Als een cavia geen gras in grote hoeveelheden gewend is dan zal zijn maag daar wel aan moeten wennen. Vwb de natte voeten/vacht...ik merk dat de gladharen het beter doen dan de Rexen/US-teddy's; die komen hier toch wel snel met een dunbehaard ruggetje te zitten (kan ook de leeftijd zijn).
Ik haal ze voor vannacht nog binnen, maar morgen kunnen ze wel weer buiten blijven als ik zo het KNMI bekijk. Komt ook mooi uit met het grote hok binnen leeg/schoonmaken
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-14 18:47
Ik ga morgen 'versterking' voor de heren achter halen..... Paul
Hij stond al een tijdje te koop in de buurt, dus ik heb gewoon een mail gestuurd dat ik hem gratis wilde overnemen en dat ie bij mij een goed leven krijgt etc.. We hadden het er hier nog over dat dit bij particulieren vaak beter 'valt' dan bij fokkers....
Zo, Paul de nieuwe man heeft na een nacht binnen zitten nu zijn plekje in het buitenhok gekregen. Ik heb hem op de bovenverdieping gezet, kijken of hij doorkrijgt hoe haar naar beneden moet komen Alles loopt lekker tegen elkaar te klappertanden nu Als de zon wat door komt mogen ze naar buiten.
Stefaaah
Geplaatst: 03-09-14 18:11
Hier staan ze weer gezellig buiten, nu het nog kan. Kan er alleen uuuuuuren naar kijken, terwijl ik hier verder moet werken
Ik kom even tussendoor met een vraagje. Ik heb 4 cavia's (2 om 2) en inspecteer ze elke week volledig. Nu vond ik bij 1 van mijn cavia's wat korsterige huid rond de schouders. ik kan het lastig goed bekijken omdat caafje zwart op zwarte huid is. De korsterigr schilfers laten al los en groeien er met de haren uit. Kan ik dit op zijn beloop laten en kijken of het bete/erger word of toch even naar de dietenarts?
Je kan het voor de zekerheid even met antischurft van Beaphar behandelen, dat is gewoon bij de dierenwinkel te krijgen. Ik zou daar niet naar de dierenarts voor gaan.
@Daphneeeej: ik gebruik ook vaak Acederm wondspray voor dat soort plekjes. Je kunt er best vroeg bij zijn, dat voorkomt erger. Lukt het met die middeltjes niet om het de kop in te drukken kun je altijd nog naar een DA. Langharige cavia's is makkelijker te behandelen als je ze even op die plek scheert/knipt.
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-14 19:42
Net weer een gratis mannetje gehaald. Een mooie grote bont-agouti. Beetje een rattesnuitje, maar als grasmaaier voldoet ie vast prima
Bij de fokker (zat met een vrouwtje met 3 jongen van 5 weken) in een hokje
En bij mij in de bovenste bak
Meteen de jonge eigenaar maar even verteld dat een zeugje na 2 a 3 weken weer berig is en de kans bestaat dat ze dus weer drachtig is en dat als de jonkies nu 4+ weken zijn dat die ook de moeder kunnen dekken....
Hij mag nu een nachtje binnen en dan gaat ie morgen naar buiten bij de rest.
Stefaaah
Geplaatst: 04-09-14 21:13
Hij heeft inderdaad een scherpere snuit, maar ziet leuk uit!