Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 00:08

Ik hou van de puppytijd! <3 ik vraag me af of ik daar na een nest pups ook nog zo over denk :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:23

Doe mij maar pups vanaf een jaar _O- Dexter was mijn eerste pup. Dundy was 5 maanden toen ik hem kreeg en Floyd ongeveer 7 maanden (op straat geboren).

Ik denk dat ik er in elk geval een heleboel van geleerd heb en zeker dingen die ik volgende keer anders ga doen. Maar kan niet zeggen dat ik nou echt specifiek genoten heb van de puppytijd. Als ik foto's terug zie denk ik ook niet 'ik wil terug '. Alleen maar 'hij is nu zoveel knapper en leuker' :Y)

Kiwi, ik denk dat je ze allemaal houdt <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:58

ik vind puppy's ook heerlijk <3

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:40

Puppy heerlijk. Toen wou ze nog knuffelen :')

@kaus runderkophuid heb ik ook. Van pensstaafje.nl. Uurtje en het is op :') voorheen was ze zeker 3 uur bezig madam heeft sterke kaken. Deze rol was voor de afwisseling een keertje en omdat de nieuwe bestelling nog niet binnen is haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 06:51

Haha kaus nee das niet de bedoeling! _O-

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:58

Ik ben idd wel benieuwd of hij zo'n knuffelkont blijft. Ik hoop het maar!
Vannacht geprobeerd om hem eens 4 uur te laten liggen voor het laten plassen en dat is goed gegaan, woehoe!
We hebben de fietskar nog in de keuken staan, vanmorgen deed ik hem even open en dan kruipt meneer er meteen in. Heel snoezig <3
We wilden eigenlijk vandaag gaan oefenen en ons eerste kleine ritje maken, maar ik weet nog niet of dat wat wordt. Het is echt ouderwets Hollands zeikweer. :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:31

Ahhh al die puppen foto’s ik ga maar ontstippen haha.
Ben er daardoor veel meer mee bezig.
En dat terwijl dat hele kleine van mij niet zo hoeft maar goed dat heb ik met baby’s ook :o
Vind ze leuk maar wel bij een ander.

Ik loop met 2 honden aan een flexie en een kinderwagen erbij.
Soms gaat het mis en zitten we in de klit maar over het algemeen zou ik niets liever willen.
Nou heb ik wel kleine hondjes (< 10kg)die het gewent zijn en al ruim 8 jaar samen lopen.
Een 3de erbij aan een flexie gaat wel een uitdaging worden :')

Ik heb nu al 2x in 3dagen tijd s’nachts gehad dat 1 van de honden binnen poept maar wie?
Zit ook diaree bij dus hoop dat het een virusje is wat vanzelf weer over gaat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:58

Hmm lastig... Merk je overdag niks aan één van de honden?

Fijn dat het zo goed gaat Simone. Vind dat blonde ook super schattig <3

Twilight, heb je snacks4dogs geprobeerd? Daar halen wij (en bijna iedereen in dit topic :') ) snacks vandaan en heb je echt stevige kophuid tussen zitten. Maar eigenlijk zou ik proberen je hond niet steeds vrij iets te kauwen geven. Ze hebben ook hun rust nodig. Voor het altijd te kauwen kun je een kauwspeeltje of hertengewei doen bijvoorbeeld. En dan een kophuid als snackje tussendoor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:12

Kophuid platen zijn weer anders dan een rol. Ze hebben op een plaat toch minder grip, wat dus positief is :) Ik moet hier zelf voorzichtig zijn met wat ik aanschaf. Alles van lam gaat goed, maar in principe zijn daar niet veel harde dingen voor. En de buffelhuidstaven gaan goed. En tsja, dan maar wat minder gezond .. dat is het laatste wat ik hem ga afnemen. Ze krijgen al hoge kwaliteit eten, dus ik compenseer het maar :P

Met hertengewei zou ik echt zeker weten dat het hele gebit is gewisseld. Dat duurt tot uiterlijk 7 maanden.
Deze botten van Roam zijn van struisvogel:
https://www.wesdijk.nl/dieren/zoeken?co ... it_search=

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:15

Kaus schreef:
Hmm lastig... Merk je overdag niks aan één van de honden?

