SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:20

Gedomesticeerde dieren in een klein hokje opsluiten vind ik zeer dier onvriendelijk, maar je kunt ze nog steeds niet over een kam strijken met wilde dieren.

Ik zag het op Instagram, Milkberry! Goed plan van ze :j Op een vredevolle manier de boel aan het licht brengen, toppie!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:06

Ik zie toch echt wel verschil tussen de behoefte van mijn hond die het liefst de hele dag bij mij op de bank ligt en het heerlijk vindt om een paar keer dag even te rennen en een orka of dolfijn die in een relatief kleine ruimte wordt geplaatst met mensen die op het raam slaan, een bad vol chloor en eten dat ze in het wild eigenlijk niet eten. Daarbij is de eerste generatie orka's (die bijna allemaal dood zijn) direct uit het wild gehaald. Wat dus echt wel een verschil maakt met ene hond die al honderden jaren met de mens leeft.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:13

Kaus; maar jij bent niet van mening dat alle dieren nog steeds behoefte hebben aan genoeg ruimte en goed voer (afgestemd op hun dieetwensen!)

Edit: overigens, een (te klein) bad met chloor en (mogelijk?) voer dat niet natuurlijk is (wat ik overigens niet weet, geen idee hoe gevarieerd ze gevoerd worden) lijkt me duidelijk dat dat niet is wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 11-07-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:21

Maartje1990 schreef:
Kaus; maar jij bent niet van mening dat alle dieren nog steeds behoefte hebben aan genoeg ruimte en goed voer (afgestemd op hun dieetwensen!)

Huh hoe haal je dat nou uit die post?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:05

Ik snap die hele post niet Maartje...
Ik ben van mening dat je sommige dieren zoals honden en paarden beter in gevangenschap kan houden dan orka's en dolfijnen. Simpelweg omdat de behoefte van honden en paarden veel makkelijker te vervullen zijn door de mens dan die van orka's en dolfijnen.
En ik weet dat paarden gewend zijn zo'n 40 kilometer per dag te lopen in het wild, maar de paarden die wij tegenwoordig houden staan imo cer af van die in het wild.
Orka's zoals Tilikum en Kasatka die rechtstreeks uit het wild komen weten niet wat hen overkomt wanneer zij van 80 kilometer op een dag zwemmen naar een zwembad gaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:43

Kaus: nee de wilde paarden in amerika in de great bassins zijn exact dezelfde als die wij hier hebben.

Ik vind zelf orca's weer een heel ander caliber dan dolfijnen. Ik ben van mening dat we die niet fatsoendelijk in gevangebschap kunnen houden.

Maar dolfijnen zouden we dat, mijn inziens, wel kunnen. Maar ik vind niet dat dat op dit moment, iig in NL, gebeurt. Dat kan beter en zou mijn inziens beter moeten.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:43

Orca's zijn ook dolfijnen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:46

xMercury schreef:
Orca's zijn ook dolfijnen.

Je snapt wat ik bedoel toch?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:10

Nee ik snap niet wat je bedoeld. De behoeften van dolfijnen en orca's zijn gelijk. Want een orca is een dolfijn. De grootte van een dier maakt voor mij niet uit. De lichamelijke en mentale behoeften zijn precies gelijk. Dus dolfijnen kunnen prima, maar orca's niet.. vind ik onzin

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:16

Milkberry schreef:
Nee ik snap niet wat je bedoeld. De behoeften van dolfijnen en orca's zijn gelijk. Want een orca is een dolfijn. De grootte van een dier maakt voor mij niet uit. De lichamelijke en mentale behoeften zijn precies gelijk. Dus dolfijnen kunnen prima, maar orca's niet.. vind ik onzin

Je snapt toch wel dat ik met dolfijn een tuimelaar bedoelde? Ja dan snapte je mn verhaal prima. Dat jij beidde niet ok vind om in gevangenschap te houden mag jij vinden. Ik vind dat een orca niet kan, een tuimelaar zou wel kunnen maar wel onder bepaalde voorwaarde. Want zoal het nu is vind ik evenmin juist.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:44

Nee, ze horen in de zee en nergens anders.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:51

Ja dat zijn precies dezelfde paarden, dat weet ik. Maar toch zijn ze heel wat anders gewend. De gemiddelde straathond die je van straat plukt wordt een prima huishond omdat ze daar ooit voor gemaakt zijn, voordat het weer een straathond werd.
Ik denk dan weer wel dat er over +-150 jaar een type orka bestaat dat prima in gevangenschap kan wonen. Net zoals we van de wolf naar een hond zijn gegaan. Maar dan uiteraard niet in de belachelijke omstandigheden waarin ze nu leven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:04

xMercury schreef:
Nee, ze horen in de zee en nergens anders.

