Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:42

Dat geldt voor mij ook , hoor TS. Ik kan het me alleen ook voorstellen van de oude eigenaars.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:46

Ts ik vind dat jij goed gehandeld hebt. Als jij gewoon alle berichten bewaard denk ik dat ze je niks kunnen maken zeker na twee jaar niet meer. Ik zal het er nou gewoon biu laten en niet meer reageren op hun berichten.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:49

Je hebt super gehandeld ts! Laat ze lekker sturen berichten prullenbak in en klaar. Lekker van je poes genieten! ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:57

JenW schreef:
Je hebt super gehandeld ts! Laat ze lekker sturen berichten prullenbak in en klaar. Lekker van je poes genieten! ;)

zou de berichten voorlopig niet verwijderen. Stel, straks gaat er toch wat naars gebeuren... kan ts altijd bewijzen dat ze hun wel de kans hebben gegeven en dat ts altijd netjes is geweest.

Hebben ze nog gereageerd op je nette bericht?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 10:07

@ Sleeper en marieke

haha ik weet wel dat ik mij niet hoef te verdedigen snap jullie reactie ook wel hoor.

Gaat een beetje automatisch denk ik, omdat ik het ergens voor hun zelfs ook nog vervelend vind.
Achja.

Nee ik heb niets meer gehoord nu. Dus laat het ook hierbij.
Berichten bewaar ik in ieder geval wel je weet maar nooit.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:08

Wat ik me afvraag is of jullie tussendoor al het geapp, ook even telefonisch contact met elkaar hebben gehad?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 10:10

Ik heb hun de eerste keer gebeld, daarna is er geen telefonisch contact meer geweest, maar is er ook sowieso amper contact geweest.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:16

Vreemd. Ik begrijp niet dat ze zelf geen telefonisch contact hebben opgenomen. Als je elkaar niet kent kan over en weer appen, zeker over zo'n kwestie, verkeerd worden geïnterpreteerd.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:43

Poeh, heb even bijgelezen, maar dit ontmoedigt je toch om volgende keer iets goed te willen doen.
Moet zeggen dat ik na het bericht dat ze eea moesten uitzoeken al het gevoel kreeg dat ze daarmee bedoelden hoe ze de kat terug konden krijgen. Wat valt er immers uit te zoeken als je de kat niet mee wilt nemen. Dus dat verhaal van "afscheid nemen" zou ik ook met een korrel zout nemen.

Goed gereageerd TS, en zou ook absoluut geen adres achterlaten.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:17

Je hebt boven verwachting gehandeld. Er zouden maar weinig mensen zijn die hadden gebeld. Als ik mijn kat terug zou willen had ik allang op de stoep gestaan. Een van mijn katten is ooit 14 dagen weggeweest, net met oud en nieuw en -10 buiten. Hij was overal aangemeld als vermist, en we zijn met man en macht gaan zoeken, door het ijs gezakt en wat al niet meer. Wat niet wil zeggen dat deze mensen dat niet gedaan hebben maar... ik bedoel dan hadden ze op zjin minst een berichtje kunnen sturen van joh we denken er over na wat in dit geval het beste zou zijn. Het is voor allebei de kanten iets emotioneels, al heb ik moeite met de manier van omgaan van de oude eigenaren. Tjee 2 jaar geleden, tuurlijk zouden mijn kinderen ook blij zijn als ie er weer zou zijn, maar ik ben dan toch de ouder die ze leert dat het in het belang van het diertje is om hem bij jou te laten.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:00

Doet me denken aan hoe Nanny Jo het altijd zegt. Als ouder doe je wat het beste is voor je kind, niet wat het kind zelf wil. Mijn ouders hebben mij vroeger ook altijd gewoon duidelijk gemaakt dat beestjes dood gingen, en als er een 2 jaar bij iemand anders had gewoont hadden ze dit waarschijnlijk ook duidelijk gemaakt, en dat het beestje zich daar nu op zijn plek voelt en niet meer bij ons. Wij hadden nog wel netjes willen handelen en kijken hoe het zou gaan met dat diertje, maar blijkbaar heerst bij de oude eigenaren van de kat van TS een "shoot first, ask questions later"-mentaliteit. In mijn ervaring zijn dit vaak de mensen die hun eigen zin doordrammen, en geen genoegen nemen met een nee. Maar ja, ik ken die mensen niet, ik weet alleen dat ik zo hard geschrokken zou zijn van zo'n reactie dat ik ze zelf waarschijnlijk meteen geblokkeerd zou hebben. Hoe TS het heeft gedaan vind ik nu veel beter dan dat, en ze verdient ook meer respect van die mevrouw.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:08