Fijn dat het zo goed gaat Simone. Vind dat blonde ook super schattig <3

Twilight, heb je snacks4dogs geprobeerd? Daar halen wij (en bijna iedereen in dit topic :') ) snacks vandaan en heb je echt stevige kophuid tussen zitten. Maar eigenlijk zou ik proberen je hond niet steeds vrij iets te kauwen geven. Ze hebben ook hun rust nodig. Voor het altijd te kauwen kun je een kauwspeeltje of hertengewei doen bijvoorbeeld. En dan een kophuid als snackje tussendoor.

Nee ze zijn niet anders als anders.
Reu druk en teef rustig.
Maar reu heeft wel last van gisten in zn oren dus miss een bijwerking van zn oordruppels maar kan me haast niet voorstellen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:21

Denies, oh ja even vergeten dat deze hond nog niet klaar was met wisselen. Dan is hertengewei nog niet verstandig.

Misschien dat de reu wat koortsig is door zijn oren? Daar kunnen ze meen ik ook wel diarree van krijgen. Even temperatuur meten?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 12:08

beterschap met de Diaree. Van de andere kant kan t altijd wel een keer he. Wij zijn ook wel eens een dagje minder fit.

Dat kauwen kan ook komen door het wisselen. Hier hebben ze heel de dag kauwspul. Maar meestal kauwen ze maar een paar keer per dag een kwartier/half uurtje. Soms ook dagen niet.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:21

Zal ons hier ook even voorstellen. Zat net in het ander topic. Wij hebben een kruising van 7,5 maanden Senna.

Afbeelding

Dat hertengewei ga ik ook in gedachten houden. Senna heeft ook alles binnen no time op. Oo moment zijn mijn schoenen de pineut. Als ik ff ga douchen pik ze die zelf uit de schoenenrek. Speelgoed sloopt ze ook zo. Zelf rubber pluk ze het rubber van af. Krijg ze dus ook niet meer. Twijfel of ze nog aan wisselen is of dat ze klaar is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 12:52

wij hebben ook kartbandjes als speelgoed. En voor echte bijtdrift kun je ook bij BamBam dogtoys bijtrollen en kussens halen. Hier mogen ze, als ze de drift tonen, vaak aan de springpole. lekker bijten. Wel gecontroleerd en onder commando

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:45

Zekere voor het onzekere nemen en lekker wachten met die extreem harde botten. En de kans dat ze het laten liggen is nog aanwezig ook. :) Ik hoor het veel en vaak. Het is dan te saai omdat er te weinig voldoening vanaf komt en dan ligt het maar te liggen. Een zachter kauwbot gaat op en dan hebben ze voldoening.

Ik ben dus niet de enige met een rare hond die hardere botten laat liggen :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:09

Ik zit nu in de auto met de pup op schoot <3 zo even tussenstop maar nu is ze diep in slaap

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:10

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 14:12

ahh! Hopelijk een relaxte rit naar huis!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:32

Tussenstop ging goed, even op het gras gelaten en meteen geplast, uitbundig beloond, ze werd helemaal enthousiast. Nu slaapt ze volgens mij weer :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 14:36

Dat klinkt heel goed! :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:49

Kiwitje@ bedankt ga daar eens kijken.

theadora99@ wat een snoepje.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:52

Wat den snoepje zeg, leuke pupsels weer <3

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:30

Hallooo :D

Daisy heeft voor het eerst voor m'n goede camera gestaan vandaag :D
Jammer van t takje, maarja ze stond even stil :Y)

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:32

_kimm Ahh wat een poppie :D

Wat een mooie foto's weer Denise :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:16

Heb niets met pups en nu al voor derde jaar achter elkaar een pup.... Hopelijk nu vele jarennnnnn niet meer.

Wua flexi s ikke heb ze liever niet nodig maar 2 husky's kunnen niet los en kenzo door zijn agressie kan vaak niet los. Heb dus altijd sowieso 2 aan flexi bij vd 6 en regelmatig 3 soms 4. Wel zitten de husky's aan flexi aan heupgordel en zitten er aan heupgordel ook vaste lijnen om eventueel vlot dubbel vast te zetten. Heb nog nooit een probleem gehad mede door 0 risico nemen en dubbel zekeren. Flexi s hebben helaas vaak dat ze plots vd rem af springen ik hou daar altijd rekening mee. Echter in de polder zijn ze ideaal om de hussen ook vrijheid te geven