Dat vind jij en mag jij ook zeker vinden :)

Kaus: met paarden kan dat ook hoor :)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:16

Wat is de rede dat orca's niet in gevangenschap kunnen en dolfijnen wel? Hun formaat? Dat vind ik zelf een heel slecht argument.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:57

Wat kan met paarden ook?
Ik vind je berichten steeds vager en onduidelijker worden...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:49

Kaus schreef:
Wat kan met paarden ook?

Paarden uit het wild nemen en in gevangenschap houden ;)
Je kan ook vriendelijk vragen om wat duidelijker te zijn hoor.

Milkberry: een groot genoeg bassin voor dolfijnen (tuimelaars om misverstanden te voorkomen) is in mijn ogen nog wel te realiseren. Voor orca's lijkt me dat gewoon onrealistisch

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:11

Oh het was niet onvriendelijk bedoeld, het viel me gewoon op.

Ik ken inderdaad wel van die programma's waarbij tieners mustangs temmen. Ik weet niet precies wat ik daar van moet vinden. Maar als het alternatief is afgeschoten te worden vind ik het het proberen waard.

Ik weet wat minder van dolfijnen, maar ook die lijken me niet geschikt voor in een Dolfinarium. Alleen al om de felle lichten en gillende kinderen. Dat kan toch nooit fijn zijn...

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:20

Maartje1990 schreef:
Kaus schreef:
Wat kan met paarden ook?

Paarden uit het wild nemen en in gevangenschap houden ;)
Je kan ook vriendelijk vragen om wat duidelijker te zijn hoor.

Milkberry: een groot genoeg bassin voor dolfijnen (tuimelaars om misverstanden te voorkomen) is in mijn ogen nog wel te realiseren. Voor orca's lijkt me dat gewoon onrealistisch

Lijkt me voor alle dolfijnen onrealistisch. Omdat tuimelaars kleiner zijn zouden ze wel opgesloten kunnen zitten. Hoe groot zou jij dat bassin willen zien dan? Tuimelaars zwemmen grote afstanden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:11

paarden die in het wild lopen zijn verwilderde exemplaren van gedomesticeerde dieren, deze dieren zijn niet te vergelijken met echt wilde dieren...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:13

Milkberry: lees eens goed. Wat ik als groot genoeg beschouw zou niet te realiseren zijn voor orca's. Vind toch wel dat ze er iets meer in moeten kunnen dan hun kont keren en een rondje zwemmen.

Ik zou voor een bassin voor tuimelaars eerder iets qua grote van het halve dolfinarium ofzo willen zien.

Overigens wbt afstanden. Veel dieren leggen in het wild meer afstanden af dan in gevangenschap. Maar je kunt ze wel uitdagen om meer kms af te leggen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:50

Maar met zo'n bassin zit je al snel met het probleem dat de dieren niet meer te zien zijn. Daar komen nu ook al klachten over bij dat dierenpark in Emmen. Dat trekt op een gegeven moment een mensen meer.
Blijven optreden om de dieren te kunnen zien zou voor mij geen diervriendelijke optie zijn.

Hoe zie jij dat voor je?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 04:10

Eens met het bovenstaande. Ook in zeewater zijn ze ern stuk minder zichtbaar dan in chloor.
Was overigens gewoon een normale vraag hoor, met je lees eens goed _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 05:36

Milkberry schreef:
Eens met het bovenstaande. Ook in zeewater zijn ze ern stuk minder zichtbaar dan in chloor.
Was overigens gewoon een normale vraag hoor, met je lees eens goed _O-

Wat jij zei was niet wat ik beweerde. Je had dus niet goed gelezen wat ik zei.

Ik vind overigens niks mis met shows/vragen van gedragingen.

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken als zoiets gerealiseert zou worden. Maar ik vind dat je de dolfijnen in de delta nog prima kunt zien en er zwemmen altijd dolfijnen voor die ruit. Dat zou je dan ook groter kunnen maken.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:18

Dolfijnen gebruiken hun sonar zeer veel, maar in zo'n bassin is dat niet te gebruiken :( Deze dieren, net als vele andere, horen gewoon niet thuis in gevangenschap...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:27

xMercury schreef:
Dolfijnen gebruiken hun sonar zeer veel, maar in zo'n bassin is dat niet te gebruiken :( Deze dieren, net als vele andere, horen gewoon niet thuis in gevangenschap...

Kunnen ze zeker wel. Ze kunnen namelijk zelf beslissen hoe ver de sonar gaat.

Geen enkel dier hoort thuis in gevangenschap. Of iemand dat nu wel of niet een probleem vindt is natuurlijk wat anders.