Even een vraag.. Niet zozeer specifiek voor molossers, maar toch.
Het tekenseizoen komt er weer aan of beter gezegd het seizoen is al begonnen! De teller staat hier al op 6 gevangen teken. Wat doen jullie tegen teken?
Ik twijfel tussen een halsband of een pil.. Bij de halsband ben ik bang voor hotspots en over de pil lees ik ook veel negatieve verhalen...
Pffoe beast had er ook zon last van omdat hij met Jack altijd mee ging naar de loods. Bosrijke omgeving.
Ik haalde pipetjes bij de dierenzaak die mij daar werden aangeraden. Dan was hij er zeker 6 tot 8 weken vanaf.
Weet alleen even niet meer hoe het heet
HorseTopShop
Geplaatst: 13-04-16 07:32
Hij plast echt enorme hoeveelheden loez. De 2 flessen die ze er gisteren in gestopt hebben, heeft hij allang weer uitgeplast. Verder heb ik hem alleen gisteravond een beetje zien drinken. Vannacht weet ik niet. Gisteravond heeft hij wel een beetje gegeten.
Hier nog nooit wat tegen teken gedaan -Namiro- en gelukkig ook nog nooit last van gehad. Althans... De honden hebben er nog nooit last van gehad. Ik heb soms weleens een teek.
Hopelijk knapt hij vlug op! En is hij vlug weer de oude!
Donna89
Geplaatst: 13-04-16 12:34
Hier vooralsnog ook nog geen last van teken.
Vandaag contact gehad met de hondenschool hier in de buurt. Wilde vorig jaar wel met buffel mee doen met de puppycursus alleen kwam dat toen kwa tijd helemaal niet uit. En tegen de tijd dat de cursus begon was hij al bijna 6 maanden. Heb het er toen bij gelaten en in principe luistert ie wel. Maar zoals hier en in zijn eigen topic besproken zijn er wel een paar dingen die beter kunnen Mijn ultime doel is dat hij gewoon mee kan naar stal. En ik gewoon kan gaan rijden. Eventueel braaf mee loopt op buitenrit.
Nu hebben ze weer te weinig aanmeldingen voor de jonge honden cursus (en is buffel natuurlijk ook al 1) en de vervolg A cursus is weer op een avond dat ik echt niet kan. Na overleg besloten dat we mee gaan doen met de vervolg B cursus en gewoon heeeeel hard moeten werken. Ben heel benieuwd of we het kunnen bijbenen. Wat ik zo lees op de site zijn er echt nog wel heel wat punten uit de vervolg A die hij echt nog niet kan. Positief benaderd; Gelukkig leert hij snel! haha
Hallo, ik kom mij hier ook melden! Ik heb sinds zaterdag een cane corso pup, een reutje die morgen 12 weken wordt. Het is mijn eerste hond, dus ik lees graag mee voor tips en adviezen.
Ik ga er mee naar de puppycursus en ik ga de drie vervolgcursusen op de puppycursus doen. Hij is vandaag al heel even mee geweest naar stal en hij deed het super goed!
Tis een heel noeuwschierig ventje die gigantisch snel leert, is voor niks of niemand bang en heel erg sociaal.
Hij is wel iets te mager dus we voeren hem nu eerst bij(natuurlijke voeding).
Wij zijn er ook heel blij mee en hebben er alle vertrouwen in! Zullen zoiezo veel contact houden met de fokkers Nu nog een paar weken om naar uit te kijken haha.
Mooie tijd om thuis en buiten alles lekker op te ruimen.
Kan duidelijk merken aan Zenna dat ze zich enorm eenzaam voelt... Normaal zou je zeggen ga lekker naar het bos en laat haar spelen met soortgenoten... Maar dat gaat helaas met haar. Dus ben heel blij als er dalijk weer een maatje voor haar in huis is. Is wel te merken wat ze aan Beast gehad heeft als maatje in huis.
Zo besef je dus ook weer dagelijks wat je mist. Dus voor ons allemaal is het fijn om dalijk weer een hondje er bij te hebben
rockey
Geplaatst: 19-04-16 08:47
wat fijn Loez! nog even geduld hebben dus!
hier gaat ook alles zijn gangetje, gisteren weer naar de aquatraining geweest. deden beide erg hun best! voor boelie is het wel kracht training en hij zit bijna weer op zijn oude niveau, voor bunk is het gewoon spelenderwijs kennis maken en eerder wat coördinatie training en maar kort.
wat een knapperd Rosemarin! veel plezier!
boelie staat als hij even uit mag rusten echt zo te bedelen om een snoepje haha, hij doet t niet voor niks
ik heb even een vraagje, Bruno wil vandaag niet echt eten terwijl hij normaal echt zijn voer opschrokt. kan dit te maken hebben met de 12 weken enting die hij gisteren heeft gehad?
hij is verder wel gewoon actief en je merkt niks aan hem, op het niet eten na dan.
Kesje
Geplaatst: 19-04-16 12:27
Boelie heeft teckelpootjes zo in het water
Rosemarin, ik kan me voorstellen dat dat zo is, maar ik zou het niet weten. Dierenarts bellen met dit soort vragen mag altijd, mocht je je zorgen maken
Ja hij eet vandaag alweer! Bedankt dat jullie mij even gerust stelden haha. Hij krijgt nu vers vlees en is daar behoorlijk van aan de schijt, voel me net zon overbezorgde moeder