan corrigeren en geïrriteerd raken maar dan gaat hij alleen maar harder trekken want dan wil hij bij je weg. Ik laat hem in het begin dus altijd gewoon lopen en belonen als hij naast komt. Hij vindt naast lopen gewoon heel spannend en hoe minder druk er op staat hoe makkelijker hij naast komt. Zonder riem kan hij moeiteloos naast lopen want dan heeft hij de spanning van 'Ik kan niet weg als het moet want ik zit vast ' niet.

Als het opwinding is zou ik gaan focussen op rustig de deur uit gaan en als het niet rustig kan, dan niet.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:46

Anna79 schreef:
Heeft iemand van jullie ervaringen met een anti trek tuig?

Even voordat iedereen roept, gewoon opvoeden :o
Mila is nu 13 maanden
We zitten op cursus, gevorderde gehoorzaamheid, waarbij los volgen een groot onderdeel is. Gaat prachtig, mooie focus op mij, negeert andere honden. Maarrr... volgen is geen wandelen zonder trekken en dat laatste beheersen we niet altijd even goed. De ene dag is de andere niet, maar vooral als er veel hondjes in het zicht zijn is het best irritant en lastig om haar netjes aan de lijn te laten lopen . Ben even benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

Ik snap waarom je dit zo zegt, ik vind mensen echt te negatief reageren als je een anti-trektuig wilt gebruiken. Ja, training is Prio 1. Maar met een jonge, sterke hond die nog niet de capaciteit heeft om zich lang genoeg te concentreren om een hele wandeling niet te trekken, moet je soms kiezen tussen 2 kwaaien en voor een anti-trektuig gaan.

AJ is een echte trekker, zijn hele nest is zo. Sinds hij een maand of 6 is, ben ik met anti-trektraining bezig en het heeft me een tijdje gekost om iets te vinden dat met hem werkt. De meeste gangbare methodes werken namelijk absoluut niet met hem. Aandacht lopen kan, maar dan loopt hij obsessief de hele wandeling met zijn neus tegen je arm geplakt en dat wil ik ook niet -O- . Nu pas merk ik dat het veel beter begint te worden, hij trekt nu alleen wanneer er veel prikkels om hem heen zijn en hij niet meer de aandacht heeft om netjes te lopen.

Trektraining kost tijd! En terwijl je die training doet, kun je soms gewoon echt niet meer normaal met je hond over straat. Moet je mensen daarom maar veroordelen? Nee. We doen allemaal ons best. Ikzelf gebruik de DC (wel aanleren en niet 'gewoon'' mee gaan lopen, anders heb je kans dat ze er gewoon doorheen leert lopen) voor drukke situaties (dan heb ik wel beide ringen vastgeklikt) en ik heb in het begin de Gentle Leader gebruikt (zelfde: goed aanleren anders heb je kans dat ze er doorheen lopen), maar hij kijkt altijd zo depressief met dat ding om. Verder gewoon goed aangeleerd, maar hij vindt het niks :o .

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:55

Bedankt voor jullie input. Het is voornamelijk opwinding, de ene dag is ze veel relaxter dan de andere. Ik ben dan ook erg zoekende er nog in. Als we de deur uit gaan en ze heeft een kat gezien of geroken is het feest, dan is ze echt over de zeik. Als er een hond in het zicht is, wil ze er graag heen. We liepen eerst met een flexi, maar daar ben ik vanaf gestapt omdat ze dan meer ging trekken, maar ook dat hangt van de dag af. Het liefst loop ik met de sleeplijn maar dat gaat alleen in het bos of buitengebied. Ik kan haar dan ook makkelijk bij me roepen. Het is een hond die graag in een hoog tempo loopt en ook graag voor je uit.
Ik vind het lastig te bepalen of ik haar meer beweging moet geven of meer moet werken aan de rust.
Ze wandelt nu 2x per dag ongeveer drie kwartier a 1 uur, s avonds nog een klein rondje. Verder speelt ze meestal 2x per week een uurtje met een stabij en hebben we 1x per week een uur cursus. Thuis ook hersenwerkjes. Ik wil graag met haar fietsen maar dat durf ik deze maand niet zo goed met het vuurwerk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:07

Het was voor mij ook helemaal geen oordeel of vooroordeel, hoop dan ook niet dat het wel in die context wordt geplaatst :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:26

Een gentle leader! Schijnt betere werking dan Halti te hebben. Jaren geleden door gedragstherapeute geadviseerd en zei specifiek geen halti maar gl. 3 maanden gebruikt om gedrag te doorbreken destijds.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:34

DatBenIkNou schreef:
Een gentle leader! Schijnt betere werking dan Halti te hebben.

De op maat gemaakte hebben de beste werking omdat ze worden aangepast op het hoofd. Maar voor veel mensen geen optie, of te duur. Zeker omdat die Halti's nog geen tientje kosten.

Het is vooral belangrijk om te weten waarom een hond trekt, en of je zeker weet of een hond trekt. Veel mensen zeggen 'mijn hond trekt' terwijl er alleen spanning op de riem staat. Als wij gaan wandelen staat op de heenweg bij allemaal spanning op de riem, maar ik heb aan één hand in iedere vinger één riem. Als ze zouden trekken ging dat niet, spanning is logisch. Ze zijn blij dat we gaan wandelen, en hebben een beduidend hoger staptempo dan mijzelf. Daar denken veel mensen ook niet aan, maar het is logischer dat een kleine hond minder snel trekt, het staptempo van die honden ligt een stuk lager. Ik kan van hun niet altijd verwachten dat ze zich aan mij aanpassen en voor hen ongemakkelijk gaan lopen omdat ik langzamer loop. Dus kiezen we de middenweg, ik iets sneller, zij iets meer behouden, dat zorgt voor spanning op de riem, maar geen trekken.

Niet-trekken-training doe je ook niet als je nèt de deur uit bent, maar nadat de hond zijn eerste enthousiasme kwijt is. Optimaal is meestal na een minuut of 20, omdat dat de piek het laagst is. Er is nog voldoende vermogen voor concentratie, maar geen achterlijk gehups meer. Je kunt dus makkelijker contact leggen en makkelijker het niet trekken trainen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:38

Daar ben ik het niet zo mee eens. Zeker met meerdere honden vind ik het persoonlijk geen optie om het het in het eerste stuk maar beetje te laten gaan. Gehoorzaamheid begint bij mij al bij het aanlijnen en de deur uitstappen. Geen druk gedoe.