Puppy erbij 2018

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 12:12

Nee, dat kan ik ook helemaal snappen! :P maar dan is het ook wel echt anders.
Maar bedoel dus in NL of Belgie, zou ik dus wel echt willen dat mensen 2x komen.. Maar dat is puur omdat ik echt een beetje de mensen wil kennen waar mn pups naar toe gaan. 1x contact zou ik jammer vinden. Al ga ik er wel vanuit dat we via whatsapp en fb wel contact houden, in ieder geval tot wanneer de pups weggaan.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:35

Wanneer de teef ooit eens loops wordt en het lukt .. :Y) dan zijn de bezoeken vanaf 2 weken en ze verwachten dat je om de 2 weken eens gaat. Zo kan je de karakters zien enz en is het makkelijker om toe te wijzen.
Is ongeveer 1u30 rijden voor ons

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:04

Voor mij is het ruim een uurtje reizen naar de fokster, moet even afwachten hoe vaak ik mag komen en vanaf wanneer. Mijn vorige hond heb ik met 2 weken, 6 weken en met 8 weken ophalen gedaan, maar zou zelf liever die 4 weken ook doen en als het lukt/mag nog wat vaker ;)
Eerst maar eens pups, dan zien we wel weer verder...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:07

yvje86 schreef:
En weer goed nieuws! Het zijn 9 pups waarvan 5 reutjes dus we hebben beet :D
Kreeg gisteren een filmpje doorgestuurd van de wormpjes.
Het zijn kruisingen Mechelse herder x hollandse herder en ze zijn echt heel divers van kleur.
Van lichtbruin tot bijna zwart.
Bén benieuwd uit welke kleuren en karakter we straks mogen kiezen.

Nog even een vraag.. wat zouden jullie doen?
Het is voor ons aan de andere kant van het land dus we willen tussendoor 1x gaan kijken wanneer zouden jullie gaan?
Als ze kunnen lopen? De oogjes open zijn? Of nu meteen na geboorte?

Ik zou dan ergens tussen de 4 en 6 weken gaan. Heb je wel al een beetje idee van de karakters en bouw.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:51

Ben zelf met 4,5 weken gaan uitzoeken en toen met 8 weken opgehaald. Verder niet gaan bezoeken, maar kreeg wel dagelijks van iedere pup een heel verslag met foto's, wat ze hadden uitgespookt etc. Kende de karakters dus al vrij goed door de fokster en ze zat 100% juist met Olivia haar sterk en dwingend karakter. Volgend nest ga ik denk ik wel wat vaker. Ze woont nu veel dichterbij, zo'n 50 minuten met de auto.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:57

Puppy alarm <3

We zijn verliefd geworden op een heel leuk en lief Teefje.

Kwam de hele tijd bij ons knuffelen en was lekker Speels

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 18:56

Ahh wat een schatje! En dat pooootje op de laatste!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:05

Ik ga me helaas weer afmelden voor dit topic :(

Ik krijg geen duidelijke antwoorden van de fokker en er wordt te vaag gedaan vanuit de rasvereniging. Ik word volledig genegeerd als ik vraag om testen en uitslagen van foto's.

Ik ga dus op zoek naar een ander ras (al wordt dat waarschijnlijk weer een Cattle Dog <3) en misschien kan ik me dus verder in het jaar alsnog aanmelden voor dit topic.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 19:20

Hee gekkie niet afmelden! ook zonder pupje ben je gewoon welkom om mee te genieten! En anders kom je hier maar een keertje pupknuffelen! :)

Maar zonder gekheid; wat k*ut zeg.. Wat naar als er zo gedaan word.. Kan mij voorstellen dat je er niet zo blij mee bent! (zacht uitgedrukt) Maar helaas vanuit hier, en toen er hier iemand van de RvB langs kwam ook weinig goeds over rasverenigingen in het algemeen.. :(

Niet afmelden hoor! :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:24

Wat mij betreft ben je ook welkom zonder puppy(plannen) kaus!

Begrijp heel goed dat je geen pup wilt als een rasvereniging zo doet... Zeker als je een ras hebt die zo'n invloed denkt te mogen hebben op fokkers en toekomstige puppy baasjes.

Misschien weet hier iemand een goede fokker voor je? Wat waren je eisen ook alweer voor een hond?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:25

kiwiwitje schreef:

Wij waren ook echt verliefd. We gingen voor de ren zitten en zij was de 1ste die wakker werd en kwam kijken bij ons, en telkens als we stopte met aaien en spelen kwam ze weer met dat pootje aandacht vragen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:28

Hele leuke pup! Zal vast energie voor 10 hebben :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 19:35

XxMariellexX schreef:
kiwiwitje schreef:

Wij waren ook echt verliefd. We gingen voor de ren zitten en zij was de 1ste die wakker werd en kwam kijken bij ons, en telkens als we stopte met aaien en spelen kwam ze weer met dat pootje aandacht vragen

Te schattig! Dus ze vind jullie echt leuk! Goed teken!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:56

Ooh ja ik wil wel heel graag in dit topic blijven als jullie dat goed vinden :o :D

En pups knuffelen sla ik nooit af, vooral als het een beetje in de buurt is <3 <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 20:06

Ja natuurlijk mag je blijven! :D

Ik heb geen idee of t in de buurt is :P Maar je bent welkom :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:15

Gewoon lekker blijven Kaus, wel jammer dat het zo gelopen is.
Op naar een andere pup, zullen we maar zeggen dan.