Maanoogje schreef:
Doet me denken aan hoe Nanny Jo het altijd zegt. Als ouder doe je wat het beste is voor je kind, niet wat het kind zelf wil. Mijn ouders hebben mij vroeger ook altijd gewoon duidelijk gemaakt dat beestjes dood gingen, en als er een 2 jaar bij iemand anders had gewoont hadden ze dit waarschijnlijk ook duidelijk gemaakt, en dat het beestje zich daar nu op zijn plek voelt en niet meer bij ons. Wij hadden nog wel netjes willen handelen en kijken hoe het zou gaan met dat diertje, maar blijkbaar heerst bij de oude eigenaren van de kat van TS een "shoot first, ask questions later"-mentaliteit. In mijn ervaring zijn dit vaak de mensen die hun eigen zin doordrammen, en geen genoegen nemen met een nee. Maar ja, ik ken die mensen niet, ik weet alleen dat ik zo hard geschrokken zou zijn van zo'n reactie dat ik ze zelf waarschijnlijk meteen geblokkeerd zou hebben. Hoe TS het heeft gedaan vind ik nu veel beter dan dat, en ze verdient ook meer respect van die mevrouw.

Precies dit! :j
Je zou toch verwachten dat als je zo'n dreigement stuurt je alleen maar verder van huis bent dan dat je de kat nog ooit te zien krijgt? Als ik zon berichtje van TS zou krijgen, zou ik op zijn minst mijn excuses aanbieden voor het laat reageren en toch nog net vragen om de kat te mogen zien. Maar goed, ik zou überhaupt niet 2 weken wachten met reageren, op zijn minst 'ik heb even tijd nodig om hier over na te denken'. :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:32

Thenexttry schreef:
Ik vind dat ik steeds netjes ben gebleven. Ik heb ze aangegeven dat ik op vakantie ging en dat ik begreep dat hun ook alles even moesten laten bezinken.

Vervolgens krijg ik een bericht in mijn vakantie en zo gauw als dat ik terug was ( oké een dag later ) heb ik gereageerd.

In dit bericht stond al duidelijk dat ik de verhuizing niet zag zitten en heb ik ook aangegeven waarom.
( Ik heb eerder al gezegd dat ik de kat niet weg wilde zien gaan, maar heb hun daarin vrij gelaten waardoor mijn omgeving mij voor gek verklaarde )

Nu heb ik nog steeds begrip voor die mensen en snap ik dat het niet makkelijk is.

Echter, ik heb 2 weken geleden dat bericht gestuurd. Geen enkele reactie gehad en dan nu na 2 weken krijg ik een hartstikke aardig bericht dat het ze beter lijkt een afspraak te maken.
Het bericht is zelf redelijk onduidelijk in dat ik er niet uit op kan maken wat hun nou zouden willen.

tevens staat erbij dat ze deze week de sleutels krijgen etc.

Als hun aan mij zouden vragen: Zouden wij nog eens lang mogen komen. Of in het bericht gelijk gezet van wij willen haar gewoon bij jou laten maar zouden haar graag nog eens willen zien, dan was er niets aan de hand geweest.

Nu krijg ik eerst een "dreigement" in een aardig boos bericht. en krijg ik te horen dat ze haar bij mij hadden willen laten, maar nu dus eigenlijk niet meer.

Dat is het psychische stukje wat ik eerder bedoelde.

Ik heb met de best bedoelingen hun gebeld, ookal wist ik wat het risico was. Heb ze netjes behandeld en doe ik nog steeds vind ik zelf .

Dan zou het toch niet moeilijk moeten zijn om gewoon netjes te blijven reageren en niet als een blad aan een boom om te draaien.

Hopelijk begrijp je me niet verkeerd, je hebt gedaan wat je kon en menig persoon had überhaupt geen contact opgenomen. Maar...ik kan me de reactie van de oorspronkelijke eigenaresse ook heel goed voorstellen. In dit geval kunnen de emoties hoog oplopen en zij zullen in hun ogen mogelijk hebben gedacht dat ze jou de ruimte moesten geven, jij hebt dat opgevat als desinteresse en zie hier het resultaat. Maak desnoods duidelijk dat je echt niet alle deuren voor hun neus had willen sluiten, maar dat ze die keuze voor jou op deze manier wel heel makkelijk maakt.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:43

Eerlijk begrijp ik die mensen ook gewoon niet.

Als ik van TS een telefoontje had gekregen dat mijn kat bij haar was stond ik denk ik de dag erna al op de stoep! Op zijn minst om ze te zien en eventueel om ze terug mee te nemen.
Want dat doe je toch als je echt gek bent op een dier?

