Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JenW schreef:Je hebt super gehandeld ts! Laat ze lekker sturen berichten prullenbak in en klaar. Lekker van je poes genieten!
Maanoogje schreef:Doet me denken aan hoe Nanny Jo het altijd zegt. Als ouder doe je wat het beste is voor je kind, niet wat het kind zelf wil. Mijn ouders hebben mij vroeger ook altijd gewoon duidelijk gemaakt dat beestjes dood gingen, en als er een 2 jaar bij iemand anders had gewoont hadden ze dit waarschijnlijk ook duidelijk gemaakt, en dat het beestje zich daar nu op zijn plek voelt en niet meer bij ons. Wij hadden nog wel netjes willen handelen en kijken hoe het zou gaan met dat diertje, maar blijkbaar heerst bij de oude eigenaren van de kat van TS een "shoot first, ask questions later"-mentaliteit. In mijn ervaring zijn dit vaak de mensen die hun eigen zin doordrammen, en geen genoegen nemen met een nee. Maar ja, ik ken die mensen niet, ik weet alleen dat ik zo hard geschrokken zou zijn van zo'n reactie dat ik ze zelf waarschijnlijk meteen geblokkeerd zou hebben. Hoe TS het heeft gedaan vind ik nu veel beter dan dat, en ze verdient ook meer respect van die mevrouw.
Thenexttry schreef:Ik vind dat ik steeds netjes ben gebleven. Ik heb ze aangegeven dat ik op vakantie ging en dat ik begreep dat hun ook alles even moesten laten bezinken.
Vervolgens krijg ik een bericht in mijn vakantie en zo gauw als dat ik terug was ( oké een dag later ) heb ik gereageerd.
In dit bericht stond al duidelijk dat ik de verhuizing niet zag zitten en heb ik ook aangegeven waarom.
( Ik heb eerder al gezegd dat ik de kat niet weg wilde zien gaan, maar heb hun daarin vrij gelaten waardoor mijn omgeving mij voor gek verklaarde )
Nu heb ik nog steeds begrip voor die mensen en snap ik dat het niet makkelijk is.
Echter, ik heb 2 weken geleden dat bericht gestuurd. Geen enkele reactie gehad en dan nu na 2 weken krijg ik een hartstikke aardig bericht dat het ze beter lijkt een afspraak te maken.
Het bericht is zelf redelijk onduidelijk in dat ik er niet uit op kan maken wat hun nou zouden willen.
tevens staat erbij dat ze deze week de sleutels krijgen etc.
Als hun aan mij zouden vragen: Zouden wij nog eens lang mogen komen. Of in het bericht gelijk gezet van wij willen haar gewoon bij jou laten maar zouden haar graag nog eens willen zien, dan was er niets aan de hand geweest.
Nu krijg ik eerst een "dreigement" in een aardig boos bericht. en krijg ik te horen dat ze haar bij mij hadden willen laten, maar nu dus eigenlijk niet meer.
Dat is het psychische stukje wat ik eerder bedoelde.
Ik heb met de best bedoelingen hun gebeld, ookal wist ik wat het risico was. Heb ze netjes behandeld en doe ik nog steeds vind ik zelf .
Dan zou het toch niet moeilijk moeten zijn om gewoon netjes te blijven reageren en niet als een blad aan een boom om te draaien.
CalipsoLover schreef:Intussen staat de kat ook gechipt op jou naam?
GamblersCup schreef:CalipsoLover schreef:Intussen staat de kat ook gechipt op jou naam?
Dit maakt natuurlijk niks uit.. ik kan jouw kat van de straat plukken en laten chippen op mijn naam, dan is ie ook nog niet zomaar van mij.
Maar buiten deze onzin om (dat steeds maar terug komt..), de kat is al zo lang bij TS, dat ie wettelijk gezien van TS is. Heb ik begrepen uit de links die hier gepost werden.