Marielle, leuke pup! Wanneer mag je haar ophalen?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:33

Vandaag de hele dag gewerkt aan de hondenkamer. Jeetje wat heb ik veel honden spul :') heb serieus 10 kilo koekjes, 31 speeltjes, 27 verschillende halsbanden, 12 korte riemen, 5 flexlijnen, 6 tuigjes ( meerdere maten )...........

Meteen even een nieuw hekje besteld voor de eerste bench die voor de hondenkamer staat ( gang met hekje is bench ). Bijna klaar met de zelfgemaakte mand, geschilderd, opgeruimd... Twijfel alleen nog welke camera ik erin wil hangen en of ik een slot op de deur wil zetten. Heb aardig wat hinden gezien die de deur gewoon zelf openmaken en dat wil ik absoluut niet bij honden die (nog) niet in mijn roedel passen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 21:39

Oh dat is een flinke verzameling Romy! :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:45

wat jammer Kaus. Niet fijn zo.

ivm bezoeken: bij mijn vriendin kwamen de pupkopers ook allemaal wekelijks vanaf 3 weken en was er een heel goed contact, ook via de fb-groep waar er veel foto's en filmpjes gedeeld werden.
Zelf vond ik het ergens wel jammer dat ik maar 1x naar Cita ben kunnen gaan kijken, maar was net zomer, alle verlof lag nagenoeg vast. Dus wel veel met fokker gechat en gemaild en op basis van hun expertise en de foto's al een idee gevormd en op 6 weken pas gaan kijken en eigenlijk kwam wat de fokkers zeiden het best overeen met wat we vooraf aangegeven hadden te willen en hoe het pupje zelf reageerde...

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:47

Ohh wat een leukerd Marielle <3 !

Wat super jammer dat het zo loopt Kaus. Hopelijk hebben jullie bij een ander ras meer geluk.
En lekker hier blijven posten/meelezen hoor :) !

over het gaan kijken bij pups, ik ben vanaf 3 weken regelmatig bij Zoë langs gegaan. Zeker 2x per week, en ook af en toe als gezin met de kids er bij.
Ik merkte dat dit haar echt heeft geholpen toen ze bij ons kwam wonen, ze herkende mijn stemgeluid duidelijk al.

Wij zijn vandaag even kort naar het strand geweest <3 , Morgen is ze 10 weken oud. Ze groeit echt zo hard :oo !
Afbeelding

Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:49

Lief Marielle!
Jammer Kaus, maar zeker begrijpelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 23:01

Ze is zooo schattig!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:57

Leuke foto van Zoë Calice, doet ze het goed?
SR: voor hoeveel honden is die verzameling?
Ik heb na het overlijden van Quebbel een groot deel van het spul wat ik had aan het asiel gegeven. Ik heb 3 lijntjes, een hals band, 2 kleden en 2 manden en wat speelgoed bewaard. Had zelfs nog nieuw speelgoed liggen, dat ligt dus nog netjes in de kast. Wat kun je toch een hoop verzamelen zeg!

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:30

Hoi allemaal!
Ik zou graag met jullie willen meekletsen. Sinds een half jaartje zijn mijn vriend en ik aan het rondkijken naar een hondje. We wilden graag een klein hondje. Mijn beste vriendin heeft 2 chihuahua's en dit ras ben ik echt aan verkocht. Mijn vriend leek het eerst niks, maar inmiddels is hij ook helemaal om.
Toen zijn we om ons heen gaan kijken, willen we een volwassen herplaatser of toch een puppy.
Ik ben wat terughoudend wbt herplaatsers dus zijn we toch voor een puppy gegaan. Inmiddels zijn we bij een aantal nestjes en fokkers wezen kijken en hebben we onze keuze gemaakt.
We hebben voor een pup gekozen bij een stel welke beide paraveterinair zijn en af en toe een nestje fokken. Het is een langharig black and tan teefje van nu 7 weken. Over 1,5 week halen we haar op :D
Ik zal later wat foto's posten!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:32

Ik heb laatst al het speelgoed er eens bij gezocht en gekeken wat nog goed was en wat er weg kon.. Jeetje wat een berg.. :o

Afbeelding

(Ik geloof dat ik een verslaving heb.. )