[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:53

Limoen schreef:
Van schreef:
ik ben ook heel benieuwd :D Al zal ik stiekem wel een beetje balen als ze de enigste in het nest zou zijn die geheel zwart blijft _O-

Haha ja idd. _O- Je had ook een andere moeten nemen waarvan je zeker wist dat ze wel lichter zouden worden. _O- := Nee, ze is leuk!
:))
Ze past qua karakter veel beter bij ons dan het andere teefje en ik vind haar net wat mooier van bouw dus dan maar geen mooi kleurtje :Y)

x_Anne_x, 5 pups 2 teefjes en 3 reutjes. De andere 4 verkleuren wel al duidelijk

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:54

S_imonee schreef:
Kun je ook niet een cameraatje aanschaffen xAnnex? Dan kun je haar zelf in de gaten houden en weet je zeker of je buren ook liegen of niet. (flauw van ze als ze dat echt zouden doen, ook al ben je jaloers... zou dat echt een rotstreek van mijn buren vinden)

Wat gaat er nu met die honden gebeuren, Van?
Die 4 zijn al afgemaakt. De overige 2 meegenomen nog afwachten wat daar mee gat gebeuren

_love12_

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:48

Wij hebben hier in de buurt ook zo'n hond.. Super fel naar kinderen en andere honden (heeft mijn hond al 3 keer goed te pakken gehad in het bos.. Mensen laten hem ook gewoon los) is nu al meerdere keren aangifte gedaan maar volgensmij wachten ze net zo lang totdat het een keer echt fout gaat... En met een nichtje van 2 en nog veel andere kinderen in de leeftijdscategorie van 0 tot een jaar of 8 hier in de buurt hebben we constant weer kippenvel als we die man langs zien lopen met z'n hond... (nichtje mag ook niet meer voor spelen, alleen nog bij ons in de tuin of op het speelveldje waar een hek omheen staat, met toezicht natuurlijk)

Voor de herder waar ik van de week een oproepje voor deed hebben we toch nog snel een super leuk huisje gevonden! Hij is naar een heel leuk/lief gezin gegaan. Deze mensen kwamen kijken en waren zo leuk met hem en het klikte meteen (ook tussen het zoontje van deze mensen en de hond was het gelijk goed!). Ondanks dat het moeilijk was voor m'n vriend had hij wel gelijk een goed gevoel bij deze mensen en heeft hij het met een goed gevoel af kunnen sluiten.

Wat een schatjes al die puppy's hier! Zo leuk om al die foto's te zien!

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:50

Ik las trouwens iets over een cameraatje bij de hond, moest gelijk denken aan zo'n soort babyfoon
Weet niet hoever het bereik hiervan is etc maar misschien een optie :)
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 06:57

Gisteren precies 9 weekjes <3
Afbeelding
Afbeelding

En zijn oor weet nog steeds niet altijd of het nou moet gaan staan of niet :')
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:18

Wat goed de vriends hond een leuk plekje heeft gevonden.

Oh tigress dilemmaoor :+ leuke pup

Oh kiko onder de camera, wat een view

Hier ook grote bench, tja wordt ook grote hond natuurlijk en geen probleem mee, ze is nu al snachts helemaal proper en overdag op een foutje na omdat hek dicht is.
Maar wat is het warm zeg, ze heeft ganse nacht liggen hijgen, misschien dan maar niet in de bench, zou ik dit al eens proberen?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:21

Tigress schreef:
Gisteren precies 9 weekjes <3
[ [url=m/KAncEu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SxcSXU.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zijn oor weet nog steeds niet altijd of het nou moet gaan staan of niet :')
[ [url=m/ex2oDK.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:22

cameraatje misschien wel goed idee. We gaan eens kijken wat wel kunnen doen :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:41

Wij hebben de camera omdat we de paarden ook onder de camera hebben staan met bevallingstijd. Gewoon Aldi camera's, lekker goedkoop en supermakkelijk.

Oortje van Jarvis heeft dus nog altijd een dilemma. :))

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:50

enten jullie de L4?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:51

Oh bah Van wat een akelig verhaal... Dat het eerst moet escaleren voor er iets gedaan wordt he... :n Hoop dat de peuter niks ergs heeft.

Haha zou wat zijn, dat die van jou niet doorkleurt :+ ik ben zo benieuwd naar hoe dat nestje zich ontwikkelt... Vind ze nu al prachtig !

Anne kun je de buren niet een keer testen? Zeggen dat ze op moeten letten of ze de hond horen terwijl jullie de hond mee hebben bijvoorbeeld? Weet je gelijk of ze eerlijk zijn. Zou het wel subtieler aanpakken dan mijn beschrijving overigens :+

En anders een cameraatje, dat is ook leuk! Wij gaan binnenkort de gopro in de woonkamer zetten bij Lily, eens zien wat die allemaal uitspookt als de kat van huis is haha

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:33

Van schreef:
enten jullie de L4?