Deze mensen hebben nog geen een keer de moeite gedaan om de kat te willen zien en dan wel zo een reactie geven? Lijkt me dat ze dit gewoon doen om jou dwars te liggen, vreselijk.

In mijn ogen heb je altijd goed gehandeld TS. Soms zelfs té goed.

:(:)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:53

Ik denk dat een bijkomend factoor was, dat het 2 weken geleden is, dat ze het niet eerder uit kwam. Ze hadden de sleutel van het nieuwe huis nog niet. Dus mooi makkelijk om TS aan het lijntje te houden, misschien hoopte ze op een voordelig pension.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:31

Natuurlijk kun je vanalles gaan verzinnen (speculeren). We kennen haar niet, we kennen de situatie niet. Let it be.
Succes ts. Ik hoop dat je het snel goed kunt afronden.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 16:52

ach ik kan en wil niet oordelen over hun situatie / reden waarom het zo lang duurde.

Heb de berichten nogmaals nagelezen.
Het eerste bericht wat ik dus gisteren van haar kreeg kwam eigenlijk in naar voren dat ze de kat toch op wilde halen. Ik denk dat in het volgende bericht, over dat ze het besluit hadden genomen de kat bij mij te laten, een soort "emotionele mindf*ck" was.

Door daarmee op mijn gevoel te spelen, maar dat is ook van mij speculeren.
Vandaag heb ik in ieder geval niets meer gehoord en hoewel ik het niet hoop ben ik bang dat dit inderdaad nog een staartje gaat krijgen.

De informatie die ik in heb gewonnen oa bij mijn rechtsbijstand etc is dat mij de kat niet afgenomen kan worden. Ook vandaag nog voor de zekerheid gebeld.

Mocht het dus nog vervelend worden dan sta ik in ieder geval redelijk zeker van mijn plek incl. met de berichten die gestuurd zijn.
Ik wacht het dus af alleen ze gaat echt niet meer weg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:55

Gewoon absoluut NIET je adres geven, ook al willen ze om de tafel, ook al praten ze als Brugman, ook al zijn ze ineens weer poeslief en aardig...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:14

Fijn dat rechtsbijstand het wat duidelijk heeft kunnen maken voor je.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:24

Maar waar ben je bang voor? Ze weet niet waar je woont dus wat kan ze eigenlijk? Platbellen of appen maar das met een blokkade opgelost. Meer kan ze niet volgens mij?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:27

Aangifte kunnen ze doen. Al vraag ik me af of de politie dat tegenwoordig wel serieus neemt?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:28

Heb je hele topic gevolgd, had niet verwacht dat ze na 2 weken nog iets gingen sturen. Ik denk dat de verleiding groot was om er op te antwoorden maar ik zou het daarbij gelaten hebben. Intussen staat de kat ook gechipt op jou naam? Ik zou ze na deze berichten zeker niet meer meegeven en lekker bij jou laten. Vind het erg onbeleefd van hun.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:08

CalipsoLover schreef:
Intussen staat de kat ook gechipt op jou naam?

Dit maakt natuurlijk niks uit.. ik kan jouw kat van de straat plukken en laten chippen op mijn naam, dan is ie ook nog niet zomaar van mij.

Maar buiten deze onzin om (dat steeds maar terug komt..), de kat is al zo lang bij TS, dat ie wettelijk gezien van TS is. Heb ik begrepen uit de links die hier gepost werden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:09

Zelf geen berichten meer sturen hoor. Straks doet ze aangifte van stalking en dan ben je best wel de pineut.
Gewoon lekker in de sh*t laten zakken en de kat goed verzorgen zoals je de laatste 2 jaar al doet.
Ik denk dat ze ook niet super fanatiek hebben gezocht destijds en als ze echt heel erg haar best had gedaan was de kans toch wel wat groter dat ze wat meer gezocht hadden op internet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:11

GamblersCup schreef:
CalipsoLover schreef:
Intussen staat de kat ook gechipt op jou naam?

Dit maakt natuurlijk niks uit.. ik kan jouw kat van de straat plukken en laten chippen op mijn naam, dan is ie ook nog niet zomaar van mij.

Maar buiten deze onzin om (dat steeds maar terug komt..), de kat is al zo lang bij TS, dat ie wettelijk gezien van TS is. Heb ik begrepen uit de links die hier gepost werden.

Hoop het voor TS, het zou niet fijn zijn om je kat na 2 jaar terug te moeten geven aan mensen die haar maar 1 jaar hadden, niet dat dat echt uit maakt maar vind de vorige baasjes toch heel onprettig reageren.