Zahra heeft bij de fokker 1x de L4 gehad helaas. Ik heb de booster niet laten zetten. Ze heeft alleen de DHP gekregen, maar dat was een crime om voor elkaar te krijgen. Dierenartsen verklaarden me voor gek, alsof ik mijn hond mishandel en het was bijna onmogelijk om de DHP apart te zetten. Nouja, goed. Het is gelukt en ik ben blij dat ik 't niet heb gedaan. Zag gister weer een filmpje van een pup met uitvalsverschijnselen op HF.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:23

Dat filmpje heb ik ook gezien inderdaad.
Heb mijn da maar een mail gestuurd om te vragen of het bij hun mogelijk is om de enting zonder de L4 te doen. Normaal zijn ze heel meewerkend maar we zullen zien

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:29

Lucky heeft vanochtend voor t eerst echt gezwommen <3
Knappe puppy.
Nu ligt ze languit in de zon. Doe t dr niet na haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:13

Neonlight schreef:
Wij hebben de camera omdat we de paarden ook onder de camera hebben staan met bevallingstijd. Gewoon Aldi camera's, lekker goedkoop en supermakkelijk.

Oortje van Jarvis heeft dus nog altijd een dilemma. :))

Ik wil misschien ook een camera kopen. Die van de Aldi, kan je die live bekijken vanaf bijv werk?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:25

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:28

Ja, tenzij het werk de site blokkeert, dat is bij ons zo. :+ Maar er is ook een app om hem te bekijken, en wij gebruiken dus gewoon de app met de wifi van het werk.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:38

Haha dat is minder handig dat je werk de site blokkeert.

Ik zit maar hele korte tijd achter de computer op mn werk om mail te checken (werk in de kinderopvang ) en mn vriendin werkt in de horeca dus heel veel er naar kijken kunnen we ook niet.
En zoals gisteren moest ze 2 uur alleen zijn maar dat was vooral reistijd. (vriendin is om half 6 weg gegaan en was om 1800 op dr werk en ik ben om 1820 weer in de auto naar huis gestapt) Dus wat dat betreft schiet zo'n camera ook niet op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:48

Als je denkt dat je buren liegen (of de boel flink aandikken) kun je natuurlijk ook gewoon doen alsof je zo'n systeem hebt. In de richting van "oh, dan moet het geluid van de camera kapot zijn, want ik hoor niks".

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:01

Ik heb vorig jaar/2 jaar terug beetje gezeur met een achterbuur gehad. Onze husky was nogal speels en die man had vaak nachtdiensten dus sliep overdag.
Wij een kennel geregeld etc (maar werkte niet) en hij maar aan de deur zeggen dat we er niks aan deden etc en anders naar de politie ging. Pfff echt niet leuk.

Gelukkig is hij nu nooit weer geweest, ook niet sinds Lizzy er is.

Lizz is zo'n lieve geweldige hond. 's nachts nog wel wat wisselvallig qua hoe lang slapen maar ach, als je haar 's ochtends dan ziet, smelt je weer helemaal

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:28

Ik las iets over de L4? Had geen idee wat het was en gelijk opgezocht. Boris heeft de 2e enting dus wel de L4 gehad....3 dagen erna was hij wat ziek, zou dat een reactie op de L4 zijn geweest? Ga dit ook even aan de DA vragen bij zijn 3e enting.
Bij Boris kan ik echt het staby karakter er uit halen...wat is hij koppig zeg ^) maar ik merk ook de leergierigheid. Wandelen gaat met ups en downs. Hij heeft een bepaald stukje waar hij niet verder wil...eenmaal voorbij het stukje loopt hij weer prima mee. Zaterdag of zondag gaan we met hem naar het honden strand. Wel blijft hij aan de riem want luisteren doet hij nog niet echt en hij wil weglopen als hij onzeker is.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:34

Ik heb ook geen verstand van entingen en heb het ook op moeten zoeken. Kiko heeft ze ook gehad.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:37

Charlie heeft ze ook gewoon allemaal gehad.
Ik wist niet beter en vertrouw daarnaast ook op de dierenarts.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:41

Erin_89 schreef:
Ik las iets over de L4? Had geen idee wat het was en gelijk opgezocht. Boris heeft de 2e enting dus wel de L4 gehad....3 dagen erna was hij wat ziek, zou dat een reactie op de L4 zijn geweest? Ga dit ook even aan de DA vragen bij zijn 3e enting.
Bij Boris kan ik echt het staby karakter er uit halen...wat is hij koppig zeg ^) maar ik merk ook de leergierigheid. Wandelen gaat met ups en downs. Hij heeft een bepaald stukje waar hij niet verder wil...eenmaal voorbij het stukje loopt hij weer prima mee. Zaterdag of zondag gaan we met hem naar het honden strand. Wel blijft hij aan de riem want luisteren doet hij nog niet echt en hij wil weglopen als hij onzeker is.
[ [url=m/dxkoYc.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kans is aanwezig als je nog een keer de l4 geeft dat de pup dan nog zieker word.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:40

Jarvis wilde niet slapen _O- De eerste keer dat hij protest gaf toen hij de bench in moest voor de nacht := Nadat ik hem vervolgens zijn flos gaf was het goed, sinds ik weer boven ben is hij stil. Lang leve de flos _O-

Hier wordt geen weil enting gegeven. Op aanraden van de fokster, die tevens het als verzoek mee gaf. Ik ben het er volledig mee eens. Er zijn zoveel varianten van het virus, en er wordt maar tegen een ontzettend klein deel geënt. Vervolgens kunnen er wel nare gevolgen aan zitten voor de hond. Die enting komt mijn pup niet in :)

Volgende week zal hij trouwens weer getiterd worden, ik ben heel benieuwd! Zijn training begint dan ook, dus weer een week vol nieuwe stappen :D
Oh, en Jarvis heeft een nieuw vriendinnetje. Op de hoek van de straat zit een stel die enkele weekjes voor mij een heidewachtelpup in huis heeft genomen. Spelen dat ze deden, heerlijk _O-